У науково-практичному форумі взяли участь близько 200 осіб, зокрема, науковці, різного рівня керівники управлінь освітянської сфери, викладачі педагогічних вищих навчальних закладів, керівники профільних відділів та методисти Обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти, єпархіальні голови відділів релігійної освіти, шкільні вчителі предметів духовно-морального спрямування.

Робота конференції розпочалася з пленарного засідання, під час якого голова Відділу релігійної освіти, катехізації та місіонерства при Священному Синоді УПЦ митрополит Полтавський і Миргородський Филип оголосив Вітальне слово від предстоятеля УПЦ митрополита Онуфрія.

Далі за регламентом виступили:

Віце-ректор Полтавської місіонерської духовної семінарії УПЦ єпископ Новосанжарський Веніамін;
доктор філософії, член-кореспондент Національної Академії педагогічних наук України Василина Миколаївна Хайрулина;
завідувач кафедри філософії освіти Дніпропетровського ОІППО Олена Георгіївна Рогова з доповіддю «Адаптація окремих аспектів філософсько-релігійної традиції плекання духовності особистості до сучасного освітнього простору»;
доктор педагогічних наук, професор, член-кореспондент АПН України, декан природничого факультету, завідувач кафедри педагогічної майстерності та менеджменту Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка Марина Вікторівна Гриньова з доповіддю «Сучасні аспекти взаємодії церкви і школи в напрямку реалізації реформи «нова українська школа»;
заступник голови Громадської ради з питань співпраці з Церквами та релігійними організаціями при Міністерстві освіти і науки України Юрій Євгенович Решетніков;
голова Всеукраїнського Православного Педагогічного товариства протоієрей Анатолій Затовський з вітальним словом.

Після урочистих промов і доповідей, робота конференції продовжилась у форматі секцій. Учасники зібрання мали можливість виступити з доповідями та обговорити актуальні питання в трьох наступних тематичних напрямках:

Секція 1. Навчально-методичне забезпечення курсу “Біблійна історія та християнська етика”. Науково-методологічні та практичні проблеми викладання курсу. (Презентації підручників, посібників, навчальних планів, програм, методичних розробок, робочих зошитів з предметів духовно-морального спрямування).
Секція 2. Проблеми підготовки педагогічних кадрів та удосконалення професійної компетентності вчителя курсів духовно-морального спрямування у системі загальної та вищої освіти.
Секція 3. Розвиток системи дошкільного та позашкільного духовно-морального виховання (духовно-просвітницькі центри, гурткова робота; художні, спортивні та музичні об’єднання; недільні школи тощо).
В ході конференції з боку представника Міністерства освіти і науки України була озвучена нормативно-правова база для можливості викладання курсів духовно-морального спрямування в школах, зазначає сайт Херсонської єпархії УПЦ.

Після завершення роботи секцій відбувся круглий стіл «Створення єдиного інформаційного простору для православних вчителів курсів духовно-морального спрямування. Пропозиції і побажання», проведення якого очолив єпископ Веніамін.

Після конференційного дня в актовій залі духовного училища Голосіївської пустині відбулось підбиття підсумків, прийняття резолюції та урочисте закриття конференції.

Теги: