За даними Центру Разумкова, релігія слабо пристосована до потреб сучасної людини. З таким твердженням погоджується більшість опитаних невіруючих українців. Саме ці люди – головна цільова аудиторія християнських ЗМІ, вважає Андрій Михайловський, директор з виробництва та мовлення телеканалу «Надія». Він поділився досвідом поширення християнських цінностей в Україні через медіа. Ці тези виголошені ним на Міжнародному форумі «Взаємодія політиків і громадськості у просуванні християнських цінностей на міжнародній арені» в Києві 3 червня.

Тележурналіст Андрій Михайловський: «Гуманізм не працює»

Ще на старті наших медіа (телеканал «Надія», радіо «Голос Надії»), ми чітко розуміли, що просто гуманізм не працює. Якщо ми хочемо, наприклад, перемогти корупцію і виховати чесного громадянина країни, недостатньо лише мотивувати хорошими прикладами і покращувати державний контроль. Потрібно дати людині фундамент, інакше це буде схоже на лікування симптомів, а не самої хвороби. Я згадую хорошу ілюстрацію, яку навів у своїй книзі Клайв Льюїс. Він говорив про гру симфонічного оркестру. Безумовно, всі виконавці повинні знати ноти, вчасно вступати, слухати диригента, грати одну й ту ж саму мелодію. Але цього недостатньо, якщо самі інструменти не будуть вірно налаштовані. Так і з людиною. У кожному з нас повинен бути стрижень, який дає нам вірний настрій. Будемо чесними, адже, по суті, людині не завжди вигідно бути принциповою у всіх питаннях. І цим стрижнем, ми віримо, є Ісус Христос. Саме віра в Бога, підкріплена знаннями його істинних принципів, поки ще не пізно, здатна змінити вектор нашого шляху. Саме тому, коли ми плануємо наші теле-, радіо проекти, наприклад, про правильне харчування, відносини, виховання, коли обираємо тематику – завжди пам'ятаємо – все, що ми робимо, повинно мати в центрі Ісуса Христа. Це наша основа, наше мірило всього.


Другим драйвером для нас є наступне судження: якщо ми хочемо людям «продати» християнство, вибачте за таке порівняння, і глядач захотів стати християнином в повному сенсі цього слова, то нам потрібно показати, наскільки воно йому близьке в реальному житті тут і зараз. Є таке дослідження – «Блакитні зони» Дена Бюттнера для National Geographic. Автор задався питанням, чи є на землі місця, де люди живуть довше, ніж інші? Він знайшов відповідь у п'яти точках світу. Але особливу увагу він звернув на місто Лома-Лінда в Каліфорнії. Його особливість в тому, що розташоване воно не у віддалених від цивілізації екологічно чистих територіях, а всього лише у 96 кілометрах від задимленого Лос-Анджелесу. Причиною довголіття місцевих жителів став їх повсякденний спосіб життя. Ці люди вірили в Бога, займалися волонтерською діяльністю, уважно ставилися до того, що їдять, займалися фізичними вправами. Кожного тиждня, 24 години на добу вони приділяли спілкуванню з Богом. Ці люди були християнами цілодобово. Розробляючи стратегії телеканалу і радіо, ми твердо вирішили, що ми не робимо просто проповідницькі медіа – ми робимо медіа християнського способу життя.


Одного разу на форумі християнських журналістів я почув, як досить відомий журналіст в Україні сказав: «знаєте, я тут почув про якісь християнські цінності в засобах масової інформації і я проти цього. На мою думку, релігія – тема надто інтимна, щоб про неї говорити з екранів телевізорів». І десь ці слова виражають відношення до релігії, яке є сьогодні у людей. З такої точки зору виходить, що є життя буденне, яке складається з культури, політики, відпочинку, хобі, відносин, виховання і це все – не релігія. І є релігія, яка відповідає на якісь високі питання сенсу життя, спасіння душі, в кінці кінців. Наше глибоке переконання в тому, що християнство згідно Біблії – це стиль життя людини на кожному етапі і у всіх сферах. Тому, ми намагаємося, щоб більшість контенту, який ми пропонуємо, стосувався звичайного, практичного життя. Ми показуємо  людям християнський спосіб життя і говоримо про те, що саме так можна прийти до цілісного здоров'я, яке стосується і соціальної сфери, і духовності,  і фізичного здоров'я. Говоримо так з повною впевненістю, оскільки бачимо, що це працює. Протягом тижня наш Контакт-центр приймає до 700 дзвінків. Люди просять про молитву, цікавляться питаннями про духовність і дякують. За один прямий ефір програми «Помоліться за мене» ми отримуємо близько сотні молитовних прохань. В нашій Школі Біблії дистанційно навчаються 2 тис. 800 активних студентів. Це люди, які захотіли глибше вивчати Біблію.


І ще один наш важливий принцип – це позитивне мовлення про християнський спосіб життя. Ми не говоримо просто – якщо ти будеш курити, то отримаєш рак легенів. Ми говоримо, – якщо ти не будеш курити, то дихатимеш на повні груди. Коли ми говоримо про християнство правду, як про більш ніж позитивне явище в повсякденному житті кожної людини і ставимо в центр Христа, ми віримо, що станемо тією маленькою цеглинкою, з якої будується високоморальне цілісно здорове суспільство.

Теги: