Співорганізаторами події виступили Відкритий православний університет Святої Софії-Премудрості та релігієзнавець В’ячеслав Горшков. Лекція відбулася на базі педагогічного університету М. П. Драгоманова.

Доповідач порушив теми релігії, сучасності та традиції, першої божественної заповіді та релігії, релігії та науки і мистецтва, а також технічного і соціального розвитку суспільства і релігійних відповідей загалом на ці зміни.

«Якщо релігія жива, то вона не може не розвиватися, бо, якщо діалог з Богом триває, то триває і нове розуміння... Тобто якщо діалог триває, то релігія повинна модернізуватися... Розстановка акцентів по-новому змінює реальну релігію, – говорив під час лекції Пінхас Полонський. – Модернізм – це і є справжня релігійність, тому що це бажання почути голос Бога в сьогоднішньому житті».

«Можливо, варто вчити людей не тільки знати і дотримуватися, але й розвивати релігію? – запитував він. – "Що таке розвиток релігії та як ти можеш взяти у цьому участь?" Навіть сама постановка цього питання вже змінить уявлення».

За його спостереженнями, «люди інтуїтивно відчувають божественність науки. Тому фронтальне негативне зіткнення з наукою – це жахлива шкода для релігії».

На переконання дослідника, «Релігія обов'язково містить в собі два рівня: заповіді та ідеали. Заповіді не можуть одне одному суперечити. Ідеали не предписують, ідеали показують можливості».

Аудіолекції доктора Полонського можна слухати на SoundCloud та подкастах ВПУ (російською мовою):

Лекция Пинхаса Полонского “Модернизация ортодоксальной религии”. Часть 1.

Лекция Пинхаса Полонского “Модернизация ортодоксальной религии”. Часть 2.

Пінхас Полонський – ізраїльський дослідник і популяризатор іудаїзму, в роки своєї підпільної єврейської діяльності в Москві (1977‒1987) був викладачем іудаїзму, одним із засновників організації «Махнаїм». Сьогодні в Ізраїлі є активним учасником процесів «ортодоксальної модернізації іудаїзму», дослідником вчення рава Кука. Автор коментаря до Тори «Біблійна динаміка», який заснований на вченні рава І.Л. Ашкеназі-Маніту, найбільшого кабаліста кінця XX в. і дає можливість по-новому подивитися на біблійний текст в актуальній перспективі.
У 1975‒1980 роках навчався на математичному факультеті “МГПИ”, де отримав ступінь магістра з математики та педагогіки.
У 1987 році отримав дозвіл на виїзд з СРСР і емігрував до Ізраїлю.
У 1989‒1990 роках навчався в єшиві Harry Fischel Institute for Talmudic Research в Єрусалимі, ставши сертифікованим викладачем іудаїзму.
У 1994‒1997 роках навчався в академічній єшиві Beit Morasha в Єрусалимі (напрямок ‒ єврейська філософія).
У 1995‒1999 роках навчався на факультеті іудаїзму в університеті імені Бар-Ілана в Рамат-Гані, отримавши другу академічну ступінь (MA) з вивчення Талмуда та єврейської традиції.
З 1998 по 2002 роки навчався в аспірантурі факультету філософії і соціології Білоруського державного університету. У 2002 році Полонському було присуджено вчений ступінь кандидата соціологічних наук, тема дисертації «Соціологічна концепція рава А.-І. Кука», спеціальність «22.00.01 ‒ Теорія, методологія та історія соціології». Офіційним опонентом при захисті дисертації був доктор історичних наук Еммануїл Іоффе. Згодом дисертація була визнана в Ізраїлі (PhD in Sociology of Religion), перекладена й видана англійською та івритом.
З 1991 до 2012 року викладав тему «Єврейська спадщина» в університеті імені Бар-Ілана.
З 2012 по 2013 рік ‒ старший науковий співробітник в Аріельском університеті в Самарії.

Теги: