У Києві завершилась конференція, присвячена актуальним аспектам викладання уроків християнської етики в українських школах. Захід провели з 14 по 15 березня на базі Київського Християнського Університету (КХУ), що виступив у ролі співорганізатора. За підрахунками ініціаторів конференції, за два дні на зустрічі були присутні понад 200 педагогів з Києва та міст-сателітів. Зміст конференції складався з пленарних засідань, що проводились за допомогою доповідей вчителів-практиків, та майстер-класів представників педагогічних спільнот США та України. Про це повідомив "Релігії в Україні" один з учасників конференції Олексій Гордєєв.

У Києві відбулася Міжнародна конференція з викладання уроків християнської етики в Україні

За попередніми відгуками учасників, конференції вдалось уникнути формату офіційних педагогічних нарад і, відповідно, організувати обмін живим досвідом між українськими освітянами та їхніми зарубіжними колегами, які викладають аналогічні гуманітарні дисципліни  у Північній Америці.

Існування уроків християнської етики (або уроків духовно-морального спрямування – для тих, хто ще не звик бачити Церкву та християнське світосприйняття у освітній системі) на фоні складної міжрелігійної ситуації в українському соціумі поки що бачиться певним дивом. Була висловлена думка, що майже тільки в Україні уроки християнської етики (далі - ХЕ) вдається зберегти від ідеологізації та конфесіоналізації. Втім, учасники конференції з самого початку підтвердили, що розуміють весь обсяг відповідальності, покладений на викладача. “Вам, нам дано це право, ця почесна робота наставляти самих молодих, дітей, онуків”, – підкреслив у вступному слові Віктор Григоренко, ректор КХУ.

У Києві відбулася Міжнародна конференція з викладання уроків християнської етики в Україні

Головна думка майже усіх доповідей – уроки ХЕ мають отримувати конкретний результат. Статус секулярної держави, де Церква, за Конституцією, відділена від держави і школи, дозволяє це висловити формулами «перетворення українського суспільства у розвинену цивілізовану націю» або «формування в учнів моральних цінностей, високої моральної культури особистості» (джерела – офіційні документи МОН). За цими словами – біль педагогів за сучасну молодь і бажання подолати всім відомі соціальні проблеми, які не здатні зникнути самі по собі, наголошували учасники конференції.

У Києві відбулася Міжнародна конференція з викладання уроків християнської етики в Україні

Головний координатор програми «Відродження» Всеукраїнського культурно-просвітницького центру «Нове життя» (далі –  ВКПЦ «Нове життя») Надія Малічева переконує: “Християнська етика – це та основа для вчителя, яка дійсно реалізує «золоте правило»”. В цьому контексті конференція виконала своє головне призначення – вона стала платформою для обговорення як вузько спеціалізованих, суто педагогічних питань (тут варто відзначити участь доцента Педагогічного інституту ім. Бориса Грінченка Ірини Сіданіч, яка є співавторкою низки підручників з ХЕ), так і загальних, суспільно значущих питань.

Присутність на зустрічі представників академічних кіл загалом задала високий професіональний тон дискусіям.

У Києві відбулася Міжнародна конференція з викладання уроків християнської етики в Україні

Крім того, міжнародний рівень заходу надав можливість ознайомитись з північноамериканськими підходами у викладання відповідних уроків. Три викладачі Пресвітерианської Академії Крайст Бен Елліс (доповідь «Християнське розуміння поняття сутності «я» і взаємовідносини з іншими як чинник психологічного здоров'я учнів»), Кері Динкоз (доповідь «Відмінність християнської етики від іншої моралі») та Кендра Посі за у форматі майстер класів та доповідей розповіли про американський досвід викладання ХЕ у державі, яка історично ближче до моделей протестантської духовності і освіти, ніж до православної.

Очевидно, що даний захід зайняв стратегічно важливу нішу інформування педагогів про сучасний стан та тенденції у викладанні уроків ХЕ.

Анатолій Калюжний, президент ВКПЦ «Нове життя», підсумовує: «Ми хочемо, щоб такого плану конференції підтримували освітянський процес для вчителів протягом всього року».

Зважаючи на викладені вище цілі, однієї або двох конференцій на рік однозначно не вистачатиме, але учасники події сподіваються, що в умовах розмаїття педагогічних підходів та загальної занедбаності української доуніверситетської освіти будь-яка допомога з боку профільних організацій буде викладачами прийнята з радістю. «Уроки християнської етики мають неймовірний потенціал»,- підсумували учасники профільної Міжнародної конференції.

Теги: