Після невеличкого вступу і знайомства о. Петро Майба представив модель католицької школи. Чим вона має відрізнятися, які пріоритети перед собою ставить.

Особливості навчального процесу і виховання були обговорені в групах за конфесійною приналежністю.

Зустріч для керівників римсько-католицьких навчальних закладів провів о. Міхал Воцял.

Обговорювались такі теми:

• приєднання католицьких навчальних закладів до різних асоціацій християнських шкіл, як наприклад МАРХО (Міжнародний альянс розвитку християнської освіти);
• активна співпраця між навчальними закладами: обмін різною інформацією, запрошення на заходи;
• участь персоналу закладів в тренінгах із захисту неповнолітніх;
• проведення зустрічі випускників католицьких закладів;
• участь представників навчальних закладів у Світових Днях Молоді в Лісабоні;
• критерії католицького навчального закладу.

Після перерви відбулись окремі робочі зустрічі керівників шкіл та дитячих садків. Зустріч для шкіл провів о. Петро Майба.

Отець Петро представив деякі досягнення навчальних закладів УГКЦ, а саме:


• підписання різних документів про співпрацю між церковними установами та міською владою;
• співпраця з Українським Католицьким Університетом, який розробив програму і навчає вчителів християнської етики;
• опрацювання матеріалу для директорів;
• опрацювання програми для інтерактивних уроків.

Окремою темою стало ділення керівників своїми досягненнями та викликами відносно співпраці з батьками.

Другий день зустрічі розпочався месою, після якої учасники були запрошені на сніданок, де ще ближче познайомилися одне з одним.

Робоча зустріч почалась з представлення «Модельної навчальної програми релігійного змісту «Світогляд. Віра. Чесноти», яку провела с. Христофора Буштин.

Після презентації програму обговорювали в групах, де учасники звернули увагу на таку речі:

• програма добра, але тільки для тих шкіл, де 90% учнів – католики;
• для більшості шкіл доречним предметом все ж таки є «Основи християнської етики»;
• керівники шкіл погодились приймати участь у доопрацюванні цієї програми;
• програма містить багато богословського матеріалу, який буде важко сприйматися дітьми, які до того вивчали «Основи християнської етики»;
• програму можна використовувати там, де вже є «Основи християнської етики» як додатковий матеріал;
• програму можна використовувати для позашкільної роботи;
• частини програми можна використовувати під час ранкової бесіди в школах;
• можна прибрати «католицьку специфіку» і використовувати програму як відповідну для інших конфесій;


Вже після обговорення програми учасники обговорювали питання, що стосуються католицької освіти, а саме:

• що таке католицька школа;
• кого ми маємо виховувати;
• на яких принципах має будуватися католицька школа;
• чи можемо поступатися принципами заради збільшення учнів;
• який є досвід католицьких шкіл в світі і чи можемо ми наслідувати його.

Отець Петро Майба в своїй підсумковій промові підкреслив, що католицька школа має нести свою особливу атмосферу. Можна не мати потужної матеріальної бази, як це є за кордоном, але католицька школа має замислюватися над тим ЯК проходить процес формації, а не ЩО ми купляємо чи не купляємо для навчального процесу, бо через гонитву за оснащенням класів можна втратити свою католицьку ідентичність.

Після закінчення робочого дня о. Яцек Коцур запросив всіх учасників до охоронки бл. Едмунда Бояновського при парафії св. Михаїла що на Сихові.

Теги: