Головний волхв Руського Православного Кола назвав основні проблеми, досягнення і перспективи язичницьких організацій УкраїниВерховний волхв Руського Православного Кола (РПК) Світовит Пашник назвав основні проблеми, досягнення і перспективи язичницьких організацій в Україні та висловив сподівання на утвердження "державної віри" на основі вітчизняних дохристиянських вірувань, повідомляє кореспондент порталу "Релігія в Україні".

Відповідаючи на численні запитання учасників веб-конференції на сайті "Філософія і релігієзнавство", Верховний волхв Світовит розказав, що Руське Православне Коло іноді плутають з РУНВірою. У той же час є кілька рідновірських конфесій, але власне "вони до РУНВіри (Рідної Української Національної Віри) відношення не мають, хіба що рідновіри підтримують між собою зв’язок у спільних справах". Світовит Пашник перебував у складі РУНВіри з 1992 по 2000 рр. Під кінець 1990-х років повністю перейшов на багатобожну систему, бо вважає рідновірство помилковим, зокрема, на його думку, вчення Івана Силенка, викладене у книзі "Мага Віра", було "написане при холодній війні США і СССР, що вже не відповідає сучасним реаліям".

За словами волхва Світовита, кожна рідновірська конфесія має близьке, але відмінне віровчення. Як правило, все залежить від духовних провідників. Часто самі прихожани мало розуміються в тих відмінностях. Між іншим, Світовит зауважив, що багато людей стало рідновірами, прочитавши книжку Істархова “Удар Рускіх Богов”. "Вона написана просто, навіть примітивно. Але тепер нам приходиться відмиватися від тих неправдоподібних речей, що виклали автори у своїх творах", - заявив Світовит.

Стосовно Руського Православного Кола, то волхв розповів, що його представники вірять в існування Бога, але всі його прояви ототожнюються з природними явищами. Віруючі РПК шанують "єдиного і багатопроявного Рода, тобто всі Боги є в Родові", вірять у життя після смерті та вважають, що після смерті душа "відправляється до Батька-Неба Сварога, а тіло повертається до Матері-Землі Рожаниці". Тобто йдеться про "реінкарнацію: тимчасове перебування душі разом із Богами, поки не буде втілення в новонароджену дитину". Крім того, члени РПК визнають символ хреста, як і інші символи, "що використовували наші предки", але не поклоняються розп’яттю – "символу катування і страждання. І вважаємо його хибним, бо руйнує людську психіку".

Своїм опонентам волхв заявив: "Біблійні тексти в переважній більшості також сформовані на міфології і переписані з більш давніх книжок. Тут питання в іншому, те що добре для ізраїльського народу, не завжди корисне нам. Я більш аніж упевнений, що більшість тут присутніх сповідників христоівської віри є грішниками, бо не дотримуються настанов свого віровчення. Ми не намагаємося вас чимось ображати, для нас і так все зрозуміло... Якщо дивитися на Христоса як міфологічного персонажа, то він тотожний нашому Богу Сонця Дажбогу. Окрім того Ісус Христос був з роду юдейського царя Давида, який також міфологічно тотожний Дажбогу. В чому ж різниця, якщо основа віровчення має спільні витоки? А в тому, що кожен народ творить свої святощі. Навіщо нам іти до Бога через жидів, коли ми маємо свій духовний шлях, творений нашими Предками".


Водночас волхв не заперечує проти того, щоб представників його громади називали язичниками. "Чужа для нас юдо-христосівська церква називала язичництвом нашу стародавню Віру, звідти назва перейшла в науковий обіг, - пояснив він. - Через те деякі рідновірські течії використовують термін “язичництво”, бо так стало прийнято в суспільстві. РПК свою віру не називає “язичництвом”, але й особливо не протестує, якщо ЗМІ використовує цей термін, бо вони пояснюють, що так зрозуміліше для читачів".

На запитання читача-мусульманина волхв Світовит дав своє тлумачення ісламу: "В багатьох країнах, де зараз домінує іслам було заборонено поклонятися образам Бога у вигляді людини. Але все одно ідолопоклонство залишається в іншій формі, але чомусь мусульмани того не хочуть бачити. Основним місцем ідолопоклонства в мусульманстві є Кааба. І не має значення, чи це образ людини, речі або мощі святого, чи якийсь символ з каменю, дерева металу, навіть, храми – все це є ідолопоклонство".


Серед основних проблем, досягнень і перспектив організацій дохристиянських вірувань в Україні Верховний волхв Руського Православного Кола називає відсутність сформованої матеріальної бази, фінансування, але в той же час "основи віровчення практично сформовані". Донесення їх до народу - вкрай важлива справа, вважає язичник, і висуває стратегію, "щоб рідновір’я стало державною вірою, бо більшість громад досі продовжують займатися “партизанщиною” і не мають далекоглядної мети".

"Маємо надію, що влада зверне увагу на користь рідновір’я для державотворення, - зазначив очільник РПК. - Це незалежно від нашого ставлення до сучасної влади – влада змінюється, а віра залишається. У цьому контексті рідновір’я має дуже великі перспективи в Україні".

Задля "утворення Державної Віри" волхв закликає "вливатися в державні структури". На його думку, "чужі для нас вірування самі відпадуть при правильній державній політиці. Але й сам інститут Державної Віри повинен формуватися на наукових дослідженнях, а віровчення має викладатися через підручники з постійною корекцією текстів". В планах РПК створити такий підручник для недільних шкіл.

Теги: