Про початок хресної ходи та найближчі плани організаторів розповів керівник сектору опіки воїнів-інтернаціоналістів та учасників бойових дій при Синодальному військовому відділі УПЦ (МП), настоятель храму Всіх святих воїнів м. Київ протоієрей В'ячеслав Яковенко.
«З 8 по 14 лютого 2022 року ікони Пресвятої Богородиці, святителя Миколая, святих воїнів, ковчег із мощами святих воїнів будуть перебувати у Свято-Іверському Одеському чоловічому монастирі. Перед 14 лютого зустріч святинь відбудеться в кафедральному соборі м. Миколаєва. 16 лютого Хресна хода зі святинями прибуде до храму Симеона Богоприймця та Агрипіни, а 17-18 числа – до кафедрального собору Миколаєва. 19-20 лютого Всеукраїнська Хресна хода пройде у Миколаївському кафедральному соборі м. Очакова. На Сирний тиждень святині повернуться на два тижні до Києва до храму Усіх святих воїнів, а потім продовжать свій шлях. Звичайно, ми плануємо охопити всю Україну, але, у світлі карантинних обмежень, одному Господу відомо, як минеться», – сказав протоієрей В'ячеслав Яковенко.


Спостерігачі піддають остракізму цей захід. «Може скластися враження, що УПЦ МП підтримує українських військових. Проте є великі сумніви, що керівництво цієї церкви палає бажанням перемоги саме української зброї – і саме над російською. Тим більше що офіційно Київська митрополія не виступила з засудженням накопичування Росією збройних військ на кордоні з Україною, – пише Церкваріум. – Чому у нас виникли підозри, що УПЦ МП може вводити в оману не дуже обізнане з богослужбовими нюансами командування Збройних сил України? Все дуже просто: достатньо придивитись до ікон та ковчегу, які носять хрестоходці. І пошукати тексти служби святим воїнам. Їх проект було підготовлено у 2016 році Літургічною комісією Київської єпархії УПЦ МП».

Так, в тексті службах (текст 2016 року, коли вже йшла війна з Росією), зокрема, звеличується Москва як Третій Рим, Олександ Невський, який вважається небесним покровителем армії Росії, та інші воїни Росії:

«Русь Святая, / в тебе бо вся царства христианская во едино сочетаются / и угодники Божии от всех стран тобою присно воспеваются; / Граде избранный, / два убо Рима падоша, ты же стоиши, и иному по тебе не быти: / твое бо царство по глаголу Богослова инем не останется. / Приидите российстии людие / помазанием Духа в воины Христовы избранныя, / стецемся усердно со святыми вои Царя Небеснаго, / со архангелы и ангелы и всеми вышними силами / прославити Взбранную Воеводу, Богородицу Пречистую, // Державную Владычицу земли Русския... Возвеличим подвиг благовернаго князя нашего Александра Невскаго, неустрашимаго ратоборца противу богопротивных латинян, приснаго защитника земли Русския, мудраго правителя и обидимых заступника, да житие его и подвиги во образ приимше, ко Господу шествуем непреткновенно, выну поюще: отцев и наш Боже, благословен еси».

«Святии благовернии Андрее, Данииле, Димитрие, Михаиле, Олеже со всеми святыми князи и цари, в земли Российстей просиявшими, сохраняйте достояние Христово, и наследником вашим, благоверным царем нашим, будете во бранех и правлении наставницы, да вси поем: отцев и наш Боже, благословен еси...».

«Непобедимии в ратех явистеся, праведнии воини Феодоре и Александре, архистратизи Державы Российския...».

«У цих текстах, як ви бачите, завуальовані молитви за перемогу Росії. У цьому контексті є запитання й до керівництва ЗСУ: а чи надавали представники УПЦ МП тексти молебнів на розгляд? Чи просто повірили на слово, що мова суто про молитви за мир в країні? Тоді навіщо ікони святих воїнів (серед яких, до прикладу, Феодор Ушаков, та багато інших канонізованих осіб, які традиційно в РПЦ вважаються покровителями російського війська)? От ми в ці всі «суто» чомусь не повірили», – пише Церкваріум.

Теги: