24 03 2024
У вас немає акаунту на Religion.in.ua? Зареєструйтесь
Лобіст УПЦ Роберт Амстердам: «Я рішуче підтримую будь-яку допомогу Україні!»
Помер патріарх Болгарський Неофіт
В УПЦ оприлюднили коментар щодо наміру РумПЦ відкрити свою структуру на території України
Синод Румунської православної церкви оголосив про створення своєї юридичної структури в Україні
РПЦ в Швеції звинуватили в шпіонажі та відмовили в державній підтримці
Синод Вселенського патріархату відновив у сані клірика РПЦ Олексія Умінського
Адвокат УПЦ Роберт Амстердам: "Я у Києві працюю над налагодженням діалогу між урядом і УПЦ!"
СБУ повідомила про 22 обвинувальні вироки священникам УПЦ
MichaelWeP
MichaelWeP написал:
Onufriy
Onufriy написал:
Onufriy
Onufriy написал:
dutchak1
dutchak1 написал:
Все стабільно?
На час унії фактично вже йшлося про дві окремі православні Церкви, котрі жили у різних політичних умовах, бо на відміну від Московської, тодішня Київська митрополія знаходилася під правлінням "інославних" - католицьких володарів.
Церква - це не тільки ієрархія, до того ж вигасання православної ієрархії відбулося винятково завдяки тому, що католицька державна влада стала на бік унії й оголосила Православ'я поза законом. Єдність Київської Церкви була порушена утворенням нової конфесії - "уніатів", які стали "четвертою силою" в Речі Посполитій на додаток до вже існуючих православних, католиків і протестантів. Натомість у 1620-му році не було утворено жодної нової Церкви, а тільки древня православна Церква відновила свою ієрархію завдяки тому, що козаки на чолі з Сагайдачним забезпечили свободу віросповідання для православних, до якої звичайно ж належить і поставлення власних ієрархїв. Єдність віри і юрисдикції була порушена в 1596 році, в 1620 році не відбулося жодного еклезіологічного зламу, бо цей був довершений уже в Бересті, коли стало видно, що значна частина православних не підтримали рішення більшості своїх ієрархів.
Церква Христова, як і Тіло Христове єдине і унікальне і існування двох повноцінних євхаристійно нез'єднаних церков означяає можливість існування двох різних Христів, що є абсурдом для монотеїстичної релігії.
Це правильна позиція. Але якщо не ідентифікувати Христову Церкву ВИНЯТКОВО з Римо-Католицькою, тоді нічого не говорить проти того, що й Православна Церква є Христовою. Маємо одну католицьку-кафоличну Церкву з єдиною православною вірою, котра виражається в кількох родинах помісних Церков із власними богословськими, літургійними і канонічними традиціями. Глибинна, онтологічна єдність існує на рівні єдиної і визнаної взаємно Євхаристії, адже існує тільки єдине Христове Тіло. Розбіжності у вірі між "конфесіями" виявляються мнимими при ретельному богословському аналізі - йдеться радше про відмінні наголоси в одних і тих же змістах віри.
Богохульство окремих фанатиків не можна перекладати як провину на цілу Східну Церкву. А теза про зміну нею вчення про Євхаристію не підкріплюється жодними серйозними науковими розвідками.
Не могло тоді бути жодного повернення, тому що за часи від Володимира до Берестя Західна Церква пройшла значний богословський розвиток - від еклезіології сопричастя до римоцентризму. Це правда, що діячі унії збоку Київської Церкви уявляли собі це єднання інакше, ніж у Римі. Однак в історії унійної Церкви з часом перемогла саме римська еклезіологія - звідси й богословська і літургійна латинізація, отже, відчуження від східних коренів.
<!--[endif]-->
<!--[if !supportLineBreakNewLine]-->
<!--[endif]-->
<!--[endif]-->