16 квітня під головуванням заступника Міністра освіти і науки Бориса Жебровського відбувся Всеукраїнський круглий стіл на тему: «Вивчення курсів духовно-морального спрямування: досвід, виклики, перспективи», повідомляє "Релігія в Україні" з посиланням на сайт УПЦ.

У роботі круглого столу взяли участь вчителі курсів духовно-морального спрямування, методисти обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти, члени Громадської ради з питань співпраці з церквами і релігійними організаціями при Міністерстві освіти і науки України, автори програм, підручників. В заході взяли також участь голова Синодального відділу релігійної освіти, катехізації та місіонерства УПЦи митрополит Полтавський і Миргородський Филип, перший заступник голови відділу протоієрей Олександр Білокур та співробітники відділу священик Георгій Крючков, священик Андрій Кудрявцев та диякон Георгій Оніпко.

У ході роботи круглого столу обговорювались наступні питання: 1. Вплив викладання предметів духовно-морального спрямування на формування особистості дитини та на моральну атмосферу у школі; 2. Важливість продовження викладання предметів духовно-морального спрямування у загальноосвітніх навчальних закладах; 3. Умови та можливості викладання предметів духовно-морального спрямування у загальноосвітніх навчальних закладах; 4. Особливості викладання предметів духовно-морального спрямування для різних вікових груп учнів; 5. Взаємодія органів освіти, релігійних і громадських організацій у питанні забезпечення викладання предметів духовно-морального спрямування.

Учасники обговорили вплив викладання предметів духовно-морального спрямування на формування особистості дитини та на моральну атмосферу у школі; взаємодію органів освіти, релігійних і громадських організацій у питанні забезпечення викладання таких предметів тощо.

У своєму виступі митрополит Филип наголосив на тому, що викладаючи предмети духовно-морального спрямування педагоги перш за все мають на меті виховання української молоді на засадах традицій українського суспільства і перш за все на засадах традиційної для нашого народу християнської віри. А тому, за його словами, не зрозумілою стає позиція Міністерства освіти і науки з приводу того, що з 1 вересня 2013 року у загальноосвітніх навчальних закладах України перестане викладатися предмет етики, в тому числі предмети духовно-морального спрямування. Дана тенденція, за переконанням владики Филипа, є дуже негативною, бо дітей потрібно виховувати з самого дитинства, а не зі старших класів, як пропонують представники міністерства. Через це митрополит Филип запропонував представникам Міністерства освіти і науки залишити викладання даних предметів і надалі у загальноосвітніх навчальних закладах України.

У свою чергу голова Громадської ради з питань співпраці з Церквами і релігійними організаціями при Міністерстві освіти і науки України В.С.Марущенко зауважив, що зі сторони членів Громадської ради вже було направлено звернення адресоване міністерству освіти з проханням повернути предмети духовно-морального спрямування до навчальних програм загальноосвітніх навчальних закладів України. Володимир Марущенко також запропонував створити громадську організацію, яка б складалася з викладачів предметів духовно-морального спрямування для координації майбутньої діяльності у даній галузі. Зокрема Марущенко повідомив, що на теперішній час існують два способи впровадження курсів духовно-морального спрямування у загальноосвітні навчальні заклади України: 1) через нормативні акти Міністерства освіти і науки України; 2) на рівні постанов місцевих обласних рад України.

Цікаву статистику навела у своєму виступі директор Центру науково-освітніх інновацій та моніторингу КМДА О.Я.Денисюк, зазначивши: за даними центру 50 тисяч опитаних в Києві респондентів висловилися на користь того, що предмети духовно-морального спрямування є вкрай необхідними у загальноосвітніх навчальних закладах України.

Доцент кафедри філософії Дніпропетровського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти О.Г. Рогова у своєму виступі запропонувала представникам Міністерства освіти і науки України ввести до державного переліку освітніх спеціальностей нові спеціальності спеціаліста і магістра з викладання християнської етики, відкрити спеціальні факультети при вищих навчальних закладах України для підготовки спеціалістів з християнської етики, Міністерству освіти і науки України сприяти розповсюдженню підручників та навчальних програм з предметів духовно-морального спрямування, надати викладачам загальноосвітніх навчальних закладів додаткових годин для більш глибокого викладання даних курсів, сприяти розповсюдженню через ЗМІ інформації про викладання курсів духовно-морального спрямування.

Змістовними також були виступи, що стосувались духовно-морального виховання в закладах позашкільної освіти, співпраці з батьківською та місцевою громадами, результати соціологічних досліджень, які стосувались морально-духовного та етичного портрету старшокласників.

Всі учасники круглого столу прийшли до єдиного рішення, що викладання предметів духовно-морального спрямування є вкрай важливим в процесі виховання юних українців і неодмінно має продовжуватися і в майбутньому.

За результатами роботи, як запевнив заступника Міністра освіти і науки Борис Жебровський, будуть підготовлені відповідні інструктивні документи Міністерства.

Теги: