Вхід

У вас немає акаунту на Religion.in.ua? Зареєструйтесь

Богослов'я
«Культовий декор», Або таємниця фуміе

9 03 2016   Священик Анатолій Хільченко Публікації, Богослов'я

«Культовий декор», Або таємниця фуміе

На мою думку, проблема "революції культових форм" була поставлена саме католицьким богословським світоглядом внаслідок того, що у своїй спекулятивній царині їхня теологія надто далеко відійшла від "літургійної реальності"...

Щодо дискусії про богослужбову мову. Частина IV

29 02 2016   Олександр (Драбинко), митрополит Публікації, Богослов'я

Щодо дискусії про богослужбову мову. Частина IV

Яким може бути вихід? Якщо представникам крайніх напрямків досить важко порозумітися, то «помірковані консерватори» й «помірковані ліберали» можуть і мають знайти спільну позицію щодо мовного питання...

«Благословити на війну»: відповідь жінці з квітами

22 02 2016   Священик Анатолій Хільченко Публікації, Богослов'я

«Благословити на війну»: відповідь жінці з квітами

Бувають такі випадки, коли боязко відповідати. Особливо, якщо бачиш людину вперше й востаннє...

Щодо дискусії про богослужбову мову. Частина III

10 02 2016   Олександр (Драбинко), митрополит Публікації, Богослов'я

Щодо дискусії про богослужбову мову. Частина III

Сумніви у правомірності чи доцільності вживання у православному богослужінні сучасної (української) мови, часто аргументується тим, що служіння давніми мовами є загальноприйнятою практикою в Помісних Православних Церквах. Однак це твердження потребує уточнення...

Щодо дискусії про богослужбову мову. Частина II

4 02 2016   Олександр (Драбинко), митрополит Публікації, Богослов'я

Щодо дискусії про богослужбову мову. Частина II

Чи є вживання сучасної (і, зокрема, української) мови у богослужінні «зрадою» заповіту та спадщини свв. Кирила та Мефодія? Про це та деякі історичні обставини місії Солунських братів у другій частині науково-богословської розвідки...

Щодо дискусії про богослужбову мову

2 02 2016   Олександр (Драбинко), митрополит Публікації, Богослов'я

Щодо дискусії про богослужбову мову

Як сталося, що християнська Церква настільки безболісно відмовилася від мови Христа та Його єврейської «культурної плоті»? Відповідь на це питаннядля нас дає богослів’я П’ятидесятниці...

Інша апологетика, або Яким має бути сучасний захист християнської віри

19 01 2016   Анатолій Денисенко Публікації, Богослов'я

Інша апологетика, або Яким має бути сучасний захист християнської віри

У статті автор ділиться своїми рефлексіями над новими книжками з апологетики...

Переосмислення Реформації

17 12 2015   Пітер Бергер Публікації, Богослов'я

Переосмислення Реформації

Релігійний плюралізм змушує людей на тому чи іншому рівні інтелектуального розвитку обирати між сутністю своєї віри та тими її елементами, що піддаються дискусії...

Крах экклесиологии «Поместных Церквей»

15 12 2015   Архимандрит Феогност (Пушков) Публікації, Богослов'я

Крах экклесиологии «Поместных Церквей»

Сейчас, во время так наз. «подготовки к Большому Всеправославному Собору», мы наблюдаем крах экклесиологии, которую долгое время считали выражением «православия»...

Реформация как общее будущее

1 12 2015   Михаил Черенков Публікації, Богослов'я

Реформация как общее будущее

Приближающийся юбилей Реформации вряд ли стоит праздновать как успех протестантизма. Скорее это повод задуматься о том, почему программа Реформации в рамках протестантизма оказалась невыполнимой.

Реформація і православ’я. Нотатки з круглого столу в Києві

30 11 2015   Михайло Мокієнко Публікації, Богослов'я

Реформація і православ’я. Нотатки з круглого столу в Києві

26 листопада за участю протестантських і православних богословів відбувся круглий стіл «Реформація і православ’я», присвячений майбутньому п’ятсотлітньому ювілею Реформації...

Алексей Хомяков. К 155-летию со дня кончины религиозного философа

15 10 2015   Архимандрит Феогност (Пушков) Публікації, Богослов'я, Історія

Алексей Хомяков. К 155-летию со дня кончины религиозного философа

В свое время его труды были «глотком свежего воздуха» среди застоя синодальной эпохи в Российской Церкви. Но сегодня лучшим подарком самому Хомякову будет последовательное преодоление его наследия...

«Радуйся, Благодатна...». Прості глибини нашої віри

18 09 2015   Денис Таргонський Публікації, Богослов'я

«Радуйся, Благодатна...». Прості глибини нашої віри

До православної богословської думки потрібно ставитись із великою відповідальністю перед Богом і людьми. Не варто переходити за смиренні границі євангельської простоти в сутінки благочестивих апокрифів...

Когда крестить недопустимо и преступно. К вопросу об индивидуальной и коллективной религиозности

18 08 2015   Архимандрит Феогност (Пушков) Публікації, Богослов'я

Когда крестить недопустимо и преступно. К вопросу об индивидуальной и коллективной религиозности

«Крещальный конвейер» в большинстве случае работает бездумно. И священник, который требует религиозной сознательности, выглядит «белой вороной». В моей практике были вопиющие случаи...

Догма і керигма у культовій практиці

31 07 2015   Священик Анатолій Хільченко Публікації, Богослов'я

Догма і керигма у культовій практиці

"Скарби культу" лишаються майже зовсім недослідженими і творчо неопрацьованими у вимірі катехізичному. Має місце проблема бездумного й неуважного "вичитування" правил, богослужбових послідувань...

Социальное «богословие Майдана» в опыте и рефлексиях молодого поколения украинских протестантов. Часть II

9 07 2015   Михаил Черенков Публікації, Богослов'я

Социальное «богословие Майдана» в опыте и рефлексиях молодого поколения украинских протестантов. Часть II

Возможно, «богословие Майдана» останется историческим эпизодом и не будет иметь собственного продолжения в большой церковной традиции, но богословие «после Майдана» или «в свете Майдана» будет видеться иначе...

Социальное «богословие Майдана» в опыте и рефлексиях молодого поколения украинских протестантов. Часть I

9 07 2015   Михаил Черенков Публікації, Богослов'я

Социальное «богословие Майдана» в опыте и рефлексиях молодого поколения украинских протестантов. Часть I

Автор статьи анализирует специфику отражения социального «богословия Майдана» в опыте и рефлексиях украинских христиан-протестантов.

Актуальні проблеми сучасної теології: виклики і перспективи

3 07 2015   Роман Соловій Публікації, Богослов'я

Актуальні проблеми сучасної теології: виклики і перспективи

У семінарі “Актуальні проблеми сучасної теології” взяли участь понад п’ятдесят учасників, серед яких відомі українські богослови основних християнських традицій...

Революция достоинства как предмет политической теологии

22 05 2015   Михаил Черенков Публікації, Богослов'я

Революция достоинства как предмет политической теологии

Украинская идентичность после Майдана открывается для переоценки и пересмотра составляющих ее элементов.

Православная гражданская религия

18 05 2015   Архимандрит Кирилл Говорун Публікації, Богослов'я

Православная гражданская религия

И пресловутый «русский мир», и национализм в балканском стиле могут быть истолкованы как «гражданские религии». Они были сконструированы благодаря значительному вкладу Православных Церквей и состоят из элементов религиозного культа и политической идеологии.

Публічна теологія,  або Богословствування в контексті Євромайдану та Революції Гідності в Україні

10 02 2015   Протоієрей Георгій Коваленко Публікації, Богослов'я

Публічна теологія, або Богословствування в контексті Євромайдану та Революції Гідності в Україні

На запитання: «Як вірному Московського Патріархату ставитися до анексії Криму чи захисту Вітчизни? І як патріот України може бути вірним Московського Патріархату?» ми давали відповідь словами Христа...

Смешанные браки с точки зрения Католической и Православной церквей: экуменический аспект

6 02 2015   Олег Киселев, кандидат философских наук Публікації, Богослов'я, Аналітика

Смешанные браки с точки зрения Католической и Православной церквей: экуменический аспект

Вопрос о бракосочетании намного старше истории экуменического движения. Например, еще во второй половине ХІХ в. между православными и англиканами было достигнуто соглашение...

Аналіз соціальної дійсності як першочергова задача герменевтики Теології Визволення

5 02 2015   Анатолій Денисенко Публікації, Богослов'я

Аналіз соціальної дійсності як першочергова задача герменевтики Теології Визволення

Тверезо оцінити дійсність – ось чим сьогодні в першу чергу потрібно зайнятися теологам

Церковь и идеология: разделения и редукции. Часть II

26 01 2015   Архимандрит Кирилл Говорун Публікації, Богослов'я, Аналітика

Церковь и идеология: разделения и редукции. Часть II

Идеологии создают внутри Церкви разделительные линии. Одна из наиболее глубоких линий в современной церковной жизни по-прежнему проложена между “консервативной” и “либеральной” доктринами...

Київська ідея в сучасному релігійно-культурному дискурсі

26 01 2015   Юрій Чорноморець Публікації, Богослов'я, Аналітика

Київська ідея в сучасному релігійно-культурному дискурсі

Для мене як дослідника релігійної філософії Візантії видається дитячою помилкою протиставлення ідеї Києва як другого Єрусалиму ідеї Константинополя як другого Риму і Москви як Третього Риму.

НОВИНИ

Всі матеріали

Публікації

Казус Лонгина

Илья Бей, магистр богословия

Великодні хроніки

Анатолій Хільченко, священик

Пасхальная история

Игорь Ильтьо

Православные индульгенции

Кирилл (Говорун), архимандрит

Всі матеріали

останні коментарі

Здоровий глузд. Вірним української Церкви про проблеми ...

Onufriy

Onufriy написал:

Звичайно, Київський патріархат мусить таки колись протверезитись і засудити "кирилівську" етнофілетичну єресь angry
Київський патріархат повинен нарешті «увести санкції» проти РПЦ

Визнавати персонал РПЦ своїми братами у вірі – означає підігрувати ворогу у його гібридній війні

- Амінь!
Подолання цієї отрути не в компетенції ... СБУ – це сфера відповідальності Церкви... більше нікому


Митрополит Онуфрій — українцям: "Якщо немає миру в сус...

Onufriy

Onufriy написал:

Про канонічний окультизм:
Митрополит Онуфрій: немає Христа в душі суспільства
Що таке душа суспільства і коли Благий Господь її вдихнув у тіло суспільства? feel 
Політправослав'я завжди було пов'язане з революційними "відкриттями" у віровченні. БМО, як завжди, "не підкачав"

П.С. 
Можливо (щодо "душі суспільства) Молитовнику було б доречніше використувати у своїх пасхальних посланнях слово "егрегор"? fellow  

УПЦ святкує 25-річчя Собору, який призвів до розділення...

Філософ

Філософ написал:

Дякувати Богу, за те що вони на цьому збіговиську розділили Українську Церкву. Верх цинізму. 

Луганский митрополит УПЦ: "Донбасс должен попросить пр...

josephus

josephus написал:

А может ангелы и демоны начнут все "с чистого листа  "без условий, без оправданий, без доказательства своей правоты"?

В РПЦ обещают распространить "Крымскую весну" на весь...

josephus

josephus написал:

О "перестройке" в москве заговорили?  Это хорошо - значит конец рашке приближается  

Московский патриархат придумал, как по-хитрому уберечьс...

dutchak1

dutchak1 написал:

Статут про управління Української Православної Церкви Київського Патріархату
19. В обов’язки єпархіального архиєрея входить:
п) здійснювати контроль за релігійною,
адміністративною та фінансовою діяльністю парафій, монастирів, навчальних закладів та інших підрозділів єпархії;
7. Парафія у своїй релігійній, адміністративно-фінансовій і господарській діяльності підзвітна єпархіальному архиєрею. Парафія виконує рішення єпархіальних зборів, єпархіальної ради і розпорядження єпархіального архиєрея.
9. Розпорядниками коштів парафій, монастирів, духовних навчальних закладів, братств і сестрицтв, на основі підзвітності єпархіальним архиєреям, є відповідно голови парафіяльних рад разом з членами парафіяльних рад на основі підзвітності парафіяльним зборам на чолі з настоятелями парафій, намісниками або настоятелями (настоятельницями) монастирів, ректори духовних навчальних закладів, голови братств або сестрицтв разом з членами рад братств і сестрицтв.

УКРАЇНСЬКА ГРЕКО-КАТОЛИЦЬКА ЦЕРКВА
ПАРАФІЯЛЬНИЙ ПРАВИЛЬНИК Арт. 155. У разі виходу всієї спільноти з-під юрисдикції Української Греко-Католицької Церкви законне парафіяльне майно залишається власністю правонаступника, а саме єпархії як юридичної особи.

КОДЕКС КАНОНІВ СХІДНИХ ЦЕРКОВ
Кан. 1008 – § 1. Римський Архієрей є найвищим управителем і розподілювачем усього дочасного майна Церкви.

СБУ инкриминирует лидеру "политического православия" ...

josephus

josephus написал:

сборище сатанинское angry 

«Кликушеский собор» на Буковине

Onufriy

Onufriy написал:

Синод Московского патриархата в Украине либерально относится к выходкам епископа Лонгина — ведь у того на языке то, что у синодалов на уме

москволатрия, кодоборчество ... 

+5!!  Схоже на те 

Митрополит Онуфрій — українцям: "Якщо немає миру в сус...

Onufriy

Onufriy написал:

пасхальне звернення ... виглядає не зовсім продуманим викликом українському суспільству

Чому ж непродуманим?
- "Русский мир" не ищет легких путей!

Глава УПЦ закликає не допускати змін у Церкві

Філософ

Філософ написал:

Бідні святі отці...Це ж Затоустий з Василієм Великим реформували Літургію, отці І Вселенського собору модернізували віровчення добавши небіблійний термін "єдиносущний" і т.д. Треба було св. отцям з Онуфрієм порадитись, бо одне скасували, друге добавили, третє поміняли...

Великодні хроніки

АРХМ АВВАКУМ

АРХМ АВВАКУМ написал:

Це Гудими. Впізнаю прекрасне село. Людей не густо, але дух Світлого Христового Воскресіння завжи відчувається.

В Банченском монастыре УПЦ запланирован "всеправославн...

Onufriy

Onufriy написал:

"Опозиція" до Кирила Гундяєва ще страшніша за нього самого:
Православные всех стран, объединяйтесь!

- Бр-р-р!.. kommunistische Orthodoxie
Объединение для избрания Божия избранника – православного царя, который возродит умное делание

1. То хто там буде обирати "божого обранця"? feel Нехай би таки визначились - Бог чи Рафаїл Берестов?
2. Хто заважає у Берестову практикувати "розумне тверезіння"?
3. Чим йому на цій, вкрай індивідуальній ниві, зможе допомогти "православний цар"?

П.С.
Приходу якого з царів чекають ці єретики: Царя Небесного і Спасителя світу, чи "сина погибелі, який прийде у ім'я своє"?  
   

Сайт "Релігія в Україні" зазнав змін

Onufriy

Onufriy написал:

Раніше кожна стаття мала лічильники переглядів, які дозволяли побачити уподобання аудиторії сайту. Побачити математично - у кількісному вигляді.

Це підкреслювало об'єктивність редакційної політики і було пізнавально

Поверніть нам наші лічильники!!  angry

На Великдень Президент України відвідав храми чотирьох ...

josephus

josephus написал:

Пасхальний туризм? А на тому світі після смерті вони теж будуть перескочувати куди завгодно? НЕ ВИЙДЕ!  

Глава УГКЦ закликав "зберегти обидві легені – і католи...

josephus

josephus написал:

Хрещення є тільки Христове, а не Володимирове. Гузар не є пророк Божий. Дві легені? Такої метафори немає в Біблії і в рішеннях жодного вселенського і помісного собору, бо розкол - це страшний гріх. Чому тоді не порівняти УСІ гілки та навіть секти християнства з волоссям на голові? Чим більше сект і розколів - тим краще виходить???  І всіх їх треба приймати як потрібне доповнення до однієї істинної Церкви Божої? angry