Вхід

У вас немає акаунту на Religion.in.ua? Зареєструйтесь

Рецензії
«Современный патерик» Майи Кучерской стал ближе киевскому читателю

4 06 2012   Ксения Лученко Публікації, Рецензії

«Современный патерик» Майи Кучерской стал ближе киевскому читателю

В киевском издательстве «Quo Vadis» увидел свет «Современный патерик» Майи Кучерской — сборник историй, рассказов и анекдотов, посвященных современной жизни Русской Православной Церкви. Книга с подзаголовком «Чтение для впавших в уныние» вызвала большой резонанс в церковной и литературной среде..

Вера в век скептицизма

30 05 2012   Анатолий Денисенко Публікації, Рецензії

Вера в век скептицизма

Книга Тимоти Келлера «Разум за Бога» имеет все шансы стать хорошим пособием по апологетике для студентов духовных евангельских заведений, а также войти в круг обязательного чтения священнослужителей...

Размышления после прочтения книги Бориса Грисенко «Песах»

16 05 2012   Анатолий Денисенко Публікації, Рецензії

Размышления после прочтения книги Бориса Грисенко «Песах»

Как «земля» потеряла свое богословское значение, как «храм» утерял свою легитимность, так и все церемониальные особенности ветхозаветной Пасхальной трапезы более не имеют такого глобально значения для новозаветных верующих, какое ему придают мессианские евреи...

Професор Іван Мозговий утверджує християнство

6 05 2012   Павло Павленко, доктор філософських наук Публікації, Рецензії

Професор Іван Мозговий утверджує християнство

Рецензія на навчальний посібник І.П.Мозгового «Утвердження християнства (І-ІІ ст. н.е.): античні писемні джерела»

Що ми знаємо про Євхаристію?

27 04 2012   Володимир Волковський, аспірант Інституту філософії імені Г. С. Сковороди НАНУ Публікації, Рецензії

Що ми знаємо про Євхаристію?

Останні богословські дискусії на цю тему, документи Міжсоборної присутності РПЦ, показують, наскільки хитким і непевним є сучасне розуміння єдності Церкви

Опальный Христос: по пути философского и богословского освобождения

19 04 2012   Анатолий Денисенко Публікації, Рецензії, Богослов'я

Опальный Христос: по пути философского и богословского освобождения

Сложно писать о книге, каждая страница которой буквально была исписана мною желтым маркером. Это не та литература, которую можно читать, сидя в тесной маршрутке...

Атеист поневоле

12 04 2012   Анатолий Денисенко Публікації, Рецензії

Атеист поневоле

Книга «Теряя веру» повествует нам о человеке, который утратил свою веру в Бога и в церковь, занимаясь религиозной журналистикой. То, что автор «потерял» свою веру, наблюдая за поведением «служителей Божьих», должно нас чему-то научить.

«Науковий вісник УУБА» як показник якості богословської освіти

27 02 2012   Ілля Бей Публікації, Рецензії, Історія

«Науковий вісник УУБА» як показник якості богословської освіти

Ужгородська Українська богословська академія - головна кузня докторів богослов’я на пострадянському просторі

Ісламсько-християнський розмовник

10 01 2012   Євген Коген Публікації, Рецензії

Ісламсько-християнський розмовник

Цю книгу часом називають катехізисом для уможливлення предметного спілкування мусульман з християнами. Та, можливо, більше їй пасувало би порівняння з розмовниками. Саме підготовкою до старту можна було би назвати книгу професора Крістіана Тролля «Питання мусульман — відповіді християн», яку видавництво «Дух і літера» зараз презентує читачеві...

Біблійна апологетика Ярослава Пелікана

4 01 2012   Вадим Арістов Публікації, Історія, Рецензії

Біблійна апологетика Ярослава Пелікана

Скільки Біблій, стільки способів розповісти про неї. Але Ярослав Пелікан обрав один з найкращих. Тож можна бути певним, що і у цьому «писанні» про Писання читач обов’язково знайде для себе чимало корисного...

Об’єднання усіх християн: проект Іва Конгара

21 12 2011   Володимир Волковський Публікації, Рецензії

Об’єднання усіх християн: проект Іва Конгара

Книга видатного католицького теолога Іва Конгара, яка побачила світ російською мовою у видавництві «Дух і літера» у 2011 році, поза сумнівом, є викликом для української богословської думки, особливо для православно-християнської теології. Під виглядом фундаменталізму та крізь суперечності, постає цікава постать автора — домініканця, француза, католика, зрештою — богослова-революціонера, що змінив обличчя Католицької Церкви, вплинувши своїми працями на ІІ Ватиканський собор...

Проблема схизми у рамках католицької ідентичності

10 12 2011   Вадим Арістов Публікації, Рецензії

Проблема схизми у рамках католицької ідентичності

Ів Конгар пропонує роздуми над довгим і надзвичайно складним процесом поділу християнського світу на західну і східну частини. Автор — не сторонній спостерігач, він — представник Заходу і не соромиться виявляти у тексті свою «латинську» ідентичність...

Холостой выстрел украинского богословия

11 11 2011   Илья Бей Публікації, Рецензії

Холостой выстрел украинского богословия

Вышла монография профессора, доктора богословских наук архимандрита Гавриила Кризины "Паламізм та духовно-культурне відродження православної екумени". Рассматриваемая работа состоит из двух частей, между которыми не были найдены точки пересечения – паламизм и искусствоведение Древней Руси. Более того, даже не намечена попытка охватить тему, обозначенную в названии «возрождение православной екумены»...

Пошёл первым, Милк

9 11 2011   Алексей Гордеев Публікації, Рецензії

Пошёл первым, Милк

Вероятно, мало какой другой фильм из многих себе подобных испытал на себе давление носителей социальной гей-философии и, замыкая порочный круг, оказывал сильнейшее влияние на последующие общественные процессы в США. Для Украины же, исповедующей дикий вариант суверенной рыночной экономики, вопрос взаимодействия маркетинга и гендера всё ещё остаётся предметом размышлений топ-менеджеров со стратегическим мышлением. В самом фильме главный герой привлекает к себе множество гомосексуалистов тем, что позволяет им быть трудоустроенными...

Благовестник Евхаристии и Церкви. Переиздание трудов о. Николая Афанасьева в Киеве

22 09 2011   Протоиерей Андрей Дудченко Публікації, Рецензії

Благовестник Евхаристии и Церкви. Переиздание трудов о. Николая Афанасьева в Киеве

В этом году киевское христианское издательство «QUO VADIS» переиздало два основных произведения прот. Николая Афанасьева «Церковь Духа Святого» и «Трапеза Господня». Это событие могло бы пройти почти незаметным на фоне других новых и более массовых изданий, которых в большом количестве можно встретить на полках церковных книжных магазинов. Однако стремление издателей популяризировать «классическую» богословскую литературу достойно внимания...

Чи має Україна релігієзнавство? Нотатки на полях книжки про «кінець світу»

25 08 2011   Сергій Савченко Публікації, Богослов'я, Історія, Рецензії

Чи має Україна релігієзнавство? Нотатки на полях книжки про «кінець світу»

Ця стаття і справді постала з нотаток. Вони з᾽явилися вже на першій сторінці, коли зі змісту я дізнався, що Свідки Єгови є протестантами. З цікавості почав читати далі. З кожною сторінкою подібні речі накопичувалися як лавина, що й змусило мене взятися за рецензійний огляд. Власне, я наважився розпочати його тому, що не знайшов жодної рецензії на книжку Докаша з часу її виходу у світ 2007 року. Маю на увазі саме рецензію, а не замовну панегіричну  анотацію в якому-небудь інститутському збірнику...

Фантазии архимандрита Рафаила Карелина о языке православной иконы

18 08 2011   Дмитрий Марченко Публікації, Богослов'я, Рецензії

Фантазии архимандрита Рафаила Карелина о языке православной иконы

В виду частой полемики вокруг творчества архимандрита Рафаила (Карелина) меня попросили озвучить несколько мыслей о его книгах. Признаюсь, я не вхожу в круг поклонников о.Рафаила, и его книги мне тяжело читать по ряду причин. Но мимо одного издания я, как иконописец, просто не мог пройти мимо...

Історія як засіб маніпуляції (закінчення)

15 08 2011   Сергій Савченко Публікації, Історія, Рецензії

Історія як засіб маніпуляції (закінчення)

Праця Андрія Портнова «Вправи з історією по-українськи» є дуже гарним і фаховим вступом до проблематики маніпулювання образом історії з метою впливу на суспільну свідомість. Завдяки рецензованій книжці російський читач довідається як маніпулюють з історією в Україні, порівнявши це з досвідом власної країни. А український пересічний інтелігент зрозуміє, що його візія минулого, яку він вважав своїм щирим та глибоким переконанням, насправді продукт ментальної імплантації...

Історія як засіб маніпуляції

9 08 2011   Сергій Савченко Публікації, Історія, Рецензії

Історія як засіб маніпуляції

Нова книжка Андрія Портнова складається з кількох блоків питань: перший – історія як засіб легітимації («міф заснування») сучасної України та формування ідентичностей в сучасному українському суспільстві; другий – «наукове середовище та академічні культури в сучасній Україні»; третій, представлений статтею про образ Росії в сучасних українських підручниках; і четвертий, присвячений багаторічним бурхливим дебатам з приводу того, чи був Голодомор 1932-33 рр. геноцидом української нації...

Opus magnum українського богослова

16 06 2011   Архімандрит Кирил (Говорун) Публікації, Рецензії

Opus magnum українського богослова

Кілька днів тому вийшов з друку черговий номер "Трудів Київської духовної академії". В рубриці "Бібліографія" в журналі розміщено рецензію архімандрита Кирила (Говоруна) на монографію Ю. П. Чорноморця "Візантійський неоплатонізм". На порталі "Релігія в Україні" велося досить жваве обговорення цієї книги. Продовжуючи дискусію, пропонуємо увазі читачів рецензію отця архімандрита.

Пасха, Песах и кино

29 04 2011   Андрей Десницкий Публікації, Рецензії

Пасха, Песах и кино

На пасхальной неделе в Киеве в галерее «Соборная» прошел премьерный показ фильма «Пасха», снятого творческим объединением «Собор Воскресения Христова». Лента рассказывает об истории и современности праздника. Мы публикуем рецензию на телефильм Андрея Десницкого — старшего научного сотрудника Института востоковедения РАН, консультанта Института перевода Библии.

«Византийский неоплатонизм»: миф или реальность?

4 04 2011   Тарас Борозенец, кандидат философских наук Публікації, Богослов'я, Рецензії

«Византийский неоплатонизм»: миф или реальность?

При всей своей актуальности, оригинальности и масштабности монография Юрия Черноморца «Византийский неоплатонизм от Дионисия Ареопагита до Геннадия Схолария» не лишена существенных недостатков. Если автор сможет кардинально пересмотреть свою ошибочную концепцию... то получится работа высочайшего научного уровня.

Византия: непростая история православной теологии

25 03 2011   Дмитрий Бирюков Публікації, Богослов'я, Рецензії

Византия: непростая история православной теологии

Монография «Византийский неоплатонизм от Дионисия Ареопагита до Геннадия Схолария» Юрия Черноморца выражает новый взгляд на такую активно развивающуюся научную область, как исследования византийской философии, и этот взгляд заслуживает внимательного отношения...

Історія релігієзнавства в Польщі

18 01 2011   Катерина Новікова Публікації, Історія, Рецензії

Історія релігієзнавства в Польщі

Праця відомого польського релігієзнавця, керівника кафедри історії релігії Інституту релігієзнавства Яґеллонського університету, професора Генрика Гофмана вийшла у книжковій серії Українського філософського фонду «Філософські контакти: Україна-світ». Це знаменна подія в науковому і суспільному житті України...

Підсумки розвитку православної теології у ХХ столітті (закінчення)

12 01 2011   Юрій Чорноморець, Геннадій Христокін Публікації, Богослов'я, Рецензії

Підсумки розвитку православної теології у ХХ столітті (закінчення)

У межах другої частини компендіуму під назвою «Сучасна православна теологія: її формування і характер» більшість статей або безпосередньо аналізують тенденції розвитку сучасної неопатристичної теології, або розглядають внесок мислителів неопатристики в межах більш широкого загальноправославного контексту...

НОВИНИ

Всі матеріали

останні коментарі

Орловоздвиженський монастир. Жахи сакральної Полтави

Onufriy

Onufriy написал:

Цитата: Arhip
не приписывайте мне чепухи
fellow + 5!!
Гражданская война, о которой говорил даже Папа Римский

Папєж це що - джерело Істини? smile Для православних - нібито ні...  
(Що не заважає тому єзуїту бути кумиром святоросійських єретиків)   
А Ви, до речі, якої віри будете? feel
Российско-украинская...бизнес в России, поезд Львов _Москва...

Варто знати, що у ході конвенційних воєн, і то торгівельні відносини розриваються не завжди... А під час гібридних воєн - тим більше
АТО... У нас реально, официально, юридициально...

smile + 5!! 
Що робити - РФ напала на нас по зрадницькому, по підлому - без оголошення війни...
За Конституцією ми вожемо вести бойові дії або у форматі АТО, або - оголосити війну московщині... Що на Вашу думку раціональніше? fellow  Подумайте на дозвіллі
Где фото регулярных российских войск? Где пленные?
 
Тут Ви зовсім переграли - "не вірю". Забагато наївності. Ви ж не з дитячого садочку пишете?
А втім - читайте: http://russian-presence-in-ukraine.silk.co/

Цитата: Arhip
я, конечно, тролль, агент и прочее

Не переймайтесь... "Такі були часи". Треба ж Вам якось заробляти на хлібець? feel 

Орловоздвиженський монастир. Жахи сакральної Полтави

Arhip

Arhip написал:

Цитата: Onufriy
факт російської агресії вже не заперечує навіть п.Архип

Вы не приписывайте мне чепухи. У нас четыре варианта:
1. Гражданская война, о которой говорил даже Папа Римский (неужели  куплен кремлём?). Ну если под бомбами воинов-света-воинов-добра гибнут старухи и дети, то... не, никак не гражданская.
2. Российско-украинская. Тут я, конечно, тролль, агент и прочее. Если Верховный главнокомандующий делает бизнес в России, поезд Львов _Москва пустой не ездит, пять миллионов украинцев (только по официальной статистике) на заработках в России, даже АТОшники ездят на заработки в Москву (ну вы знаете про последнюю заяву сбу), про уголь, газ, про возрастающую торговлю со страной, с которой мы воюем... ну вы понели
3. АТО. Да, тут мне не смейте возражать. У нас реально, официально, юридициально, политициально, как ни крути, а АТО, и никак иначе. И не говорите мне про агрессию, российско-украинскую. АТО оно и есть АТО.
4. Российская агрессия. Если вы решили окунуться на пляже, то со спутника при современных технологиях можно увидеть на ваших трусах аdidas или abibas.Где фото регулярных российских войск? Где пленные?
Кстати, адвокат нашей Нади, ну, типа free savchenko, нашей героини - прекрасно живет в России и обличает проклятый тоталитарный путинский режим, на чём свет стоит. А адвокат Александрова и Ерофеева, на которых сменяли нашу-надю, уже давно лежит на кладбище, да, на европейском демократическом свободном кладбище.

Орловоздвиженський монастир. Жахи сакральної Полтави

Onufriy

Onufriy написал:

Про недоліки статті:
на четвертому році війни (
факт російської агресії вже не заперечує навіть п.Архип (глобусник) smile ), - не місце для політесу і двозначностей

У т.ч. і щодо ієрархії та і всієї структури УПЦ МП:
дуже схожі на зрадників

що може краще підтвердити політичну незаангажованість організації, ніж публічне розміщення нею символіки ворожої держави? Та ще під час війни?

Отож бо й воно, що - "під час війни"... У час війни подібні еківоки і риторичні кучерявості звучать непристойно feel  
Тут уже виникає питання чіткості і навіть порядності

Автору треба називати речі своїми іменами 
демонстрація на церквах найновішої (2000 року) геральдики РФ вказує на солідарність ієрархії У/РПЦ з діями (у т.ч. – військовими) «святоросійської» сторони

Зрадник є зрадник. Йому не треба докоряти - за останні 3,5 року вони вже почули достатньо докорів

Зрадника треба зупиняти

Глава УПЦ КП: «Церква московська говорить неправду, що ...

Arhip

Arhip написал:

Цитата: Onufriy
Троляцька безпредметна спекуляція
Ага,так и есть. Когда закончились аргументы, тогда оппонент - тролль, агент фсб и путинский запроданэць. Повторным сливом удовлетворен!

Орловоздвиженський монастир. Жахи сакральної Полтави

Onufriy

Onufriy написал:

ліпнину ХVІІІ століття зрубали для того, щоб «покращити» ... комплекцію ангелів

критерії чоловічої (і ангельської) краси барокової епохи "застаріли", і не відповідають уявленням про неї серед енергійних діячів місцевого єпархіального керівництва

у наші спекотні часи пов’язки на стегнах ангельських  критично покоротшали

Консер-р-рватори...

Чому воно так буває - канонічні борці за довгі жіночі спідниці 
ревно "не заперечують" проти вкорочення одягу на чоловічих (ангельських) зображеннях? no

Містика якась...

Глава УПЦ КП: «Церква московська говорить неправду, що ...

Onufriy

Onufriy написал:

Tim

Цитата: Іван IV
мы одного корня и происхождения с германцами

Цитата: Tim
российскую правящую династию пытались привязать вродсво к Августам
 
Слова Івана 4-го відображають історичний курйоз :
той, кого святоросійські єретики зробили своїм прапором, - їх 
улюблений тиран, помазаний кат і гонитель святих, свого часу з останніх сил пнувся, щоб якось примазатись до Європи... wink

(Не будемо це називати євроінтеграцією московщини) feel

Але потім у його голові щось клацнуло (він же не відразу був безумцем) і ... почалось: боротьба з "колективним Заходом", опричнина, Велика смута...

Поправді - "нема нічого нового під сонцем" (Еклезіаст 1:9) 

Глава УПЦ КП: «Церква московська говорить неправду, що ...

Onufriy

Onufriy написал:

Arhip
Троляцька безпредметна спекуляція wink  

Що б там не продавали кондитери - цукерки, смалець, чи кров немовлят у баночках, це абсолютно нічого не доводить щодо теми розмови (канонічної брехні У/РПЦ про "громадянську війну")

І вже тим більше - ніяк не може спростувати факт російської агресії

Глава УПЦ КП: «Церква московська говорить неправду, що ...

Arhip

Arhip написал:

Onufriy, вы тут не рассказывайте байки. Пока кондитер всея Украины и по совместительству верховный <...>командующий платит налоги в Российский бюджет (напомнить вам про свечку, купленную в МП = патрон для террористов?) и не гнушается бизнесом на оккупированной территории, не надо нам ля-ля про российско-украинскую войну. Впрочем, это у вас, наверно, от переедания. Социальный министр вашего майданного правительства считает, что украинцы слишком много жрут

Відредаговано
Адмін

На Луганщине священники УПЦ поссорились из-за "знахарк...

Tim

Tim написал:

о.Феогност Пушков,
В тех выражениях,в которых Вы этот порядок наводили -это тот самый смертный грех,погрязая в котором ,по апостолу, Царство не наследуется. Да и не Ваше это дело: надсмотрщик, помнится, должен быть с панагией. Которую Вы так и не получили

На Луганщине священники УПЦ поссорились из-за "знахарк...

о.Феогност Пушков

о.Феогност Пушков написал:

Onufriy,
Для Вас это смешно, но уверяю Вас, что я руководствуюсь только сооборажением порядка.

Орловоздвиженський монастир. Жахи сакральної Полтави

Onufriy

Onufriy написал:

До чого тільки опохабилась православна Полтава!!
Дзвіниця сама «чудесним чином оновилася», чи їй «допомогли» місцеві «шанувальники старовини та мистецтва»? 

Це було диво, чи «справа рук людських»? 

Звичайно, рос.бог явив се чудо smile

Як можна сумніватися... особливо після того, як цієї весни замироточив бюст самого "викупителя гріхів святоросійських" - Ніколая ІІ ?!.. 

 

 


Глава УПЦ КП: «Церква московська говорить неправду, що ...

Onufriy

Onufriy написал:

Tim,
Цитата: Tim
чё там говорил Иоанн Васильевич всея Руси - вопрос

?.. angry  МаловЬръ!.. 
Цитата: Tim
А кто у нас ищо ромеи?
 
У першу чергу, звичайно, - молдавани... Молдороси  wink
Цитата: Tim
это уже кокойто космополитизьм начинается
 
Ну так це якраз "нормально" -  як же "російський світ" може існувати без космополітизму, волюнтаризму і марксизму-ленінізму?

Глава УПЦ КП: «Церква московська говорить неправду, що ...

Tim

Tim написал:

ну чё там говорил Иоанн Васильевич всея Руси - вопрос. А вот то,что в очередной раз российскую правящую династию пытались привязать вродсво к Августам...возникает вопрос -так может они сразу с ромеями одной крови. А кто у нас ищо ромеи? те, которые грековизантийцы...
ну это уже кокойто космополитизьм начинается. laughing

Глава УПЦ КП: «Церква московська говорить неправду, що ...

Onufriy

Onufriy написал:

Arhip
Дорогий глобуснику, мені імпонує Ваш оптимізм... (хоча його причини не зовсім зрозумілі). Можливо мені треба пояснити дещо іще раз?
Якщо людина стає на шлях святоросійського маразму, то вона елементарно повинна бути послідовною у ньому smile

Якщо хтось спекулятивно іменує російсько-українську війну 2014-17рр "громадянською", то вже тим більше він повинен визнати "братовбивчою" також і рад-німецьку 1941-45
Для цього підстав набагато більше (про що вже говорилося)

А в тому, що "німці і росіяни це один, роз'єднаний жидомасонами, народ", з боку професійних святоросичів, взагалі не може бути жодних заперечень 

angry Нехай же не дерзне ніхто з них перечити слову "святого" і помазаника рос.бога, першого царя Москви Івана Васильовича 4-го:
мы одного корня и происхождения с германцами…