«Розкол, як відомо, є гріхом, який не змивається навіть мученицькою кров'ю. Окремі представники духівництва цієї релігійної організації, що перебували у гріху розколу, через покаяння повертаються до лона святої матері-церкви. Наша канонічна православна церква відкрита до спілкування, до діалогу. Якщо людина усвідомлює, що вона скоїла гріх, то цього усвідомлення мало: потрібно принести покаяння. Я не називатиму імен священнослужителів, але такі випадки є», – цитує  "Кримінформ" о. Олександр Якушечкін 20 березня.

Секретар Кримської єпархії УПЦ (МП) не уточнив, чи відбувається при цьому повторне висвячення священиків ПЦУ, адже в Московському Патріархаті не визнають таїнства ПЦУ. За його словами, всі богослужіння, які в Криму звершують представники «розкольницької церкви України», є «недійсними», і жодних офіційних контактів між кримськими єпархіями УПЦ (МП) та ПЦУ наразі нема, бо остання є «представником розколу».

«Ця організація безблагодатна. Таїнства, здійснені там, – це як в артистів, коли кіно знімають і проводять богослужіння, то це лише у кадрі виглядає як богослужіння, але насправді це не так», – висловився протоієрей Олександр Якушечкін і звернувся до цільової аудиторії з проханням бути уважнішими до того, який храм вони відвідують, «щоб не потрапити до пастки». «Треба принаймні цікавитись, якщо ти думаєш про спасінея своєї душі. Перед тим, як зайти до якоїсь культової установи, треба поставити собі питання, чи належить цей храм до канонічної церкви. Слава Богові, в нас у Криму їх [храмів ПЦУ] практично нема, а ті, що є, можна перелічити по пальцях однієї руки. Є представники розкольницької організації, що називає себе Українською православною церквою Київського патріархату: у правовому полі РФ їх не існує, вони відмовилися перереєструватися. Звісно, угоду про оренду державної будівлі, яку за часів України вони орендували за символічну одну гривню на рік, давно завершено. І ті інсинуації, які частенько виникають щодо повернення власності республіки Крим, пов'язані передусім з тим, що організація, якої нема, яка відмовляється існувати у правовому полі РФ, просто не може вести свою релігійну діяльність», – додав представник кримської єпархії УПЦ (МП).

При цьому в редакції "Кримінформ" від себе зазначають, що «розкольницька церква Київського патріархату» «тривалий час існувала в Криму паралельно з канонічною УПЦ МП», а після «повернення Криму до складу Росії» у 2014 р. більшість священнослужителів «розкольницької» церкви перебралася на територію, підконтрольну українській владі; ті ж, що залишилися в Криму, продовжують вести богослужіння, але при цьому відмовляються «офіційно» реєструвати свою організацію у «правовому полі» Росії. Після створення ПЦУ, якої не визнали у Московському патріархаті, «деякі розкольники [в Криму] почали зараховувати себе до неї». Додатково повідомляється, що богослужіння «розкольницької української церкви» наразі проводяться у кафедральному соборі святих рівноапостольних князів Ольги і Володимира в центрі Сімферополя, у будівлі № 17-а на вулиці Севастопольській: свого часу тут розташовувалося Сімферопольське вище військово-політичне будівельне училище. Наразі місцеве «міністерство майнових і земельних відносин республіки Крим» проводить «позовну роботу» з «розірвання» угод оренди зазначених приміщень, які були оформлені на ТОВ «Кримський православний духовний центр», основним видом діяльності якого нібито зазначалася роздрібна торгівля лікарськими засобами. Згідно з даними російського Єдиного державного реєстру юридичних осіб, цю організацію було ліквідовано рік тому. «Відтак зараз державну будівлю фактично займає якась примара Київського патріархату, який відмовляється жити у правовому полі Росії», – заявляють у "Кримінформі".

Напередодні, 19 березня, архієпископ Кримської єпархії ПЦУ владика Климент (Кущ), якого на початку березня затримувала російська поліція, в інтерв'ю виданню "Настоящее время" розповів, що жодного переходу кримських парафіян ПЦУ до УПЦ (МП) «нема і не було». «Люди, які ходили в український храм, чітко розуміють, до якої церкви вони ходять. У нас сьогодні 4-5 священиків постійно перебувають на території Криму і 2-3 тимчасово приїздять на великі свята для того, щоб допомогти в організації свят і не позбавляти людей богослужіння, незважаючи на те, що ми не зареєстровані в Криму», – зазначив він.

При цьому Климент додав, що РПЦ наразі не проводить агітації проти парафій ПЦУ в Криму, але така агітація дуже активно велася до 2014 року. «В принципі ситуація в Криму в міжнаціональному плані відносно рівна. Немає яскравих виступів однієї конфесії проти іншої, і явного прояву відкритої ненависті і агресії щодо нас з боку представників релігійних організацій – Московського патріархату та інших – не було. Але інша справа, що, може, влада в Криму одні церкви підтримує, а інші не підтримує», – сказав він.

За місяць до цього, 19 лютого, окупаційний «голова Криму» Сергій Аксьонов розповів журналістам про ситуацію довкола кафедрального собору ПЦУ в Сімферополі: «Ніхто нікого не пригноблює, це точно. Приводять до ладу всі документи. Поки нікого там нікуди не виселяють, жодних примусових заходів не вживалося».

Фото cspp.prihod.ru

Теги: