Зустріч відбулася за сприяння ГО «Європейський християнський конгрес». На конференнції були присутні єпископи  Дніпровський і Криворізький Симеон (Зінкевич) та Запорізький і Мелітопольський Фотій (Яременко).

Учасники події обговорили проблемні питання розвитку християнства у сучасному світі, зокрема релігійний фактор як чинник системи безпеки, а також  роль християнських Церков в умовах війни та постмайданних процесів.
У Дніпрі відбулася конференція «Християнство в глобалізованому світі: український контекст»
Зокрема, у своїй доповіді “Екуменізм і антиекуменізм після Майдану” о. Михайло Димид, професор кафедри пасторального богослов’я Українського католицького університету (УКУ), зауважив, що в Україні панує ненормальна ситуація, адже бути нормальними – це бути єдиними. Зараз християни між собою розділені, а подекуди вороже налаштовані одне проти одного, що є хворобою Церкви і суспільства.

Разом з тим він відзначив як певний позитив те, що за роки незалежності в Україні був налагоджений екуменічний діалог. Попри те, що Київська Церква існує в різних юрисдикціях, з’явилася велика кількість священиків і мирян, які словом і ділом утверджують єдність між різними частинами колись єдиної Церкви, вважає о. Михайло. Він також звернув увагу на роль Майдану як місце зустрічі Церков.
У Дніпрі відбулася конференція «Християнство в глобалізованому світі: український контекст»
Серед здобутків д-р Димид називає спільне прийняття святих таїнств, коли «після Майдану сопричастя між братами по вірі не виглядає, як маргінальна позиція «найекуменічнішої» частини Церкви. Це вже реальна, хоч поодинока, практика в житті Церкви». До того ж, після Майдану українські Церкви стали «більш зрілими і готовими говорити від власного імені», а києвоцентрична модель довела свою дієвість.

«На жаль, - сказав доповідач, - Майдан не припинив старі протистояння. Далі можна чути, як вірні різних Церков називають одне одного різними кліше «розкольники», «неканонічні» чи «агенти Кремля». В першу чергу ми повинні бачити перед собою братів у Христі, однак на практиці часто замість брата ми бачимо ворога».

Він зауважив, що віряни повинні себе ідентифікувати з Церквою, бо наразі серед них побутує думка, що всі питання повинні вирішувати лише церковні служителі. Відсоток активності серед мирян все ж росте, сказав доповідач.

Теги: