Вхід

У вас немає акаунту на Religion.in.ua? Зареєструйтесь

Історія
Радостное переживание бытия. Пасха в 1980-е и нынешняя церковная жизнь

23 04 2011   Архимандрит Аввакум (Давиденко) Публікації, Історія

Радостное переживание бытия. Пасха в 1980-е и нынешняя церковная жизнь

Рухнула идеология коммунизма и атеизма. Исчез Советский Союз. Недовольны остались почему-то все, как неверующие, так и верующие. Что сказать мне, отмечающему 52-ю Пасху? А сказать уже есть что. Есть.

Крепость Антония или Ворота Ессеев? О месте, где проходил судебный процесс над Спасителем

22 04 2011   Олег Скнарь, протоиерей УПЦ Публікації, Історія

Крепость Антония или Ворота Ессеев? О месте, где проходил судебный процесс над Спасителем

Участвуя в 2009 г. в сезонных археологических раскопках на горе Сион под руководством известного британского археолога Саймона Гибсона, мне посчастливилось из первых уст услышать рассказ об обнаружении монументальных ворот с остатками большого двора... Это означает, что предложенный в XIV в. католическими монахами-францисканцами маршрут Крестного пути с отправной точкой, находящейся в крепости Антония, ставший сегодня традиционным, является неточным...

Понимание Евхаристии в различных христианских конфессиях

21 04 2011   Владимир Бурега Публікації, Богослов'я, Історія

Понимание Евхаристии в различных христианских конфессиях

Учение о Евхаристии было и остается одним из пунктов серьезных расхождений между различными христианскими конфессиями. Особенно важно подчеркнуть, что это учение не является отвлеченной доктриной, не имеющей прямого отношения к повседневной жизни «рядовых» христиан...

Была ли Тайная Вечеря пасхальным седером?

20 04 2011   Юрий Вестель Публікації, Аналітика, Історія

Была ли Тайная Вечеря пасхальным седером?

На этот весьма трудный вопрос, давно волнующий историков и богословов, наука не может дать уверенного ответа — несмотря на огромное количество глубокомысленных, искусных и тончайших исследований, посвященных специально этому предмету. В настоящей статье мне хотелось бы только еще раз кратко изложить саму проблему и обозреть ее, так сказать, с высоты птичьего полета.

Генерал стражденних — Ігнатій Лойола

19 04 2011   Тетяна Шевченко Публікації, Історія

Генерал стражденних — Ігнатій Лойола

19 квітня 1541 року — 470 років тому — у Римі обрали першого Генерала Товариства Ісуса — Ігнатія Лойолу. Саме він надав Товариству універсального характеру, не обмежуючи єзуїтів жодним видом діяльності. Найбільшої слави єзуїти зажили як проповідники і сповідники можновладців, ловці душ «заблудлих» аристократів, викладачі шкіл та інтернатів для хлопців із вищих суспільних верств. При цьому поза увагою широкого загалу залишається постійна душпастирська опіка єзуїтів над людьми із соціальних низів...

„Українська Псалтир” М.О. Максимовича... Частина II

13 04 2011   Сергій Головащенко Публікації, Історія

„Українська Псалтир” М.О. Максимовича... Частина II

Прагнення до української своєрідності, „своенародности” у сприйнятті біблійного слова є у М. Максимовича не лише виявом етнографічно забарвленої інтелігентсько-дворянської поблажливості до „простих людей”, але й ідейно забарвлене, виступає в символічному контексті національного культуротворення...

„Українська Псалтир” М.О. Максимовича як феномен європейської біблеїстики: Кілька запитань до тексту

11 04 2011   Сергій Головащенко Публікації, Історія

„Українська Псалтир” М.О. Максимовича як феномен європейської біблеїстики: Кілька запитань до тексту

Шлях українців до Біблії, а особливо до Біблії рідною мовою, вартий того, щоб стати предметом особливої, тривалої, прискіпливої уваги та ретельного, докладного, ґрунтовного дослідження – в усіх його моментах та сюжетах...

Союз русского народа. Антисемитское движение в Украине, 1905-1917

8 04 2011   Владимир Даниленко Публікації, Історія

Союз русского народа. Антисемитское движение в Украине, 1905-1917

Несомненно, интерес исследователя вызовут документы фонда, содержащие сведения о деятельности Союза Русского Народа на территории Киевской губернии. Как правило, создание Союза проходило в центре населённого пункта при большом стечении народа, ему предшествовал торжественный молебен, а по окончании на имя Государя Императора отправлялась телеграмма с выражением верноподданнических чувств...

Теологія визволення: відповідь на несправедливість капіталізму чи єресь?

6 04 2011   Тетяна Шевченко Публікації, Богослов'я, Історія

Теологія визволення: відповідь на несправедливість капіталізму чи єресь?

40 років тому, 1971 року, у Лімі побачила світ праця отця Ґуставо Ґутієрреса «Teología de la liberación» (англійська назва – «A Theology of Liberation: History, Politics, Salvation»), яка поклала початок теоретичному обґрунтуванню теології визволення. Сучасні історики називають теологію визволення однією з головних причин конфлікту та найбільших зіткнень між Апостольською Столицею та католицизмом Нового Часу та загрозою для правовірності католицької віри в розумінні Риму.

Советское государство и законодательство о культах. Из истории вопроса

4 04 2011   Михаил Одинцов Публікації, Історія

Советское государство и законодательство о культах. Из истории вопроса

Редакция портала «Религия в Украине» продолжает знакомить читателей с малоизвестными документами, опубликованными в ведомственном журнале «Религия в СССР» Комитета по делам религий при Совете Министров СССР. Автор нижеследующей статьи прослеживает эволюцию отношения Советского государства к религиозным культам с 1920-х годов по 1980-е...

Благотворительность в ранней Церкви

1 04 2011   Яна Ермолина Публікації, Історія

Благотворительность в ранней Церкви

В ходе исследования CAF выяснилось, что лишь 5% украинцев жертвуют деньги на благотворительность. Это самый низкий показатель среди всех 153 стран, в которых проводились опросы. Волонтерской деятельностью занимаются 14% граждан Украины, а помогают ближнему — 19%. В чем причина этого? Экономический кризис? Тотальное обеднение населения? Но то же исследование показало, что больше денег жертвуют не состоятельные люди, а счастливые...

Хрещення Великого князя (кагана) київського Оскольда та заснування Київської Митрополії (Української Православної Церкви)

23 03 2011   Віктор (Бедь), архімандрит Публікації, Історія

Хрещення Великого князя (кагана) київського Оскольда та заснування Київської Митрополії (Української Православної Церкви)

Питання першого офіційного хрещення давньоукраїнської держави Київської Русі та створення Київської Митрополії тривалий час перебували під ідеологічним контролем спочатку династії Рюриковичів, а відтак, з поступовим формуванням російської державності та імперії, під контролем династії Романових, що в подальшому було сприйнято і канонізовано радянською імперською історіографією...

Острозькі та єзуїти у році 1596 і після

22 03 2011   Тетяна Шевченко Публікації, Історія

Острозькі та єзуїти у році 1596 і після

Сайт «Релігія в Україні» закінчує публікацію циклу статей Тетяни Шевченко, присвячених проблемі історичної генези Берестейської унії та участі в цьому процесі родини князів Острозьких. У Бересті 1596 р. у засіданнях двох конкуруючих соборів взяли участь як князі Острозькі, так і єзуїти. З одного боку – Костянтин Василь Острозький з синами Янушем та Олександром, які прибули з озброєним почтом, з другого боку – єзуїти Петро Скарга, Юстус Раб, Мартин Латерна...

Культура слова у Візантії

15 03 2011   Ружена Досталова Публікації, Історія

Культура слова у Візантії

Візантійська культура з самого початку тривало розвивалася під прапором дуалізму античних та християнських традицій. Саме це тривале напруження між дома полюсами – між Гомером шкільної традиції та Біблією – було одною з основних причин того, що візантійська освіченість ніколи так і не створила дійсний синтез та важко шукала шлях власного плідного розвитку...

Острозькі: від унії універсальної до унії Берестейської

14 03 2011   Тетяна Шевченко Публікації, Історія

Острозькі: від унії універсальної до унії Берестейської

Сьогодні, коли Українська Греко-Католицька Церква готується до обрання свого нового предстоятеля, в суспільстві спостерігається посилений інтерес до проблеми «уніатства» як явища в українській церковній історії. У зв’язку з цим сайт «Релігія в Україні» пропонує увазі читачів статтю кандидата історичних наук Тетяни Шевченко, присвячену історичній генезисі Берестейської унії. Стаття тематично продовжує попередні публікації авторки «Князі Острозькі – “тверді православні”?» та «”Руський світ” Антоніо Поссевіно з Костянтином Василем Острозьким».

Дискуссия о реформировании богослужения на Руси на рубеже XIX–XX веков

9 03 2011   Кирилл Щеголев, студент Ужгородской богословской академии Публікації, Історія

Дискуссия о реформировании богослужения на Руси на рубеже XIX–XX веков

В статье студента Ужгородской богословской академии описывается в самых общих чертах дискуссия вокруг реформирования богослужения, которая велась на рубеже XIX–XX веков. Сторонниками богослужебных реформ были многие выдающиеся деятели Русской Церкви. Несмотря на это, и сегодня, спустя более чем сто лет, большинство вопросов, поднимавшихся российскими иерархами и просто неравнодушными людьми, еще ожидают своего решения…

Освіта, що врятувала єзуїтів

7 03 2011   Тетяна Шевченко Публікації, Історія

Освіта, що врятувала єзуїтів

7 березня 1801 року папа Пій VII видав бреве Catholicae fidei, в якому на особисте письмове прохання імператора Павла I офіційно затвердив Товариство Ісуса в Російській імперії. Генеральний вікарій Росії Франциск Ксаверій Каре став генералом Ордену. Бреве поклало початок повному відновленню ордену єзуїтів у всьому світі, яке відбулось 7 серпня 1814 року...

Как Сталин Церковь признал

4 03 2011   Юрий Дегтярев Публікації, Історія

Как Сталин Церковь признал

В своем ответе И.В. Сталин не сказал всей правды. Больше того, это была по большому счету откровенная ложь, в которую ему надо было, чтобы поверили все три архиерея. А поверили ли они на самом деле?..

Де шукати зразок? Сучасне богослов’я в університеті і досвід минулого Київської Духовної Академії

1 03 2011   Волковський Володимир, аспірант Інституту філософії ім. Г. Сковороди НАНУ Публікації, Історія

Де шукати зразок? Сучасне богослов’я в університеті і досвід минулого Київської Духовної Академії

Ми звернемося до історії КДА й розглянемо періоди її існування на предмет розвитку наукової школи та взаємодії із державними та освітніми структурами – від Олександрівського статуту до доби Константина Побєдоносцева...

Карнавал – свято народне чи християнське?

28 02 2011   Олександр Клековкін Публікації, Історія

Карнавал – свято народне чи християнське?

Карнавал, чи масляна, передує Великому посту. Сьгодні, на початку масниці, про походження карнавалу та ігри й дійства, що його супроводжували у європейських культурах, читачам «Релігії в Україні» розповідає доктор мистецтвознавства Олександр Клековкін.

«Руський світ» Антоніо Поссевіно з Костянтином Василем Острозьким

24 02 2011   Тетяна Шевченко Публікації, Історія

«Руський світ» Антоніо Поссевіно з Костянтином Василем Острозьким

26 лютого -  400-річчя зі дня смерті Антоніо Поссевіно. Всім відома його непересічна роль у недопущенні Москви до Балтійського моря. Значно менше відомо про його діяльність на Русі у 1583-1586 роках. Головною мотивацією Поссевіно у переговорах з Острозькими була реалізація  відомого плану – створення  сприятливих умов для поширення католицтва у Східній Європі та формування антитурецької ліги християнських держав...

Сретение: праздник господский или богородичный?

14 02 2011   Владимир Бурега Публікації, Історія

Сретение: праздник господский или богородичный?

15 февраля (по новому стилю) Церкви восточной традиции в Украине отмечают праздник Сретенья Господня. Этот праздник занимает особое место в богослужебном календаре. Споры о его литургическом статусе ведутся уже не первое столетие. В чем же особенность Сретения? Почему до сих пор в богослужебных книгах содержатся противоречивые указания относительно этого праздника? На эти вопросы в своей статье пытается ответить кандидат богословия Владимир Бурега.

Князі Острозькі – «тверді православні»?

11 02 2011   Тетяна Шевченко Публікації, Історія

Князі Острозькі – «тверді православні»?

Костянтин Василь Острозький – «некоронований король Русі», знакова фігура руського православ’я. Історики досі бачать його винятково «об’єктом місіонерських зусиль» єзуїтів та культурно-церковним діячем місцевого масштабу. Але сучасники та єзуїти вбачали в князі зовсім іншу особу. Дана стаття присвячена 485-й річниці з дня народження Костянтина Василя Острозького.

Топор для наместника. История конфликта среди братии Почаева 1980-х годов

4 02 2011   Архимандрит Аввакум (Давиденко) Публікації, Історія

Топор для наместника. История конфликта среди братии Почаева 1980-х годов

Ненависть может нагнетаться там, где не чаешь, не ожидаешь и, главное, там, где не желаешь. Даже в таком святом месте, как Почаевская Лавра, призванном всем своим бытием способствовать умиротворению, происходят напряжения, волнения, конфликты, вследствие которых кто-то из братии бывает изгоняем из монастыря, кто-то уезжает сам. Так есть. Человек и человечество вследствие первородного греха конфликтны, и бытие наше в каком-то смысле безнадежно...

Хасидські династії в процесі відродження іудаїзму в Україні

1 02 2011   Валерія Андросова Публікації, Аналітика, Історія

Хасидські династії в процесі відродження іудаїзму в Україні

Хасидизм як масштабний релігійний феномен, що зародився на території сучасної України і Польщі, потребує дослідження – як його історичного минулого, так і подій сьогодення. Нам відомо, що існувало багато хасидських династій, кожна з яких мала свої характерні риси і своїх духовних лідерів. Деякі династії існують й по-сьогодні, інші – лише в історичному минулому...

НОВИНИ

Всі матеріали

останні коментарі

СБУ притягла до відповідальності низку священиків УПЦ

Філософ

Філософ написал:

Ну так як тільки попи "спалили кантору" (Ой, сумську єпархію МПвУ) від них зразу же відхрестились... wink

СБУ притягла до відповідальності низку священиків УПЦ

Kruvonis

Kruvonis написал:

http://portal-pravoslavie.sumy.ua/oficijne-sprostuvannya-sered-klirikiv-sumskoi-
eparhii-nemae-zasudzhenih-za-separatizm.html
лінк для підтвердження вашої помилки в подачі матеріалу.
не дякуйте.

«Я і мій чоловік просимо пробачення за те, що не відчин...

Філософ

Філософ написал:

А в чоловіка, що не стало духу попросити вибачення?
Щось мало віриться, що вони нічого не знали...ніби не на Марсі живуть...

Жінки і біси. Дещо з внутрішньоцерковного життя

Onufriy

Onufriy написал:

Я не сама, а з Богом живу!  Я їжджу по монастирях, ходжу на празники по церквах!

У краплі відображається море: хіба найканонічніша у світі РПЦ (подібно до "однієї жінки") вже не пройшла своєї печальної еволюції - від "боротьби з духами злоби піднебесними" до злобної "священної війни" проти "українства"? request 

Жінки і біси. Дещо з внутрішньоцерковного життя

Onufriy

Onufriy написал:

зустріч з хорошою людиною, яка стала жертвою поганої релігійності

Стаття набагато глибша, ніж видається на перший погляд
Вона не лише про хорошу жінку, яка під видом боротьби з бісами, азартно веде нещадну війну зі своїми ближніми

Ця стаття також про те, що воцерковленість не конфліктує з біснуватістю/одержимістю. Не завжди конфліктує... Зате може з нею органічно поєднуватись

Оця тема "православної біснуватості" є занадто актуальною і стосується не лише "однієї жінки"... але також і "однієї церкви"

Херсонці: боєць АТО повісився після сповіді у священика...

Абракадабра

Абракадабра написал:

А мне священника жалко. Постарался поговорить с солдатом по душам, исповедывал. А теперь такая грязь. Скоро попам "молоко за вредность давать нужно будет" (с).  Как по минному полю. Раньше хоть бабки по селам суевериями занимались. А теперь по всей стране прогреметь можно.

Почаевская лавра продолжает молиться о "спасении Росси...

Onufriy

Onufriy написал:

Цитата: Філософ
Березовський знову прийняв до церковного спілкування всіх представників "політичного православя" засуджених Сабоданом
 
Чим сам себе засудив request
Почаевский монастырь разъясняет, что разложение Руси началось еще со времен СССР по "плану Даллеса"

Почаїв не лише транслює у світ святоросійську етнофілетичну єресь, але також наочно демонструє її прямий наслідок - маразм 

У депутата Лозового знайшли мощі на 121 тис. грн.

Абракадабра

Абракадабра написал:

Tim,
тогда как-то дешевенько получается для золоченых ларцев, которые еще и антиквариатом оказатся могут.
Насколько я знаю, католики сейчас много святынь продают. Безусловно и оценивают их. Как-то.

Херсонці: боєць АТО повісився після сповіді у священика...

Філософ

Філософ написал:

Жалко солдата, хотів духовної потіхи, а натрапив на лжепастиря...


Почаевская лавра продолжает молиться о "спасении Росси...

Філософ

Філософ написал:

Добрянський заборонений, а коли єретичні представники Почаївського монастиря будуть заборонені. Хотя що тут дивуватись Березовський знову прийняв до церковного спілкування всіх представників "політичного православя" засуджених Сабоданом... fellow

Херсонці: боєць АТО повісився після сповіді у священика...

Kruvonis

Kruvonis написал:

Пані журналіст трішки підзаробляє, адже мінімалка тільки 1 300. Крім її писанини не знайшов нічого. Та чому так тиражують цей матеріал?

Почаевская лавра продолжает молиться о "спасении Росси...

Kruvonis

Kruvonis написал:

Одне посилання на сайт, інші на свій власний матеріал та роздуми - і це Релігія в Україні*. Вимишений зазначити актуальність данної теми в політиці та тиск(таким от статтям) на УПЦ. Як показує приклад, то не тільки в УПЦ є такі "індивіди" а й у інших конфесіях. Ну наприклад о.Павло Добрянський(капелан Майдану) - якого заборонили у служінні, арх.Віктор Бедь(колишній ректор Ужгородського Університету). Та Інформація на них не так актуальна - тому і пишуть постійно на тему УПЦ.
ИМХО, та такого матеріалу завжди досить, необхіхідно розуміти навіщо його постійно тиражувати.

Монастир на Франківщині перейшов під юрисдикцію Київськ...

dutchak1

dutchak1 написал:

Тут нам хтось би з  адмінів пояснив. Релігійний закон говорить про існування двох видів монастирів: одні засновуються релігійними управліннями або центрами інші утворюються в тому ж порядку що і релігійні громади. Цей монастир до якого типу відноситься? По логіці закону, тільки другий тип монастирів може робити те, що закон назвав «вільна зміна  підлеглості» оскільки право на «вільну зміну підлеглості» має тільки громада. Чи може це право абсолютне, тільки для громади? Втім далі логіка втрачається, губиться. Ділення статею 10 монастирів на два типи здавалось би мало передбачати і два механізми реєстрації статутів. Втім стаття 14 говорить про одинакову реєстрації як тих так і тих монастирів. А ще як добавити до цього попередню інформацію про самостійну продажу монастиря то, мабуть, без спеца Юраша чи Єленського ми тут нічого не зрозумієм. Хоча і то сумнівно. Ще якась логіка Єленського про пошуки членів громади, що утримують церковну господарку зрозуміла. Ну а тут? Що - кілька монахів самі утримували всю господарку монастиря?

У депутата Лозового знайшли мощі на 121 тис. грн.

Tim

Tim написал:

Абракадабра,
не продаётся вдохновенье- но можно рукопись продать.©
были бы Вы обычным,а не заинтересованным,обывателем, то сразу же и нашли ответ на сей вопрос,а не риторически чегото бы спрашивали у воздуха.

Вы давно мощи лобызали? ну хоть какието?))
они где находятся? просто к костюму депутата пришиты? или он их в платочке носовом носит,как делала одна знатная транда времён Златоуста? нет?
а тогда нужно прямо сказать,что оцениваются не кости/плоть невесть кого(потому что о подлинности/духовной ценности того или иного артефакта можно спорить годами) -а оценивается чисто материальное сопровождение: рака или ларец, котороый уж очень любят золотить а потом оценивать в четыре-шесть раз дороже себестоимости. "жертва на храм",достаточно открыть сайт Софрино(Вы же знаете,что это такое) и поглядеть цены.

я уверяю Вас, что чудо Вашего прозрения мы все подтвердим. wink

и не нужно забывать о ещё одной стороне этой многосторонней медали: очень часто это и не новодельный ларчик(панагия,крест,...)с мощами -это ещё и антиквариат,спёртый гдето в начале соввласти из закрытого храма или попавшего в руки неверующего наследника или хапнутого после смерти пожилых владельцев.
поглядите аукционы на сей счёт.
и это всё исключительно материальная ценность, мало отличающаяся от гамбсовского орехового гарнитура или коллекционных вин 1939года

У депутата Лозового знайшли мощі на 121 тис. грн.

Абракадабра

Абракадабра написал:

Депутаты наши - кладезь для налоговиков. Но вот интересно мне, простому обывателю, как они моши-то оценивают? Театр абсурда.