Вхід

У вас немає акаунту на Religion.in.ua? Зареєструйтесь

Історія
Діяльність митрополита Андрія Шептицького та керованої ним Української Греко-Католицької Церкви у 1939-1944 рр.

15 05 2012   Протоієрей Олексій Добош Публікації, Історія

Діяльність митрополита Андрія Шептицького та керованої ним Української Греко-Католицької Церкви у 1939-1944 рр.

Навколо його постаті точаться суперечки вже не перше десятиліття. Особливо складним був останній період життя ієрарха, що збігся з роками Другої світової війни.

Тот, чье имя мы упоминаем каждый день в молитве

11 04 2012   Анна Путова Публікації, Богослов'я, Історія

Тот, чье имя мы упоминаем каждый день в молитве

Возможно, он не был “кровожадным чудовищем” с точки зрения своего времени. Христос дал ему возможность той самой властью, которая дана была свыше, совершить первое римское исповедание веры путем написания приговора на табличке, прибитой на Его кресте...

«Практика аскези в ісламському містицизмі» та  «Євангельські християни святі сіоністи» — нові дослідження українських релігієзнавців

5 03 2012   Віктор Єленський Публікації, Богослов'я, Історія

«Практика аскези в ісламському містицизмі» та «Євангельські християни святі сіоністи» — нові дослідження українських релігієзнавців

20 лютого на засіданні Спеціалізованої вченої ради Д 26.053.21 у Національному педагогічному університеті ім. М.П. Драгоманова відбувся захист двох доволі глибоких і оригінальних дисертації зі спеціальності «Релігієзнавство».

Стокгольмський синдром «фатально закодованих» українців (до проблеми несприйняття Українського православ’я)

1 03 2012   Олександр Саган, професор Публікації, Історія

Стокгольмський синдром «фатально закодованих» українців (до проблеми несприйняття Українського православ’я)

В січні 2012 року на сайті «Релігія в Україні» була надрукована стаття кандидата історичних наук Сергія Савченка, присвячена проблемі особливостей українського православ’я. Публікація викликала жваве обговорення на сайті. Доктор філософських наук Олександр Саган надіслав відповідь...

«Науковий вісник УУБА» як показник якості богословської освіти

27 02 2012   Ілля Бей Публікації, Рецензії, Історія

«Науковий вісник УУБА» як показник якості богословської освіти

Ужгородська Українська богословська академія - головна кузня докторів богослов’я на пострадянському просторі

К вопросу о начале русской иерархии. К 1150-летию основания Киевской митрополии

23 02 2012   Архимандрит Макарий (Веретенников), профессор Московской духовной академии Публікації, Історія

К вопросу о начале русской иерархии. К 1150-летию основания Киевской митрополии

Сведения о Фотиевом крещении Руси мы черпаем из византийских документов, которые создавались в атмосфере неурядиц на Патриаршем и императорском престолах Византии, что сказалось на объективности и на полноте исторических источников. Поэтому в данном случае мы сталкиваемся с дополнительными трудностями в осмыслении исторических событий того времени...

Релігійні чинники народження Козацької України

7 02 2012   Сергій Шумило Публікації, Історія

Релігійні чинники народження Козацької України

Поза увагою зостається той факт, що імперсько-ідеологічне самоствердження Москви та ідея «Третього Риму» були породжені навіть не Москвою, а саме католицьким «першим» Римом, ідеологами Флорентійської унії. Швидше за все, якби не унійні авнтюри латинян і греків, подібного самоствердження в Північній Русі могло і не статись...

Экскурс к истокам украинской национальной идеи, или Откуда родом украинство?

27 01 2012   Владимир Волковский, аспирант Института философии НАН Украины Публікації, Аналітика, Історія

Экскурс к истокам украинской национальной идеи, или Откуда родом украинство?

Поводом к написанию этой статьи послужило появление в последнее время публикаций, посвященных критическому анализу происхождения украинства и все более усиливающаяся «разоблачающая» деятельность отдельных экспертов от религии, которые стараются всеми силами вскрыть искусственный и «вредоносный» характер украинской идеи. Поэтому у меня возникло намерение «взяться за перо» и, опираясь на некоторые исторические и теоретические источники, рассмотреть, откуда же все-таки возникает пресловутое украинское национальное движение и действительно ли истинны все те обвинения, ему инкриминируемые?..

Іґнац фон Деллінґер і виникнення Старокатолицької Церкви

19 01 2012   Микола Крокош Публікації, Богослов'я, Історія

Іґнац фон Деллінґер і виникнення Старокатолицької Церкви

Іґнац фон Деллінґер (Ignaz von Döllinger, 1799-1890 рр.) був одним із найвизначніших діячів німецького католицизму 19-го століття. Цей священик і професор історії Церкви та догматики Мюнхенського університету увійшов в історію Католицької Церкви передусім тим, що залишився одним із небагатьох всесвітньо відомих католиків, що ніколи так і не примирилися з догматичними рішеннями Першого Ватиканського собору (1860-1870 рр.) про юрисдикційний примат і непомильність папи римського...

Біблійна апологетика Ярослава Пелікана

4 01 2012   Вадим Арістов Публікації, Історія, Рецензії

Біблійна апологетика Ярослава Пелікана

Скільки Біблій, стільки способів розповісти про неї. Але Ярослав Пелікан обрав один з найкращих. Тож можна бути певним, що і у цьому «писанні» про Писання читач обов’язково знайде для себе чимало корисного...

Філософська теологія візантійського неоплатоніка Максима Сповідника  в інтерпретації київського патролога Сергія Єпіфановича

12 12 2011   Юрій Чорноморець Публікації, Богослов'я, Історія

Філософська теологія візантійського неоплатоніка Максима Сповідника в інтерпретації київського патролога Сергія Єпіфановича

Максим Сповідник не просто мав ідеал теології як науки філософської, але і створив відповідну цілісну філософсько-богословську систему. В даній статті ми ставимо за мету здійснити історико-філософський аналіз досліджень творчості Максима Сповідника видатним київським патрологом початку XX ст. С. Л. Єпіфановичем, спеціально зупинившись на досвіді всебічної оцінки поглядів Максима, здійсненої цим дослідником...

Великомучениця Катерина: актуалізація культу у XVIII ст.

7 12 2011   Оксана Прокоп’юк Публікації, Історія

Великомучениця Катерина: актуалізація культу у XVIII ст.

Достовірних відомостей про життя і мучеництво святої до нас дійшло небагато. Житіє Катерини Олександрійської досить пізнього походження і містить, як з богословської, так і з історичної точки зору, багато неоднозначних і суперечливих моментів. Дослідники схильні вважати, що розширені версії житія швидше говорять не про реальну історичну особистість, а про певний збірний образ ідеальної християнки...

Спроба відродити Київське князівство наприкінці XV сторіччя

1 12 2011   Анна Троїцька Публікації, Історія

Спроба відродити Київське князівство наприкінці XV сторіччя

На момент поставлення сщмч. Макарія митрополитом Київським у 1495 р. Московська і Київська Церкви-митрополії існували й розвивалися вже цілком окремо одна від одної. У 1448-1458 рр. відбувся остаточний поділ Київської митрополії, яка від часу "хрещення Русі" входила до складу Константинопольського патріархату, між великими Литовсько-Руським і Московським князівствами, внаслідок чого відокремилася незалежна від Константинополя (автокефальна) Московська митрополія. Київська ж митрополія (Литовсько-Руська) так і залишалася в складі Константинопольського патріархату..

Праведник праведників: спроба апології

2 11 2011   Сергій Грабовський Публікації, Історія

Праведник праведників: спроба апології

У Державі Ізраїль існує традиція присвоювати (за життя чи посмертно) почесне звання “праведника світу” тим представникам інших народів, котрі в роки Другої світової війни, рятуючи євреїв від неминучого знищення нацистами, виявили неабияку особисту мужність та продемонстрували непересічні моральні чесноти. Такі звання мають й українці: прості селяни, вчителі, ченці. Проте, як це не парадоксально, такого звання не має достойник, завдяки котрому на окупованій нацистами території були врятовані сотні, а може, й тисячі євреїв...

Протестантизм у Східній Європі: Польща — Литва — Русь

30 10 2011   Тетяна Шевченко Публікації, Історія

Протестантизм у Східній Європі: Польща — Литва — Русь

31 жовтня 1517 р. Мартін Лютер започаткував Реформаційних рух, прикріпивши знамениті 95 тез до дверей Замкової церкви у Віттенберзі. Миттєво Реформація поширилась на схід, на землі Корони Польської і Великого князівства Литовського, залучивши до своїх лав не лише шляхту і міщан німецького походження, але також польського і руського, католицьких ченців та духовенство.

(Псевдо)юродива м. Аліпія – служителька Богу? чаклунка? цілителька?..

28 10 2011   Протоієрей Іоанн Київський Публікації, Історія

(Псевдо)юродива м. Аліпія – служителька Богу? чаклунка? цілителька?..

30 жовтня виповниться 23 роки з дня кончини київської монахині Аліпії (Авдєєвої). Наразі в УПЦ (МП) розглядається питання можливості чи неможливості її канонізації – зарахування до сонму святих. «Релігія в Україні» вже писала про думку митрофорного протоієрея Михаїла Бойка, духівника Київської єпархії УПЦ, який знав Аліпію і вважав її псевдоюродивою. Редакції «РвУ» вдалося розшукати ще одного священика, який служив у Вознесенській церкві на Деміївці протягом 1982-1989 років і особисто знав «матушку» Аліпію – отця Іоанна Київського (це його прізвище). Подаємо свідчення священика...

Українська мова як чинник національної ідентичності: ретроспективний огляд

25 10 2011   Інна Яворська Публікації, Історія

Українська мова як чинник національної ідентичності: ретроспективний огляд

На нашу думку, у процесі консолідації підросійських та підавстрійських українців ключову роль відіграла таки мова. Єдина живорозмовна мова дала українцям у різних імперіях усвідомлення себе як єдиного народу, а вже потім, прийшовши до цього усвідомлення, вони взялися за творення єдиної літературної мови в різних її варіантах ― західно‑ та східноукраїнському...

Український автокефальний рух в роки німецької окупації: міфи та реалії

20 10 2011   Андрій Смирнов Публікації, Історія

Український автокефальний рух в роки німецької окупації: міфи та реалії

В жовтні 2011 року виповнюється 90 років з дня створення Української Автокефальної Православної Церкви (УАПЦ). 21 жовтня 1921 року в Київському соборі Святої Софії Василь Липківський був висвячений на митрополита УАПЦ. Історичний шлях УАПЦ викликав і викликає різні оцінки дослідників. Одним з питань, що не перестає провокувати бурхливі дискусії, є процес відродження автокефального руху в Україні під час другої світової війни. Чи можна ототожнювати УАПЦ формації 1921 та 1942 років? Чи дійсно УАПЦ формації 1942 року була неканонічним церковним угрупуванням? Чи були ієрархи УАПЦ колаборантами окупаційної влади? На ці та інші питання шукає відповіді автор статті - кандидат історичних наук, старший викладач кафедри історії Національного університету «Острозька академія».

Культ Покрови Пресвятої Богородиці: нові дослідження

13 10 2011   Оксана Прокоп’юк Публікації, Історія

Культ Покрови Пресвятої Богородиці: нові дослідження

Популярність культу Покрови Пресвятої Богородиці вже традиційно представляється як невід’ємна характеристика релігійності української людності, особливо якщо йдеться про релігійність козацтва. Натомість, треба визнати, що ми не так багато знаємо про виникнення і розвиток цього культу на українських землях. Насамперед, бракує інформаційно-статистичних даних для проведення грунтовних наукових досліджень. Результати останніх студій дозволяють кількісно проілюструвати поширення Покровського культу в Київській митрополії в добу Бароко...

Імператор Йосиф ІІ: толерантність і тиранія Просвітництва

12 10 2011   Тетяна Шевченко Публікації, Історія

Імператор Йосиф ІІ: толерантність і тиранія Просвітництва

У Галичині, де греко-католицькі священики були змушені відробляти панщину, римо-католикам було заборонено переводити уніатів на латинський обряд. Сам термін «уніат» було заборонено державою як образливий. Для студентів з Галичини, Закарпаття і Буковини була створена греко-католицька семінарія у Львові. А 13 жовтня 1781 р. імператор Священної Римської імперії Йосиф II видав указ про віротерпимість, який гарантував релігійну свободу і громадянські права лютеранам, кальвіністам, православним та греко-католикам...

Наукова спадщина академіка Володимира Ламанського та хозаро–руська місія Кирила і Мефодія

10 10 2011   Сергій Шумило Публікації, Історія

Наукова спадщина академіка Володимира Ламанського та хозаро–руська місія Кирила і Мефодія

Академік Володимир Іванович Ламанський (1833 - 1914) залишив нащадкам велику наукову спадщину, присвячену історії слов’янства. Широкий спектр наукових інтересів академіка та сміливість його гіпотез і висновків свідчить про неабиякий дослідницький талант ученого. Хоч яким широким був діапазон наукових досліджень В.І. Ламанського, не можна не відзначити домінанти його пошуків і праць: Ламанський був слов’янофілом, щиро любив історію слов’ян і вмів сумніватися в загальновизнаних прозахідних теоріях...

Передумови і соціально-культурні наслідки прийняття християнства Великим Київським князем Оскольдом для розвитку духовності на українських землях

6 10 2011   Ігор Богдан Публікації, Історія

Передумови і соціально-культурні наслідки прийняття християнства Великим Київським князем Оскольдом для розвитку духовності на українських землях

Першими «русичами», які хрестилися у православну віру в Константинополі православним Константинопольським патріархом Фотієм, були великі князі Оскольд і Дір з усією дружиною. Князі Оскольд і Дір були нащадками Кия – засновника багатьох руських поселень, а потім і столиці Православної Русі – Києва. Щодо причини, чому ж все-таки князь Оскольд не зумів остаточно адаптувати християнство на теренах тогочасної Русі, то відповідь, мабуть, можна вбачати тільки в тому, що його методи християнізації були мирними, на відміну від тих, які застосовуватиме більш ніж через 100 років св. рівноапостольний князь Володимир...

Аскольд (Оскольд) (середина IX ст. – 882 р.)

4 10 2011   Неля Солодухіна Публікації, Історія

Аскольд (Оскольд) (середина IX ст. – 882 р.)

На світанку історії вітчизняної державності та її християнської культури стоїть потужна і загадкова постать князя Аскольда (Оскольда). Аскольд – перший київський князь-християнин і перший київський мученик за віру Христову. За його правління Київське ранньодержавне об’єднання слов’ян упевнено вийшло на світову арену, стало важливим фактором міжнародної політики.

Opus Dei — Справа Божа

2 10 2011   Тетяна Шевченко Публікації, Історія

Opus Dei — Справа Божа

Офіційною датою виникнення Оpus Dei є 2 жовтня 1928 р., коли в Мадриді під час молитовного усамітнення св. Хосемарія Ескріва побачив місію свого життя — Оpus Dei, світську католицьку організацію, яка допомогла би віруючим йти шляхом до святості у світі. За півсторіччя часопис „Choisir” писав про Оpus Dei: «Вони могутні. Мають своїх міністрів в урядах, зокрема диктаторських, мають свою економічну імперію, газети і радіостанції. Їх методи настільки розумні та ефективні, що справляють враження...»

Рада у справах РПЦ в 1940-х роках: контекст взаємин держави і церкви

29 09 2011   Владлен Орлов Публікації, Історія

Рада у справах РПЦ в 1940-х роках: контекст взаємин держави і церкви

В Україні з самого початку встановлення фашистського режиму існували дві конкуруючі церковні течії. Українська автокефальна церква, неканонічна, збільшувала число віруючих, приймаючи без переосвячення уцілілі рештки духовенства колишньої УАПЦ Василя Липківського. За таких обставин єпископи другої гілки православ’я — Автономної церкви, що зберігала канонічні зв’язки з Московською єпархією, протягом 1941 року двічі намагалися знайти взаєморозуміння із УАПЦ, прохаючи лише повторного висвячення єпископів від митрополита В. Липківського…

НОВИНИ

Всі матеріали

Публікації

Казус Лонгина

Илья Бей, магистр богословия

Великодні хроніки

Анатолій Хільченко, священик

Пасхальная история

Игорь Ильтьо

Православные индульгенции

Кирилл (Говорун), архимандрит

Всі матеріали

останні коментарі

Здоровий глузд. Вірним української Церкви про проблеми ...

Onufriy

Onufriy написал:

Звичайно, Київський патріархат мусить таки колись протверезитись і засудити "кирилівську" етнофілетичну єресь angry
Київський патріархат повинен нарешті «увести санкції» проти РПЦ

Визнавати персонал РПЦ своїми братами у вірі – означає підігрувати ворогу у його гібридній війні

- Амінь!
Подолання цієї отрути не в компетенції ... СБУ – це сфера відповідальності Церкви... більше нікому


Митрополит Онуфрій — українцям: "Якщо немає миру в сус...

Onufriy

Onufriy написал:

Про канонічний окультизм:
Митрополит Онуфрій: немає Христа в душі суспільства
Що таке душа суспільства і коли Благий Господь її вдихнув у тіло суспільства? feel 
Політправослав'я завжди було пов'язане з революційними "відкриттями" у віровченні. БМО, як завжди, "не підкачав"

П.С. 
Можливо (щодо "душі суспільства) Молитовнику було б доречніше використувати у своїх пасхальних посланнях слово "егрегор"? fellow  

УПЦ святкує 25-річчя Собору, який призвів до розділення...

Філософ

Філософ написал:

Дякувати Богу, за те що вони на цьому збіговиську розділили Українську Церкву. Верх цинізму. 

Луганский митрополит УПЦ: "Донбасс должен попросить пр...

josephus

josephus написал:

А может ангелы и демоны начнут все "с чистого листа  "без условий, без оправданий, без доказательства своей правоты"?

В РПЦ обещают распространить "Крымскую весну" на весь...

josephus

josephus написал:

О "перестройке" в москве заговорили?  Это хорошо - значит конец рашке приближается  

Московский патриархат придумал, как по-хитрому уберечьс...

dutchak1

dutchak1 написал:

Статут про управління Української Православної Церкви Київського Патріархату
19. В обов’язки єпархіального архиєрея входить:
п) здійснювати контроль за релігійною,
адміністративною та фінансовою діяльністю парафій, монастирів, навчальних закладів та інших підрозділів єпархії;
7. Парафія у своїй релігійній, адміністративно-фінансовій і господарській діяльності підзвітна єпархіальному архиєрею. Парафія виконує рішення єпархіальних зборів, єпархіальної ради і розпорядження єпархіального архиєрея.
9. Розпорядниками коштів парафій, монастирів, духовних навчальних закладів, братств і сестрицтв, на основі підзвітності єпархіальним архиєреям, є відповідно голови парафіяльних рад разом з членами парафіяльних рад на основі підзвітності парафіяльним зборам на чолі з настоятелями парафій, намісниками або настоятелями (настоятельницями) монастирів, ректори духовних навчальних закладів, голови братств або сестрицтв разом з членами рад братств і сестрицтв.

УКРАЇНСЬКА ГРЕКО-КАТОЛИЦЬКА ЦЕРКВА
ПАРАФІЯЛЬНИЙ ПРАВИЛЬНИК Арт. 155. У разі виходу всієї спільноти з-під юрисдикції Української Греко-Католицької Церкви законне парафіяльне майно залишається власністю правонаступника, а саме єпархії як юридичної особи.

КОДЕКС КАНОНІВ СХІДНИХ ЦЕРКОВ
Кан. 1008 – § 1. Римський Архієрей є найвищим управителем і розподілювачем усього дочасного майна Церкви.

СБУ инкриминирует лидеру "политического православия" ...

josephus

josephus написал:

сборище сатанинское angry 

«Кликушеский собор» на Буковине

Onufriy

Onufriy написал:

Синод Московского патриархата в Украине либерально относится к выходкам епископа Лонгина — ведь у того на языке то, что у синодалов на уме

москволатрия, кодоборчество ... 

+5!!  Схоже на те 

Митрополит Онуфрій — українцям: "Якщо немає миру в сус...

Onufriy

Onufriy написал:

пасхальне звернення ... виглядає не зовсім продуманим викликом українському суспільству

Чому ж непродуманим?
- "Русский мир" не ищет легких путей!

Глава УПЦ закликає не допускати змін у Церкві

Філософ

Філософ написал:

Бідні святі отці...Це ж Затоустий з Василієм Великим реформували Літургію, отці І Вселенського собору модернізували віровчення добавши небіблійний термін "єдиносущний" і т.д. Треба було св. отцям з Онуфрієм порадитись, бо одне скасували, друге добавили, третє поміняли...

Великодні хроніки

АРХМ АВВАКУМ

АРХМ АВВАКУМ написал:

Це Гудими. Впізнаю прекрасне село. Людей не густо, але дух Світлого Христового Воскресіння завжи відчувається.

В Банченском монастыре УПЦ запланирован "всеправославн...

Onufriy

Onufriy написал:

"Опозиція" до Кирила Гундяєва ще страшніша за нього самого:
Православные всех стран, объединяйтесь!

- Бр-р-р!.. kommunistische Orthodoxie
Объединение для избрания Божия избранника – православного царя, который возродит умное делание

1. То хто там буде обирати "божого обранця"? feel Нехай би таки визначились - Бог чи Рафаїл Берестов?
2. Хто заважає у Берестову практикувати "розумне тверезіння"?
3. Чим йому на цій, вкрай індивідуальній ниві, зможе допомогти "православний цар"?

П.С.
Приходу якого з царів чекають ці єретики: Царя Небесного і Спасителя світу, чи "сина погибелі, який прийде у ім'я своє"?  
   

Сайт "Релігія в Україні" зазнав змін

Onufriy

Onufriy написал:

Раніше кожна стаття мала лічильники переглядів, які дозволяли побачити уподобання аудиторії сайту. Побачити математично - у кількісному вигляді.

Це підкреслювало об'єктивність редакційної політики і було пізнавально

Поверніть нам наші лічильники!!  angry

На Великдень Президент України відвідав храми чотирьох ...

josephus

josephus написал:

Пасхальний туризм? А на тому світі після смерті вони теж будуть перескочувати куди завгодно? НЕ ВИЙДЕ!  

Глава УГКЦ закликав "зберегти обидві легені – і католи...

josephus

josephus написал:

Хрещення є тільки Христове, а не Володимирове. Гузар не є пророк Божий. Дві легені? Такої метафори немає в Біблії і в рішеннях жодного вселенського і помісного собору, бо розкол - це страшний гріх. Чому тоді не порівняти УСІ гілки та навіть секти християнства з волоссям на голові? Чим більше сект і розколів - тим краще виходить???  І всіх їх треба приймати як потрібне доповнення до однієї істинної Церкви Божої? angry