Вхід

У вас немає акаунту на Religion.in.ua? Зареєструйтесь

750
Cactus [профіль]

Відверто кажучи, папа Франціск поки що не вніс жодного суттєвого позитивного внеску в екуменізм, якщо не брати до уваги традиційних панібратських жестів. Тим більше не можна говорити про якийсь екуменічний доробок теперішнього глави УГКЦ, радше навпаки - він зробив кілька дуже необережних заяв, котрі суттєво погіршили клімат у католицько-православних відносинах в Україні.
Теперішня ініціатива Предстоятеля, поширювати екумекнізм на парафіяльному рівні, є похвальною і давно назрілою, але здається, що він не розуміє головної проблеми з екуменізмом в УГКЦ - на рівні уповноважених органів за нього в нашій Церкві відповідають люди, неадекватні для теперішніх викликів. Їм бракує як належної освіти, так і відповідного покликання, а звідси результує і той факт, що екуменізм в УГКЦ зводиться до спорадичних бюрократичних заходів, які відбуваються "для галочки". А тому й не можна й очікувати позитивних результатів на місцевому рівні - туди просто немає чого і немає кому нести. 
Доки також православні Церкви України значно відстають в екуменізмі від інших помісних Церков, УГКЦ нічого не загрожує, бо на їхньому фоні не видно її структурних дефіцитів. Але якщо вони підуть вперед у цьому питанні - а це є лише питанням часу, то УГКЦ прийдеться не солодко. УГКЦ може вижити лише тоді, коли йтиме в авангарді українського екуменізму. Інакше все більше загострюватиметься питання самого сенсу її подальшого існування. 

749
Cactus [профіль]

"Хоча греко-католицька церква намагається підкреслювати свою східну ідентичність, однак, наприклад, вчення про особливу владу Римського єпископа, яке сповідують і греко-католики, – це атрибут західного вчення про церкву, який ніколи не визнавали на Сході. Існують й інші суттєві розбіжності. Тому, якщо з УАПЦ та УПЦ КП ми намагаємося налагодити діалог з приводу можливих шляхів подолання розколу, то з УГКЦ ситуація інша. Наші взаємини з УГКЦ слід розглядати в більш широкому контексті православно-католицького богословського діалогу. В цьому діалозі вже є певні надбання, які ще маємо актуалізувати в українських умовах. Звісно, що можемо вести діалог з УГКЦ і на українському рівні".

Очевидно, владика Антоній не бере до уваги того, що згідно з "герменевтикою тяглості" потрібно розрізняти між вірою цілої Церкви, котра визнавалася і визнається християнським Сходом, та конкретними західними формулюваннями, які не є незмінними. УГКЦ зовсім не зобов'язана визнавати ці "атрибути 
західного вчення про церкву, який ніколи не визнавали на Сході"чи інші західні нововведенння на кшталт філіокве , а якщо вона це чинить, то радше по інерції, ніж із суттєвої необхідності. 
І коли говорили про єдину помісну Церкву в Україні, то обов’язково як єдину помісну православну Церкву. Нас просто викидали з поля зору. Тепер уже всі розуміють, що наша Церква — каталізатор і промотор досягнення такої єдності

wink Блаженнішому Святославові явно не бракує почуття гумору, або ж йому явно бракує почуття реальності winked І чим же УГКЦ причинилася до досягнення цієї єдності, якщо не секрет ? Антиекуменічними ляпами на кшталт "мощів Ізидора" ? am 

748
Cactus [профіль]

Stromboli,
Якщо обидві конфесії навчаться жити у мирі (напримклад як буддисти і сінтоїсти в Японії)

В Японії понад 2/3 населення є буддистами, і майже все населення є шинтоїстами, а тому більшість японців є водночас і тими, і тими одночасно, так що жити з самими собою в мирі їм може і не так уже й важко wink 

747
Cactus [профіль]

o. Oleh,
1. Я не виправдовую, а пояснюю. 
2. Єврей Ісус Назарянин був убитий римлянами, а тому почуття євреїв тут однозначно на боці Христа. 

746
Cactus [профіль]

Для УГКЦ священомученик Йосафат - це передусім символ переслідувань нашої Церкви та її воскресіння. На жаль, ми, греко-католики, надто часто забуваємо про те, що він є символом і для православних - але символом уже негативним, і символом знову-таки переслідувань, тільки вже Православної Церкви. Адже Йосафата вбили не просто так, він впав жертвою народного бунту, до якого не в останню чергу причинився і він сам - тим, що як визнаний державою єпископ намагався витіснити православних із їхніх прадідівських храмів, опираючись на тодішню владу, котра поставила Православ'я поза законом. 
Якщо Йосафат і був апостолом
, то радше Берестейської унії, ніж дійсного єднання між католиками і православними. Не даймо обдурити себе грою слів - не всяка "унія" є справжнім єднанням, а точніше - всі часткові унії віддалили це єднання, бо це були радше спроби розчленувати Православ'я. Отже, Йосафат є символом уніатизму - історичного злочину Католицької Церкви проти її Церкви-сестри, Східної Церкви.
Чм повинні ми викинути Йосафата на гаґіографічний смітник ? Навряд чи, тому що випадкових святих не буває. Істинна святість Йосафата полягає зовсім не в його "ісповідництві" однобокої і тому хибної післятриденстської еклезіології чи в фанатичній ненависті до "схизми", котра в тодішній Католицькій Церкві була радше правилом, ніж винятком. Йосафат є святим, тому що незважаючи на всі свої помилки й гріхи, він дійсно горів бажанням відновити єдність Церкви. І тут усім нам, католикам і православним, що фактично змирилися з гріхом розколу, дійсно є чого повчитися у Йосафата. Він знав, на що йде, що його може очікувати. Незважаючи на це, він продовжував іти своєю дорогою, котра врешті-решт і привела його до мученицького вінця.   

745
Cactus [профіль]

Stromboli,
Оскільки душа будь-якого християнина є вмістилищем, чи житлом в якому перебуває сам Бог, то потрба такої репрезентації для них є абсурдом. 

Але ж християнство відрізняється від інших релігій якраз тим, що Бог став людиною і сам бажав, щоб "післанці" (саме так перекладається "апостоли") Його сакраментально репрезентували: Мт. 10,40; Лк 10,16; Ів 20,21. Найбільш інтенсивною сакраментальною присутністю Христа є Євхаристія, котрої за Вашою логікою не потрібно, бо ж Ви протиствляєте видиме=матеріальне-сакраментальне "душевному".
 "Сакраментальна репрезентація" автоматично з'являється тоді, коли рецепієнтом виступає людина яка або не знає правди про Бога, або себе від неї відмежувала. 

Тому існування в Церкві якогось уявлення про "сакраментальну репрезентацію" потребує і наявності всередині її членів і чогось на зразок незнаючих або відкидаючих правду про Бога. Тому для повноцінного існування "сакраментальних репрезентантів" потрбіно щоб інша частина віруючих була неграмотна, темна, аморфна і грішна.  Це один із механізмів, як громада віруючих руйнується та деградується ізсередини самим фактом невдалої інституціоналізації. 


Я думаю, що сакраментальна репрезентація лежить в основі християнства, тому що саме Воплочення Сина Божого є ніщо інше, як сакраментальна репрезентація вічного Бога людиною, що народилася у Вифлеємі. Отже, хто принципово відкидає потребу сакраментальної репрезентації, той очевидно мав би й заперечити головну істину християнства, що Бог став людиною. Проблема, на яку Ви вказали, дійсно існує, але вона пов'язана не з самою сакраментальною репрезентацією, а з її неправильним трактуванням у значенні касти. Насправді вже в кожній людині від самого її народження закладена ... ця сама сакраментальна ренпрезентація - бо ж кожна людина є образом і повинна стати подобою Божою. Так само і кожний сакраментальний репрезентант Христа є його образом, але він повинен ще й у своєму служінні стати подобою Христа.

744
Cactus [профіль]

Vasyl,
Не тикай, бо вломиш - я з тобою свині не пас.
Моє "обліко" - не має жодного значення, тому що я є простим мирянином, а тому не є сакраментальним репрезентантом Церкви й Христа, якими є усі священнослужителі. Маєте рацію, що я не Вашого духа, бо це дух, який дихає 
злістю, жовчю
 

743
Cactus [профіль]

Дутка Іван,
На мою думку, наведена Вами цитата виражає позицію її автора, котра полягає в тому, що наше священство нагально потребує кардинальної духовної обнови, реформи. Воно перетворилося на пихату касту, яка не має нічого спільного з Христовим покликанням - і тут я повністю погоджуюся з автором, хоча тут звичайно ж потрібно зауважити, що це не паушальне засудження всіх священиків, і зовсім не заперечення богоданості основоположного для Церкви таїнства Священства. Йдеться про величезну прірву між євангельським ідеалом наслідування Христа і дійсністю - це проблема, яка існувала в Церкві ЗАВЖДИ, і саме тому існує принцип, що Церква завжди потребує реформи - ecclesia semper reformanda. В інформаційному суспільстві ця проблема загострюється ще більше, бо з окремих пороків деяких єпископів і священиків вимальовується неприглядний "обліко моралє" тих, які проповідують Христа, а поводяться прямо протилежно до його життя. У ЗМІ ми нерідко читаємо про зажерливих, п'яних, продажних, заполітизованих священнослужителів УСІХ КОНФЕСІЙ, а як греко-католики ми знаємо, що і в нашій Церкві не бракує подібних випадків. І тут потрібні системні реформи - напр. для того, щоб побороти фінансові зловживання, потрібно зробити прозороим фінансування Церкви від парафіяльного рівня аж до патріаршої курії. Я одного разу спілкувався з одним священиком, і він сказав мені, що ніхто з священиків не знає, на що витрачаються гроші, котрі всі парафії передають у єпархію. Для того, щоб не втратити свій авторитет у суспільстві, Церква повинна подавати добрий приклад - перш за все навести лад всередині себе. Ви із цим згідні ?   
 

742
Cactus [профіль]

Vasyl,
Ви вдаєтеся до класичного прийому тих, які відчувають, що в них немає дійсних аргументів - argumentum ad hominem - тобто Ви намагаєтеся перевести розмову з конкретних закидів на особистості Ваших опонентів. Ви звинувачуєте їх у тому, в чому не маєте права їх звинувачувати, ділите Церкву на "ваших" і "ненаших", замість того щоб старатися зрозуміти Ваших співхристиян. Але ж ніхто не давав Вам права визначати, хто є більшим греко-католиком - Ви чи вони. Ваші опоненти є священиками, семінаристами і мирянами УГКЦ, які не ставлять під сумнів ні дійсності священства, ні законності ієрархії рідної Церкви. Натомість Ви намагаєтеся їх принизити за те, що вони намагаються очистити Церкву від гріха. То де ж тут Христова любов ? Ваша лексика дихає ненавистю і навіть антисемітизмом. Не знаю, яке відношення Ви маєте до церковних структур, але Ви напевно забули, що суттю Церкви є Христос і його безмежна любов, яка вимагає від усіх нас щирого діалогу, а не обливання брудом. 

741
Cactus [профіль]

Vasyl,
Але багато тут абсурдного (до прикладу, як розуміти фантазію, що єпископ має "дбати" про матеріальне добро священтків? наївно, по-диитячому)...

Ніколи не читали ККСЦ ? Кан 192, пар. 5: "Єпархіальний єпископ має дбати. щоб священнослужителі ... мали достатнє утримання і належне забезпечення та соціальну захищеність ..." По-Вашому, пряма вимога церковного права - це фантазія ? Це про Вас дуже багато каже. 

740
Cactus [профіль]

Дутка Іван, Ви мене правильно зрозуміли.

739
Cactus [профіль]

Давид,
Сумно читати Ваші повідомлення про той бардак, який панує тепер у ІФЄ. І ще сумніше усвідомлювати, що в ній панує атмосфера терору, котра приводить до втрати віри в перемогу справедливості. Бо куди ще в цьому світі може піти людина, яка бачить, що рідна Церква перетворюється на мафіозний клан ?
Однак справедливість дійсно існує - це Божий суд, уникнути якого не вдалося ще нікому. Там не поможе ні митрополича мітра, ні "пара коньяків"... Іншого вибору, ніж стояти на боці правди, в християнина немає. Івана Золотоустого за це заслали, а св. Максимові Ісповідникові вирвали язик і відрубали руку. Й однак усі святі перемогли, тому що пішли тим вузьким шляхом, який вказав їм розіп'ятий і воскреслий Христос. А тому на місці того священика, який звинувачував мене в наївності, я не боявся б людських суспенз. Боятися повинні ті, які чинять зло чи покривають його, дискредитуючи цим самим Церкву. Бо раніше чи пізніше все приховане стане явним.  
Дутка Іван,
Якщо це правда, то це не смішно, а страшно. І я не здивувався б, якби виявилося, що це дійсно правда, бо доводилося чути подібне також від священиків інших єпархій. Наприклад, один священик повідомив мені, що владику бояться запрошувати на празники, бо з цим пов'язана велика "данина". Інший на запитання, коли ж можна буде зустріти владику, відповів, що цього не можуть зробити навіть священики, бо владика постійно перебуває в закордонних вояжах: "Їдь у Європу, може таи його зустрінеш". Не раз доводилося чути від рідні священиків, скільки вони платили за висвячення і за парафії. І я міг би продовжити... 

738
Cactus [профіль]

Давид,
На мою думку, Ви у своїх судженнях про наведені слова Л. Гузара не берете до уваги одного дуже важливого моменту, а саме того факту, що Блаженніший переважну частину свого життя провів у західному суспільстві. Він просто передав наявний на сьогодні стан наукової дискусії про природу гомосексуалізму, котра ще не є остаточно завершена. У західному світі якраз поширена думка, що це вроджена схильність, і багато серйозних науковців її підтримують, хоча й не всі. 
Однак немає жодних підстав розуміти слова Блаженнішого як схвалення активного гомосексуалізму - радше навпаки, він ясно каже, що гомосексуаліст "
грішить тоді, коли переступає Божі закони". А тому найбільше, шо можна закинути Його Блаженству, то це брак розуміння можливої реакції на його слова в нашому суспільстві.
Наведу одну аналогію - є такі люди, шо мають схильність до крадійства - це називається "клептоманія". Чи є такі люди винними в цій схильності ? Ні. Але за вчинені ними крадіжки їм все одно прийдеться відповідати, тому що схильність до зла не виключає існування свобідної волі в людини. Кілька років тому одна з найвідоміших американських акторок була впіймана на крадіжці, і ніхто цього не розумів, бо вона заробляє мільйони, але виявилося, що вона клептоманка. Так само не можна виключити, що й схильність до гомосексуалізму є вродженою - ось що мав на увазі Блаженніший. Якби він сказав це десь у Європі чи в Америці, то напевно на нього напали б із звинуваченням у дискримінації ЛГБТ, але в деяких членів нашого суспільства реакція була діаметрально іншою, і ті, які намагаються завдати шкоди нашій Церкві, сповна використали нагоду для нападок на главу Церкви й цим самим на цілу УГКЦ.
Чи означає це, що Бог помиляється, створюючи людей такими ? Ні, Бог не помиляється, тому що й такі люди можуть осягнути спасіння, якщо вони тільки не слідуватимуть своїм похотям, а житимуть за його заповідями - так само як і всі ми. Адже наша первісна природа як образ і подоба Божа вже від народження є спотворена первородним гріхом - у всіх нас змалку існує схильність до різних гріхів, і не виключено, що й тут маємо подібний випадок. 
Але, як сказано, наукова дискусія з цього питання поки що не є завершена. Для нас, християн, важливим є передусім одне - не забувати, що ми повинні ненавидіти гріх, але любити грішників. 

737
Cactus [профіль]

Давид,
Згадані Вами зловживання є кричущими і вимагають негайного втручання найвищого керівництва УГКЦ для нормалізації ситуації в митрополії, і якщо відповідне розслідування виявить, що це реальні факти, а не вигадки, тоді відповідальність за них має понести передусім митрополит, який втратив контроль над ситуацією в довіреній йому Церквою митрополії. Але для того, щоб керівництво Церкви могло прийняти потрібні заходи, потрібно написати НЕАНОНІМНУ статтю, і найкраще щоб її написав священик, який втішається доброю репутацією. На анонімки ніхто реагувати не буде, тому що анонімник ні за що не відповідає - написати можна що завгодно. 
Однак у мене є певні міркування щодо п. 4: в Івано-Франківську систематично проводилася успадкована ще від Хомишина політика латинізації, і відповідальність за всі непорозуміння в цій царині несуть передусім місцеві владики, які намагалися зробити їхню єпархію заповідником "василіянського обряду". Звичайно, що в нашій УГКЦ символ віри має  читатися як і в православних, тобто "що від Отця ісходить", бо саме таким є оригінальний текст Нікео-Константинопольського символу віри, без латинської вставки "і Сина" - у Греції греко-католики додержуються саме оригінального тексту, й так само повинні чинити і ми, тим більше що саме цього вимагає від нас Апостольський Престол. Натомість саме о. ІП у своїй сумновідомій газетці завжди відстоював антицерковну лінію на законсервування латинських запозичень. І відповідальність за це несе знову-таки митрополит, тому що він толерував підривну діяльність отця, котрого вже давно треба було гнати в шию. Отже, тепер єпархія пожинає плоди хибної політики своїх владик. А ціла УГКЦ пожинає плоди нерішучості її глав, які замість того, щоб навести нарешті лад у літургії їхньої Церкви, віддали цю життєво важливу справу на розсуд безграмотних "митрополитів".
ІФЄ потребує відкритої дискусії про всі проблеми, також про давно назріле повернення до східного обряду, і врятувати становище можуть лише рішучі дії митрополита, а не бунт кількох десятків самозваних "представників більшості", яких ніхто не уповноважував. 

736
Cactus [профіль]

Архім. Віктор (Бедь),
На скільки ж ці люди далекі від вчення Христового, Церкви Христвої, знання про дійсні обставини історії розвитку і збереження Православної Церкви в Україні, і що найбільш трагічно - від відчуття єдності української нації та української державності...

Заради об'єктивності треба не тільки звинувачувати, а й битися в груди: хіба Ваші слова не стосуються також багатьох представників Вашої Церкви ?

Давид
,
Все написане в листі - це чиста правда!

Не знаю, що саме дає Вам достатні підстави, стверджувати правдивість цього листа - може, Ви є священиком у ІФЄ й знаєте тамтешню ситуацію з власного досвіду ? Я напр. зовсім не впевнений, що цей лист є абсолютним відображенням істини. Дуже часто напр. емоції заважають нам сприймати дійсність такою, якою вона є, або ж за нашими висновками можуть стояти неправдиві відомості, яким ми довіряємо. Ось саме для цього й існують певні правила поведінки в подібних ситуаціях, добре відомі на Заході. Там Церква багато навчилася з "педофільного скандалу" - вона зрозуміла, що потрібно співпрацювати з фахівцями, масмедіями і державою, а не намагатися придушити реальні внутрішні проблеми. 
На мою особисту думку, анонімні листи - це далеко не найкращий спосіб боротися з гріхом у Церкві. Темрява боїться лише світла, а тому якби я був священиком, я не боявся б виступати від власного імені, навіть якщо мені за це могло б "влетіти". Адже врешті-решт істина завжди перемагає, а для християнина немає більшої честі, ніж постраждати за правду, бо ж це означає наслідувати Христа. 

Коли на єпархіальних зборах один священик почав відкрито бити на сполох через зловживання і різні пороки в середовищі ієрархів і священства УГКЦ, то після того єп. М. С. (вже покійний) погрожував йому фізичною розправою (!!!).

Я знав владику МС особисто, зустрічався з ним за рік до його раптової смерті. Чесно кажучи, мені важко повірити у Ваші слова. Я знав його як людину з великим серцем, який був простим у спілкуванні, не був пихатим і намагався зрозуміти іншу людину - принаймні, у мене склалося саме таке враження. Можливо, він не розумів, що робиться навколо нього - дуже часто святі люди є наївними й безпомічними в реальному житті. Однак я не мав змоги запізнати його глибше, а тому й не можу спростувати Ваших тверджень. 

Так мало б бути, але самі розумієте, що такого немає і не буде! 

А чому Ви такий песиміст ? Наша Церква вчиться, і так колись неодмінно буде. Життя - це невблаганний учитель. Але якою саме буде наша Церква, залежить також від нас.

НОВИНИ

Всі матеріали

останні коментарі

При участии «Кремлевской ...

MichaelWeP

MichaelWeP написал:

Вы вашу . Предлагаю также посмотреть пользительные сайты https://tinyurl.com/2pmdaqvf магнитный корректор осанки выравнивает линию позвоночника АКЦИЯ! -53% СКИДКА https://tinyurl.com/2dwm7zb7 Безопасное лечение спины без дорогих операций АКЦИЯ! -53% СКИДКА https://tinyurl.com/2pmdaqvf магнитный корректор осанки АКЦИЯ! -53% СКИДКА https://baoly.ru/d3d3 магнитный корректор осанки АКЦИЯ! -53% СКИДКА https://baoly.ru/74 Безопасное лечение спины без дорогих операций АКЦИЯ! -53% СКИДКА @good= 52dsffg6$%^dsgewtettt

Александр Лукашенко: "Бе...

JXrumerH

JXrumerH написал:

The nice answer!

Глава УПЦ (МП) закликав П...

Onufriy

Onufriy написал:

Дивовижно, але Онуфрій навіть засудження московської агресії використав для пропаганди "мишебратства" і єресі "єдинокупелія":
"просимо негайно припинити братовбивчу війну. Український і російський народи вийшли із Дніпровської купелі хрещення"

Глава ПЦУ засудив спільну...

Onufriy

Onufriy написал:

Війна проти України породжена багаторічною проповіддю проклятої єресі "російського світу"

Церкви в Україні не платя...

dutchak1

dutchak1 написал:

Стаття з суміші цитат напівграмотних спеців, розведена такими ж напівграмотними штатними релігієзнавцями.