Вхід

У вас немає акаунту на Religion.in.ua? Зареєструйтесь

Аналітика
Особливості Київського християнства: частина I

3 11 2011   Олександр Саган Публікації, Аналітика

Особливості Київського християнства: частина I

За час свого фактично самостійного розвитку Київська православна митрополія сформувала такі ознаки, які дають нам змогу говорити про Київське християнство як про самобутнє явище у православному світі і як про концентрований вираз національно-культурниць­кого розвитку України. Не відкидаючи можливості існування у деяких Східних Церквах подібних ознак, відзначимо, що така їх сукупність характерна лише для України. Основні із цих ознак-принципів будови, розвитку і життєдіяльно­сті Церкви - такі...

«Катехизм УГКЦ» в екуменічній перспективі: Крок вперед, два назад

1 11 2011   Микола Крокош, доктор теології (УГКЦ) Публікації, Аналітика

«Катехизм УГКЦ» в екуменічній перспективі: Крок вперед, два назад

Попри всі позитивні моменти, новий Катехизм УГКЦ – це передусім втрачена велика нагода зробити екуменічний «апдейт» – модернізувати відсталу уніатистську еклезіальну свідомість УГКЦ й підігнати її до екуменічних досягнень сучасності. Оприлюднення Катехизму УГКЦ стало передусім доказом того, що УГКЦ поки що не має придатної власної візії відновлення єдності розколеної Берестейською унією на дві конфесії української Церкви. Іншим словами, попри всю риторику «Київської Церкви», в УГКЦ поки що немає чого запропонувати православним...

Ценою в жизнь

23 10 2011   Екатерина Щеткина Публікації, Аналітика

Ценою в жизнь

Современное христианское мученичество оказалось вызовом не только для новейшего либерализма, но и для официальной церкви. Даже странно, как «официальное христианство» иногда плотно смыкается с «официальным либерализмом» - та же старательность в соблюдении «политического интереса», та же склонность к подмене понятий, та же абсурдность в результате.

Підґрунтя формування Київського християнства. Християнізація Руси-України як класичний приклад православ­ного етноконфесій­ного комплексу (продовження)

20 10 2011   Олександр Саган Публікації, Аналітика

Підґрунтя формування Київського християнства. Християнізація Руси-України як класичний приклад православ­ного етноконфесій­ного комплексу (продовження)

...Певний «відступ у себе» в історичному аспекті становлення української психіки і формування «селянської структури» українського народу максимально піднесло роль сім’ї у житті українця. Високе становище жінки в українській сім’ї, окрім давньої культурної традиції, завдячує і вищенаведеному аргументові. І не випадково, що українська жінка, як матір родини, як рівноправна господарка, бере активну участь у святочних містеріях, у відправленні родинних культів. Жінці, як і господарю, присвячуються спеціальні сакральні пісні.

Міфологічність та конфесійність в дискурсі української ідентичності

18 10 2011   Руслана Демчук, канд. філос. наук Публікації, Аналітика

Міфологічність та конфесійність в дискурсі української ідентичності

Як повідомлялося, 14 жовтня з ґрунтовним повідомленням, присвяченим проблемі формування української національної ідентичності, виступила на IV Академічній дискусії «Спадщина Середньовіччя Сходу та Заходу в європейській ідентичності України» доцент кафедри культурології Києво-Могилянської академії Руслана Демчук. Вона особливо звернула увагу на ті історичні, культурні та політичні міфи, які формувалися на місцевому ґрунті та впливали на самосвідомість українського етносу. Сьогодні ми подаємо виступ Руслани Демчук у вигляді статті.

Константинополь возвращается: новый вектор конфессиональной политики украинских властей

18 10 2011   Глеб Коваленко Публікації, Аналітика

Константинополь возвращается: новый вектор конфессиональной политики украинских властей

Есть основания думать, что в окружении президента Януковича появился новый план решения «украинского церковного вопроса». Украинская власть явным образом отказалась от приоритетной ставки на контакты исключительно с Московским Патриархатом и готова будет поддержать проект объединения Киевского патриархата с УАПЦ, а также переговоры этой новой структуры с Константинополем. Если подобная каноническая структура в юрисдикции Вселенского патриарха будет создана, это будет означать появление в Украине «канонической альтернативы». УПЦ (МП) фактически утратила инициативу, которая была у нее в руках два-три года назад...

В поисках аналитической модели арабской революции 2011 года (окончание)

16 10 2011   Игорь Алексеев Публікації, Аналітика

В поисках аналитической модели арабской революции 2011 года (окончание)

Нетрудно заметить, что характерной чертой большинства арабских революций 2011 г. (кроме ливийской) является то, что движущей силой протестного движения была главным образом городская образованная молодежь, вовлеченность которой в модернизационные процессы — доступ к бесплатному или льготному образованию и здравоохранению — обусловила рост социальных ожиданий этой группы населения, поддержанной также средними городскими слоями по сходным причинам...

В поисках аналитической модели арабской революции 2011 года

13 10 2011   Игорь Алексеев Публікації, Аналітика

В поисках аналитической модели арабской революции 2011 года

Начало 2011 г. ознаменовалось волной политических перемен в арабском мире, которую аналитики поспешили назвать «великой арабской революцией». Сегодняшняя революционная волна в арабском мире уже третья в XX в. В экспертных оценках и дискуссиях выявилось по крайней мере несколько констант, которые могут быть использованы как опорные точки для анализа текущих процессов на Ближнем Востоке...

Конфесійний плюралізм етапу постмодерну

11 10 2011   Анатолій Колодний Публікації, Аналітика

Конфесійний плюралізм етапу постмодерну

Вже багато наукових праць написано про постмодерн в філософії, мистецтві, літературі. Постало питання: чи існує феномен релігійного постмодерну?.. Як вижити християнству за цих умов? Ця проблема турбує як ідеологів, так і керівництво різних християнських конфесій...

Публичный диспут с атеистами: главные аспекты теории и практики

11 10 2011   Юрий Черноморец Публікації, Богослов'я, Аналітика

Публичный диспут с атеистами: главные аспекты теории и практики

На днях, 8 октября 2011 года, украинский теолог, доктор философских наук Юрий Черноморец провел в Киеве тренинг о том, как верующим спорить с атеистами. Сегодня мы предлагаем печатную версию выступления Юрия Черноморца, которое заинтересовало многих слушателей и, надеемся, будет интересно читателям портала "Религия в Украине".

Підґрунтя формування Київського християнства. Християнізація Руси-України як класичний приклад православ­ного етноконфесій­ного комплексу

11 10 2011   Олександр Саган Публікації, Аналітика

Підґрунтя формування Київського християнства. Християнізація Руси-України як класичний приклад православ­ного етноконфесій­ного комплексу

На основі аналізу процесу християнізації Руси-України можна дослідити найбільш склад­ний процес утворення православ­ного етноконфесійного комплексу української культури. Чому православного, коли хрещення відбулось раніше розділення Церков? Справа в тому, що фактично християнський обряд переймався українцями з Візантії (різними шляхами, в т.ч. й через Європу), а тому є східно-християнським (православним). До того ж, християнізація відбувалася кілька століть і, безумовно, є заслугою саме православ’я...

Українське релігієзнавство та його проблеми

10 10 2011   Віктор Єленський Публікації, Аналітика

Українське релігієзнавство та його проблеми

Учасники дискусії на РвУ стосовно наявності/відсутності в Україні релігієзнавства схиляються,  схоже, до того, «що воно є, його не може не бути». А якщо це так, то має сенс говорити про його, релігієзнавства, якість і проблеми. Проблеми ці дуже серйозні, причому більшість з них – це проблеми всієї української гуманітаристики і соціальних наук. І є речі, за які, на мою думку, відповідальна передовсім власне наукова корпорація – тобто всі ті, які працюють в певній науковій ділянці...

Перспективы теолого-философского диалога в постсоветском протестантизме (окончание)

5 10 2011   Михаил Черенков Публікації, Богослов'я, Аналітика

Перспективы теолого-философского диалога в постсоветском протестантизме (окончание)

В диалоге с философией конфессиональная теология становится открытой. Протестантизм, остающийся довольно консервативным в вопросах доктринальной теологии, развивается наиболее интенсивно на границах. То, что не может высказать протестант-теолог в церкви, он может озвучить на научной конференции, или написать в философской монографии. Можно говорить о деконфессионализации, когда  конфессиональная теология переходит в режим религиозной философии – внеконфессионального философского осмысления теологических основ.

Плагиат: pro et contra

5 10 2011   Тарас Борозенец Публікації, Аналітика

Плагиат: pro et contra

В своем открытом обращении к ректору УУБА архимандриту Виктору (Бедю) Владимир Бурега указал на проблему плагиата в системе научно-исследовательской деятельности и духовного образования УПЦ, особо подчеркнув ее научную и морально-нравственную составляющие. Разгоревшаяся вокруг обращения дискуссия, ее чрезмерная эмоциональность, переход на личности, более того на отдельные духовные учебные заведения вместо обсуждения конкретного случая заставляют спокойно и взвешено разобраться в сути такого явления как плагиат. Как говорится: «Не в оправдание и не в осуждение, но в рассуждение…»

Католичеству не хватает любви: Папа опять отказался отменить целибат

4 10 2011   Константин Павленко Публікації, Аналітика

Католичеству не хватает любви: Папа опять отказался отменить целибат

Христианство до сих пор живо из-за света Евангелия. Но христианство до сих пор не завоевало весь мир из-за тьмы, живущей в сердцах многих христиан. Теологическая аргументация о том, что сам вид целибатного священства заставляет вспоминать о Небе, также основан на манипуляции. Или католические апологеты целибата действительно решат сказать с теологической или учительной кафедры, что православный или греко-католический женатый священник не является знаком высшей реальности уже в силу своего священства? Этим не только было бы нанесено оскорбление всем православным и греко-католикам. Такими мыслями католицизм высек бы сам себя. Ибо основатель Римской Церкви апостол Петр имел жену. И она не мешает ему и сегодня для всех христиан быть «трансцендентальным знаком», указывающим на Небо.

Між міфом та національною ідеєю. Обличчя сучасного українського націоналізму

3 10 2011   Катерина Новікова Публікації, Аналітика

Між міфом та національною ідеєю. Обличчя сучасного українського націоналізму

Що таке націоналізм та які ідеї визначають тотожність народу? Як роль відіграє релігія, що надалі залишається невід’ємною складовою суспільного і культурного життя, а подеколи і політичного в формуванні народної ідеї? У цій статті я зосереджу увагу на розгляді понять націоналізму, народної тотожності та самого народу, ролі і функцій релігії в становленні української нації. Видається важливо порушити ці питання сьогодні для зрозуміння сучасних питань національного становлення, пошуків ідентичності та конфліктів сучасної мультикультурної і багатонаціональної Європи, а також України як молодої багаторелігійної держави з давньою традицією толерантності.

Перспективы теолого-философского диалога в постсоветском протестантизме

2 10 2011   Михаил Черенков Публікації, Богослов'я, Аналітика

Перспективы теолого-философского диалога в постсоветском протестантизме

В то время как РПЦ дистанцируется от наследия западной теологии и философии, отечественные протестанты только начинают его осваивать – осторожно, критично, но все более внимательно и последовательно. В то время как РПЦ отстаивает особость своего пути, «русские» протестанты начинают понимать неособость пути своего, его связь с общехристианскими процессами...

Підґрунтя формування Київського християнства. Чинники, що впливають на процес онаціональнення православного культу (продовження)

27 09 2011   Олександр Саган Публікації, Аналітика

Підґрунтя формування Київського християнства. Чинники, що впливають на процес онаціональнення православного культу (продовження)

У кожному конкретному випадку, для певного народу й конфесії, етноконфесійні ознаки культури утворюються по-різному. Українська ж культура, зважаючи на декілька конфесій, що претендують на роль її етнічного репрезента, має у своєму складі кілька етноконфесійних комплексів, які тією чи іншою мірою поєднані й контактують між собою. Вони мають різний ступінь складності утворення, по-різному впливають на українську культуру...

Нові ініціативи УПЦ КП та УАПЦ щодо об’єднання: чому сьогодні більше шансів на успіх?

27 09 2011   Гліб Коваленко Публікації, Аналітика

Нові ініціативи УПЦ КП та УАПЦ щодо об’єднання: чому сьогодні більше шансів на успіх?

УПЦ КП та УАПЦ вже мають досвід кількох спроб діалогу щодо об’єднання, кожна із яких мала власну історію невдачі. Але сьогодні обставини та настроєність сторін діалогу є новими. Тому потрібно звертати увагу як на досвід невдач, так і на нові обставини, щоб реально оцінити можливі перспективи нового діалогу.

Размышления о пентархии: между монархией и анархией

21 09 2011   Владимир Волковский Публікації, Аналітика

Размышления о пентархии: между монархией и анархией

Согласится ли Украина променять «русский мир» на «эллинистический мир»? Не имеем ли мы дело с войной двух этнофилетизмов – русского и греческого? Ситуация в мировом православии грустная, потому что напоминает войну голых королей. Она смотрелась бы интересно и красочно в позднем Средневековье, но в эру секуляризации, либерализации и IT-технологий, когда количество христиан падает, а современный человек ищет скорее общину, чем доктрину, она выглядит как дебаты за власть над миром в каком-нибудь гетто или палате № 6...

О двойной анафеме патриарха Кирилла

20 09 2011   Глеб Коваленко Публікації, Аналітика

О двойной анафеме патриарха Кирилла

Давно пора понять, что что-то не так «в православном доме». Нельзя уравнивать между собой такие понятия как единство Церкви и единство Московского патриархата. И нельзя историческое разделение Московского патриархата, неизбежное после обретения Украиной независимости, называть расколом. И нельзя проклинать всех, кто хочет единства с Православной Церковью, но через своего Предстоятеля, сущего в Киеве.

О методах Зазеркалья: принципы дискуссии

20 09 2011   Владимир Мельник Публікації, Аналітика

О методах Зазеркалья: принципы дискуссии

Листая тексты тех, кого принято называть светом Русского Мира, не перестаёшь удивляться той призме, через которую преломляется мировоззрение иных апологетов. А порой и вовсе не веришь в реальность происходящего… Приходилось уже писать о применении двойных стандартов в жизни Церкви и, в частности, том как они применяются в отношении Украины. Однако в этом году, как кажется, двойственность достигла и вовсе каких-то чудовищных размеров. Затронем несколько симптоматических принципов...

Підґрунтя формування Київського християнства. Чинники, що впливають на процес онаціональнення православного культу

18 09 2011   Олександр Саган Публікації, Аналітика

Підґрунтя формування Київського християнства. Чинники, що впливають на процес онаціональнення православного культу

Одним із факторів, якому, на жаль, до останнього часу у вітчизняній релігієзнавчій літературі приділялась незначна увага, є фактор самобутності психології українсь­кого народу, його етнопсихе. Україн­ська етнопсихологія, виходячи із пануючого у радянські часи тезису про злиття соціалістичних націй, не отримала на Батьківщині вагомого розвитку...

Неможливість "надконфесійної світської теології"

15 09 2011   Геннадій Христокін, Юрій Чорноморець Публікації, Богослов'я, Аналітика

Неможливість "надконфесійної світської теології"

14 серпня 2011 року інтернет-портал «Релігія в Україні» опублікував статтю Юрія Вестеля «Теологія як наука і предмет викладання: на шляху до концепції світської теологічної освіти в Україні». Майже всі судження автора викликають здивування. Засадничі положення та висновки статті радикально розходяться із загальним смислом теології, як вона прописана в документах ВАК і МОН. Загальні роздуми автора про теологію страждають на постійні спрощення та суб’єктивізм. На наше глибоке переконання, якщо справа теології в університеті буде обґрунтовуватися за допомогою таких статей, то теологія як університетська дисципліна навряд чи відбудеться. Тому необхідна критика положень зазначеної статті та розмова про все, що було «спрощене» або «опущене» Юрієм Вестелем.

До історії державного органу у справах релігій в Україні. Частина II: 1920-1991 роки

14 09 2011   Лариса Владиченко Публікації, Аналітика, Історія

До історії державного органу у справах релігій в Україні. Частина II: 1920-1991 роки

28 лютого 1966 р. голова Уповноваженого Ради у справах релігій при Раді Міністрів СРСР з Української РСР К.Литвин, за попереднім погодженням із головою центрального апарату Ради у справах релігій СРСР В.А.Куроєдовим, подає на ім’я В.Щербицького доповідну записку, відносно структури і штатів центрального апарату Уповноваженого Ради у справах релігій при Раді Міністрів СРСР з Української РСР і апарату Уповноважених з областей. У зазначеному документі пропонується підсилити штат апарату, аби більш кваліфіковано вивчати релігійну ситуацію у республіці...

НОВИНИ

Всі матеріали

Публікації

Казус Лонгина

Илья Бей, магистр богословия

Великодні хроніки

Анатолій Хільченко, священик

Пасхальная история

Игорь Ильтьо

Православные индульгенции

Кирилл (Говорун), архимандрит

Всі матеріали

останні коментарі

Здоровий глузд. Вірним української Церкви про проблеми ...

Onufriy

Onufriy написал:

Звичайно, Київський патріархат мусить таки колись протверезитись і засудити "кирилівську" етнофілетичну єресь angry
Київський патріархат повинен нарешті «увести санкції» проти РПЦ

Визнавати персонал РПЦ своїми братами у вірі – означає підігрувати ворогу у його гібридній війні

- Амінь!
Подолання цієї отрути не в компетенції ... СБУ – це сфера відповідальності Церкви... більше нікому


Митрополит Онуфрій — українцям: "Якщо немає миру в сус...

Onufriy

Onufriy написал:

Про канонічний окультизм:
Митрополит Онуфрій: немає Христа в душі суспільства
Що таке душа суспільства і коли Благий Господь її вдихнув у тіло суспільства? feel 
Політправослав'я завжди було пов'язане з революційними "відкриттями" у віровченні. БМО, як завжди, "не підкачав"

П.С. 
Можливо (щодо "душі суспільства) Молитовнику було б доречніше використувати у своїх пасхальних посланнях слово "егрегор"? fellow  

УПЦ святкує 25-річчя Собору, який призвів до розділення...

Філософ

Філософ написал:

Дякувати Богу, за те що вони на цьому збіговиську розділили Українську Церкву. Верх цинізму. 

Луганский митрополит УПЦ: "Донбасс должен попросить пр...

josephus

josephus написал:

А может ангелы и демоны начнут все "с чистого листа  "без условий, без оправданий, без доказательства своей правоты"?

В РПЦ обещают распространить "Крымскую весну" на весь...

josephus

josephus написал:

О "перестройке" в москве заговорили?  Это хорошо - значит конец рашке приближается  

Московский патриархат придумал, как по-хитрому уберечьс...

dutchak1

dutchak1 написал:

Статут про управління Української Православної Церкви Київського Патріархату
19. В обов’язки єпархіального архиєрея входить:
п) здійснювати контроль за релігійною,
адміністративною та фінансовою діяльністю парафій, монастирів, навчальних закладів та інших підрозділів єпархії;
7. Парафія у своїй релігійній, адміністративно-фінансовій і господарській діяльності підзвітна єпархіальному архиєрею. Парафія виконує рішення єпархіальних зборів, єпархіальної ради і розпорядження єпархіального архиєрея.
9. Розпорядниками коштів парафій, монастирів, духовних навчальних закладів, братств і сестрицтв, на основі підзвітності єпархіальним архиєреям, є відповідно голови парафіяльних рад разом з членами парафіяльних рад на основі підзвітності парафіяльним зборам на чолі з настоятелями парафій, намісниками або настоятелями (настоятельницями) монастирів, ректори духовних навчальних закладів, голови братств або сестрицтв разом з членами рад братств і сестрицтв.

УКРАЇНСЬКА ГРЕКО-КАТОЛИЦЬКА ЦЕРКВА
ПАРАФІЯЛЬНИЙ ПРАВИЛЬНИК Арт. 155. У разі виходу всієї спільноти з-під юрисдикції Української Греко-Католицької Церкви законне парафіяльне майно залишається власністю правонаступника, а саме єпархії як юридичної особи.

КОДЕКС КАНОНІВ СХІДНИХ ЦЕРКОВ
Кан. 1008 – § 1. Римський Архієрей є найвищим управителем і розподілювачем усього дочасного майна Церкви.

СБУ инкриминирует лидеру "политического православия" ...

josephus

josephus написал:

сборище сатанинское angry 

«Кликушеский собор» на Буковине

Onufriy

Onufriy написал:

Синод Московского патриархата в Украине либерально относится к выходкам епископа Лонгина — ведь у того на языке то, что у синодалов на уме

москволатрия, кодоборчество ... 

+5!!  Схоже на те 

Митрополит Онуфрій — українцям: "Якщо немає миру в сус...

Onufriy

Onufriy написал:

пасхальне звернення ... виглядає не зовсім продуманим викликом українському суспільству

Чому ж непродуманим?
- "Русский мир" не ищет легких путей!

Глава УПЦ закликає не допускати змін у Церкві

Філософ

Філософ написал:

Бідні святі отці...Це ж Затоустий з Василієм Великим реформували Літургію, отці І Вселенського собору модернізували віровчення добавши небіблійний термін "єдиносущний" і т.д. Треба було св. отцям з Онуфрієм порадитись, бо одне скасували, друге добавили, третє поміняли...

Великодні хроніки

АРХМ АВВАКУМ

АРХМ АВВАКУМ написал:

Це Гудими. Впізнаю прекрасне село. Людей не густо, але дух Світлого Христового Воскресіння завжи відчувається.

В Банченском монастыре УПЦ запланирован "всеправославн...

Onufriy

Onufriy написал:

"Опозиція" до Кирила Гундяєва ще страшніша за нього самого:
Православные всех стран, объединяйтесь!

- Бр-р-р!.. kommunistische Orthodoxie
Объединение для избрания Божия избранника – православного царя, который возродит умное делание

1. То хто там буде обирати "божого обранця"? feel Нехай би таки визначились - Бог чи Рафаїл Берестов?
2. Хто заважає у Берестову практикувати "розумне тверезіння"?
3. Чим йому на цій, вкрай індивідуальній ниві, зможе допомогти "православний цар"?

П.С.
Приходу якого з царів чекають ці єретики: Царя Небесного і Спасителя світу, чи "сина погибелі, який прийде у ім'я своє"?  
   

Сайт "Релігія в Україні" зазнав змін

Onufriy

Onufriy написал:

Раніше кожна стаття мала лічильники переглядів, які дозволяли побачити уподобання аудиторії сайту. Побачити математично - у кількісному вигляді.

Це підкреслювало об'єктивність редакційної політики і було пізнавально

Поверніть нам наші лічильники!!  angry

На Великдень Президент України відвідав храми чотирьох ...

josephus

josephus написал:

Пасхальний туризм? А на тому світі після смерті вони теж будуть перескочувати куди завгодно? НЕ ВИЙДЕ!  

Глава УГКЦ закликав "зберегти обидві легені – і католи...

josephus

josephus написал:

Хрещення є тільки Христове, а не Володимирове. Гузар не є пророк Божий. Дві легені? Такої метафори немає в Біблії і в рішеннях жодного вселенського і помісного собору, бо розкол - це страшний гріх. Чому тоді не порівняти УСІ гілки та навіть секти християнства з волоссям на голові? Чим більше сект і розколів - тим краще виходить???  І всіх їх треба приймати як потрібне доповнення до однієї істинної Церкви Божої? angry