Вхід

У вас немає акаунту на Religion.in.ua? Зареєструйтесь

Історія
Імператор Йосиф ІІ: толерантність і тиранія Просвітництва

12 10 2011   Тетяна Шевченко Публікації, Історія

Імператор Йосиф ІІ: толерантність і тиранія Просвітництва

У Галичині, де греко-католицькі священики були змушені відробляти панщину, римо-католикам було заборонено переводити уніатів на латинський обряд. Сам термін «уніат» було заборонено державою як образливий. Для студентів з Галичини, Закарпаття і Буковини була створена греко-католицька семінарія у Львові. А 13 жовтня 1781 р. імператор Священної Римської імперії Йосиф II видав указ про віротерпимість, який гарантував релігійну свободу і громадянські права лютеранам, кальвіністам, православним та греко-католикам...

Наукова спадщина академіка Володимира Ламанського та хозаро–руська місія Кирила і Мефодія

10 10 2011   Сергій Шумило Публікації, Історія

Наукова спадщина академіка Володимира Ламанського та хозаро–руська місія Кирила і Мефодія

Академік Володимир Іванович Ламанський (1833 - 1914) залишив нащадкам велику наукову спадщину, присвячену історії слов’янства. Широкий спектр наукових інтересів академіка та сміливість його гіпотез і висновків свідчить про неабиякий дослідницький талант ученого. Хоч яким широким був діапазон наукових досліджень В.І. Ламанського, не можна не відзначити домінанти його пошуків і праць: Ламанський був слов’янофілом, щиро любив історію слов’ян і вмів сумніватися в загальновизнаних прозахідних теоріях...

Передумови і соціально-культурні наслідки прийняття християнства Великим Київським князем Оскольдом для розвитку духовності на українських землях

6 10 2011   Ігор Богдан Публікації, Історія

Передумови і соціально-культурні наслідки прийняття християнства Великим Київським князем Оскольдом для розвитку духовності на українських землях

Першими «русичами», які хрестилися у православну віру в Константинополі православним Константинопольським патріархом Фотієм, були великі князі Оскольд і Дір з усією дружиною. Князі Оскольд і Дір були нащадками Кия – засновника багатьох руських поселень, а потім і столиці Православної Русі – Києва. Щодо причини, чому ж все-таки князь Оскольд не зумів остаточно адаптувати християнство на теренах тогочасної Русі, то відповідь, мабуть, можна вбачати тільки в тому, що його методи християнізації були мирними, на відміну від тих, які застосовуватиме більш ніж через 100 років св. рівноапостольний князь Володимир...

Аскольд (Оскольд) (середина IX ст. – 882 р.)

4 10 2011   Неля Солодухіна Публікації, Історія

Аскольд (Оскольд) (середина IX ст. – 882 р.)

На світанку історії вітчизняної державності та її християнської культури стоїть потужна і загадкова постать князя Аскольда (Оскольда). Аскольд – перший київський князь-християнин і перший київський мученик за віру Христову. За його правління Київське ранньодержавне об’єднання слов’ян упевнено вийшло на світову арену, стало важливим фактором міжнародної політики.

Opus Dei — Справа Божа

2 10 2011   Тетяна Шевченко Публікації, Історія

Opus Dei — Справа Божа

Офіційною датою виникнення Оpus Dei є 2 жовтня 1928 р., коли в Мадриді під час молитовного усамітнення св. Хосемарія Ескріва побачив місію свого життя — Оpus Dei, світську католицьку організацію, яка допомогла би віруючим йти шляхом до святості у світі. За півсторіччя часопис „Choisir” писав про Оpus Dei: «Вони могутні. Мають своїх міністрів в урядах, зокрема диктаторських, мають свою економічну імперію, газети і радіостанції. Їх методи настільки розумні та ефективні, що справляють враження...»

Рада у справах РПЦ в 1940-х роках: контекст взаємин держави і церкви

29 09 2011   Владлен Орлов Публікації, Історія

Рада у справах РПЦ в 1940-х роках: контекст взаємин держави і церкви

В Україні з самого початку встановлення фашистського режиму існували дві конкуруючі церковні течії. Українська автокефальна церква, неканонічна, збільшувала число віруючих, приймаючи без переосвячення уцілілі рештки духовенства колишньої УАПЦ Василя Липківського. За таких обставин єпископи другої гілки православ’я — Автономної церкви, що зберігала канонічні зв’язки з Московською єпархією, протягом 1941 року двічі намагалися знайти взаєморозуміння із УАПЦ, прохаючи лише повторного висвячення єпископів від митрополита В. Липківського…

Чи не настав час Українській Православній Церкві відродити традицію мироваріння?

27 09 2011   Архімандрит Віктор (Бедь), архімандрит Арсеній (Бочкарь) Публікації, Історія

Чи не настав час Українській Православній Церкві відродити традицію мироваріння?

За часів Російської імперії в Україні мироваріння здійснювалося в Благовіщенському храмі Митрополичих палат у Святій Успенській Києво-Печерській Лаврі на території т.н. «Верхньої Лаври» (до речі, всі сосуди для мироваріння й досі зберігаються у Верхній Лаврі у музеї). Щонайменше впродовж XV, XVI, XVII, XVIII та XIX століть священним правом Православної Церкви в Україні було мироваріння, а прерогативою Київського Митрополита було освячення мира. І досі немає жодного документу який би забороняв Святій Київській Церкві варити миро, а Київському Митрополиту освячувати його...

Товариство Ісуса: жодних жінок!

26 09 2011   Тетяна Шевченко Публікації, Історія

Товариство Ісуса: жодних жінок!

27 вересня 1598 р. папа римський Павло III затвердив статут створеного Ігнатієм Лойолою шістьома роками раніше ордену єзуїтів — Товариства Ісуса. Практично усі ордени Католицької Церкви мають жіночі відгалуження, які кількісно набагато переважають відповідні чоловічі інституції. Усі, крім єзуїтів. Попри вперті спроби утворити жіноче згромадження у межах Товариства Ісуса, з яких дві майже вдалися, Орден досі не має жіночого відгалуження. Чому?

Поетапне здійснення приєднання Київської митрополії до Московського патріархату

22 09 2011   Ігор Богдан Публікації, Історія

Поетапне здійснення приєднання Київської митрополії до Московського патріархату

Приєднання Київської митрополії до Московського патріархату розцінювалося і розцінюється різними істориками по-різному. Хтось дає цьому акту позитивну оцінку, хтось, навпаки, протилежну, негативну. Хтось шукає причину цієї дії саме в 1686 році, хтось ще в часи Богдана Хмельницького; та, на наш погляд, спроби підпорядкування і саме підпорядкування, як політичне, так і релігійне, відбувається значно і значно раніше...

До історії державного органу у справах релігій в Україні: з 1991 р. по теперішній час

21 09 2011   Лариса Владиченко Публікації, Історія

До історії державного органу у справах релігій в Україні: з 1991 р. по теперішній час

За двадцять років Незалежності України вказаний державний орган шість разів змінював свій статус і підпорядкованість. Так з 1991 р. до сьогодні функції державного органу у справах релігій виконували: Рада у справах релігій при Кабінеті Міністрів України; Міністерство України у справах національностей, міграцій та культів; Державний комітет України у справах релігій; Державний департамент у справах релігій Міністерства юстиції України; Державний комітет України у справах національностей та релігій; відповідний підрозділ (на даний час в процесі утворення) Міністерства культури України...

Джордано Бруно: тяжко бути богом

16 09 2011   Тетяна Шевченко Публікації, Історія

Джордано Бруно: тяжко бути богом

17 вересня 1599 р. з Венеції до інквізиційного суду в Римі була передана справа Джордано Бруно — хрестоматійної постаті філософського вільнодумства часів Контрреформації. Бруно і до сьогодні оцінюють вкрай суперечливо. Для когось він є символом вільнодумця, спаленого за свої погляди, для когось — символом богохульства і єресі. Проте якщо Бруно був видатним інтелектуалом-єретиком, то чому інквізицію так мало цікавили його наукові погляди?

До історії державного органу у справах релігій в Україні. Частина II: 1920-1991 роки

14 09 2011   Лариса Владиченко Публікації, Аналітика, Історія

До історії державного органу у справах релігій в Україні. Частина II: 1920-1991 роки

28 лютого 1966 р. голова Уповноваженого Ради у справах релігій при Раді Міністрів СРСР з Української РСР К.Литвин, за попереднім погодженням із головою центрального апарату Ради у справах релігій СРСР В.А.Куроєдовим, подає на ім’я В.Щербицького доповідну записку, відносно структури і штатів центрального апарату Уповноваженого Ради у справах релігій при Раді Міністрів СРСР з Української РСР і апарату Уповноважених з областей. У зазначеному документі пропонується підсилити штат апарату, аби більш кваліфіковано вивчати релігійну ситуацію у республіці...

До історії державного органу у справах релігій в Україні

8 09 2011   Лариса Владиченко Публікації, Аналітика, Історія

До історії державного органу у справах релігій в Україні

В історії органу у справах релігій в Україні можна виділити три періоди: 

I. Період українських урядів (1917-1919 рр.);

II. Період Радянської влади (1920-1991 рр.);

III. Період незалежності України (1991 р. – по теперішній час).

У свою чергу кожний період можна поділити на етапи існування зазначеного органу...

Підґрунтя формування Київського християнства

7 09 2011   Олександр Саган Публікації, Аналітика, Історія

Підґрунтя формування Київського християнства

Формування особливостей Київського християнства – достатньо складний і малодосліджений процес, в основі якого лежить особливе і непередбачуване (оскільки залежить від багатьох, часто не відомих, чинників) поєднання етнічного/народного й релігійного. Цей процес у науці має назву етноконфесійного синкретизму. Зважаючи на певну езотеричність (маловживаність/закритість) цього поняття, недостатню вивченість його вітчизняними науковцями та богословами, ця стаття буде присвячена саме з’ясуванню поняття «етноконфесійного синкретизму» як базового для розуміння специфіки Київського християнства.

Апостол миру — Бенедикт ХV

2 09 2011   Тетяна Шевченко Публікації, Історія

Апостол миру — Бенедикт ХV

3-го вересня 1914 р. конклав 60-ти кардиналів 38-ма голосами проти 18-ти обрав папою митрополита Болоньї кардинала Джакомо делла К’єза. Новообраний папа узяв ім’я Бенедикт XV. Він увійшов до історії перш за все як діяльний миротворець. Коли кардинал Йозеф Ратцінгер, обраний папою 2005 р., прийняв ім'я Бенедикт XVI, він сказав, що однією з причин для вибору імені стала його повага до Бенедикта XV — апостола миру.

Патриархальная структура и единство Церкви

1 09 2011   Теодор Николау, профессор православного богословия Мюнхенского университета Публікації, Історія

Патриархальная структура и единство Церкви

Поместные церкви равнозначны и согласованны в своих братских отношениях. Однако этой истине противоречит переупорядочение или субординация поместных церквей, которые обнаруживают глубокую экклезиологическую точку зрения и наводят на мысль, что та или иная поместная церковь содержит в разном количестве и качестве Тело Христово; более того, здесь нет аналогии с понятием Триединого Бога , в котором неприменимо какое-либо переупорядочение или субординация личностей...

Ідеолог християнського нонконформізму

30 08 2011   Ігор Загребельний Публікації, Історія

Ідеолог християнського нонконформізму

30 серпня виповнилося 128 років від дня народження видатного українського мислителя Дмитра Івановича Донцова. На жаль, наше суспільство звикло мислити штампами, тож і Донцову дуже часто доводиться бути лише «ідеологом українського націоналізму» з усіма випливаючими з цього наслідками: для одних Донцов-націоналіст є кумиром, для інших – «бандитом пера». Проте досить актуальною є теза про Донцова як про мислителя-християнина...

Поняття Київського християнства, його церковна та просторово-часова ідентифікація

28 08 2011   Олександр Саган Публікації, Аналітика, Історія

Поняття Київського християнства, його церковна та просторово-часова ідентифікація

Портал "Релігія в Україні" починає публікацію циклу історико-філософських досліджень відомого українського науковця, доктора філософських наук, професора Олександра Сагана про формування, розвиток і особливості Київського християнства. Читачам буде представлено цікавий погляд науковця на тему, яка сьогодні є актуальною для більшості традиційних українських Церков.

Чи має Україна релігієзнавство? Нотатки на полях книжки про «кінець світу»

25 08 2011   Сергій Савченко Публікації, Богослов'я, Історія, Рецензії

Чи має Україна релігієзнавство? Нотатки на полях книжки про «кінець світу»

Ця стаття і справді постала з нотаток. Вони з᾽явилися вже на першій сторінці, коли зі змісту я дізнався, що Свідки Єгови є протестантами. З цікавості почав читати далі. З кожною сторінкою подібні речі накопичувалися як лавина, що й змусило мене взятися за рецензійний огляд. Власне, я наважився розпочати його тому, що не знайшов жодної рецензії на книжку Докаша з часу її виходу у світ 2007 року. Маю на увазі саме рецензію, а не замовну панегіричну  анотацію в якому-небудь інститутському збірнику...

Французький протестантизм та Варфоломіївська ніч

22 08 2011   Тетяна Шевченко Публікації, Історія

Французький протестантизм та Варфоломіївська ніч

У ніч p 23 на 24 серпня 1572 р., напередодні дня святого Варфоломія, у Парижі відбулася безпрецедентна різанина католиками кальвіністів, яких у Франції називали гугенотами. За оцінками різних джерел, загинуло від 5 до 30 тисяч парижан та гугенотів.

Епископское безбрачие в православной традиции (окончание)

17 08 2011   Архиепископ Нью-Йоркский Петр (Л’Юилье) Публікації, Історія

Епископское безбрачие в православной традиции (окончание)

В начале нашего века некоторые люди начали подвергать сомнению обязательный характер епископского безбрачия. Следующий шаг был сделан в 1923 году раскольнической группой «Обновленцев», которые решили отменить требование епископского безбрачия. Тот факт, что это течение возникло в России, едва ли может быть случайностью. В этой стране епархии представляли собой огромные территориальные деления, и перед большевистской Революцией они включали большое количество приходов и учреждений. Епископы же не были избраны согласно процедуре, установленной каноническим законодательством. Они были главным образом администраторами, отдаленными от большой части духовенства и мирян...

Баптисты и «конец истории»

16 08 2011   Михаил Черенков Публікації, Історія

Баптисты и «конец истории»

У баптизма с историей складываются непростые отношения. Как и всякое молодое движение, он пытается апеллировать к истории, связям, предтечам; одновременно отвергая исторические обязательства, груз истории, тяжесть традиции...

Історія як засіб маніпуляції (закінчення)

15 08 2011   Сергій Савченко Публікації, Історія, Рецензії

Історія як засіб маніпуляції (закінчення)

Праця Андрія Портнова «Вправи з історією по-українськи» є дуже гарним і фаховим вступом до проблематики маніпулювання образом історії з метою впливу на суспільну свідомість. Завдяки рецензованій книжці російський читач довідається як маніпулюють з історією в Україні, порівнявши це з досвідом власної країни. А український пересічний інтелігент зрозуміє, що його візія минулого, яку він вважав своїм щирим та глибоким переконанням, насправді продукт ментальної імплантації...

Єзуїти та юдеї

14 08 2011   Тетяна Шевченко Публікації, Історія

Єзуїти та юдеї

Найзапеклішим критиком «юдеофілії» Лойоли став примас Іспанії, архієпископ Толедо Мартінес Сіліцео. Протягом багатьох років він вимагав від Ігнатія Лойоли виключити «нових християн» із Товариства. Аналогічні вимоги єзуїтському генералу висунув королівський двір Іспанії...

Епископское безбрачие в православной традиции (продолжение)

10 08 2011   Архиепископ Нью-Йоркский Петр (Л’Юилье) Публікації, Історія

Епископское безбрачие в православной традиции (продолжение)

Невзирая на решение, принятое, возможно, Апостолами, Трулльский Собор определенно подтвердил закон, предписанный Юстинианом. Безусловно, 12 канон не делает ссылки на законодательство Юстиниана. В период Античности и Средневековья такие случаи не происходили. Так как власть канонов считалась выше, чем власть законов, первые не могли получать легитимность от последних. Однако нужно ответить на другой вопрос: как Собор мог канонически аннулировать решение, принятое, возможно, Апостолами?

НОВИНИ

Всі матеріали

останні коментарі

СБУ притягла до відповідальності низку священиків УПЦ

Філософ

Філософ написал:

Ну так як тільки попи "спалили кантору" (Ой, сумську єпархію МПвУ) від них зразу же відхрестились... wink

СБУ притягла до відповідальності низку священиків УПЦ

Kruvonis

Kruvonis написал:

http://portal-pravoslavie.sumy.ua/oficijne-sprostuvannya-sered-klirikiv-sumskoi-
eparhii-nemae-zasudzhenih-za-separatizm.html
лінк для підтвердження вашої помилки в подачі матеріалу.
не дякуйте.

«Я і мій чоловік просимо пробачення за те, що не відчин...

Філософ

Філософ написал:

А в чоловіка, що не стало духу попросити вибачення?
Щось мало віриться, що вони нічого не знали...ніби не на Марсі живуть...

Жінки і біси. Дещо з внутрішньоцерковного життя

Onufriy

Onufriy написал:

Я не сама, а з Богом живу!  Я їжджу по монастирях, ходжу на празники по церквах!

У краплі відображається море: хіба найканонічніша у світі РПЦ (подібно до "однієї жінки") вже не пройшла своєї печальної еволюції - від "боротьби з духами злоби піднебесними" до злобної "священної війни" проти "українства"? request 

Жінки і біси. Дещо з внутрішньоцерковного життя

Onufriy

Onufriy написал:

зустріч з хорошою людиною, яка стала жертвою поганої релігійності

Стаття набагато глибша, ніж видається на перший погляд
Вона не лише про хорошу жінку, яка під видом боротьби з бісами, азартно веде нещадну війну зі своїми ближніми

Ця стаття також про те, що воцерковленість не конфліктує з біснуватістю/одержимістю. Не завжди конфліктує... Зате може з нею органічно поєднуватись

Оця тема "православної біснуватості" є занадто актуальною і стосується не лише "однієї жінки"... але також і "однієї церкви"

Херсонці: боєць АТО повісився після сповіді у священика...

Абракадабра

Абракадабра написал:

А мне священника жалко. Постарался поговорить с солдатом по душам, исповедывал. А теперь такая грязь. Скоро попам "молоко за вредность давать нужно будет" (с).  Как по минному полю. Раньше хоть бабки по селам суевериями занимались. А теперь по всей стране прогреметь можно.

Почаевская лавра продолжает молиться о "спасении Росси...

Onufriy

Onufriy написал:

Цитата: Філософ
Березовський знову прийняв до церковного спілкування всіх представників "політичного православя" засуджених Сабоданом
 
Чим сам себе засудив request
Почаевский монастырь разъясняет, что разложение Руси началось еще со времен СССР по "плану Даллеса"

Почаїв не лише транслює у світ святоросійську етнофілетичну єресь, але також наочно демонструє її прямий наслідок - маразм 

У депутата Лозового знайшли мощі на 121 тис. грн.

Абракадабра

Абракадабра написал:

Tim,
тогда как-то дешевенько получается для золоченых ларцев, которые еще и антиквариатом оказатся могут.
Насколько я знаю, католики сейчас много святынь продают. Безусловно и оценивают их. Как-то.

Херсонці: боєць АТО повісився після сповіді у священика...

Філософ

Філософ написал:

Жалко солдата, хотів духовної потіхи, а натрапив на лжепастиря...


Почаевская лавра продолжает молиться о "спасении Росси...

Філософ

Філософ написал:

Добрянський заборонений, а коли єретичні представники Почаївського монастиря будуть заборонені. Хотя що тут дивуватись Березовський знову прийняв до церковного спілкування всіх представників "політичного православя" засуджених Сабоданом... fellow

Херсонці: боєць АТО повісився після сповіді у священика...

Kruvonis

Kruvonis написал:

Пані журналіст трішки підзаробляє, адже мінімалка тільки 1 300. Крім її писанини не знайшов нічого. Та чому так тиражують цей матеріал?

Почаевская лавра продолжает молиться о "спасении Росси...

Kruvonis

Kruvonis написал:

Одне посилання на сайт, інші на свій власний матеріал та роздуми - і це Релігія в Україні*. Вимишений зазначити актуальність данної теми в політиці та тиск(таким от статтям) на УПЦ. Як показує приклад, то не тільки в УПЦ є такі "індивіди" а й у інших конфесіях. Ну наприклад о.Павло Добрянський(капелан Майдану) - якого заборонили у служінні, арх.Віктор Бедь(колишній ректор Ужгородського Університету). Та Інформація на них не так актуальна - тому і пишуть постійно на тему УПЦ.
ИМХО, та такого матеріалу завжди досить, необхіхідно розуміти навіщо його постійно тиражувати.

Монастир на Франківщині перейшов під юрисдикцію Київськ...

dutchak1

dutchak1 написал:

Тут нам хтось би з  адмінів пояснив. Релігійний закон говорить про існування двох видів монастирів: одні засновуються релігійними управліннями або центрами інші утворюються в тому ж порядку що і релігійні громади. Цей монастир до якого типу відноситься? По логіці закону, тільки другий тип монастирів може робити те, що закон назвав «вільна зміна  підлеглості» оскільки право на «вільну зміну підлеглості» має тільки громада. Чи може це право абсолютне, тільки для громади? Втім далі логіка втрачається, губиться. Ділення статею 10 монастирів на два типи здавалось би мало передбачати і два механізми реєстрації статутів. Втім стаття 14 говорить про одинакову реєстрації як тих так і тих монастирів. А ще як добавити до цього попередню інформацію про самостійну продажу монастиря то, мабуть, без спеца Юраша чи Єленського ми тут нічого не зрозумієм. Хоча і то сумнівно. Ще якась логіка Єленського про пошуки членів громади, що утримують церковну господарку зрозуміла. Ну а тут? Що - кілька монахів самі утримували всю господарку монастиря?

У депутата Лозового знайшли мощі на 121 тис. грн.

Tim

Tim написал:

Абракадабра,
не продаётся вдохновенье- но можно рукопись продать.©
были бы Вы обычным,а не заинтересованным,обывателем, то сразу же и нашли ответ на сей вопрос,а не риторически чегото бы спрашивали у воздуха.

Вы давно мощи лобызали? ну хоть какието?))
они где находятся? просто к костюму депутата пришиты? или он их в платочке носовом носит,как делала одна знатная транда времён Златоуста? нет?
а тогда нужно прямо сказать,что оцениваются не кости/плоть невесть кого(потому что о подлинности/духовной ценности того или иного артефакта можно спорить годами) -а оценивается чисто материальное сопровождение: рака или ларец, котороый уж очень любят золотить а потом оценивать в четыре-шесть раз дороже себестоимости. "жертва на храм",достаточно открыть сайт Софрино(Вы же знаете,что это такое) и поглядеть цены.

я уверяю Вас, что чудо Вашего прозрения мы все подтвердим. wink

и не нужно забывать о ещё одной стороне этой многосторонней медали: очень часто это и не новодельный ларчик(панагия,крест,...)с мощами -это ещё и антиквариат,спёртый гдето в начале соввласти из закрытого храма или попавшего в руки неверующего наследника или хапнутого после смерти пожилых владельцев.
поглядите аукционы на сей счёт.
и это всё исключительно материальная ценность, мало отличающаяся от гамбсовского орехового гарнитура или коллекционных вин 1939года

У депутата Лозового знайшли мощі на 121 тис. грн.

Абракадабра

Абракадабра написал:

Депутаты наши - кладезь для налоговиков. Но вот интересно мне, простому обывателю, как они моши-то оценивают? Театр абсурда.