Я завжди вважала, що Україна покаже всьому світу унікальний приклад єдності двох традицій – православної та греко-католицької. Це теза, яку я повторювала й у публікаціях в Україні, й у своїх виступах для російської аудиторії.


Події останнього місяця, коли греко-католики спочатку заявили про літургію в Софії Київській, потім її скасували (Синод Православної церкви України висловився проти), та «негречні дебати» молодих священиків двох традицій, які послідували за цим – хоч і не стали чорною кішкою, але змусили багатьох нас замислитися про міцність нашого фундаменту та перспективи співпраці.


Втім, записуючи це інтерв'ю, про яке ми домовлялися з предстоятелем Української греко-католицької церкви блаженнійшим Святославом задовго до ситуації з Софією, я вчергове переконалася – ми таки будемо разом. Не знаю – як і коли, але занадто багато у нас спільного; і що там не було б у минулому, але якщо йдеться про майбутнє, то ми дивимося в одному напрямку і маємо одні цілі.

МИНУЛОГО РОКУ БУЛА КРУГЛА ДАТА СЕКСУАЛЬНОЇ РЕВОЛЮЦІЇ, АЛЕ ПРО НЕЇ ВСІ МОВЧАЛИ


- Ваше Блаженство, не так давно перечитала книгу “Діалоги про Європу” з філософами, європейськими інтелектуалами. Вони стверджують, що криза Європи сталася через те, що вона зневажила своє християнське коріння. Що відповідальність та зміст поступилися правам та привілеям, свободі та імпульсивним задоволенням. Це актуально по-вашому? Чи це застарілий погляд?


- Я пригадую цю дискусію ще в 90-х роках, коли я студіював у Римі. Це питання: що таке Європа, в чому полягає європейська ідентичність, як можна окреслити це поняття, дебатувалося ще тоді. І вже тоді було багато трактувань, а часом навіть непорозумінь щодо цього поняття. З одного боку, багато хто говорив, що в сучасному мисленні Європа обмежується тільки країнами Західної Європи. Пригадуєте, 30 років тому ще країни Центральної Європи навіть не входили до Європейського Союзу, вони лише були аспірантами, які намагалися достукатися до клубу багатих та впливових країн. І вже тоді це викликало певні заперечення, тому що географічне поняття Європи є далеко ширшим, далеко інклюзивнішим...

Продовження див. тут

Теги: