Публікації


Сортувати матеріали за: датою | популярністю | відвідуваністю | коментарями | алфавітом
О Покровских чтениях, мнении Церкви и современных реалиях
27 10 2009 Архиепископ Полтавский Филипп, интервью Інтерв\'ю Коментарів: 1
Мы должны ориентироваться на церковные традиции, церковное предание, но при этом учитывать особенности нашей современности. Ведь мы не можем сейчас жить и мыслить в  категориях почти двухтысячелетней давности.

«Митрополит Никодим всього себе віддав на служіння Церкві»
15 10 2009 Патріарх Київський Філарет, інтерв'ю Інтерв\'ю Коментарів: 10

Ні тоді, ні тепер. Так, як він працював, не трудився жоден архієрей. Він шість днів сидів у Відділі ЗЦЗ в Москві, до нього приходили не тільки із зовнішніх справ, але й з усіх інших. Фактично центр управління Московської патріархії перемістився з Чистого провулку на вул. Рилєєва.

"Жаль, если духовный опыт православных не выражается в богословском мышлении"
13 10 2009 Проф. Карл Христиан Фельми, интервью Інтерв\'ю Коментарів: 1
"
Мы не можем говорить, что учение о пресуществлении – это ересь, но я говорю, это учение опасно для православного богословия и неполезно. Наличие разногласий всегда смущало православных богословов. Но разногласия всегда бывали. Например, Василий Болотов писал о филиокве, и ему было ясно, что блаж. Августин учил филиокве. Чтобы объяснить, как возможны разногласия, Болотов предложил различать в святоотеческом наследии богословские высказывания и личные мнения".

"Нужно поверить в то, что цивилизация может существовать в Боге"
12 10 2009 Проф. Антуан Аржаковский, интервью Інтерв\'ю Коментарів: 1

Ведь Церковь не может быть разделена, поскольку является единым Телом Христовым. Кто может сказать, где заканчиваются границы Православной Церкви? Самый серьезный православный мыслитель, к примеру, тот же отец Георгий Флоровский, не мог дать четкого ответа. Или, если идти вглубь истории, вспомним, что святитель Василий Великий не перекрещивал ариан

"В христианстве много подсказок для ответа на сегодняшние вопросы"
23 09 2009 Архимандрит Иов (Геча), интервью Інтерв\'ю Коментарів: 4
Авторитетом в патристике является consensus patrum, и нужно из всех отцов сделать синтез, для того чтобы ответить на какой-то вопрос. Синтез состоит в том, что нужно найти согласованность у отцов для ответа на какой-то современный вопрос... Один из вызовов современности для патристики — это сама методика толкования, герменевтика. Потому что в XX веке мы, богословы, приняли и используем историко-критический подход к тексту в изучении текстов Священного Писания, святых отцов и даже в сфере изучения канонов Церкви.

"Чекати кардинальних перемін не потрібно..."
21 09 2009 Архієпископ Антоній (Паканич), інтерв'ю Інтерв\'ю Коментарів: 1

Вікарій Київської митрополії ректор КДА архієпископ Бориспільський Антоній - про перспективи міжцерковного діалогу в Україні, синодальні рішення минулих століть, московські та київські духовні школи, про полівекторність реформування та боротьбу зі спокусами

"Первопричиной конфликта является земельный вопрос"
16 09 2009 Наместник Свято-Троицкого Китаевского монастыря архимандрит Прохор, интервью Інтерв\'ю Коментарів: 1

Тема сосуществования монастыря и светских людей на одной территории – сложная. Потому что в монастыре свой устав, свои порядки, а у мирских людей – свои представления о том, как им жить. Я не раз встречался с жителями, пробовал убедить их в том,  что для всех будет лучше, если решить вопрос с отселением полюбовно. Однако пока что мои усилия успехом не увенчались.

Коментарі до рішення Синоду УПЦ КП про діалог
14 09 2009 Єпископ Васильківський Євстратій, Віктор Єленський Інтерв\'ю Коментарів: 3

Передусім ми повинні знайти те, що буде спільним для обох сторін. Відшукати спільні точки дотику, той базис, на якому, власне, й будуватиметься діалог. І лише потім класифікувати те, що нас роз’єднує. Головне, на мою думку, те, що обидві сторони поділяють переконання: розділення українського православ’я – це лихо, такий стан є неприродним

"Україна не здатна чути себе саму"
9 09 2009 Мирослав Попович, інтерв'ю Інтерв\'ю Коментарів: 1

Немає рубежів, які б навпіл розділили Україну. Цей рубіж, який є, – не стільки культурний, скільки економічний. І він дійсно розділяє людей. Але він виділяє людей материкової, наддніпрянської України тим, що для людей зі східних регіонів нашої держави мало що говорить слово «Україна», їх воно не так зачіпає, не несе всіх отих культурних, історичних та ментальних смислів, як для мешканців центральних і західних регіонів.

Про "ляльководів" УАПЦ, "нездійсненну місію" патріарха Кирила та "світле майбутнє" Київського патріархату
7 09 2009 Патріарх Київський Філарет, інтерв'ю Інтерв\'ю Коментарів: 19
Не може бути такого, щоб уся повнота вселенського православ’я була під однією особою. Але ж саме цим марить патріарх Кирил – очолити все Православ’я, стати «православним папою». І тому прагне нав’язати православним оці католицькі ідеї. Але варто нагадати РПЦ: якщо ви хочете мати одного главу, то сміливо можете підпорядковуватись Вселенському патріарху Константинопольському. Він – перший серед рівних, це визнано усім світовим православ’ям. Але ж ви боретесь проти Константинопольського патріарха з потаємним бажанням посісти його місце та мати його потужність і вплив!

Російсько-українські відносини: на межі війни і миру
4 09 2009 Василь Стодоля, інтерв'ю Інтерв\'ю Коментарів: 1
«Задобрити» Росію можна лише шляхом діаметральної зміни стратегії національного розвитку України, що неможливо й безперспективно. А зупинити – лише відчутною політичною консолідацією всього суспільства. У будь-якому разі життєво необхідні системні й продумані дії. Бездіяльність подібна смерті.  Тим більше, що Росії і не потрібно спеціально вводити війська на територію України. Ці війська вже присутні тут

"Московсько-київський патріярхат", сепаратизм і центри впливу
26 08 2009 Василь Стодоля, інтерв'ю Інтерв\'ю Коментарів: 8
Але Кіріл не був би Кірілом, коли б він не вніс до цього путінського плану своєї корективи. Його креативною ідеєю стало перетворення Києва на другий після Москви патріарший центр РПЦ. Проекти Кіріла дуже легко визначити. У нього своєрідний спосіб мислення – свої думки-маркери. Одна з головних таких думок – це думка про себе. Що б не робив Кіріл, який би проект не започатковував – це обов’язково персональні проекти. Створення у Києві другої патріяршої резиденції – це саме такий персональний проект...

Про "київське минуле" РПЦ,"неоніконіанство" Кирила та інтелектуальне гетто
18 08 2009 Василь Стодоля, інтерв'ю Інтерв\'ю Коментарів: 10

Коли Київський патріярхат буде канонічно визнано Константинополем та іншими помісними церквами, Москва лишиться «голим королем», тобто Євразією, країною, яка походить не від Києва та київських князів, а від Золотої Орди та татарських ханів… Але  це – правдива історія Росії. Можна впродовж тисячоліть вважати себе нащадком Візантії або Київської Русі. Але така саморефлексія не змінить національний генокод або менталітет нації.

"Союз між РПЦ та Медвєдєвим видається мені доволі вірогідним"
14 08 2009 Василь Стодоля, інтерв'ю Інтерв\'ю Коментарів: 5
Кірілу очевидно імпонує радикальна ісламська політична модель, коли духовний лідер користується необмеженою владою. Бути таким лідером набагато вигідніше, ніж президентом або прем’єром. Адже ані президент, ані прем’єр-міністр не обираються пожиттєво. А посада патріярха забезпечує носію цього сану повноту владу до смерті. Крім того, ми маємо розуміти, що «геополітичний проект» Кіріла – це не «православна Росія», а відродження так званої «слов’янської цивілізації».