У суботу, 2-го березня, в столичній Національній бібліотеці України ім. Ярослава Мудрого відбулася презентація онлайн-курсу «Публічна еклезіологія» архімандрита Кирила (Говоруна), розташованого на освітній онлайн-платформі Nestor 4.0. Організатором заходу виступив Несторівський центр.

Чому 4.0? Освіта майбутнього, якісна, доступна, та, що не менш важливо, інклюзивна освіта. Вона, приміром, може дати змогу жінкам доглядати за дітьми, не позбавляючи можливості отримати освіту. Чоловіки, які прагнуть здобути знання в релігійній сфері, проте забагато часу працюють в іншій сфері, також можуть долучитися. Отримати знання тоді, коли це зручно, а не за розкладом навчальних закладів. Онлайн-освіта знищує бар’єри для таких соціальних груп, як особи з інвалідністю, обмеженими фінансовими можливостями. Максимально адаптивна до потреб кожної людини.

Засновником Несторівського центру є Віталій Хромець, релігієзнавець, кандидат філософських наук. «Несторівський центр допомагає реформуватися українській освіті. Це проект створення онлайн-освіти. Мене завжди запитують: «чому саме Нестор? Чому 4.0.?». Нестор — людина-метафора, з якого розпочиналася українська інтелектуальна позиція. Тобто ми маємо плекати українську освітню традицію», — каже Віталій Хромець.

Презентація містила показ слайдів, на яких можна було побачити, як зареєструватися на сайті nestor.net.ua, де кожен, в незалежності від свого віросповідання, може отримати потрібну йому інформацію.

«На сьогодні у нас існує так звана гібридна освіта (змішана онлайн та оффлайн освіта). Зараз відбувається все навпаки. Якщо раніше студент в аудиторії отримував матеріал, а дома робив практичні завдання, то з онлайн-освітою людина отримує знання вдома, а в університеті обговорює матеріал та робить завдання з групою». Користувачі вже сьогодні можуть безкоштовно пройти онлайн курси «Церква і сім’я», «Церква і нація», та «Публічна еклезіологія». Відео містить субтитри, після кожного перегляду можна пройти тест на закріплення знань, прочитати транскрипт.

Архімандрит Кирило (Говорун), який приїхав на презентацію, підкреслює, що богословська освіта не відрізняється від інших гуманітарних дисциплін. До того ж онлайн формат надає богословській освіті перевагу, адже так воно повертається до витоків — місіонерства. Проповідувати людям. На його думку, «онлайн освіта — знахідка. Демократична та загальнодоступна».

До того ж на запитання, чим доречний для України саме проект «Публічна еклезіологія», священик відповів: «Для підняття рівня релігійної самосвідомості українців — а вони є одним з найбільш релігійних народів Європи. Релігійному самовизначенню посприяли і політичні фактори, події Майдану. Богослов’я 4.0.— нова форма усвідомлення себе. Того, що віра не є формальністю чи частиною політичного гасла».

Важливість оприсутнюватися в публічному просторі обґрунтував присутній на презентації митрополит Олександр Драбинко: «Простір і є публічним. Бог дає грант на самоорганізацію, самореалізацію».

Під час обговорення теми релігійної толерантності професор Людмила Филипович назвала себе «пожежником, який гасить «міжконфесійне полум’я»». На її думку, від церкви залежить думка прихожан щодо інших конфесій та патріархатів. Церква, так би мовити, «закладає матрицю світосприйняття».

Олексій Панич — перекладач Кирила Говоруна. Він переконаний, що поєднати класику (книги) з інноваціями можливо: «Дуже просто! Видавництво — посередник між автором і людьми так само, як і церква — між Богом і людьми. Взагалі еклезіологію, на мою думку, можна віднести до богословського, релігієзнавчого та теологічного підтексту».

Віталій Хромець вважає, що лише 3-7% населення здатне до самоосвіти. Експерт на відео в онлайн-курсі виконує роль тьютора. Тобто навчає вчитися. Що необхідно зробити, аби студенту не було нудно? Можна пришвидшити монолог лектора! Як сказав Кирило Говорун, «студенту не повинно бути сумно. Можливість поклацати на сайті — як фактор залучення людей до платформи. Викладачі, будьте як Нестор 4.0.!».

Аліна Голопьорова

Теги: