Хрещення жителів Київської Русі трактують як найпомітнішу віху у процесі християнізації суспільства. Священнослужитель Олександр Чорней ділиться своєю думкою про цю подію, а також міркує про можливість вибору, яка є в житті кожної людини, про вміння у цьому виборі володіти собою та усвідомлено приймати рішення.

«Знаєте, я перекладаю завжди взаємини людей на взаємини Бога з людиною. І ставлю питання: а як би вчинив Бог? І якщо людина обирає формат розмов у категорії насильства, то це не означає, що Господь обирає такий формат стосунків. Тому що ми зараз із вами живемо в реальності, коли в раю було зроблено вибір пізнання добра і зла. Тобто, в результаті буде Бог. Але ми можемо до Нього прийти через пізнання, що таке добро і що таке зло, а можемо відразу безпосередньо через прийняття плоду життя...»

 

«... Християнська релігія об'єднується навколо Христа. І тому навіть якщо у князя Володимира були якісь свої плани, то добре він учинив чи погано, але він вибрав ту релігію, яка об'єднує людей навколо Христа. Які методи, як він це робив - це відповідати особисто кожному, хто брав участь у цих процесах. Знову ж я хотів би зробити акцент на тому, що [потрібно] подивитися на мотивацію і подивитися на результати»

 

«... Узагалі, все, що ми робимо, походить від надлишку серця. І навіть Господь, коли випробовує старозавітних пророків, припустимо, Мойсея, там у них був такий діалог, що Господь пропонує Мойсеєві винищити народ, який він вивів з Єгипту... Чому Господь робить таку пропозицію Мойсеєві? Тому що Мойсей про це думав. Тобто, Господь випробовує людину тим, про що вона мріє, про що вона думає. А потім Мойсей подумав і сказав: ні, напевно, так не дуже добре. І Господь говорить: гаразд, пішли далі, молодець»

 

«Чудово, коли у тебе є можливість вибирати. Коли ти можеш вибрати шлях, коли ти можеш вибрати мотивацію, коли ти володієш собою і усвідомлено приймаєш рішення. Для мене ця тема, яку ви зараз порушуєте - про те, що у всіх є два вибори...»

 

«Коли ти вибираєш між гріхом і праведністю, це означає, що ти ще на недосконалому шляху духовного розвитку. Досконалий шлях духовний полягає в тому, що взагалі вибору немає. Тобто, коли тобі пропонують обдурити або не обдурити, ти кажеш: а в чому тут вибір? Звичайно ж, ні...»

 

«... Усім властиво помилятися. Але у всіх є шанс вийти з цієї помилки. Тобто, прийняти правильне рішення. Тому ця історія про два варіанти, який один із цяткою, а інший з тріщинкою - це взагалі не варіант. Я повинен шукати найкраще, що я можу знайти. Тобто, жити так, коли мені не доводиться вибирати: однозначно я не порушую заповіді»   

Svitle.org

Теги: