Вхід

У вас немає акаунту на Religion.in.ua? Зареєструйтесь

58
Киянин [профіль]

3. Які причини чи підстави виникнення легенди про єрусалимське свячення Спиридона саме в 1443 р., на жаль, і досі не вивчені. Ця легенда зостається взагалі поза увагою (навіть критичною) з боку дослідників як така, що не відповідає дійсності. Хоча це не є підставою взагалі замовчувати її існування. До того ж чи не могло бути два свячення: в 1443 р. во єпископа і в 1475 р. – на митрополита? Оскільки помер Спиридон в 1503 р. у більш як 90-літньому віці, то в 1443 р. йому було за 30 років. В такому віці дуже часто рукополагали єпископів. З цієї точки зори протиріч немає. Проте, чи справді Спиридон отримував єпископське свячення в 1443 р., чи це просто легенда (а якщо легенда, то чому вона виникла?), це питання і досі ані спростоване, ані доведене. Тож цікаво було б побачити критичне дослідження з цього приводу.

 



2. Незрозуміло, звідки зявилася дата 1443 р.? У цьому році за підтримки султана Амурата II в Єрусалимі було скликано Всеправославний Собор, на якому східні патріархи Єрусалимський,  Олександрійський  та  Антіохійський піддали анафемі Флорент.унію. Деякі вважали, що на ньому було висвячено на Русь антиуніятського  єпископа  Спиридона.



Киянин,
На даті поставлення єп. Спиридона в 1443 р. наголошує Києво-Софіївський каталог митрополитів ХVІІІ ст. 

57
Киянин [профіль]

Слава Богу, що вистачило глузду відмовитись від святкування "1130-річчя Києва", як це пропонували деякі проросійські діячі, які виводили цей ювілей від захоплення Києва новгородським Олегом в 882 р. і вбивства ним київського князя-християнина Аскольда.

Цього року УПЦ та УПЦ-КП святкуватимуть 1150-річчя Київської Митрополії, заснованої Аскольдом після прийняття хрещення. Ці два ювілеї - 1530-річчя Києва та 1150-річчя Київської Митрополії досить вдало поєднуються.

56
Киянин [профіль]

Добре було б, аби ще, крім критики, було створено достойну альтернативу. Бо критикувати завжди легше, аніж робити конкретні справи. Де в Україні заклади, рівня ПСТГУ та інших? Чому навіть не намагаються створити? УУБА хоч щось спробувала створити, нехай провінційне та недосконале. Але чому критикуючі їх столичні діячі нічого не роблять? Де альтернатива?

55
Киянин [профіль]

Интересная статья о причинах нестроений в УПЦ:

ЗАГОВОР КРАСНЫХ МИТРОПОЛИТОВ. Об идейных причинах «красного путча» в УПЦ МП
https://www.portal-credo.ru/site/?act=news&id=90170

54
Киянин [профіль]

Навіть у Москві відзначають 1150-річчя Київської Митрополії від князя Оскольда! А в Києві через внутрішньоцерковні чвари про власний ювілей забули. Ось як готуються до ювілею 1150-річчя Київської Митрополії в УПЦ:

УПЦ КП перехопила у УПЦ МП ініціативу у святкуванні 1150-ліття утворення Київської митрополії та Аскольдового хрещення Руси
https://www.religion.in.ua/news/ukrainian_news/14620-upc-kp-perexopila-u-upc-mp-i
niciativu-u-svyatkuvanni-1150-littya-utvorennya-kiyivskoyi-mitropoliyi-ta-askold
ovogo-xreshhennya-rusi.html


53
Киянин [профіль]

Проблема в іншому. якщо якісь Нусєнкіси можуть купувати голоси в архієреїв у Синоді і за допомогою грошей вчиняти будь-які кадрові перевороти, то що це за архієреї? Деякі ж з них мають завдячувати саме архієп. Олександру тим, що є членами Синоду. Оце мораль... Не пробачив Нусєнкіс архієп.Олександру минулорічний Собор, таки помстився, та й швидко. А як інакше, він же головний спонсор Донецької єпархії і Київської митрополії...

52
Киянин [профіль]

Есть информация, что переворот в Синоде УПЦ из Москвы спонсировал лично Нусенкис, который щедро оплатил все голоса членов Синода

51
Киянин [профіль]

А что если перейти под омофор предстоятеля "УПЦ в диаспоре" митр. Константина (Багана)? Они ведь в составе Константинопольского патриархата, а с другой стороны патр. Варфоломей вроде как и непричем останется (для Москвы).

50
Киянин [профіль]

Пора подумать о перенятии опыта еп. Василия (Осборна) из Великобритании, который вместе со всей епархией покинул МП и перешел в состав Константинопольского Патриархата. Если в составе Константинопольского Патриархата есть такие структуры, как "УПЦ в США", "УПГЦ в Канаде", "УПЦ в диаспоре", а также Русский Экзархат в Западной Европе, то почему не может такой же структуры быть и в Украине. Это может быть создано как в рамках "УПЦ диаспоры", так и в рамках "Западно-Европейского Экзархата", а еще лучше в непосредственном подчинении Константинополю, как это было у нас от Крещения Киевской Руси и до 1686 года. Такая структура смогла бы стать базой объединения Украинского православия, и к ней перешли бы как из УПЦ(МП), так и из УАПЦ и УПЦ-КП. Это была бы действительно достойная альтернатива, которой так не хватает Украинскому Православию.

49
Киянин [профіль]

Все правільно, з перемогою в УПЦ "червоної хунти" та відстороненням адекватних і прогресивних діячів починається поступова її маргіналізація, тож не дивно, що УПЦ-КП перехоплює ініціативу

48
Киянин [профіль]

Цікава паралель, після арешту Предстоятеля РПЦ митр. Петра (Полянського) в управління РПЦ вступив його заступник митр. Сергій (Страгородський), проте коли він видав в 1927 р. Декларацію про лояльність до сов-власті та почав вимагати, аби його ім"я поминали як первоієрарха, то всю Церкву охопив рух "непоминаючих". Чи не повториться таке і в Україні, коли м.Аг-л Савін почне вимагати поминати його як "перєнствующєго"?

47
Киянин [профіль]

------Проблема в іншому. Що буде коли Філарет піде, чи не станеться і в КП блакитний ренесанс і чи не піде КП потім шляхами МП.-------

Частково можна змоделювати на прикладі УАПЦ після того як помер її патр. Д.Ярема. По суті, як цілісної церкви УАПЦ більше не існує. Є кілька кланів, які борються за церковне корито. Щось схоже починається в УПЦ, проте там жорстка централізація з Москви поступово ці процеси знівелює.

Проте ситуація може кардинально змінитися, якщо в Україні постане нова альтернатива - наприклад "УПЦ Константинопольського патріархату". Скажімо, візьме архієп Олександр (Драбінко) і з групою прихильників перейде під омофор Константинополя, як це зробив у Великобританії єпископ Василій (Осборн), що перейшов разом з єпархією з МП в Конст.патріархат. Благо, в Конст.патріархаті є вже структури УПЦ, є також і Російська Архієпископія. Чому б не відкрити представництво і в самій Україні. Це кардинально змінило б розклад в Українському Православії, а до нової УПЦ-Конст.Патр. массово почали б переходити і з УПЦ(МП), і з УАПЦ, і з УПЦ-КП. На базі такою юрисдикції могло б початись і об"єднання Українського Православія. Такої альтернативи вкрай не вистачає в Україні.

46
Киянин [профіль]

Боюсь, Блаженнейший уже не подозревает/не помнит вообще ни о каких документах. Это такое свойство его болезни: человек соглашается со всем, что ему говорят рядом находящиеся люди, и подписывает то, что ему подсовывают. Такое уже было в РПЦЗ(В), когда 95-летний митрополит за день мог подписать взаимоисключающие указы.

45
Киянин [профіль]

Цікаво, що під рішенням стоїть і підпис архієп. Олександра (Драбінка). Чи справді він голосував за своє вигнання з Синоду?

44
Киянин [профіль]

Поки що є тільки такі офіційні повідомлення:


Відбулося засідання Священного Синоду Української Православної Церкви
https://orthodox.org.ua/uk/node/11143

Члени Священного Синоду УПЦ відвідали Блаженнішого Митрополита Володимира у лікарні
https://pravoslavye.org.ua/index.php?r_type=news&action=fullinfo&id=40683

НОВИНИ

Всі матеріали

останні коментарі

Київська громада УПЦ (МП) перейшла в РПЦЗ

dima222

dima222 написал:

Ось так - відкрились у людей очі і втікають від Московської церкви подалі... нема там ні віри в людей, ні моралі, ні співчуття, ні духу Божого.
А мене особисто вразило те як самий крутий юриста УПЦМП витіснив православного батюшку з храму. Вот для чего нужны оказывается юристы в митрополии...
Онуфрий же просто продолжает хлопать ушами )))) 
А свщенника и людей очень жалко. Веру так можно всю расплескать.
ПС: как вариант можно переходить в ПЦУ. Там чище... В РПЦЗ счас прихожане тоже прозреют от всех этих кодов и паспортов и экуменизмов... Та же политическая будет подоплевка что и в МП. Корабль вышел в плавание, а куда приплывет, то Бог один знает. Если вообще приплывет... Топят ведь...

Битва за три буквы. Действительно ли УПЦ МП уже не заст...

dutchak1

dutchak1 написал:

Весь этот словесный хоровод имеет отношение к особого “сорта” людям, с которыми мы живем в одной стране и которые называют себя “верующими”, которые придумали себе “Бога”. Ну, в общем, малахольные такие, как несовершеннолетние дети, недееспособные. Е. Щеткина еще называет их “потребители”. В силу этой недееспособности и по примеру других государств им выделили конституционную песочницу. Правда в других государствах еще и запрет для государства влазить в песочницу...Но что не сделаешь для любимого дитя! А тут еще часть этих неразумных деток начали делить Бога и своего Бога опрометчиво прописали в соседнем государстве. С таким же успехом могли прописать на Марсе или на Венере. Игра то ведь. Но суръезные дяди начали играть в ту же игру, начали делить недееспособных на законно рожденных от правильного Бога и не совсем по закону, требуют документального подтверждения прописки Бога, нотариально подтвержденную подпись Бога...Иногда кажется что часть этих взрослых дядей и теток надо дополнительно изолировать, создать новое конституционное отделение или использовать их же методику и строить для них новую песочницу. Назовём ее Страна Д. Ну как в той детской сказке, про деревянного мальчика...

К противостоянию с Константинополем подключилась РПЦвУ:...

dima222

dima222 написал:

Почему для русскоязычной паствы открывает храм группа людей, называющая себя "Украинской Православной Церковью"? wink 

УПЦ (МП) продолжает негласно рукополагать епископов Кры...

dima222

dima222 написал:

Рукоположение сепаратиста Каллиника стало возможным как следствие новой политики команды Зеленского - безразличие к церковным вопросам и компас на сближение с русским благословили Онуфрию и Паканичу поставить еще одного русского человека в МП. Кстати ничем не лучше и новоизбранные епископы. Чем можно объяснить избрание Никодима Пустовгара как не позицией по поддержке русского мира на Черниговщине. Других заслуг у него нету...

Архієпископ-ректор Почаївської семінарії послав «сосати...

dima222

dima222 написал:

Вітання владиці Іову з Івано_Франківської єпархії УПЦ МП: спаси, Господи, владико за Ваші компліменти у нашу адресу! Знаєте, образливо до глибини душі. При скорій зустрічі у Почаєві обовязково зустрінусь з Вами і подивлюся прямо в очі... 

Чи дійде до церковного майдану?

dima222

dima222 написал:

Цікаво що офіційний сайт УПЦ МП має таку собі розлогу колонку де дублює новини із офіційного сайту РПЦ - тут і про Путіна новини і про Медведєва і про російську армію якій РПЦ будє храми... Відкриваєш сайт УПЦ а там новини про Путіна... ото радость із Patriarchia.ru 

Віряни ПЦУ відстояли у Верховному суді право на перехід...

dutchak1

dutchak1 написал:

Ну і що, хтось читав те судове рішення? З чим вітали парафіян і настоятеля храму?

25.          Тому, суд доходить висновку, що в даному випадку спір виник між засновниками та членами релігійної організації - Хустської єпархії УПЦ та релігійної громади - Релігійної громади УПЦ КП, яка вирішила змінити канонічне підпорядкування, подавши заяву про реєстрацію змін до статуту, що свідчить про приватно-правовий характер спірних правовідносин.

26.          У зв`язку з цим, судами попередніх інстанцій було помилково віднесено даний спір до       юрисдикції адміністративних судів, оскільки позовні вимоги у зазначеній справі спрямовані на захист цивільних прав позивача і з огляду на суб`єктний склад сторін спору він має вирішуватися за правилами господарського судочинства.

wink 

До недавнего времени можно было со снисходительной ирон...

dima222

dima222 написал:

Реально, перечитував іноді біографії наших архієреїв, ужасає те, що більшість немає навіть очної семінарї, і серед них найнайвищі чини архіреїв, даже предстоятелів!... ті що роками мучили свої голови і животи поклали у семінаріях, академіях і єпархіальних послушаніях - в тіні Церкви, а пронирливі і дерзновенні - керують єпархіями... парадоксіс ))) 

Тут священники УПЦ (РПЦ) говорят, мол, что признание ПЦ...

dima222

dima222 написал:

Стаття відмінна. Молодець

Отець Микола Данилевич закрив для мене можливість комен...

dima222

dima222 написал:

Многая лета, отец Андрей

УПЦ МП вже не називає ПЦУ "розкольниками"...

dima222

dima222 написал:

Дякую. Дуже вичерпно і тепер маю багато аргументів на захист ПЦУ перед знайомими з МП. Варто радіти! 

И снова перлы известного запорожского религиозно-полити...

dima222

dima222 написал:

Страшно от таких слов Луки - неужели здоровый человек может такое глаголати? 

Чи має Церква моральне право судити содомітів?

Олександр

Олександр написал:

Короткий зміст матеріалу: Свій хвалить своїх.

Пятилетка сдерживания. Итоги пяти лет правления митропо...

Onufriy

Onufriy написал:

Цитата: dutchak1
церква з державою немає ніяких спільних інтересів і їх діяльність не перетинається і не доторкується в жодній точці

А слухаючи Гундяєва, так і не скажеш... fellow

Дякую Вам за визнання того, що МП веде антидержавну діяльність wink (звісно трішечки, ну саму крихітку):
Цитата: dutchak1
Позиція організації (МП) стала ворожою окремим проявам держави

Пятилетка сдерживания. Итоги пяти лет правления митропо...

dutchak1

dutchak1 написал:

Однією з основних перешкод в державно-церковних відносинах в Україні є існування т.з науки «релігієзнавство». Назагал це мирне заняття, яке зайняло скромне але менш-більш дохідне місце в явищі української тіньової науки, невелике і замкнене болітце, в якому перетирають свої, далекі від життя, проблемки, плодять докторів і кандидатів філософії. І все би нічого, але в умовах нашої країни ця «наука» зайняла місце між державою і церквами і фактично, самостійно уповноваживши себе на представлення церков, в якості посередника веде діалог з державою. З представників цієї «науки» формуються комітети, департаменти, відділи міністерства яким надалі і доручають те, що в нас названо «державною політикою в області релігії». Зрозуміло, що для більшості держчиновників і законодавців релігія то тьомний лєс і, при виникненні якихось проблем з релігійними організаціями, вони біжать до релігієзнавця, який їм все розкладе «по поличкам». Ну не бігти же їм до тих малохольних, які Богу моляться. Тобто ситуація анекдотична – проголошуючи з усіх трибун про необхідність діалогу з церквами, держава той діалог і відносини імітує, замінює на відносини з бутафорською церквою, утвореною на держзамовлення докторами філософії і політології від релігієзнавства. Причому та побудова почалась ще в 1990 році, коли новоспеченими демократами і викладачами кафедр наукового атеїзму був зліплений союзний релігійний закон де по зразку цивільної громадської організації почали ліпити релігійні. Це була своєрідна резервація для віруючих і в Україні той процес підхопили вже місцеві діячі наукового атеїзму разом з діячами НРУ.

Всі релігієзнавці і викладачі кафедр вміють розказати про різні моделі співіснування держави та релігії, що мають місце у світовій практиці, які, частіше за все, законодавчо оформлені. Але я добавлю, що це є тінь іншої, вищої істин, яка встановлює що спочатку моделі і відносини а потім законодавче оформлення. Загально ця максима в теорії права виглядає так – закони тільки регулюють суспільні відносини і ніколи їх не створюють. Відносини передують законам. І от в нашій ситуації після розпаду СРСР, в ситуації з нульовим рівнем права і відсутністю реальних релігійних організацій як суб’єктів права, перетягнувши до себе конституційний принцип відділення, ми почали ним регулювати відсутні суспільні відносини(!). За цих обставин ті спроби в 90-х роках зробити релігійний закон були приречені. Що і сталось. Перетягнувши слідом за Конституцією цивільне право, ми ним почали регулювати духовні, неправові відносини. І цьому могли б завадити ну хоч якісь, ну хоч елементарні відносини з тими убогими релігійними організаціями. Це не потребує якихось надзвичайних зусиль чи здібностей. Це може навіть релігієзнавець Єленський. Якщо захоче. Наприклад – Єленський любив раніше на різних телевізорах розказувати про важливість автономії релігійної організації і про необхідність її захисту і захисту переходів. Ну і потім він зліпив той закон, Закон Мародерів №4128. І от якби Єленський уважніше придивився до релігійних організацій і до того принципу автономії, він би міг зрозуміти що принцип відділення і принцип автономії це є одне і теж. Або взаємодоповнююче. Принцип автономії в першу чергу означає що організація сама(!) її проголошує, сама визначає її межі а держава тільки бере це потім до уваги. А тому, якщо всі християнські конфесії згідно своїх канонів визначають автономною організацією всю церкву а не парафію, якщо всі конфесії самостійно визначають правила утворення парафій і долю майна - то це і мало би бути одним з основних правил відносин держави і церков. А Конституція це тільки потім констатує як відділення.

Сьогодні цей процес «побудови відносин» продовжують т.з ефективні менеджери, які відчувши своєрідний запит, успішно експлуатують його ресурс. Текст релігійного закону і та діяльність найбільш вповні стали в утворенні організації ПЦУ. В унісон з православною симфонією, з менеджерами від віруючих, в Україні творять близнюка «русского мира». Ось один з них стверджує що УПЦ МП стала ворогом  суспільства. Лукавить, свідомо або по нерозумінню. Позиція організації стала ворожою окремим проявам держави а держава це не є суспільство. Держава це механізм збирання податків, підтримання порядку в суспільстві. Такий же як пральна машина в побуті і стверджувати що пральній машині необхідна церква просто смішно. В суспільстві необхідні якісь відносини держава з церквами, але наша придуркувата машина в своєму існуванні намагається використати церкву в своїх інтересах, інтересах далеких від суспільних. Тому завжди слушне попередження – церква з державою немає ніяких спільних інтересів і їх діяльність не перетинається і не доторкується в жодній точці. І в наших умовах відносини церкви з державою повинні починатись з тези – держава ворог церкви. Можна цитувати одного священника УГКЦ – держава не повинна робити нічого поганого для церкви і нічого доброго. Те, що «УПЦ (МП) всячески демонизируют Минкульт», ну що ж - під час війни завжди виникає потреба в специфічних «законах», текстах. Потреба в людях типу Медінський, Юраш, Єленський і існуючі з обох сторін фронту контори «міністерство культури» перетворилися в розсадники мракобісся.