Вхід

У вас немає акаунту на Religion.in.ua? Зареєструйтесь

Офіційно
«Не конкурировать, а прибавлять». Глава международного православного богословского общества презентовал в Киеве свою организацию

1 06 2018   Сергей Штейников Публікації, Богослов'я, Офіційно

«Не конкурировать, а прибавлять». Глава международного православного богословского общества презентовал в Киеве свою организацию

31 мая 2018 г. в рамках проекта "Публичный лекторий" в Киевской православной богословской академии УПЦ Киевского Патриархата выступил известный американский богослов украинского происхождения Павел Гаврилюк. Он презентовал Международное православное богословское общество "Йота", которое оформилось после Православного Собора на Крите 2016 года как платформа для дальнейшего развития мировой богословской мысли.

Скасування взаємної анафеми Константинополем і Римом: Спільна католицько-православна заява папи римського Павла VI і вселенського патріарха Атенаґора (Афінагора)

6 04 2018   Переклав Микола Крокош Публікації, Богослов'я, Офіційно, Історія

Скасування взаємної анафеми Константинополем і Римом: Спільна католицько-православна заява папи римського Павла VI і вселенського патріарха Атенаґора (Афінагора)

Цією публікацією портал «Релігія в Україні» розпочинає оприлюднення українською мовою найважливіших документів католицько-православного богословського діалогу. З англійської та німецької мов переклад здійснив Микола Крокош, доктор богослов’я, вірянин Української Греко-Католицької Церкви.

Визнання документів духовних навчальних закладів: що, як і коли

26 03 2018   Юрій Решетніков Публікації, Офіційно

Визнання документів духовних навчальних закладів: що, як і коли

Про досвід роботи з державного визнання документів про вищу духовну освіту, наукові ступені та вчені звання, виданих вищими духовними навчальними закладами

Сергій Григоренко, екс-секретар Луцької міськради: «Якщо християнин відчуває покликання йти в політику, то варто йти»

13 11 2017   Підготували Оксана Соловйова, Гнат Мєрєнков Публікації, Інтерв'ю, Офіційно

Сергій Григоренко, екс-секретар Луцької міськради: «Якщо християнин відчуває покликання йти в політику, то варто йти»

Я корінний лучанин, народився у Луцьку. За освітою історик, магістр історії. Закінчив Волинський державний університет (зараз це Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки), історичний факультет. Темою моєї магістерської роботи були «Відносини радянської влади і протестантів на Волині в 40-х — 50-х рр.». Коли радянська влада після Другої світової війни прийшла на Волинь, утворила відповідальні органи, які мали контролювати протестантські церкви, намагалася їх розділити, побороти, контролювати. Мене ця тема цікавила.

Украина и украинцы в негласной переписке Константинопольского и Московского Патриархов — 1995 год

5 05 2017 Публікації, Офіційно, Історія

Украина и украинцы в негласной переписке Константинопольского и Московского Патриархов — 1995 год

В распоряжении редакции портала "Религия в Украине" оказалась фотокопия перевода на русский язык ответного письма Патриарха Константинопольского Варфоломея от 12 июля 1995 года Патриарху Московскому Алексию II, в котором излагается позиция Константинопольской Церкви в отношении духовного окормления украинцев диаспоры и Украины.

Мовою цифр і персоналій: єпархії, дієцезії, екзархати та єпископат УГКЦ і РКЦ у 2016 році

19 10 2016   Володимир Мельник Публікації, Аналітика, Офіційно

Мовою цифр і персоналій: єпархії, дієцезії, екзархати та єпископат УГКЦ і РКЦ у 2016 році

Після публікації таблиць щодо складу єпархій, вікаріатств і єпископату православних Церков України станом на 2016 рік пропонуємо статистичні дані про єпархії, дієцезії, екзархати та єпископат греко- і римо-католиків...

К’єтійський документ

26 09 2016   Переклад Миколи Крокоша Публікації, Богослов'я, Офіційно

К’єтійський документ

16-21 вересня в італійському місті К’єті відбулася пленарна зустріч Змішаної міжнародної комісії богословського діалогу між Католицькою та Православними Церквами, на якій укладено спільний документ.

Мовою цифр і персоналій: єпархії, вікаріати та єпископат УПЦ (МП), УПЦ КП, УАПЦ у 2016 році

26 09 2016   Володимир Мельник Публікації, Аналітика, Офіційно

Мовою цифр і персоналій: єпархії, вікаріати та єпископат УПЦ (МП), УПЦ КП, УАПЦ у 2016 році

Портал "Релігія в Україні" знайомить читачів зі статистичними даними релігійних організацій України станом на 2016 рік. До уваги пропонуються таблиці...

Реформирование системы духовного образования Украинской Православной Церкви на современном этапе

27 10 2013   Митрополит Антоний (Паканич) Публікації, Аналітика, Офіційно

Реформирование системы духовного образования Украинской Православной Церкви на современном этапе

Чего удалось достичь, а какие планы так и остались лишь планами? Какие вызовы сегодня стоят перед нами?..

Митрополит Бориспільський Антоній: Православ

10 06 2013 Публікації, Офіційно

Митрополит Бориспільський Антоній: Православ'я і ЗМІ сьогодні

Доповідь Керуючого справами УПЦ митрополита Бориспільського Антонія (Паканича), з якою він звернувся до організаторів та учасників VII Фестивалю ЗМІ православних.

Принципи розвитку православної богословської освіти в Україні на сучасному етапі

3 04 2013   Митрополит Бориспільський Антоній (Паканич) Публікації, Офіційно

Принципи розвитку православної богословської освіти в Україні на сучасному етапі

В «Концепції вищої духовної освіти УПЦ» знайшло своє втілення стратегічне бачення майбутнього богословської освіти як системи навчання та виховання. Хотілося б пояснити загальні принципи, на які, на наше християнське переконання, має спиратися процес розвитку православної богословської освіти в Україні.

Открытое обращение главы Юридического отдела УПЦ Валентина Волынца к митрополиту Одесскому  Агафангелу

27 06 2012   Валентин Волынец Публікації, Офіційно

Открытое обращение главы Юридического отдела УПЦ Валентина Волынца к митрополиту Одесскому Агафангелу

Порталу "Религия в Украине" стали доступны рапорт главы Юридического отдела УПЦ Валентина Волынца на имя митрополита Владимира и его же открытое обращение к митрополиту Одесскому Агафангелу в связи с обвинениями последнего в попытках сорвать работу Комиссии по подготовке и внесению изменений и дополнений к Уставу УПЦ.

Система релігієзнавчої підготовки в Національному педуніверситеті імені М.Драгоманова: короткий огляд

27 06 2012   Віталій Хромець Публікації, Офіційно

Система релігієзнавчої підготовки в Національному педуніверситеті імені М.Драгоманова: короткий огляд

Продовжуючи тему попередніх статей «Теологічне знання та теологічна освіта в Україні: короткий нарис»  і «Види та форми християнської богословської освіти: огляд світової практики», побіжно розглянемо, як представлена освіта і наука в одному з піонерів релігієзнавчої підготовки в Україні...

Відповідь ректора УУБА-КаУ архімандрита Віктора (Бедь) проректору КДА Володимиру Бурезі

2 10 2011 Публікації, Офіційно

Відповідь ректора УУБА-КаУ архімандрита Віктора (Бедь) проректору КДА Володимиру Бурезі

Після опублікування на нашому порталі відкритого листа проректора Київської духовної академії з науково-богословської роботи доцента Володимира Буреги до ректора Української Ужгородської богословської академії імені святих Кирила і Мефодія та Карпатського університету імені Августина Волошина архімандрита Віктора (Бедь), пов’язаного з публікацією статті Ігоря Богдана «Поетапне здійснення приєднання Київської митрополії до Московського Патріархату», до редакції надійшла відповідь отця архімандрита, яку ми також пропонуємо до уваги читачів.

Перманентная реформация. Предсоборные тезисы накануне Второго Евангельского Собора

19 09 2011 Публікації, Офіційно

Перманентная реформация. Предсоборные тезисы накануне Второго Евангельского Собора

В протестантизме на постсоветском пространстве наблюдается совершенно новое явление: началась своя «эпоха соборов». Сегодня мы публикуем одну из частей материалов работы Собора – Предсоборные тезисы «Перманентная реформация», написанных от лица Межсоборного присутствия, в которых сформулированы три требования к участникам Евангельского Собора и всему Евангельскому движению: восстановить соборность, оправдать будущее - и при этом сохранить требуемую инаковость.

"Піднесімось духовно..." Різдвяне послання Вселенського Патріарха

23 12 2010   Патріарх Варфоломій Константинопольський Публікації, Офіційно

"Піднесімось духовно..." Різдвяне послання Вселенського Патріарха

На цьому тижні абсолютна більшість Помісних Православних Церков світу святкує Різдво Христове - одне з найбільших свят християнської ойкумени. Вселенський Патріарх Варфоломій надіслав різдвяне послання усій повноті Церкви, в якому особливо підкреслив, що божественна милість Різдва не обмежується майбутньою вічністю, а також включає в себе речі, пов'язані з нашим земним шляхом...

Резолюція круглого столу «Діалог між владою та конфесіями в контексті європейської системи цінностей»

20 12 2010 Публікації, Офіційно

Резолюція круглого столу «Діалог між владою та конфесіями в контексті європейської системи цінностей»


Сьогодні в «Українському домі» за підтримки Фонду Конрада Аденауера, Інституту релігійної свободи та Всеукраїнської Ради Церков і релігійних організацій відбувся круглий стіл, на якому була прийнята Резолюція, підписана членами Всеукраїнської Ради Церков і релігійних організацій, представниками громадських організацій, експертами, науковцями та журналістами. Пропонуємо увазі читачів текст цього документу.

Патриарх Кирилл: "Мы определяем, что хорошо, а что плохо, исходя из ценностей Русского мира"

3 11 2010   Патриарх Московский и всея Руси Кирилл (Гундяев) Публікації, Богослов'я, Офіційно

Патриарх Кирилл: "Мы определяем, что хорошо, а что плохо, исходя из ценностей Русского мира"

Как же Русской Церкви не беспокоиться сегодня и в будущем о Русском мире, который вырос из корня Руси и народы которого вверены Богом ее пастырскому попечению? Не делать этого, значит – ослушаться Самого Бога... Мы определяем, что хорошо, а что плохо в нашей истории, исходя из того, насколько действия власти и народа соответствовали системе ценностей Русского мира и одновременно были направлены на сохранение его единства, обеспечение его безопасности и процветания.

ІІІ Покровські міжнародні читання: Підсумковий документ

3 11 2010 Публікації, Офіційно

ІІІ Покровські міжнародні читання: Підсумковий документ

Становлення духовності та менталітету українців та представників інших націй і культур, які спільно мешкають в гостинному українському домі, відбувалося за участі і великого впливу Православної моралі та створеної Східним християнством культури. При повній повазі до різних вірувань, Православ’я визнається як чинник, який відіграв особливу роль у історії та культурі української держави, і відіграє величезну роль у духовному розвитку України в майбутньому...

Концепція духовного розвитку України: єдність духу в союзі миру

3 11 2010   Архієпископ Полтавський і Миргородський Филип (Осадченко) Публікації, Офіційно

Концепція духовного розвитку України: єдність духу в союзі миру

Ми переконані, що Україна, саме як Європейська держава, потребує серйозного врахування історії як фактору, що визначає майбутнє. Натомість, намагання побудувати «новий світ» виключно на руїнах знищеного «старого світу» може викликати настільки ж трагічні наслідки, як і ті, що виникли внаслідок діяльності керівників держави зразку 1917–1990 років...

Современные богословы: кто они? Обращение в Синодальную Богословскую комиссию РПЦ

27 10 2010   Вадим Венедиктов Публікації, Офіційно

Современные богословы: кто они? Обращение в Синодальную Богословскую комиссию РПЦ

Несколько дней назад клирик Одесской епархии УПЦ протоиерей Андрей Новиков, член Синодальной Богословской комиссии Московского Патриархата, публично обвинил в раскольнической деятельности историка Вадима Венедиктова, который опубликовал в российской «Независимой газете Религии» статью о возможности украинской и белорусской автокефалии.  В ответ на обвинения Вадим Венедиктов обратился к секретарю Синодальной Богословской комиссии Московского Патриархата протоиерею Владимиру Шмалию с письмом, текст которого мы предлагаем читателям...

Про Помісну Українську Православну Церкву – Київський Патріархат

25 10 2010 Публікації, Офіційно

Про Помісну Українську Православну Церкву – Київський Патріархат

21 жовтня 2010 року під головуванням Патріарха Філарета, очільника Української Православної Церкви (Київський Патріархат), відбувся Архієрейський Собор, який прийняв Соборне слово «Про Помісну Українську Православну Церкву – Київський Патріархат». Подаємо читачам "Релігії в Україні" цей документ - в ньому відображено позицію Київського Патріархату з актуальних питань свого буття.

Доклад Митрополита Киевского и всея Украины Владимира (Сабодана) в связи с 20-летием дарования УПЦ самостоятельности в управлении

20 10 2010   Митрополит Владимир (Сабодан) Публікації, Офіційно

Доклад Митрополита Киевского и всея Украины Владимира (Сабодана) в связи с 20-летием дарования УПЦ самостоятельности в управлении

Сегодня, отмечая двадцатилетний юбилей этих судьбоносных решений, мы имеем хороший повод оценить документы 1990 года в широком историко-каноническом контексте, подвести итоги минувшего двадцатилетия...

РПЦ, УПЦ і церковна ситуація в Україні

28 07 2010   Синод УПЦ КП Публікації, Офіційно

РПЦ, УПЦ і церковна ситуація в Україні

У Київському Патріархаті немає жодних відмінностей від всієї повноти Православної Церкви ані у віровченні, ані у звершенні таїнств й інших богослужінь, ані у практиці застосування норм канонічного права. Усі протилежні твердження  є голослівними або заснованими на слабкій аргументації. Підтвердженням цього є просте порівняння Київського Патріархату з вищеназваними розколами.

Мы не совершенны, но мы искренни

23 07 2010   Епископ Васильковский Евстратий (Зоря) Публікації, Офіційно

Мы не совершенны, но мы искренни

Константинополь в свое время признал автокефалию Церкви Эллады, чем не разорвал, а укрепил единство церковного эллинизма. Тогда прекратилось бы церковное разделение в Украине, а все украинские православные обрели бы полноценное духовное единение с русским и другими православными народами. Единение во Христе, хотя и не под властью Московского патриарха.

НОВИНИ

Всі матеріали

останні коментарі

УПЦ (МП) продолжает негласно рукополагать епископов Кры...

dima222

dima222 написал:

Рукоположение сепаратиста Каллиника стало возможным как следствие новой политики команды Зеленского - безразличие к церковным вопросам и компас на сближение с русским благословили Онуфрию и Паканичу поставить еще одного русского человека в МП. Кстати ничем не лучше и новоизбранные епископы. Чем можно объяснить избрание Никодима Пустовгара как не позицией по поддержке русского мира на Черниговщине. Других заслуг у него нету...

Архієпископ-ректор Почаївської семінарії послав «сосати...

dima222

dima222 написал:

Вітання владиці Іову з Івано_Франківської єпархії УПЦ МП: спаси, Господи, владико за Ваші компліменти у нашу адресу! Знаєте, образливо до глибини душі. При скорій зустрічі у Почаєві обовязково зустрінусь з Вами і подивлюся прямо в очі... 

Чи дійде до церковного майдану?

dima222

dima222 написал:

Цікаво що офіційний сайт УПЦ МП має таку собі розлогу колонку де дублює новини із офіційного сайту РПЦ - тут і про Путіна новини і про Медведєва і про російську армію якій РПЦ будє храми... Відкриваєш сайт УПЦ а там новини про Путіна... ото радость із Patriarchia.ru 

Віряни ПЦУ відстояли у Верховному суді право на перехід...

dutchak1

dutchak1 написал:

Ну і що, хтось читав те судове рішення? З чим вітали парафіян і настоятеля храму?

25.          Тому, суд доходить висновку, що в даному випадку спір виник між засновниками та членами релігійної організації - Хустської єпархії УПЦ та релігійної громади - Релігійної громади УПЦ КП, яка вирішила змінити канонічне підпорядкування, подавши заяву про реєстрацію змін до статуту, що свідчить про приватно-правовий характер спірних правовідносин.

26.          У зв`язку з цим, судами попередніх інстанцій було помилково віднесено даний спір до       юрисдикції адміністративних судів, оскільки позовні вимоги у зазначеній справі спрямовані на захист цивільних прав позивача і з огляду на суб`єктний склад сторін спору він має вирішуватися за правилами господарського судочинства.

wink 

До недавнего времени можно было со снисходительной ирон...

dima222

dima222 написал:

Реально, перечитував іноді біографії наших архієреїв, ужасає те, що більшість немає навіть очної семінарї, і серед них найнайвищі чини архіреїв, даже предстоятелів!... ті що роками мучили свої голови і животи поклали у семінаріях, академіях і єпархіальних послушаніях - в тіні Церкви, а пронирливі і дерзновенні - керують єпархіями... парадоксіс ))) 

Тут священники УПЦ (РПЦ) говорят, мол, что признание ПЦ...

dima222

dima222 написал:

Стаття відмінна. Молодець

Отець Микола Данилевич закрив для мене можливість комен...

dima222

dima222 написал:

Многая лета, отец Андрей

УПЦ МП вже не називає ПЦУ "розкольниками"...

dima222

dima222 написал:

Дякую. Дуже вичерпно і тепер маю багато аргументів на захист ПЦУ перед знайомими з МП. Варто радіти! 

И снова перлы известного запорожского религиозно-полити...

dima222

dima222 написал:

Страшно от таких слов Луки - неужели здоровый человек может такое глаголати? 

Чи має Церква моральне право судити содомітів?

Олександр

Олександр написал:

Короткий зміст матеріалу: Свій хвалить своїх.

Пятилетка сдерживания. Итоги пяти лет правления митропо...

Onufriy

Onufriy написал:

Цитата: dutchak1
церква з державою немає ніяких спільних інтересів і їх діяльність не перетинається і не доторкується в жодній точці

А слухаючи Гундяєва, так і не скажеш... fellow

Дякую Вам за визнання того, що МП веде антидержавну діяльність wink (звісно трішечки, ну саму крихітку):
Цитата: dutchak1
Позиція організації (МП) стала ворожою окремим проявам держави

Пятилетка сдерживания. Итоги пяти лет правления митропо...

dutchak1

dutchak1 написал:

Однією з основних перешкод в державно-церковних відносинах в Україні є існування т.з науки «релігієзнавство». Назагал це мирне заняття, яке зайняло скромне але менш-більш дохідне місце в явищі української тіньової науки, невелике і замкнене болітце, в якому перетирають свої, далекі від життя, проблемки, плодять докторів і кандидатів філософії. І все би нічого, але в умовах нашої країни ця «наука» зайняла місце між державою і церквами і фактично, самостійно уповноваживши себе на представлення церков, в якості посередника веде діалог з державою. З представників цієї «науки» формуються комітети, департаменти, відділи міністерства яким надалі і доручають те, що в нас названо «державною політикою в області релігії». Зрозуміло, що для більшості держчиновників і законодавців релігія то тьомний лєс і, при виникненні якихось проблем з релігійними організаціями, вони біжать до релігієзнавця, який їм все розкладе «по поличкам». Ну не бігти же їм до тих малохольних, які Богу моляться. Тобто ситуація анекдотична – проголошуючи з усіх трибун про необхідність діалогу з церквами, держава той діалог і відносини імітує, замінює на відносини з бутафорською церквою, утвореною на держзамовлення докторами філософії і політології від релігієзнавства. Причому та побудова почалась ще в 1990 році, коли новоспеченими демократами і викладачами кафедр наукового атеїзму був зліплений союзний релігійний закон де по зразку цивільної громадської організації почали ліпити релігійні. Це була своєрідна резервація для віруючих і в Україні той процес підхопили вже місцеві діячі наукового атеїзму разом з діячами НРУ.

Всі релігієзнавці і викладачі кафедр вміють розказати про різні моделі співіснування держави та релігії, що мають місце у світовій практиці, які, частіше за все, законодавчо оформлені. Але я добавлю, що це є тінь іншої, вищої істин, яка встановлює що спочатку моделі і відносини а потім законодавче оформлення. Загально ця максима в теорії права виглядає так – закони тільки регулюють суспільні відносини і ніколи їх не створюють. Відносини передують законам. І от в нашій ситуації після розпаду СРСР, в ситуації з нульовим рівнем права і відсутністю реальних релігійних організацій як суб’єктів права, перетягнувши до себе конституційний принцип відділення, ми почали ним регулювати відсутні суспільні відносини(!). За цих обставин ті спроби в 90-х роках зробити релігійний закон були приречені. Що і сталось. Перетягнувши слідом за Конституцією цивільне право, ми ним почали регулювати духовні, неправові відносини. І цьому могли б завадити ну хоч якісь, ну хоч елементарні відносини з тими убогими релігійними організаціями. Це не потребує якихось надзвичайних зусиль чи здібностей. Це може навіть релігієзнавець Єленський. Якщо захоче. Наприклад – Єленський любив раніше на різних телевізорах розказувати про важливість автономії релігійної організації і про необхідність її захисту і захисту переходів. Ну і потім він зліпив той закон, Закон Мародерів №4128. І от якби Єленський уважніше придивився до релігійних організацій і до того принципу автономії, він би міг зрозуміти що принцип відділення і принцип автономії це є одне і теж. Або взаємодоповнююче. Принцип автономії в першу чергу означає що організація сама(!) її проголошує, сама визначає її межі а держава тільки бере це потім до уваги. А тому, якщо всі християнські конфесії згідно своїх канонів визначають автономною організацією всю церкву а не парафію, якщо всі конфесії самостійно визначають правила утворення парафій і долю майна - то це і мало би бути одним з основних правил відносин держави і церков. А Конституція це тільки потім констатує як відділення.

Сьогодні цей процес «побудови відносин» продовжують т.з ефективні менеджери, які відчувши своєрідний запит, успішно експлуатують його ресурс. Текст релігійного закону і та діяльність найбільш вповні стали в утворенні організації ПЦУ. В унісон з православною симфонією, з менеджерами від віруючих, в Україні творять близнюка «русского мира». Ось один з них стверджує що УПЦ МП стала ворогом  суспільства. Лукавить, свідомо або по нерозумінню. Позиція організації стала ворожою окремим проявам держави а держава це не є суспільство. Держава це механізм збирання податків, підтримання порядку в суспільстві. Такий же як пральна машина в побуті і стверджувати що пральній машині необхідна церква просто смішно. В суспільстві необхідні якісь відносини держава з церквами, але наша придуркувата машина в своєму існуванні намагається використати церкву в своїх інтересах, інтересах далеких від суспільних. Тому завжди слушне попередження – церква з державою немає ніяких спільних інтересів і їх діяльність не перетинається і не доторкується в жодній точці. І в наших умовах відносини церкви з державою повинні починатись з тези – держава ворог церкви. Можна цитувати одного священника УГКЦ – держава не повинна робити нічого поганого для церкви і нічого доброго. Те, що «УПЦ (МП) всячески демонизируют Минкульт», ну що ж - під час війни завжди виникає потреба в специфічних «законах», текстах. Потреба в людях типу Медінський, Юраш, Єленський і існуючі з обох сторін фронту контори «міністерство культури» перетворилися в розсадники мракобісся.

 

Священик Сєверодонецької єпархії УПЦ (МП) звершив чин в...

Onufriy

Onufriy написал:

Та це прямо чудо!...
Схоже, що "капітан сьогодні був тверезий"

Харків'яни вимагають у парафії УПЦ (МП) відновити колі...

Onufriy

Onufriy написал:

порушення Закону України «Про охорону культурної спадщини» в Харкові давно набули системного характеру

Прокляті воцерковлені дикуни! what
Але ще більше гріха - на місцевих адміністративних беззаконниках і фарисеях

Знайдіть на цьому бланку згадку про УПЦ

dima222

dima222 написал:

Митрополита Лазаря давно треба було оголосити персоною нон грата в Україні - а тим часом його рідним брат Дмитро у Дунаєві біля Почаєва в селі, яке приєдналося до ПЦУ, намагається будувати нову церкву. І точно за гроші Лазаря, бо всі племінники Лазаря - сини та родичі Дмитра, служать священиками у Криму.