Священнослужителі та науковці готують канонічне підгрунтя визнання помісної Української ЦерквиПрес-секретар спільноти "За Єдину Помісну Церкву" Лана Самохвалова поширила інформацію про підготовку канонічного підгрунтя визнання помісної Української Церкви, яку ініціював голова Всеукраїнського громадської-церковного об'єднання "За Єдину Православну Помісну Церкву" архімандрит Віктор (Бедь), колишній Уповноважений УПЦ з питань вищої освіти і науки, повідомляє "Релігія в Україні" з посиланням на Gazeta.ua.

За словами прес-секретаря спільноти "За Єдину Помісну Церкву", архімандрит Віктор (Бедь) зайнявся "пошуком богословської формули для отримання відповідного статусу Української Православної Помісної Церкви".

Зокрема, 12 серпня в Києві за організаційно участі науковців та представників Міжнародної академії богословських наук, Київської духовної академії, Ужгородської української богословської академії імені святих Кирила і Мефодія, Карпатського університету імені Августина Волошина, Інституту демократичних ініціатив, Асоціації народних депутатів України та Всеукраїнського громадсько-церковного об’єднання «За єдину помісну Православну Церкву в Україні» відбулось засідання наукового круглого столу, на якому було обговорено питання канонічно-правового статусу Православних Церков в Україні.

Організатором наукового зібрання виступила президія Міжнародної академії богословських науки, в резиденції якої в Києво-Печерській лаврі і було проведено даний захід. Засідання пройшло під головуванням президента академії архімандрита Віктора (Бедь), який у своєму виступі зазначив, що питання канонічно-правового статусу Українських Православних Церков не є такими однозначними, як це часто трактується, і заслуговують на поглиблене вивчення в контексті дослідження історичних етапів церковного будівництва в Україні з найдавніших часів.

На думку архімандрита, заснована Константинопольською Православною Церквою Українська (Руська) Церква за святого Фотія, Патріарха Константинопольського, і правління блаженного князя київського Оскольда в 862 році, де-юре по сьогодні вважається канонічно належною до юрисдикції матері-Церкви – Вселенського Патріархату. За словами о. Віктора, попри проголошене Константинопольським Патріархом Діонісієм перепідпорядкування Руської Церкви з центром митрополії в Києві Московському Патріархату в 1685-1686 рр., вже у 1687 році такі рішення та дії було офіційно визнано Священним Синодом Константинопольської Православної Церкви незаконними та не чинними. Цієї ж позиції Вселенський Патріархат дотримується по сьогоднішній день.

Окрім того, в 1721 році за правління Петра І було прийнято Духовний регламент російської Церкви, яким на тимчасово підконтрольних Москві українських землях було створено нові єпархіальні управління саме Московського Патріархату, без вирішення подальшої долі законних приходів та церковних структур Київської митрополії, заснованої Константинопольським Патріархатом.

За словами о. Віктора, особливий історичний і канонічно-правовий шлях у своєму проголошенні, становленні та розвитку пройшли й Українська Автокефальна Православна Церква та Українська Православна Церква Київського патріархату, а також Українська Греко-Католицька Церква і Мукачівська греко-католицька єпархія, які на сьогодні перебувають у складі Римо-Католицької Церкви.

Священнослужитель і науковець вважає, що відповідно за таких історичних подій право на відновлення своєї Церковної юрисдикції, історично первинної Української (Руської) Церкви, на сьогодні має Вселенський Патріархат, який в умах розділення православних в Україні та наявності декількох юрисдикцій Православних Церков, та похідних від них церковних інституцій, може відіграти консолідуючи роль в подоланні церковного розділення.

Уучасники наукового круглого столу ухвалили рішення про підготовку та проведення міжнародної науково-практичної конференції, на розгляд якої слід винести питання про історичні етапи церковного будівництва та особливості канонічно-правового статусу Православних Церков в Україні.

Фото opensochi.org

Теги: