Традиційно розпочався Новомедіа Форум із виступу священнослужителя. Цього року Роман Лаба, доктор біблійного богослов’я, католицький священик, говорив на тему «Пасторська журналістика в епоху потрясінь». Він зазначив, що мовчання в журналістиці може руйнувати і не варто редакціям замовчувати проблеми, якщо вони виникають на глобальному рівні. Завершив свій виступ молитвою «Отче наш».

Співзвучні теми лунали першого та другого дня від президента Асоціації журналістів «Новомедіа» Руслана Кухарчука та кореспондента каналу «Україна» Олексія Погорєлова. Зокрема, Кухарчук сказав, що «ми наближаємося до часів, коли не влада, а самі ж медіа генерують концепцію придушення свободи слова. Якщо раніше влада блокувала сайти, то тепер сайти блокують владу і встановлюють правила. І ми неочікувано опиняємося в культурі, де свобода слова стає маргіналізованою». Погореєлов навів конкретні кейси культури скасування – Cancel Culture. Якщо людина, всіма визнаний позитивний герой, сказала щось нетипове, це дозволяє скасувати її як персону, бо її слова не відповідають сучасному культурному майнстріму. І додав: «Перед тим як сказати що ти думаєш, ти повинен спочатку перед усіма вибачитися і сказати, що ти нікого не хочеш образити». І ця культура, на його думку, – загроза свободі слова.

Тележурналістиці присвятили три теми. Оксана Гуцайт, ведуча на ICTV, розповідала про спільне та відмінне ведучого на телебаченні та в YouTube. Спікер зазначила: «На телебаченні ведучий — це взірець культури, за ним треба йти, його треба наслідувати. В YouTube чим ти ближче до людей, які тебе дивляться, тим більше популярним ти стаєш». І додала , що телебачення ставить рамки та норми щодо одягу, зовнішності, слів. А в YouTube потрібні жарти та нестандартні підходи. Пояснює таку відмінність спікер різною аудиторію.

Валерія Сергєєва, ведуча "4 каналу", розповіла свій професійний шлях від журналіста до телеведучої, а також поділилася правилами поведінки в прямому ефірі та методиками опановування свого страху перед камерою.

Про майстерність телевізійного журналіста розповідала Наталка Фіцич, ведуча "Прямого". Вона розповідала, як створити цікавий телевізійний проект. «Те, на що відгукується ваша душа, відгукнеться і глядач. Тут і зараз ми маємо можливість щось зробити і зняти. А потім такої можливості може не бути — цих людей не буде. В цьому наша відповідальність як журналіста», — зазначила спікер.

«Людина і медіа або сучасні mediasapiens» — на таку тему говорив спікер Костянтин Стогній, ведучий на ICTV. На запитання, що б він сказав людям про журналістів і журналістам про людей, Костянтин відповів: «Люди зневіряються у журналістиці. А тому я хочу вибачитися перед нежурналістами і попросити – вірте в нас». Ведуча телеканалу "Наш" Ольга Веремій в своєму блоці розповіла історію із власного досвіду, демонструючи правду про безпеку медіапрацівників. Вона пояснила, що люди можуть бути досить агресивними по відношенню до журналіста лише тому, що в нього така професія.

Про майстерність та цінність фото говорили Ян Доброносов, фотокореспондент в "Телеграф", та Макс Левін, фотограф в Hromadske. Ян поділився секретами та специфікою роботи фотокореспондента у Верховній Раді, а також розповів, що треба знати під час імпровізованої фотосесії перших осіб держави. Макс Левін говорив про драматургію документального фото, про роботу в гарячих точках та як висвітлювати конфліктні теми з користю для всіх. Він окреслив три варіанти хорошого фото: емоції та історія, гра світла, бути в потрібному місці в потрібний час. І закінчив свій виступ словами: «Документальна фотографія — останній акорд правди. Це внутрішній поклик».

Особливою увагою серед аудиторії Форуму користувався виступ Сакена Аймурзаєва, журналіста телеканалу "Дом". Він розповів, що має духовну освіту, але обрав шлях журналістики. Якщо порівнювати журналістику із біблійними служіннями, то це пророча місія, сказав Сакен. Він назвав три стовпи, без яких нема і журналістики: верифікація (істина), стандарти, мораль та етика. І перерахував больові точки медіа в Україні:

"— В нас дуже все погано з новинами. Це мотор, серце будь-якої редакції.
— Українські медіа розділені не по цінностях, не по ідеях, а олігархічно. І ми споживаємо ті цінності, які цікаві олігарху (власнику).
— Журналісти не ризикують вийти за рамки, думають дуже вузько. І вважають, що краще знають, яка тема сподобається глядачам.
— Журналістика не самодостатня. Вона не може забезпечити фінансово людину. За кордоном стати журналістом — це потрапити у вищий ешелон. А тут доводиться виживати і підробляти таксистом.
— Політики, олігархи ставляться до журналістів, як до прислуги.
— Дуже важливо чітко номінувати речі – називали їх своїми іменами".

Спізвучні думки лунали і на сесії «Довіра до інформаційних продуктів» Олександра Човгана, президента RIA. «Журналіст та телеканал повинні бути дзеркалом. Люди не будуть платити за контент, який їх обманює. Вони платять, щоб знати правду», — сказав спікер. І додав: «Моя мрія, щоб журналісти робили такий контент, щоб його окупували люди. В цьому суть медіа бізнесу». На прикладі The New York Times Човган показав яку інформацію люди готові оплачувати. Найбільшу цінність має журналістика даних. Вона добувається з експертами. Розслідування, історії, короткі повідомлення — це за що люди не хочуть платити».

Заключною сесією Форуму став виступ Олени Цинтили, ведучої каналу "Україна 24". Олена розповідала про ненові тренди або чому фактів та документів уже замало. Вона окреслила запити  споживача інформації як захищеність (про здоров’я та гроші), стабільність, розуміння, впевненість (у собі та в діях держави) та прогноз. Телебачення – це обмін емоціями. Глядач прагне розваг навіть коли серйозно. Як задовольнити потреби глядача та які правила для цього існують, Олена розповіла учасникам Новомедіа Форуму 2021.

Для розкриття теми про Youtube, Іnstagram, Тiktok запросили Тетяну Урюпову, керівника AIR Brands. Вона розповідала про вартість лайків або як монетизувати свій контент в соціальних мережах, за що платять бренди, тенденції соціальних платформ.

Про основні глобальні тренди в digital media та тенденції у подачі контенту говорив Микола Рогинець, CEO агентства YouTube-маркетингу «beTrue Media». Він розповідав у тому числі про медіагігієну та кібезбезпеку. А також про трансгуманізм в Youtube. Тут він навів приклади гучних історій, де за аніме дівчинкою-підлітком приховується автор – чоловік середніх років.

Через карантинні обмеження організатори Форуму передбачили лише сто учасників на події, а тому поставити запитання спікеру стало ще простіше. Гості активно долучалися до обговорення та дискусії.


Організатори також попіклувалися про безпеку учасників заходу. У партнерстві з медичною клінікою Viva проводили експрес-тестування на Covid-19 усім охочим та команді. При реєстрації кожен отримав від партнера "Радіо М" базовий набір захисту: маску та антисептик. Компанія "Біокон" подбала про догляд за шкірою учасників Форуму, підготувавши кожному подарунковий пакет із засобами догляду. А партнери Work.ua забезпечили усіх блокнотами та ручками для конспектування промов спікерів. Інформаційними партнерами виступили "4 канал", телеканал "Наш" та Фонд захисту свободи слова.

Теги: