Харківський Архієрейський Собор УПЦ (МП) відбувся 27-28 травня 1992 року в Харкові на території Покровського монастиря під керівництвом тодішнього митрополита Харківського і Богодухівського Никодима (Руснака) та з порушенням церковного статуту — всупереч волі тодішнього митрополита Київського Філарета (Денисенка), який очолював УПЦ (МП).
Більшістю голосів учасники Собору обрали Предстоятелем митрополита Володимира (Сабодана). Митрополит Філарет з меншою частиною духовенства і архієреїв не погодився з таким рішенням. Результатом конфлікту стало розділення УПЦ на власне УПЦ (МП) і УПЦ КП.
Пленарне засідання конференції відбулося у актовому залі архієрейської резиденції на території Свято-Покровського чоловічого монастиря. Президію урочистого заходу склали ректор ХДС митрополит Харківський і Богодухівський Онуфрій (Легкий), перший проректор ХДС протоієрей Валентин Ковальчук і секретар Харківської єпархії, викладач ХДС протоієрей Михаїл Кіт.
Учасникам заходу було зачитано вітання Предстоятеля УПЦ митрополита Онуфрія, в якому, зокрема, йдеться:
Собор Єпископів, який відбувся у богоспасаємому граді Харкові 27–28 травня 1992 року, — визначна історична подія в новітній історії нашої Церкви. Ця священна подія стала поворотною в нових соціально-політичних умовах Української державності. Це був Собор мужнього стояння за Святе Православ’я і єдність Церкви. Його діяння пов’язані з відповідальним і мудрим рішенням єпископату, який у важку переломну годину проявив справжню пастирську турботу про майбутнє Святої Церкви".
Вчений секретар ХДС архімандрит Володимир (Швець) виступив з доповіддю «К 25-летию Харьковского Архиерейского Собора».
Під час ювілейного заходу в холі архієрейської резиденції була проведена виставка різних матеріалів (видань, листів, грамот тощо), що відображають історію УПЦ з моменту проведення Харківського Собору 1992 року до цього дня.
Після перерви конференцію продовжили секційні засідання, які проводилися за чотирма напрямками: «Християнство у ХХ–ХХІ сторіччі: проблеми, виклики, рішення», «Церковно-історичний», «Богословсько-філософський», «Церковного мистецтва (церковна музика, живопис, література)».
Серед учасників були представники місцевої ради та громадських організацій м. Харкова. Кращі доповідачі були відзначені грамотами.
Теги:
Христос приводил подобные примеры в иудейской среды, где по словам преподобных и богоносных ихних отец и разводиться можно и родителям можно не помогать и прочая и прочая и прочая.
по сути -это нонсесн.
а ежели хочется -то всё можно.
Тут уж надобно определиться. Да, Денисенко -тиран. Об этом все узнали лишь в мае 1992го года? Но разве за тиранию лишают сана и низлагают с предстоятельства? точнее -да, и лишают и низлагают, примером чему и есть Денисенко.
Один лишь вопрос остался - а канонично ли это?
а рассуждения в стиле "как я провёл весну 1992го гда в Харькове на каникулах и бабушки" лучше оставить для повествовательно жанра литературы.