Вхід

У вас немає акаунту на Religion.in.ua? Зареєструйтесь

Аналітика
Що ж насправді відзначає Росія?

7 11 2011   Сергій Грабовський Публікації, Аналітика

Що ж насправді відзначає Росія?

Схоже, встановлений Володимиром Путіним 2005 року День народної єдності 4 листопада таки прижився в Росії. Принаймні, серед політизованої частини російського соціуму. Новий осінній "червоний день календаря", покликаний замістити звичне для старшого покоління 7 листопада, став фактом російського життя. Насправді ж нове свято має таке саме відношення до історичних реалій, як і попереднє...

Особливості Київського християнства: частина I

3 11 2011   Олександр Саган Публікації, Аналітика

Особливості Київського християнства: частина I

За час свого фактично самостійного розвитку Київська православна митрополія сформувала такі ознаки, які дають нам змогу говорити про Київське християнство як про самобутнє явище у православному світі і як про концентрований вираз національно-культурниць­кого розвитку України. Не відкидаючи можливості існування у деяких Східних Церквах подібних ознак, відзначимо, що така їх сукупність характерна лише для України. Основні із цих ознак-принципів будови, розвитку і життєдіяльно­сті Церкви - такі...

«Катехизм УГКЦ» в екуменічній перспективі: Крок вперед, два назад

1 11 2011   Микола Крокош, доктор теології (УГКЦ) Публікації, Аналітика

«Катехизм УГКЦ» в екуменічній перспективі: Крок вперед, два назад

Попри всі позитивні моменти, новий Катехизм УГКЦ – це передусім втрачена велика нагода зробити екуменічний «апдейт» – модернізувати відсталу уніатистську еклезіальну свідомість УГКЦ й підігнати її до екуменічних досягнень сучасності. Оприлюднення Катехизму УГКЦ стало передусім доказом того, що УГКЦ поки що не має придатної власної візії відновлення єдності розколеної Берестейською унією на дві конфесії української Церкви. Іншим словами, попри всю риторику «Київської Церкви», в УГКЦ поки що немає чого запропонувати православним...

Ценою в жизнь

23 10 2011   Екатерина Щеткина Публікації, Аналітика

Ценою в жизнь

Современное христианское мученичество оказалось вызовом не только для новейшего либерализма, но и для официальной церкви. Даже странно, как «официальное христианство» иногда плотно смыкается с «официальным либерализмом» - та же старательность в соблюдении «политического интереса», та же склонность к подмене понятий, та же абсурдность в результате.

Підґрунтя формування Київського християнства. Християнізація Руси-України як класичний приклад православ­ного етноконфесій­ного комплексу (продовження)

20 10 2011   Олександр Саган Публікації, Аналітика

Підґрунтя формування Київського християнства. Християнізація Руси-України як класичний приклад православ­ного етноконфесій­ного комплексу (продовження)

...Певний «відступ у себе» в історичному аспекті становлення української психіки і формування «селянської структури» українського народу максимально піднесло роль сім’ї у житті українця. Високе становище жінки в українській сім’ї, окрім давньої культурної традиції, завдячує і вищенаведеному аргументові. І не випадково, що українська жінка, як матір родини, як рівноправна господарка, бере активну участь у святочних містеріях, у відправленні родинних культів. Жінці, як і господарю, присвячуються спеціальні сакральні пісні.

Міфологічність та конфесійність в дискурсі української ідентичності

18 10 2011   Руслана Демчук, канд. філос. наук Публікації, Аналітика

Міфологічність та конфесійність в дискурсі української ідентичності

Як повідомлялося, 14 жовтня з ґрунтовним повідомленням, присвяченим проблемі формування української національної ідентичності, виступила на IV Академічній дискусії «Спадщина Середньовіччя Сходу та Заходу в європейській ідентичності України» доцент кафедри культурології Києво-Могилянської академії Руслана Демчук. Вона особливо звернула увагу на ті історичні, культурні та політичні міфи, які формувалися на місцевому ґрунті та впливали на самосвідомість українського етносу. Сьогодні ми подаємо виступ Руслани Демчук у вигляді статті.

Константинополь возвращается: новый вектор конфессиональной политики украинских властей

18 10 2011   Глеб Коваленко Публікації, Аналітика

Константинополь возвращается: новый вектор конфессиональной политики украинских властей

Есть основания думать, что в окружении президента Януковича появился новый план решения «украинского церковного вопроса». Украинская власть явным образом отказалась от приоритетной ставки на контакты исключительно с Московским Патриархатом и готова будет поддержать проект объединения Киевского патриархата с УАПЦ, а также переговоры этой новой структуры с Константинополем. Если подобная каноническая структура в юрисдикции Вселенского патриарха будет создана, это будет означать появление в Украине «канонической альтернативы». УПЦ (МП) фактически утратила инициативу, которая была у нее в руках два-три года назад...

В поисках аналитической модели арабской революции 2011 года (окончание)

16 10 2011   Игорь Алексеев Публікації, Аналітика

В поисках аналитической модели арабской революции 2011 года (окончание)

Нетрудно заметить, что характерной чертой большинства арабских революций 2011 г. (кроме ливийской) является то, что движущей силой протестного движения была главным образом городская образованная молодежь, вовлеченность которой в модернизационные процессы — доступ к бесплатному или льготному образованию и здравоохранению — обусловила рост социальных ожиданий этой группы населения, поддержанной также средними городскими слоями по сходным причинам...

В поисках аналитической модели арабской революции 2011 года

13 10 2011   Игорь Алексеев Публікації, Аналітика

В поисках аналитической модели арабской революции 2011 года

Начало 2011 г. ознаменовалось волной политических перемен в арабском мире, которую аналитики поспешили назвать «великой арабской революцией». Сегодняшняя революционная волна в арабском мире уже третья в XX в. В экспертных оценках и дискуссиях выявилось по крайней мере несколько констант, которые могут быть использованы как опорные точки для анализа текущих процессов на Ближнем Востоке...

Конфесійний плюралізм етапу постмодерну

11 10 2011   Анатолій Колодний Публікації, Аналітика

Конфесійний плюралізм етапу постмодерну

Вже багато наукових праць написано про постмодерн в філософії, мистецтві, літературі. Постало питання: чи існує феномен релігійного постмодерну?.. Як вижити християнству за цих умов? Ця проблема турбує як ідеологів, так і керівництво різних християнських конфесій...

Публичный диспут с атеистами: главные аспекты теории и практики

11 10 2011   Юрий Черноморец Публікації, Богослов'я, Аналітика

Публичный диспут с атеистами: главные аспекты теории и практики

На днях, 8 октября 2011 года, украинский теолог, доктор философских наук Юрий Черноморец провел в Киеве тренинг о том, как верующим спорить с атеистами. Сегодня мы предлагаем печатную версию выступления Юрия Черноморца, которое заинтересовало многих слушателей и, надеемся, будет интересно читателям портала "Религия в Украине".

Підґрунтя формування Київського християнства. Християнізація Руси-України як класичний приклад православ­ного етноконфесій­ного комплексу

11 10 2011   Олександр Саган Публікації, Аналітика

Підґрунтя формування Київського християнства. Християнізація Руси-України як класичний приклад православ­ного етноконфесій­ного комплексу

На основі аналізу процесу християнізації Руси-України можна дослідити найбільш склад­ний процес утворення православ­ного етноконфесійного комплексу української культури. Чому православного, коли хрещення відбулось раніше розділення Церков? Справа в тому, що фактично християнський обряд переймався українцями з Візантії (різними шляхами, в т.ч. й через Європу), а тому є східно-християнським (православним). До того ж, християнізація відбувалася кілька століть і, безумовно, є заслугою саме православ’я...

Українське релігієзнавство та його проблеми

10 10 2011   Віктор Єленський Публікації, Аналітика

Українське релігієзнавство та його проблеми

Учасники дискусії на РвУ стосовно наявності/відсутності в Україні релігієзнавства схиляються,  схоже, до того, «що воно є, його не може не бути». А якщо це так, то має сенс говорити про його, релігієзнавства, якість і проблеми. Проблеми ці дуже серйозні, причому більшість з них – це проблеми всієї української гуманітаристики і соціальних наук. І є речі, за які, на мою думку, відповідальна передовсім власне наукова корпорація – тобто всі ті, які працюють в певній науковій ділянці...

Перспективы теолого-философского диалога в постсоветском протестантизме (окончание)

5 10 2011   Михаил Черенков Публікації, Богослов'я, Аналітика

Перспективы теолого-философского диалога в постсоветском протестантизме (окончание)

В диалоге с философией конфессиональная теология становится открытой. Протестантизм, остающийся довольно консервативным в вопросах доктринальной теологии, развивается наиболее интенсивно на границах. То, что не может высказать протестант-теолог в церкви, он может озвучить на научной конференции, или написать в философской монографии. Можно говорить о деконфессионализации, когда  конфессиональная теология переходит в режим религиозной философии – внеконфессионального философского осмысления теологических основ.

Плагиат: pro et contra

5 10 2011   Тарас Борозенец Публікації, Аналітика

Плагиат: pro et contra

В своем открытом обращении к ректору УУБА архимандриту Виктору (Бедю) Владимир Бурега указал на проблему плагиата в системе научно-исследовательской деятельности и духовного образования УПЦ, особо подчеркнув ее научную и морально-нравственную составляющие. Разгоревшаяся вокруг обращения дискуссия, ее чрезмерная эмоциональность, переход на личности, более того на отдельные духовные учебные заведения вместо обсуждения конкретного случая заставляют спокойно и взвешено разобраться в сути такого явления как плагиат. Как говорится: «Не в оправдание и не в осуждение, но в рассуждение…»

Католичеству не хватает любви: Папа опять отказался отменить целибат

4 10 2011   Константин Павленко Публікації, Аналітика

Католичеству не хватает любви: Папа опять отказался отменить целибат

Христианство до сих пор живо из-за света Евангелия. Но христианство до сих пор не завоевало весь мир из-за тьмы, живущей в сердцах многих христиан. Теологическая аргументация о том, что сам вид целибатного священства заставляет вспоминать о Небе, также основан на манипуляции. Или католические апологеты целибата действительно решат сказать с теологической или учительной кафедры, что православный или греко-католический женатый священник не является знаком высшей реальности уже в силу своего священства? Этим не только было бы нанесено оскорбление всем православным и греко-католикам. Такими мыслями католицизм высек бы сам себя. Ибо основатель Римской Церкви апостол Петр имел жену. И она не мешает ему и сегодня для всех христиан быть «трансцендентальным знаком», указывающим на Небо.

Між міфом та національною ідеєю. Обличчя сучасного українського націоналізму

3 10 2011   Катерина Новікова Публікації, Аналітика

Між міфом та національною ідеєю. Обличчя сучасного українського націоналізму

Що таке націоналізм та які ідеї визначають тотожність народу? Як роль відіграє релігія, що надалі залишається невід’ємною складовою суспільного і культурного життя, а подеколи і політичного в формуванні народної ідеї? У цій статті я зосереджу увагу на розгляді понять націоналізму, народної тотожності та самого народу, ролі і функцій релігії в становленні української нації. Видається важливо порушити ці питання сьогодні для зрозуміння сучасних питань національного становлення, пошуків ідентичності та конфліктів сучасної мультикультурної і багатонаціональної Європи, а також України як молодої багаторелігійної держави з давньою традицією толерантності.

Перспективы теолого-философского диалога в постсоветском протестантизме

2 10 2011   Михаил Черенков Публікації, Богослов'я, Аналітика

Перспективы теолого-философского диалога в постсоветском протестантизме

В то время как РПЦ дистанцируется от наследия западной теологии и философии, отечественные протестанты только начинают его осваивать – осторожно, критично, но все более внимательно и последовательно. В то время как РПЦ отстаивает особость своего пути, «русские» протестанты начинают понимать неособость пути своего, его связь с общехристианскими процессами...

Підґрунтя формування Київського християнства. Чинники, що впливають на процес онаціональнення православного культу (продовження)

27 09 2011   Олександр Саган Публікації, Аналітика

Підґрунтя формування Київського християнства. Чинники, що впливають на процес онаціональнення православного культу (продовження)

У кожному конкретному випадку, для певного народу й конфесії, етноконфесійні ознаки культури утворюються по-різному. Українська ж культура, зважаючи на декілька конфесій, що претендують на роль її етнічного репрезента, має у своєму складі кілька етноконфесійних комплексів, які тією чи іншою мірою поєднані й контактують між собою. Вони мають різний ступінь складності утворення, по-різному впливають на українську культуру...

Нові ініціативи УПЦ КП та УАПЦ щодо об’єднання: чому сьогодні більше шансів на успіх?

27 09 2011   Гліб Коваленко Публікації, Аналітика

Нові ініціативи УПЦ КП та УАПЦ щодо об’єднання: чому сьогодні більше шансів на успіх?

УПЦ КП та УАПЦ вже мають досвід кількох спроб діалогу щодо об’єднання, кожна із яких мала власну історію невдачі. Але сьогодні обставини та настроєність сторін діалогу є новими. Тому потрібно звертати увагу як на досвід невдач, так і на нові обставини, щоб реально оцінити можливі перспективи нового діалогу.

Размышления о пентархии: между монархией и анархией

21 09 2011   Владимир Волковский Публікації, Аналітика

Размышления о пентархии: между монархией и анархией

Согласится ли Украина променять «русский мир» на «эллинистический мир»? Не имеем ли мы дело с войной двух этнофилетизмов – русского и греческого? Ситуация в мировом православии грустная, потому что напоминает войну голых королей. Она смотрелась бы интересно и красочно в позднем Средневековье, но в эру секуляризации, либерализации и IT-технологий, когда количество христиан падает, а современный человек ищет скорее общину, чем доктрину, она выглядит как дебаты за власть над миром в каком-нибудь гетто или палате № 6...

О двойной анафеме патриарха Кирилла

20 09 2011   Глеб Коваленко Публікації, Аналітика

О двойной анафеме патриарха Кирилла

Давно пора понять, что что-то не так «в православном доме». Нельзя уравнивать между собой такие понятия как единство Церкви и единство Московского патриархата. И нельзя историческое разделение Московского патриархата, неизбежное после обретения Украиной независимости, называть расколом. И нельзя проклинать всех, кто хочет единства с Православной Церковью, но через своего Предстоятеля, сущего в Киеве.

О методах Зазеркалья: принципы дискуссии

20 09 2011   Владимир Мельник Публікації, Аналітика

О методах Зазеркалья: принципы дискуссии

Листая тексты тех, кого принято называть светом Русского Мира, не перестаёшь удивляться той призме, через которую преломляется мировоззрение иных апологетов. А порой и вовсе не веришь в реальность происходящего… Приходилось уже писать о применении двойных стандартов в жизни Церкви и, в частности, том как они применяются в отношении Украины. Однако в этом году, как кажется, двойственность достигла и вовсе каких-то чудовищных размеров. Затронем несколько симптоматических принципов...

Підґрунтя формування Київського християнства. Чинники, що впливають на процес онаціональнення православного культу

18 09 2011   Олександр Саган Публікації, Аналітика

Підґрунтя формування Київського християнства. Чинники, що впливають на процес онаціональнення православного культу

Одним із факторів, якому, на жаль, до останнього часу у вітчизняній релігієзнавчій літературі приділялась незначна увага, є фактор самобутності психології українсь­кого народу, його етнопсихе. Україн­ська етнопсихологія, виходячи із пануючого у радянські часи тезису про злиття соціалістичних націй, не отримала на Батьківщині вагомого розвитку...

Неможливість "надконфесійної світської теології"

15 09 2011   Геннадій Христокін, Юрій Чорноморець Публікації, Богослов'я, Аналітика

Неможливість "надконфесійної світської теології"

14 серпня 2011 року інтернет-портал «Релігія в Україні» опублікував статтю Юрія Вестеля «Теологія як наука і предмет викладання: на шляху до концепції світської теологічної освіти в Україні». Майже всі судження автора викликають здивування. Засадничі положення та висновки статті радикально розходяться із загальним смислом теології, як вона прописана в документах ВАК і МОН. Загальні роздуми автора про теологію страждають на постійні спрощення та суб’єктивізм. На наше глибоке переконання, якщо справа теології в університеті буде обґрунтовуватися за допомогою таких статей, то теологія як університетська дисципліна навряд чи відбудеться. Тому необхідна критика положень зазначеної статті та розмова про все, що було «спрощене» або «опущене» Юрієм Вестелем.

НОВИНИ

Всі матеріали

останні коментарі

Орловоздвиженський монастир. Жахи сакральної Полтави

Onufriy

Onufriy написал:

Про недоліки статті:
на четвертому році війни (
факт російської агресії вже не заперечує навіть п.Архип (Глобусник) smile ), - не місце для політесу і двозначностей

У т.ч. і щодо ієрархії та і всієї структури УПЦ МП:
дуже схожі на зрадників

що може краще підтвердити політичну незаангажованість організації, ніж публічне розміщення нею символіки ворожої держави? Та ще під час війни?

Отож бо й воно, що - "під час війни"... У час війни подібні еківоки і риторичні кучерявості звучать непристойно feel  
Тут уже виникає питання порядності

Автору треба називати речі своїми іменами 
демонстрація на церквах найновішої (2000 року) геральдики РФ вказує на солідарність ієрархії У/РПЦ з діями (у т.ч. – військовими) «святоросійської» сторони

Зрадник є зрадник. Йому не треба докоряти - за останні 3,5 року вони вже почули достатньо докорів

Зрадника треба зупиняти

Глава УПЦ КП: «Церква московська говорить неправду, що ...

Arhip

Arhip написал:

Цитата: Onufriy
Троляцька безпредметна спекуляція
Ага,так и есть. Когда закончились аргументы, тогда оппонент - тролль, агент фсб и путинский запроданэць. Повторным сливом удовлетворен!

Орловоздвиженський монастир. Жахи сакральної Полтави

Onufriy

Onufriy написал:

ліпнину ХVІІІ століття зрубали для того, щоб «покращити» ... комплекцію ангелів

критерії чоловічої (і ангельської) краси барокової епохи "застаріли", і не відповідають уявленням про неї серед енергійних діячів місцевого єпархіального керівництва

у наші спекотні часи пов’язки на стегнах ангельських  критично покоротшали

Консер-р-рватори...

Чому воно так буває - канонічні борці за довгі жіночі спідниці 
ревно "не заперечують" проти вкорочення одягу на чоловічих (ангельських) зображеннях? no

Містика якась...

Глава УПЦ КП: «Церква московська говорить неправду, що ...

Onufriy

Onufriy написал:

Tim

Цитата: Іван IV
мы одного корня и происхождения с германцами

Цитата: Tim
российскую правящую династию пытались привязать вродсво к Августам
 
Слова Івана 4-го відображають історичний курйоз :
той, кого святоросійські єретики зробили своїм прапором, - їх 
улюблений тиран, помазаний кат і гонитель святих, свого часу з останніх сил пнувся, щоб якось примазатись до Європи... wink

(Не будемо це називати євроінтеграцією московщини) feel

Але потім у його голові щось клацнуло (він же не відразу був безумцем) і ... почалось: боротьба з "колективним Заходом", опричнина, Велика смута...

Поправді - "нема нічого нового під сонцем" (Еклезіаст 1:9) 

Глава УПЦ КП: «Церква московська говорить неправду, що ...

Onufriy

Onufriy написал:

Arhip
Троляцька безпредметна спекуляція wink  

Що б там не продавали кондитери - цукерки, смалець, чи кров немовлят у баночках, це абсолютно нічого не доводить щодо теми розмови (канонічної брехні У/РПЦ про "громадянську війну")

І вже тим більше - ніяк не може спростувати факт російської агресії

Глава УПЦ КП: «Церква московська говорить неправду, що ...

Arhip

Arhip написал:

Onufriy, вы тут не рассказывайте байки. Пока кондитер всея Украины и по совместительству верховный <...>командующий платит налоги в Российский бюджет (напомнить вам про свечку, купленную в МП = патрон для террористов?) и не гнушается бизнесом на оккупированной территории, не надо нам ля-ля про российско-украинскую войну. Впрочем, это у вас, наверно, от переедания. Социальный министр вашего майданного правительства считает, что украинцы слишком много жрут

Відредаговано
Адмін

На Луганщине священники УПЦ поссорились из-за "знахарк...

Tim

Tim написал:

о.Феогност Пушков,
В тех выражениях,в которых Вы этот порядок наводили -это тот самый смертный грех,погрязая в котором ,по апостолу, Царство не наследуется. Да и не Ваше это дело: надсмотрщик, помнится, должен быть с панагией. Которую Вы так и не получили

На Луганщине священники УПЦ поссорились из-за "знахарк...

о.Феогност Пушков

о.Феогност Пушков написал:

Onufriy,
Для Вас это смешно, но уверяю Вас, что я руководствуюсь только сооборажением порядка.

Орловоздвиженський монастир. Жахи сакральної Полтави

Onufriy

Onufriy написал:

До чого тільки опохабилась православна Полтава!!
Дзвіниця сама «чудесним чином оновилася», чи їй «допомогли» місцеві «шанувальники старовини та мистецтва»? 

Це було диво, чи «справа рук людських»? 

Звичайно, рос.бог явив се чудо smile

Як можна сумніватися... особливо після того, як цієї весни замироточив бюст самого "викупителя гріхів святоросійських" - Ніколая ІІ ?!.. 

 

 


Глава УПЦ КП: «Церква московська говорить неправду, що ...

Onufriy

Onufriy написал:

Tim,
Цитата: Tim
чё там говорил Иоанн Васильевич всея Руси - вопрос

?.. angry  МаловЬръ!.. 
Цитата: Tim
А кто у нас ищо ромеи?
 
У першу чергу, звичайно, - молдавани... Молдороси  wink
Цитата: Tim
это уже кокойто космополитизьм начинается
 
Ну так це якраз "нормально" -  як же "російський світ" може існувати без космополітизму, волюнтаризму і марксизму-ленінізму?

Глава УПЦ КП: «Церква московська говорить неправду, що ...

Tim

Tim написал:

ну чё там говорил Иоанн Васильевич всея Руси - вопрос. А вот то,что в очередной раз российскую правящую династию пытались привязать вродсво к Августам...возникает вопрос -так может они сразу с ромеями одной крови. А кто у нас ищо ромеи? те, которые грековизантийцы...
ну это уже кокойто космополитизьм начинается. laughing

Глава УПЦ КП: «Церква московська говорить неправду, що ...

Onufriy

Onufriy написал:

Arhip
Дорогий глобуснику, мені імпонує Ваш оптимізм... (хоча його причини не зовсім зрозумілі). Можливо мені треба пояснити дещо іще раз?
Якщо людина стає на шлях святоросійського маразму, то вона елементарно повинна бути послідовною у ньому smile

Якщо хтось спекулятивно іменує російсько-українську війну 2014-17рр "громадянською", то вже тим більше він повинен визнати "братовбивчою" також і рад-німецьку 1941-45
Для цього підстав набагато більше (про що вже говорилося)

А в тому, що "німці і росіяни це один, роз'єднаний жидомасонами, народ", з боку професійних святоросичів, взагалі не може бути жодних заперечень 

angry Нехай же не дерзне ніхто з них перечити слову "святого" і помазаника рос.бога, першого царя Москви Івана Васильовича 4-го:
мы одного корня и происхождения с германцами…
 

Код сепаратизму в богослужбових текстах УПЦ: форми, фор...

Onufriy

Onufriy написал:

Цитата: Олександр
Дійсно, Авакуме, на вашій стороні історія України ніколи не була
 
Складається враження, що для того, щоб залишатися архимандритом у РПЦ, треба періодично "здавати антиукраїнський мінімум"

Глава УПЦ КП: «Церква московська говорить неправду, що ...

Arhip

Arhip написал:

Onufriy,
Слив засчитываю. Этот онуфрий сломался, давайте следующего