Насамперед ідеться про комплекс споруд Києво-Печерської лаври у складі 113 об’єктів (XI–XIX ст.), Почаївську лавру у складі 6 об’єктів (XVIII–XX ст.), церкву Богородиці (Десятинну) у м. Києві.
«Ці сакральні споруди, разом із київським собором Святої Софії, є духовними символами єдності та святинями особливого рангу для всього українського народу», – вважає Предстоятель УГКЦ у своєму листі до народних обранців.
Блаженніший Святослав наголосив, що Українська держава повинна зберігати ці святині у своїй власності й не передавати жодній конфесії доти, допоки в Україні не буде відновлено церковної єдності часів Володимирового хрещення. «Тільки тоді, коли всі конфесійно православні й католицькі вірні повернуться до первісної єдності початків християнства в Україні, вказані сакральні об’єкти належить передати Патріархові Української Церкви. Це буде істинним відновленням історичної справедливості щодо Церкви», – сказав глава УГКЦ.
Він попереджає, що спроби передачі цих святинь у власність будь-якої з християнських конфесій «викличуть велике збурення в релігійному середовищі та в усьому українському суспільстві».
«Просимо Вас і всіх депутатів Верховної Ради України не підтримувати законопроекти №№ 2993, 3194, 3007 та інші проекти законів подібного змісту, які в завуальованій формі надають привілеї одній із конфесій та порушують релігійний мир і міжконфесійне взаєморозуміння», – наголосив Святослав.
Він також висловив сподівання на «мудре рішення та голосування на благо всього народу України, збереження в нашій Державі релігійного миру та суспільної злагоди й забезпечення дальшого позитивного розвитку державно-конфесійних відносин».
Теги:
Я зовсім не заперечував правильність чи право називати священиків духовними «отцями». Я це чудово знаю, тому можете не давати мені якихось посилань. Я говорив про слово «Отець» з великої букви, яке, як я вважаю, має вживатися виключно стосовно Бога-Отця. Звичайно, я розумію, що коли когось називають Отцем з вел. букви, то це не означає, що вони вважають його Богом. Але повинна бути відповідність і в самому слововживанні: ми не маємо права відносити до себе слововираження з вел. букви, в даному випадку «Отцем», що означає найбільшу пошану, на яку заслуговує тільки Творець.
Я розмовляв, як і запевнив вас, з одним відомим священиком УГКЦ. Все-таки я не назву ні його, ні інших, які поділяють думки Юрія Чорноморця, п. Миколи, мої (а таких є щонайменше троє – це ті, яких я добре знаю і які мають великий авторитет і в своїй громаді, і взагалі в своєму краї) і які засмучені нинішнім станом УГКЦ. Коли я дав йому почитати нашу з вами дискусію, той священик повністю підтримав п. Миколу Крокоша і дивувався написаному вами. А потім з жалем і болем (це дуже відчутно) розповів мені про такі факти (зі зрозумілих причин я не буду називати конкретних імен. А ще священик казав, що він ще не таке знає, але йому дуже не хотілося розповідати. Але додав, що якщо ви дуже захочете, то він розповість і про те) з життя духовенства УГКЦ:
1) Син декана одного райцентру був явно негідним студентом дух. семінарії: погано вчився, пиячив, пропускав лекції (мав найбільше пропусків). На одній лекції, яку читав один єпископ, в присутності бл. 100 студентів-семінаристів, розглядав… порножурнал. Єпископ забрав цей журнал. Всі студенти враз подумали, що все – його виключення неминуче. Але сталося зовсім інакше: єпископ повернув йому той журнал, а горе-семінарист після того хвалився, що, мовляв, а що мені зробив єпископ?..
Отак пройшли всі роки його навчання. На останньому курсі на реколекціях він був явно п’яний. Духівник семінарії о. Г. ЧСВВ задля добра і спасіння його душі радив йому покинути семінарію. Єпископ-ректор (нині емірит) видав наказ про виключення його з семінарії, який вже висів на стенді і всі семінаристи бачили його. На слова однокурсників про наказ горе-семінарист тільки посміхнувся і сказав: «Хто його причепив, той і зніме». Так і сталося, так він і закінчив семінарію. А потім… його висвятили на священика, співаючи «Аксіос»… (До слова, з цієї причини отець-духівник Г. вийшов з ЧСВВ і перейшов до іншого. Нині він є добре відомим в Україні та за її межами як екзорцист і духовний отець). Згодом цей священик мав окрему парафію. Черговий раз, у нетверезому стані, він вінчав молодят і в нього випала з рук корона… А те, як він їх настановляв, краще й не повторювати…
Священики курії говорили, що єпископ наклав на цього священика суспензу на 3 місяці, але в єпархіальному віснику нічого про це не було написано. І він вже з наступної неділі «служив» біля свого батька, і так дотепер… А останнім часом він лікується в наркодиспансері. Проте його батько вважається одним із найвпливовіших, «найсуперовіших» священиків…
2) У добре відомого єпископа С. Мудрого вкрали 3 автомобілі: коли в 90-х роках він купив першого джипа, круті хлопці обурилися і попереджали його, що «попові не годиться мати таку машину» і радили продати. Він не прислухався до них і її в скорому часі вкрали. А пізніше, одна за одною, вкрали ще дві його круті іномарки на загальну суму більше 200 тис. доларів. А в яких палациках він живе разом з нині діючим митрополитом?
3) Одного священика запитували два лікарі, чи конче було єпископу УГКЦ (на Львівщині), вже маючи непогану іномарку, купувати ще одну більш ніж за 500 тис. грн.
4) В Інтернеті була неспростовна інформація, яку підтверджують отці-очевидці, що в митрополита УГКЦ крім двох іномарок з’явилась ще й третя, найкрутіша – Porsche…