Вхід

У вас немає акаунту на Religion.in.ua? Зареєструйтесь

Історія
Троеперстие: киевский след

24 02 2010   Борис Успенский Публікації, Історія

Троеперстие: киевский след

Свидетельство это относится к представителям Литовской (Юго-Западной) Руси. Можно допустить, что троеперстие приходит в Великую Россию не из Константинополя, а из Киева. Мы знаем, что никоновские реформы, субъективно ориентированные на греческую церковь, объективно испытывали влияние церковной традиции Юго-Западной Руси.

Масленица: от языческого солнцеворота к Прощеному воскресенью

8 02 2010   Светлана Бородина Публікації, Історія

Масленица: от языческого солнцеворота к Прощеному воскресенью

По своему обычаю, церковь "назначила" на место языческого праздника свой. После этого Масленица воспринималась христианской церковью фактически как религиозный праздник и получила название Сырной, или Сыропустной недели, но это не изменило ее внутренней сути. Этнограф 19 века И. М. Снегирев считал, что Масленица в языческие времена сопровождала празднования в честь языческого бога Велеса.

Конфесійні комунікації та богослужбова література

5 02 2010   Світлана Лозова Публікації, Історія

Конфесійні комунікації та богослужбова література

Однiєю з найдавнiших i найбiльш цiнних рукописних книг є Крехiвський Апостол, автор якого не встановлений, але є всi пiдстави вважати його високоосвiченою людиною, яка добре володiла не лише церковнослов'янською, але й iншими мовами. Книга складається з Дiянь апостолiв, Послань, Одкровення Іоанна Богослова та апокрифiчного "Послання Павла Святого до лаодiкiйцiв". Останнє є найцiкавiшим, оскiльки свiдчить про близькiсть до кальвiнiзму.

"Тремтячі еліти". Із майбутньої книги

3 02 2010   Олег Покальчук Публікації, Історія

"Тремтячі еліти". Із майбутньої книги

Враховуючи сучасний вплив контрабанди на реальну економіку України і її масштаби, сміливо можна говорити про певну “готичність” українського психологічного спадку ... Еліти наших племен займаються одним і тим самим. Рекрутують собі в наймити спритніших і менш сором’язливих «полян»... Звичайні люди, як завжди, тут ні до чого. Вони  лишень обирають собі таку еліту.

"Крестный отец" New Age: мистика и мистификации. Ч. ІІ

30 01 2010   Евгений Сафонов Публікації, Історія

"Крестный отец" New Age: мистика и мистификации. Ч. ІІ

По существу, оказывается, что нет никакого «мира идей» в платоновском смысле слова, нет гностической Плеромы; да и Бога-Творца, в принципе, тоже нет. Не существует ничего вне этого мира. Этот мир, в котором мы живем и страдаем, познаем и радуемся, мир наших близких, дальних и врагов — он самодостаточен, он живой и сознательный, пугающий и непостижимый...

Релігійний туризм: український вимір

23 01 2010   Наталя Шутенко Публікації, Історія

Релігійний туризм: український вимір

Україна вперше за роки незалежності урочисто й піднесено відсвяткувала Хрещення Русі. Попередні святкування у 1988 році відбулися в Москві, а Києву було відведено другорядне місце. Проте навіть за часів російського самодержавства у 1887 році святкування з нагоди 900-ліття Хрещення Русі, у яких брали участь десятки тисяч прочан, проводилися в Києві.

Українське книговидання: Друкарня лаврська, цензура московська, утиски радянські. Ч. ІІ.

9 01 2010   Ярослав Швидченко Публікації, Історія

Українське книговидання: Друкарня лаврська, цензура московська, утиски радянські. Ч. ІІ.

З боротьби з київськими митрополитами Лавра вийшла переможцем, залишивши за собою монопольне право на друкування богослужбових книг. Але привілей на виключний продаж книг у межах Києва Лавра втратила. Нагляд Московської синодальної контори над діяльністю лаврської друкарні ставав на перешкоді видавничій справі та помітно змінив характер лаврських видань.

Українське книговидання: Друкарня лаврська, цензура московська, утиски радянські. Ч. І.

30 12 2009   Ярослав Швидченко Публікації, Історія

Українське книговидання: Друкарня лаврська, цензура московська, утиски радянські. Ч. І.

У Києві кількома виданнями виходили “Служебник”, “Псалтир”, “Номоканон”, “Тріодь”, “Акафіст” тощо. Діячі київського гуртка переклали та відредагували “Бесіди Іоана Златоуста на 14 послань св. ап. Павла” (1623 р.) та “Бесіди Іоана Златоуста на дії св. апостолів” (1624 р.). У 1625 р. в Лаврській друкарні було видано ще й “Тлумачення Андрія Кесарійського Апокаліпсису Іоана Богослова”.

Чудотворец, посрамлявший воров и философов

25 12 2009   Юлия Богомолова Публікації, Історія

Чудотворец, посрамлявший воров и философов

Пока состязание со мною велось посредством доказательств, я выставлял против одних доказательств другие и своим искусством спорить отражал все, что мне представляли. Но когда, вместо доказательства от разума, из уст этого старца начала исходить какая-то особая сила, доказательства стали бессильны против нее...

Хиджра: начало исламской эры

19 12 2009   Денис Брилев Публікації, Історія

Хиджра: начало исламской эры

Хиджра представляла собой именно переселение, а не бегство. Это был своеобразный «исход», подобный тому, который осуществил пророк Моисей вместе со своим народом. Однако в отличие от евреев, которым понадобилось 40 лет, чтобы изжить в себе «вирус» рабства, арабы никогда не были рабами...

Никольские храмы Киева: исторический очерк и немного статистики

19 12 2009   Алиса Донченко Публікації, Історія

Никольские храмы Киева: исторический очерк и немного статистики

Его сын Даниил принял постриг в Кирилловском монастыре под именем Димитрия. Впоследствии он был игуменом Кирилловского монастыря и митрополитом Ростовским (канонизирован Церквовью). Его мать Мария и три сестры – в монашестве Памфилия, Феврония и Параскева – приняли постриг в Иорданском монастыре, где поочередно несли послушания игумений.

Проповедь ап. Андрея: свет веры в летописях и хрониках

12 12 2009 Публікації, Історія

Проповедь ап. Андрея: свет веры в летописях и хрониках

Почитание святого апостола Андрея явилось основой церковного единства Руси и Византии. В письме императора Михаила VII Дуки (1072 — 1077) князю Всеволоду, сыну Ярослава Мудрого, идея единства была сформулирована так: «Духовные книги достоверные и истории научают меня, что наши государства оба имеют некий источник и корень, что одни и те же самовидцы Божественного таинства и его вестники провозгласили в них слово Евангелия».

Караїми: взаємодія іудейського та тюркського начал

10 12 2009   Целковський Генадій Публікації, Історія

Караїми: взаємодія іудейського та тюркського начал

У вченні Анана була віра в єдиного Бога, і в те, що Мойсей, Ісус і Магомет були його пророками. Це вказує на його синтетичну природу, на спробу об’єднати ідеї великих релігій на Близькому Сході. Сам Анан ніколи себе не називав пророком, тільки вченим богословом, реформатором-проповідником.

 

Непогрешимость Папы: 140 лет спустя

8 12 2009   Элина Троянская Публікації, Історія

Непогрешимость Папы: 140 лет спустя

Это не свойство личности Папы, не эманация, исходящая от него вследствие мистического экстаза. Это, прежде всего - его прямая обязанность как верховного пастыря Вселенской Церкви. И обязанность эта заключается в постоянном контроле за Церковью, за деятельностью всех Ее институтов, в поверке Ее жизни Преданием и Писанием.

Бахаи: "глобализм" с человеческим лицом

26 11 2009   Валерий Литвинчук Публікації, Історія

Бахаи: "глобализм" с человеческим лицом

Центральной идеей веры бахаи, выражающейся в концепции Вечного Завета (постоянного общения Бога с человечеством через Откровение его посланников), является единство (Бога, человечества и религий). Бог, согласно вере бахаи, един (монотеизм) и трансцендентен...

Папа Иоанн XXIII: услышать голос Другого

25 11 2009   Элина Троянская Публікації, Історія

Папа Иоанн XXIII: услышать голос Другого

Задач было поставлено две: приспособление Церкви к современному миру и воссоединение с отделившимися христианами, впервые названными братьями. Итогом Собора стала открытая миру Церковь, которая общается с этим миром не на языке отлучений и все новых догм, а в диалоге и с уважением к другой точке зрения.

Суфизм в Украине: преданья старины глубокой…

24 11 2009   Денис Брилев Публікації, Історія

Суфизм в Украине: преданья старины глубокой…

Мухаммед Герай-хан поддерживал тех украинских гетманов, которые не признавали Переяславскую Раду и стремились к максимальной автономии под эгидой Речи Посполитой, Османской империи или собственно Крымского ханства. Однако при этом, какую бы помощь он не оказывал Богдану Хмельницкому....

Украина: прошлое и будущее хасидизма

23 11 2009   Анна-Мария Басаури Публікації, Історія

Украина: прошлое и будущее хасидизма

У хасидов Польши и Украины популярна идея, что в мире не существует абсолютного зла, а к грешнику надо относиться, как к праведнику. Яркие представители литовско-белорусского направления хасидизма - движение Хабад и карлин-столинские хасиды считают главным источником веры «разумную душу», а не чувство и экстаз.

Праці А. Карташова і переважне право Константинопольских патріархів

17 11 2009   Архімандрит Йов (Геча) Публікації, Історія

Праці А. Карташова і переважне право Константинопольских патріархів

Пристрасті національного або філетичного характеру, які призводять до напруженості й ускладнення відносин між Помісними Церквами й до різних проблем, які виникають сьогодні в Церкві (наприклад, умови дарування автокефалії, православна діаспора й питання диптихів), а також процес глобалізації й технологічного, й біологічного прогресу примушують нас...

Коллизия монашеского и мирского в одном Задостойнике

16 11 2009   Архиепископ Тульчинский и Брацлавский Иоанафан Публікації, Історія

Коллизия монашеского и мирского в одном Задостойнике

В задостойнике Рождества Христова обнажена психологическая драма «послушания любви» преп. Иоанна Дамаскина к молитвенному безмолвию – исихии и  природного влечения поэта (произволения) к «мирскому» искусству античного метроритмического стихосложения.

Папа Лев XIII і ренесанс Аквіната

13 11 2009   Оксана Шеремета Публікації, Історія

Папа Лев XIII і ренесанс Аквіната

Своїм вибором томізму як взірцевої філософії Папа Лев XIII і намагався повернутися до «золотої середини» між раціоналізмом та фідеїзмом. Потреба у відродженні томізму постала для католицьких теологів після догмату Першого Ватиканського собору, що природній розум людини здатен пізнавати факт існування Бога та теоретично його довести.

Украинский церковный вопрос: взгляд из Константинополя. Ч. IV

12 11 2009   Митрополит Сардийский Максим Публікації, Історія

Украинский церковный вопрос: взгляд из Константинополя. Ч. IV

Ни отсутствие надлежащих сведений, ни мысли и стремления, чуждые православному духу и каноническому порядку, были не в состоянии повлиять на действия Матери Великой Церкви. Все то, что ею было решено и предпринято, направлено на оказание материнского покровительства и поддержки находящимся в трудном положении украинским православным приходам.

Нестор Книжник: историк и идеолог

9 11 2009   Василий Ключников Публікації, Історія

Нестор Книжник: историк и идеолог

Нестор был не просто историком, стремившимся зафиксировать как можно больше событий, но и политиком, жившим событиями своего времени. Именно он разработал основополагающую идею церковной доктрины – идею династического княжения. ... Нестор констатирует: Божье «блюденье» и покровительство «леплее» (то есть лучше) княжеского, человеческого.

"Вечные тропики" Клода Леви-Стросса

7 11 2009   Влад Тынянов Публікації, Історія

"Вечные тропики" Клода Леви-Стросса

Инспирированный сюрреалистами (а может, и хасидской премудростью) Стросс очень сдержанно говорит о своем отношении к еврейским текстам... Ученый осознал: реальность наша – двусторонняя и биполярная. Существуют точки перехода, поворачивающие ракурс бытия.

Апостол Иаков и древнейший чин литургии

5 11 2009   Тарас Борозенец, Алексей Дмитров Публікації, Історія

Апостол Иаков и древнейший чин литургии

Её строгий, аскетический характер и глубина её молитвословий возводят нас ко временам первых мучеников. Однако, начиная с IX века, она почти везде вытесняется литургиями св. Василия Великого и св. Иоанна Златоустого, более созвучными пышности императорских богослужений Константинополя.

НОВИНИ

Всі матеріали

Публікації

Казус Лонгина

Илья Бей, магистр богословия

Великодні хроніки

Анатолій Хільченко, священик

Пасхальная история

Игорь Ильтьо

Православные индульгенции

Кирилл (Говорун), архимандрит

Всі матеріали

останні коментарі

Здоровий глузд. Вірним української Церкви про проблеми ...

Onufriy

Onufriy написал:

Звичайно, Київський патріархат мусить таки колись протверезитись і засудити "кирилівську" етнофілетичну єресь angry
Київський патріархат повинен нарешті «увести санкції» проти РПЦ

Визнавати персонал РПЦ своїми братами у вірі – означає підігрувати ворогу у його гібридній війні

- Амінь!
Подолання цієї отрути не в компетенції ... СБУ – це сфера відповідальності Церкви... більше нікому


Митрополит Онуфрій — українцям: "Якщо немає миру в сус...

Onufriy

Onufriy написал:

Про канонічний окультизм:
Митрополит Онуфрій: немає Христа в душі суспільства
Що таке душа суспільства і коли Благий Господь її вдихнув у тіло суспільства? feel 
Політправослав'я завжди було пов'язане з революційними "відкриттями" у віровченні. БМО, як завжди, "не підкачав"

П.С. 
Можливо (щодо "душі суспільства) Молитовнику було б доречніше використувати у своїх пасхальних посланнях слово "егрегор"? fellow  

УПЦ святкує 25-річчя Собору, який призвів до розділення...

Філософ

Філософ написал:

Дякувати Богу, за те що вони на цьому збіговиську розділили Українську Церкву. Верх цинізму. 

Луганский митрополит УПЦ: "Донбасс должен попросить пр...

josephus

josephus написал:

А может ангелы и демоны начнут все "с чистого листа  "без условий, без оправданий, без доказательства своей правоты"?

В РПЦ обещают распространить "Крымскую весну" на весь...

josephus

josephus написал:

О "перестройке" в москве заговорили?  Это хорошо - значит конец рашке приближается  

Московский патриархат придумал, как по-хитрому уберечьс...

dutchak1

dutchak1 написал:

Статут про управління Української Православної Церкви Київського Патріархату
19. В обов’язки єпархіального архиєрея входить:
п) здійснювати контроль за релігійною,
адміністративною та фінансовою діяльністю парафій, монастирів, навчальних закладів та інших підрозділів єпархії;
7. Парафія у своїй релігійній, адміністративно-фінансовій і господарській діяльності підзвітна єпархіальному архиєрею. Парафія виконує рішення єпархіальних зборів, єпархіальної ради і розпорядження єпархіального архиєрея.
9. Розпорядниками коштів парафій, монастирів, духовних навчальних закладів, братств і сестрицтв, на основі підзвітності єпархіальним архиєреям, є відповідно голови парафіяльних рад разом з членами парафіяльних рад на основі підзвітності парафіяльним зборам на чолі з настоятелями парафій, намісниками або настоятелями (настоятельницями) монастирів, ректори духовних навчальних закладів, голови братств або сестрицтв разом з членами рад братств і сестрицтв.

УКРАЇНСЬКА ГРЕКО-КАТОЛИЦЬКА ЦЕРКВА
ПАРАФІЯЛЬНИЙ ПРАВИЛЬНИК Арт. 155. У разі виходу всієї спільноти з-під юрисдикції Української Греко-Католицької Церкви законне парафіяльне майно залишається власністю правонаступника, а саме єпархії як юридичної особи.

КОДЕКС КАНОНІВ СХІДНИХ ЦЕРКОВ
Кан. 1008 – § 1. Римський Архієрей є найвищим управителем і розподілювачем усього дочасного майна Церкви.

СБУ инкриминирует лидеру "политического православия" ...

josephus

josephus написал:

сборище сатанинское angry 

«Кликушеский собор» на Буковине

Onufriy

Onufriy написал:

Синод Московского патриархата в Украине либерально относится к выходкам епископа Лонгина — ведь у того на языке то, что у синодалов на уме

москволатрия, кодоборчество ... 

+5!!  Схоже на те 

Митрополит Онуфрій — українцям: "Якщо немає миру в сус...

Onufriy

Onufriy написал:

пасхальне звернення ... виглядає не зовсім продуманим викликом українському суспільству

Чому ж непродуманим?
- "Русский мир" не ищет легких путей!

Глава УПЦ закликає не допускати змін у Церкві

Філософ

Філософ написал:

Бідні святі отці...Це ж Затоустий з Василієм Великим реформували Літургію, отці І Вселенського собору модернізували віровчення добавши небіблійний термін "єдиносущний" і т.д. Треба було св. отцям з Онуфрієм порадитись, бо одне скасували, друге добавили, третє поміняли...

Великодні хроніки

АРХМ АВВАКУМ

АРХМ АВВАКУМ написал:

Це Гудими. Впізнаю прекрасне село. Людей не густо, але дух Світлого Христового Воскресіння завжи відчувається.

В Банченском монастыре УПЦ запланирован "всеправославн...

Onufriy

Onufriy написал:

"Опозиція" до Кирила Гундяєва ще страшніша за нього самого:
Православные всех стран, объединяйтесь!

- Бр-р-р!.. kommunistische Orthodoxie
Объединение для избрания Божия избранника – православного царя, который возродит умное делание

1. То хто там буде обирати "божого обранця"? feel Нехай би таки визначились - Бог чи Рафаїл Берестов?
2. Хто заважає у Берестову практикувати "розумне тверезіння"?
3. Чим йому на цій, вкрай індивідуальній ниві, зможе допомогти "православний цар"?

П.С.
Приходу якого з царів чекають ці єретики: Царя Небесного і Спасителя світу, чи "сина погибелі, який прийде у ім'я своє"?  
   

Сайт "Релігія в Україні" зазнав змін

Onufriy

Onufriy написал:

Раніше кожна стаття мала лічильники переглядів, які дозволяли побачити уподобання аудиторії сайту. Побачити математично - у кількісному вигляді.

Це підкреслювало об'єктивність редакційної політики і було пізнавально

Поверніть нам наші лічильники!!  angry

На Великдень Президент України відвідав храми чотирьох ...

josephus

josephus написал:

Пасхальний туризм? А на тому світі після смерті вони теж будуть перескочувати куди завгодно? НЕ ВИЙДЕ!  

Глава УГКЦ закликав "зберегти обидві легені – і католи...

josephus

josephus написал:

Хрещення є тільки Христове, а не Володимирове. Гузар не є пророк Божий. Дві легені? Такої метафори немає в Біблії і в рішеннях жодного вселенського і помісного собору, бо розкол - це страшний гріх. Чому тоді не порівняти УСІ гілки та навіть секти християнства з волоссям на голові? Чим більше сект і розколів - тим краще виходить???  І всіх їх треба приймати як потрібне доповнення до однієї істинної Церкви Божої? angry