Вхід

У вас немає акаунту на Religion.in.ua? Зареєструйтесь

Історія
Історія перекладів Біблії українською мовою. Частина ІІ

21 07 2017   Протоієрей Андрій Ухтомський Публікації, Історія

Історія перекладів Біблії українською мовою. Частина ІІ

Продовження. Початок див. тут

Перший повний переклад Біблії українською мовою був виданий у 1903 р. у Відні накладом Англійського Біблійного Товариства й отримав неофіційну назву «Біблія Куліша». Повна назва перекладу — «Святе Письмо Старого й Нового Завіту». Роботу над перекладом розпочав Пантелеймон Куліш (1819–1897 рр.) разом з Іваном Пулюєм (24-річний галицький українець, вихованець Віденського університету, греко-католик, за фахом фізик та богослов). Через смерть Пантелеймона Куліша робота була припинена. У 1897 р. переклад завершив письменник Іван Нечуй-Левицький (літературний класик та вихованець Київської духовної академії).

Історія перекладів Біблії українською мовою

17 07 2017   Протоієрей Андрій Ухтомський Публікації, Історія

Історія перекладів Біблії українською мовою

Перші свідоцтва українізації Святого Письма беруть початок ще в ХIII ст. Це були т. зв. «Учительні Євангелія», «Мета їхньої появи — наблизити Святе Письмо до простого народу»1, а також використання у виховних цілях.

Священник-семитолог Олег Скнарь: «Археологические раскопки дали нам поразительную информацию!»

8 06 2017   Беседовал Сергей Штейников Публікації, Інтерв'ю, Історія

Священник-семитолог Олег Скнарь: «Археологические раскопки дали нам поразительную информацию!»

Только что в издательстве «АДЕФ-Украина» увидел свет второй том исследования эпиграфических памятников Израиля и Иудеи «Каменные странницы библейской истории». Сегодня мы беседуем с автором этого цикла — клириком Киевской епархии УПЦ, настоятелем Свято-Покровского храма в столичном военном госпитале, доцентом кафедры библеистики Киевской духовной академии протоиереем Олегом Скнарём.

Роль Реформації в утвердженні міжнародно-правового ідеалу особистої автономії

8 06 2017   Юрій Шеляженко, Тетяна Француз-Яковець Публікації, Аналітика, Історія

Роль Реформації в утвердженні міжнародно-правового ідеалу особистої автономії

Розглядаючи Україну в контексті Європейського простору, маємо зрозуміти рушійні сили розвитку західної та глобальної цивілізації, серед яких найбільш помітним є прагнення людей до духовної, політичної і економічної свободи та соціальної рівності, реалізації інтересів (покликання, потреб) кожної людини у добровільній праці та в умовах вільного ринку – основи раціональної організації суспільного життя, описані Максом Вебером у класичній праці «Протестантська етика і дух капіталізму» [1].

Украина и украинцы в негласной переписке Константинопольского и Московского Патриархов — 1995 год

5 05 2017 Публікації, Офіційно, Історія

Украина и украинцы в негласной переписке Константинопольского и Московского Патриархов — 1995 год

В распоряжении редакции портала "Религия в Украине" оказалась фотокопия перевода на русский язык ответного письма Патриарха Константинопольского Варфоломея от 12 июля 1995 года Патриарху Московскому Алексию II, в котором излагается позиция Константинопольской Церкви в отношении духовного окормления украинцев диаспоры и Украины.

Православные индульгенции

7 04 2017   Кирилл (Говорун), архимандрит Публікації, Богослов'я, Історія

Православные индульгенции

Обычно считается, что индульгенции – специальные грамоты об отпущении грехов – были явлением западного христианства. Как известно, торговля ими стала одной из главных причин Реформации в начале XVI века.

Чи можлива візантійська «симфонія» у наш час?

28 12 2016   Кирило Говорун Публікації, Богослов'я, Аналітика, Історія

Чи можлива візантійська «симфонія» у наш час?

Цей аналіз підводить до висновку, що жодна модель симфонії минулого не задовольнила б сьогоднішні церкви, які вже здобули досвід відокремлення церкви та держави...

Філософія права Саїда Нурсі та Памфіла Юркевича: порівняння християнської І мусульманської доктрини особистої автономії

22 12 2016   Юрія Шеляженко, Тетяна Француз-Яковець Публікації, Богослов'я, Історія

Філософія права Саїда Нурсі та Памфіла Юркевича: порівняння християнської І мусульманської доктрини особистої автономії

Автор обрав вчення С. Нурсі та П. Юркевича для порівняння православних та ісламських коренів філософії права через феномен поєднання ними духовного і світського авторитету в національній правосвідомості (українській та турецькій)...

Православная церковная юрисдикция на территории Украины согласно канонически значимым документам

6 12 2016   Василий Лурье, доктор философских наук Публікації, Аналітика, Історія

Православная церковная юрисдикция на территории Украины согласно канонически значимым документам

К православным церковным делам на территориях, входящих в состав международно признанных границ Украины, в разное время имели отношение четыре митрополии Константинопольского патриархата...

Праздник как мидраш

5 12 2016   Архимандрит Феогност (Пушков) Публікації, Історія

Праздник как мидраш

Исторической сомнительностью «грешат» некоторые наши праздники, к примеру, Введение Пресвятой Богородицы во Храм. Как и в случае с мидрашем, в основе лежит нечто из реально бывшего или сказанного в Писании...

Московська травма Русі та її наслідки

25 11 2016   Ігор Немчинов, доктор філософських наук Публікації, Історія

Московська травма Русі та її наслідки

Саме під час встановлення Москвою контролю над руськими республіками міфічна свідомість та ідеологія поєднуються у єдиний світоглядний масив. На перетині міфу та ідеології створюється колективна культура певного типу, встановлюються межі «свого» та «чужого». На цій межі формується своєрідна «травма спілкування»...

Митрополит Иларион Киевский: «святой раскольник»?

1 11 2016   Архимандрит Феогност (Пушков) Публікації, Історія

Митрополит Иларион Киевский: «святой раскольник»?

Все те православные христиане, которые оказались за границей нашей канонической УПЦ действительно лишены спасительных Таинств и находятся в безблагодатном сообществе?..

Был ли апостол Иоанн Богослов «заживо зарыт в землю»? Еще об одном агиографическом мифе

11 10 2016   Архимандрит Феогност Пушков Публікації, Богослов'я, Історія

Был ли апостол Иоанн Богослов «заживо зарыт в землю»? Еще об одном агиографическом мифе

Помещенная в наших Минеях басня представляет собою «народное богословие», фольклор. К Священному Преданию Древней Церкви этот миф не имеет ни малейшего отношения...

Архієпископ Ігор Ісіченко: “Маємо ціле ґроно представників протестантських визнань, які формували українську культуру”

20 09 2016   Запитання ставив Максим Балаклицький Публікації, Інтерв'ю, Історія

Архієпископ Ігор Ісіченко: “Маємо ціле ґроно представників протестантських визнань, які формували українську культуру”

Ігор Ісіченко — архієпископ Харківсько-Полтавської єпархії УАПЦ, що зареєстрована як ХПЄ УАПЦ (оновлена), історик Церкви, літературознавець — аналізує роль протестантів у ранньомодерній та сучасній Україні.

«Передача» Киевской митрополии Московскому патриархату в 1686 году: канонический анализ

13 09 2016   Константин Ветошников Публікації, Аналітика, Історія

«Передача» Киевской митрополии Московскому патриархату в 1686 году: канонический анализ

Очевидно, что патриарху Московскому не было предоставлено никакого подчинения или изменения юрисдикции митрополии (что запрещено канонами)... Канонический статус Киевской митрополии очень близок к статусу епархий «Новых территорий» (Νέων Χωρῶν) в Греции.

Митрополит Сурожский Антоний (Блум) и «украинский вопрос»

15 07 2016   Сергей Епик Публікації, Історія

Митрополит Сурожский Антоний (Блум) и «украинский вопрос»

Попробуем посмотреть на проблемы украинского «сьогодення» через призму взглядов выдающегося миссионера ХХ века – митрополита Сурожского Антония (Блума), который был в составе РПЦ, пожалуй, максимально независимым иерархом.

Алексей Хомяков. К 155-летию со дня кончины религиозного философа

15 10 2015   Архимандрит Феогност (Пушков) Публікації, Богослов'я, Історія

Алексей Хомяков. К 155-летию со дня кончины религиозного философа

В свое время его труды были «глотком свежего воздуха» среди застоя синодальной эпохи в Российской Церкви. Но сегодня лучшим подарком самому Хомякову будет последовательное преодоление его наследия...

Про канонічність і благодатність УАПЦ

21 09 2015   Єпископ Віктор (Бедь) Публікації, Історія

Про канонічність і благодатність УАПЦ

До 95-річчя відродження Української Автокефальної Православної Церкви єпископ Мукачівський і Карпатський Віктор (Бедь), ректор Карпатського університету імені Августина Волошина та Української богословської академії в Ужгороді, пропонує свою парадигму зародження і розвитку цієї православної Церкви...

Історія німецького села Хрещатик (Октоберфельд) на Сумщині

10 09 2015   Олег Сніжко Публікації, Історія

Історія німецького села Хрещатик (Октоберфельд) на Сумщині

Частина жителів села, протестуючи проти колективізації, продавала майно і їхала до Москви, щоб отримати дозвіл емігрувати за кордон. Причина, що вказувалась – релігійні переконання…

Доля «латино-уніатських» споруд після «возз’єднання» Правобережної України з  Російською імперією

30 06 2015   Руслана Шеретюк Публікації, Історія

Доля «латино-уніатських» споруд після «возз’єднання» Правобережної України з Російською імперією

Царат у своїй етноконфесійній політиці на Правобережній Україні впродовж усього ХІХ ст. головну ставку робив на Православну церкву, надаючи їй повсякчасну підтримку і протегування. З часом це призвело до її фактичного перетворення на державне відомство…

«Скорбящая о младенцах...» Как в Украине была явлена покаянная икона для совершивших аборт

25 06 2015   Татьяна Корсенко Публікації, Історія

«Скорбящая о младенцах...» Как в Украине была явлена покаянная икона для совершивших аборт

Стояло лето 2010 года. Тогда еще я не знала, что попала в место, где было суждено найти свою «жемчужину», а на вид это был обычный камешек...

До питання про канонічність єпископату УАПЦ

11 06 2015   Архімандрит Арсеній Бочкарь Публікації, Історія

До питання про канонічність єпископату УАПЦ

Невеличкий екскурс в історію українського Православ’я в минулому столітті...

Релігійна політика німецької влади до православних та мусульман Євпаторії

7 04 2015   Сергій Вишневський Публікації, Історія

Релігійна політика німецької влади до православних та мусульман Євпаторії

Стаття написана за матеріалами газети “Євпаторійські відомості” (“Визволення”) 1941–1944 рр.

НОВИНИ

Всі матеріали

останні коментарі

Ще раз про церковне кріпацтво, або Чому світське законо...

josephus

josephus написал:

рпц "істинна церква" так само, як істинна синагога та мечеть 

Патриарх Кирилл духовенству РПЦ: «Кто со мной не соглас...

Onufriy

Onufriy написал:

Цитата: dutchak1
Ви і по вірі і по вчинкам своїм попадаєте або в Рай або в Пекло

До речі про віру, яка веде до пекла:
Цитата: Гундяєв
Если у кого-то еще остаются сомнения (в том), что нужно ли делать все то, о чем патриарх учит — оставьте все сомнения! И строго исполняйте то, что я повелеваю!
 
1.Це публічна декларація про легалізацію вже давно запровадженого у РПЦ папізму
Цитата: Кураєв
Чем православие отличается от католичества? Тем, что католикам понадобился формальный вселенский собор (Первый Ватиканский 1870 года), чтобы провозгласить догмат о папской непогрешимости. А у нас для этого достаточно декларации самого патриарха

2.Тепер етнофілетичне лжеучення (т.зв. "російський світ") офіційно стало обов'язковим для "всієї повноти" У/РПЦ

З чим варто привітати усіх "ревнителів за канонічну церкву" - вони таки доревнувалися!
Надійшов час, коли перебування у єдності з Москвою робить сповідання православної віри повністю неможливим 

УПЦ тормозит закон о декоммунизации, а ее митрополит са...

Філософ

Філософ написал:

Назви цих єпархій вже жавно змінені в УПЦ КП відповідним рішенням Св. Синоду. А те що сайти із старими назвали це всього лиш інформаційне недоопрацювання єпархій. Тому т-34 тобі нічого пінитись, а краще задуматись над своєю гудняївською організацією!

Ще раз про церковне кріпацтво, або Чому світське законо...

Onufriy

Onufriy написал:

Цитата: dutchak1
в Пекло. А от уже звідти не зможете поради передати. Ніхто ще не зміг звідти підказати – як вірити, в яку церкву ходити. Ну і ніхто ще не зміг туди сходити і вернутись з порадами. Була, правда, одна екскурсія за участю Данте
 
1.Тобто, Ви теж помітили, що Ваш емпіричний екзерсис не мав жодного смислу?.. Добре, що ми потроху знаходимо спільну мову...

2.Ви гарний захисник канонічної віри... Можливо саме тому Ви елементарно не знаєте про "екскурсію" Лазаря Віфанського (Чотириденного), який "повернувся і давав поради" з єпископської кафедри request

Ваш коментар цікавий тим, що демонструє печальне становище У/РПЦ: для того, щоб бути "захисником канонічної церкви", зовсім не обов'язково сповідувати православну віру... і взагалі - щось про неї знати

Більше того - у такій справі це тільки заважатиме...


УПЦ тормозит закон о декоммунизации, а ее митрополит са...

Onufriy

Onufriy написал:

С канонической точки зрения является нонсенсом несоответствие титула архиерея официальному названию его епархии

З канонічної точки зору безглуздо називати Церквою (зібранням вірних) структуру, у якій відкрито і систематично відбувається беззаконня 

УПЦ тормозит закон о декоммунизации, а ее митрополит са...

Т34

Т34 написал:

Крім того хто ви такі, щоб судити, що митрополит робить самочинно, а що ні. митрополит на те митрополит, що знає сам, що йому робити. Не рівня всяким ослам.

УПЦ тормозит закон о декоммунизации, а ее митрополит са...

Т34

Т34 написал:

А те області не перейменовані і лишаються Кіровоградською і Дніпропетровською - це хто винен, теж УПЦ МП? а ось сайт Кіровоградської "єпархії УПЦКП" http://www.cerkva-el.com.ua/ . Посилання cerkva-el розшифровуєся як церква Єлисаведграда. А на самому сайті заголовок " Кіровоградська єпархія". Ще ті сєпари виходить там сидять почитають і Кірова і Єлизавету І.

До речі те що Єлисаветград пов"язаний з Єлизаветою першою, це ви показуєте свою неграмотність, то що Єлисаветград походить од Фортеці св. Єлисавети.

 

Ще раз про церковне кріпацтво, або Чому світське законо...

dutchak1

dutchak1 написал:

Цитата: Onufriy
дотепно з Вашого боку - проповідувати емпіризм, як метод встановлення віросповідної Істини
 

Ну чому і причому емпіризм? Дай Вам Бог прожити ще сто років, але все ж таки колись.. І от після цього «колись» Ви і по вірі і по вчинкам своїм попадаєте або в Рай або в Пекло. А от уже звідти не зможете поради передати. Ніхто ще не зміг звідти підказати – як вірити, в яку церкву ходити. Ну і ніхто ще не зміг туди сходити і вернутись з порадами. Була, правда, одна екскурсія за участю Данте…

І так в кожного – ніхто не підкаже, ніхто не поможе і не дасть гарантій що якщо в цю церкву підеш – то 100% попадеш в Рай. Тому і не треба давати ніяких порад, ніяких засуджень. Краще за Бога це не зробить ніхто. Тим більше, що звертається Він до кожного окремо, тобто звертається тільки до мене і мені ніколи не видно як Він звертається до сусіда. Бог не «працює» з народами, державами, націями а тільки  особисто зі мною і мені просто не видно Його звернення до  сусіда, не видно гріхів сусіда.

В принципі можна пробувати говорити і про те, які результати віри в країнах, на континентах. В російській філософії є твердження про поразку християнства на словянських землях. Що це означає? Поразка на їх думку в порівнянні з західними землями і це, очевидно, не означає кількість віруючих і храмів в країнах, що порівнюються.  Успіх християнства це така своєрідна хода релігії, яка привела до утворення їхньої західної цивілізації.

Ну а те що я  сповідую химерний гіпермістицизм і кажу що до Церкви не застосовуються ні людські ні божі поняття – то який же тут гіпермістицизм? Не я сказав – Церква є Таїною. І що, Ви можете це досконало, людськими поняттями розшифрувати? Пробувати можна але завжди памятати що це тільки проба, яка може когось зацікавити а може і ні….

Церковний пес УПЦ покусав 3-річну дитину, а "отець Ніф...

adminos

adminos написал:

Шановний svcAlexander, у новині ТСН селяни не ідентифіковані як віряни УПЦ КП, тому робити висновки про їх конфесійну належність ми не можемо. Сама новина присвячена не архім. Ніфонту, а висвітленню події світським і православним сайтами. Передана їхня інтерпретація події, для звірки поставлені посилання на першоджерела. Кожен неупереджений читач може переконатися, наскільки позиція ТСН і офіційного сайту УПЦ відповідає журналістським стандартам і християнським заповідям.

Ще раз про церковне кріпацтво, або Чому світське законо...

Onufriy

Onufriy написал:

Цитата: dutchak1
ви... не маєте права нечестивих і грішників вишукувати, судити
Навіщо ця спекуляція?. Взагалі - до чого тут осудження грішника? feel 
Ви ж напевно розумієте, що йдеться про зовсім інше - про засудження святоросійства, як потворного лжеучення, яке веде усіх причетних до загибелі - "єретики Царства Божого не спадкують" (Гал. 5:20-21)
Щодо подібних відхилень сказано: "єретика цурайся" (Тит. 3:10). Завжди - незалежно від того, хто єретик: диякон, приходський священик чи патріарх московський - на якесь там ім'я
А вже те, чи правильна твоя віра – побачиш по результатах
?!.. belay Дуже дотепно з Вашого боку - проповідувати емпіризм, як метод встановлення віросповідної Істини   wink 
Що оригінально поєднується з Вашим попереднім коментарем, де Ви нещодавно сповідували химерний гіпермістицизм:
до Церкви не застосовуються ні людські ні божі поняття
 
Це дуже повчально - спостерігати як за Вашою логікою, так і за динамікою Вашої світоглядної еволюції

Церковний пес УПЦ покусав 3-річну дитину, а "отець Ніф...

svcAlexander

svcAlexander написал:

Саме представники Київського патріарату і стали тими "кілька опитаних селян", про яких "Релгії" чомусь не сказали, що вони побажали залишитись невідомими. Ті, хто знають о. Ніфонта, можуть розказати про нього, не приховуючи  від сорому своїх імен, бо знають, що брехати не прийдеться.

На жаль , ця новина написана так, щоб складалось враження, що винен священик, та ще й ніби заперечує це, обвинувачуючи собаку, представників КП і журналістів. Але автор путає вину  і відповідальність. О. Ніфонт не заперечує своєї відповідальності за інцедент і все, що протрібно і що в його силах він робить. Але говорити про вину.. Запитайте себе: якби у Ніка Вуйчича була собака і стався такий інцедент - як би про це написали на Релігіях? 
Отож, все залежить від конфесії власника собаки. Адже автор статті навіть не знайомий з о. Ніфонтом, навіть не спілкувався з ним. 

Ще раз про церковне кріпацтво, або Чому світське законо...

dutchak1

dutchak1 написал:


Цитата: Onufriy
Якщо традиція розходиться з істиною, то то її потрібно облишити

Мови нема. Ви не їсте капусту, не читатєте акафісти і не ходите на етнофілетичні святоросійські політмасовки. Ви не називаєте спільноту, неспроможну до захисту православної віри - "Церквою". Ви не йдете на раду нечестивих, і на путь грішників не стаєте, і на зборищі губителів не сидите. І ще може такі люди є в різних кількостях. Але і ви, і ті люди в різних кількостях не маєте права нечестивих і грішників вишукувати, судити. А якщо і найдете і почнете їх «виховувати» - результат нульовий і поведінка ваша нераціональна. Можете навіть спровокувати мордобій. До віри з любого стану, чи з варварства-поганства чи з єресі не приходять раціональним шляхом, вихованням від доброзичливців чи сусідів. Тільки сам на Сам з Богом, тільки у вірі. А вже те, чи правильна твоя віра – побачиш по результатах. По результатах побачиш і те, чи розійшлася істина з традицією чи ні і гарантій в земному житті немає ні в кого. Хіба що у святих.

Ще раз про церковне кріпацтво, або Чому світське законо...

Onufriy

Onufriy написал:

Якщо традиція розходиться з істиною, то то її потрібно облишити
 
Амінь! У цьому випадку щось одне таки потрібно залишити smile або Істину, або традицію...
Тільки залишити Істину - набагато легше. Об'єктивно. Для цього лише треба:
1) назвати кирилівську єресь "особистими політичними переконаннями патріарха";
2) назвати спільноту, неспроможну до захисту православної віри - "Церквою" 

І тоді воно зразу полегшає, адже у вас залишиться канонічна традиція feel  Тоді можна і далі їсти капусту, читати акафісти і ходити на етнофілетичні святоросійські політмасовки
https://autocephalia.at.ua/news/kak_zaveshhal_velikij_nevskij/2017-09-13-880 
;

Ще раз про церковне кріпацтво, або Чому світське законо...

Onufriy

Onufriy написал:

Цитата: dutchak1
Церква... найкраще б було взагалі не перейматись ЇЇ існуванням а просто зберігати ЇЇ.  Вірити

Ну.. щоб зберігати Церкву - треба мати дуже багато здоров'я smile ..швидше таки Церква зберігає нас, ніж ми її feel

А щодо "віри" - то вірити у що? У те, що У/РПЦ є Невістою Христовою?.. (Та тільки Невіста повинна б зберігати вірність Небесному Женихові, а не обслуговувати хворі фантазії престарілого гебешника)

Чи вірити у триєдиний святоросійський народ? У "російськість"? У можливість збереження російської ідентичності з доп. участі у хресних ходах?
Чи може у "енергетичні пучки" Гундяєва? Чи у необхідність вшанування "заслуг" тиранів, убивць і гонителів Церкви (Івана 4-го, Сталіна і т.п.)?..

Блажен муж, що не йде на раду нечестивих, і на путь грішників не стає, і на зборищі губителів не сидить. Але в Законі Господнім воля його, і Закону Його повчається день і ніч (Псалми 1:1,2)

"РПЦ не зупиниться ні перед чим": в Раді назвали прич...

Kruvonis

Kruvonis написал:

Тут зовсім усе не так, для надання Автокефалії необхідно дуже багато сприятливих умов. В данний час в Україні немає жодної умови для надання Автокефалії як від Константинополя, так і москви - і маніпулювання нюансами на користь собі - зайве.  Представник Варфоломія був на минулому святокуванні Дня Хрещення Русі на Володимиській гірці - це було розгляд церквиденисенка як тих хто зацікавлений, після було інтервью, де представник дав чітку відповодь на цей рахунок. 
А Стаття хитро написана.