Religion.in.ua > Публікації > Агенти позитивних перетворень

Агенти позитивних перетворень


20 03 2013
Агенти позитивних перетвореньПротестанти і православні дискутували на міжконфесійній конференції "Business4Transformation" для бізнесменів-християн в Ірпені під Києвом...

Протестанти у бізнесі набагато цікавіші за православних «аналогів». І головною причиною цього є нагромадження моральних та етичних проблем, з якими послідовники Лютера і Кальвіна зустрічаються чомусь частіше, ніж їхні православні побратими. Переконатись у цьому можна було на цікавому заході – християнському бізнес-форумі Business4Transformation, що відбувся 16 березня в ірпінському офісі Асоціації «Духовне відродження» (Київська область).

Не мало і не багато - а саме 260 – підприємців та тих, хто цьому мистецтву ще тільки вчиться, знайомились з сучасними інтерпретаціями завжди конфліктної теми підприємництва і віри.

Формуючи програму заходу, організатори (серед них Асоціація молодих підприємців України, Асоціація «Духовне відродження» та Донецький християнських університет) змогли позбутись традиційно протестантського прокрустового ложа на ім’я «замкненість» і запросили деяких «нешаблонних» спікерів – православного Олександра Сугоняко, голову Асоціації українських банків, і відкритого для міжконфесійних контактів засновника та генерального директора вітчизняної РR-компанії Mainstream Олега Гавриша. Це одразу підвищило градус дискусій та відокремило Business4Transformation від таких одіозних і пов’язаних з мережевим маркетингом проектів, як Миссия в бизнесе.

 

Агенти позитивних перетворень

Вийшовши на вулиці Києва, кожен учасник конференції міг переконатись, що мотиваційної частини на конференції не було забагато. Адже завтра працювати бізнесмену-християнину прийдеться в час, коли наближені до влади бізнес-структури демонструють надприродні фінансові результати, а індекси інвестиційно-ділової привабливості України ще більше пасуть задніх. Отже, висновок єдиний – часу на демагогію не залишилось, про що, напевно, і думали організатори.

Наявність кваліфікованих і різнопланових спікерів – ось чим, цілком можливо, виділяється Business4Transformation серед аналогічних конференцій. Дивлячись на програму заходу, спадає на думку, що хтось дійсно зрозумів максиму маркетингу «відрізняйся, або загинеш».

Ніхто не нудьгував: після пленарних промов (Олександра Сугоняко, американського спеціаліста з інвестицій Марка Папірського та ректора ДХУ Михайла Черенкова) кожен з відвідувачів міг обрати секцію відповідно до своїх смаків і вподобань. Підприємці, які ще не забули про важливість вивчення «матчастини», відвідували семінари професора комунікацій Тодда Маршалла («Вплив нових інформаційних технологій на розвиток бізнесу»), фінансиста Рендела Л’юїса («Макроекономіка та наслідки фінансової кризи») та професора Київської школи економіки Михайла Сальникова («Які працівники потрібні бізнесу в епоху високих ризиків»).

Турбувались про духовний стан українських бізнесменів СЕО компанії Mainstream Олег Гавриш («Межі бізнесу: як бути успішним, залишаючись при цьому християнином»), керівник тендерного відділу в Українському будівельно-інвестиційному альянсі Ігор Плохой («Вплив бізнесу на духовне життя християнина») та виконавчий директор компанії Bravoavia Андрій Шеховцов («Чи є шанси на життя лідера-слуги?»). Зрештою, все перелічене не заважало третій частині бізнесменів відвідувати семінари досвідчених практиків: так, популярністю користувались мастер-класи бізнес-тренера Володимира Жернового («Етапи розвитку бізнесу») і судді постійно діючого третейського суду Ростислава Покровського («Ключи від успішного партнерства у бізнесі»).

Олег Гавриш, СЕО компанії Mainstream Communication & Consulting, висловив зовнішній погляд православного спікера на подію:

-- Людина, в якої менше за все можливостей і ресурсів, приходить на подібні заходу з надією отримати відповідь на питання, які його хвилюють. На цій конференції були люди, які не мають навіть стартапу. 3-4 людини з них підходили до мене з питанням, як правильно «зрьбити» стартапа. Я дав їм свої поради з чого можна починати. Проте мені здається, що християнське співтовариство як таке не доросло до таких складних економічних питань, як формування EBITDA або легальне використання офшорів. Ці проблеми, у т.ч. бізнес-процеси зсередини, я був би готовий обговорити з професіоналами одного рівня. Я навіть не дуже вірю, що ми б обговорили ці питання з Олександром Сугоняко, оскільки в нього трохи інше розуміння і воно дещо, на мою думку, заполітизоване.

Зрештою, мало не всі дискусії, що вирували протягом дня, обертались навколо єдиного питання: як вибудувати баланс між необхідністю отримувати прибуток і дотриманням християнських цінностей під час спілкування з партнерами. «Визнайте, що ваш бізнес не зводиться до фінансової звітності!», - мало як не Іван Хреститель звертався до присутніх викладач Kyiv School of Economics Михайло Сальников.

Якщо ці 260 молодих підприємців почнуть серйозно ставитись до християнської бізнес-етики, ділові видання і журнали обов’язково почнуть про них писати. Тому що вони ініціативні лідери суспільства. Але, можливо, не у тому рейтингу, який вже на скору руку склали прихильники «теології процвітання». Про них напишуть, що їхня справа не переросла у корпорацію або їхнє підприємство не виграло державного тендера. Чому – зрозуміло і так. Можливо, це і є долею насправді «християнського» бізнесу, який позбувся компромісів у сфері етики. Чи не так?





Повернутися назад