Вхід

У вас немає акаунту на Religion.in.ua? Зареєструйтесь

Офіційно
Сергій Григоренко, екс-секретар Луцької міськради: «Якщо християнин відчуває покликання йти в політику, то варто йти»

13 11 2017   Підготували Оксана Соловйова, Гнат Мєрєнков Публікації, Інтерв'ю, Офіційно

Сергій Григоренко, екс-секретар Луцької міськради: «Якщо християнин відчуває покликання йти в політику, то варто йти»

Я корінний лучанин, народився у Луцьку. За освітою історик, магістр історії. Закінчив Волинський державний університет (зараз це Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки), історичний факультет. Темою моєї магістерської роботи були «Відносини радянської влади і протестантів на Волині в 40-х — 50-х рр.». Коли радянська влада після Другої світової війни прийшла на Волинь, утворила відповідальні органи, які мали контролювати протестантські церкви, намагалася їх розділити, побороти, контролювати. Мене ця тема цікавила.

Украина и украинцы в негласной переписке Константинопольского и Московского Патриархов — 1995 год

5 05 2017 Публікації, Офіційно, Історія

Украина и украинцы в негласной переписке Константинопольского и Московского Патриархов — 1995 год

В распоряжении редакции портала "Религия в Украине" оказалась фотокопия перевода на русский язык ответного письма Патриарха Константинопольского Варфоломея от 12 июля 1995 года Патриарху Московскому Алексию II, в котором излагается позиция Константинопольской Церкви в отношении духовного окормления украинцев диаспоры и Украины.

Мовою цифр і персоналій: єпархії, дієцезії, екзархати та єпископат УГКЦ і РКЦ у 2016 році

19 10 2016   Володимир Мельник Публікації, Аналітика, Офіційно

Мовою цифр і персоналій: єпархії, дієцезії, екзархати та єпископат УГКЦ і РКЦ у 2016 році

Після публікації таблиць щодо складу єпархій, вікаріатств і єпископату православних Церков України станом на 2016 рік пропонуємо статистичні дані про єпархії, дієцезії, екзархати та єпископат греко- і римо-католиків...

К’єтійський документ

26 09 2016   Переклад Миколи Крокоша Публікації, Богослов'я, Офіційно

К’єтійський документ

16-21 вересня в італійському місті К’єті відбулася пленарна зустріч Змішаної міжнародної комісії богословського діалогу між Католицькою та Православними Церквами, на якій укладено спільний документ.

Мовою цифр і персоналій: єпархії, вікаріати та єпископат УПЦ (МП), УПЦ КП, УАПЦ у 2016 році

26 09 2016   Володимир Мельник Публікації, Аналітика, Офіційно

Мовою цифр і персоналій: єпархії, вікаріати та єпископат УПЦ (МП), УПЦ КП, УАПЦ у 2016 році

Портал "Релігія в Україні" знайомить читачів зі статистичними даними релігійних організацій України станом на 2016 рік. До уваги пропонуються таблиці...

Реформирование системы духовного образования Украинской Православной Церкви на современном этапе

27 10 2013   Митрополит Антоний (Паканич) Публікації, Аналітика, Офіційно

Реформирование системы духовного образования Украинской Православной Церкви на современном этапе

Чего удалось достичь, а какие планы так и остались лишь планами? Какие вызовы сегодня стоят перед нами?..

Митрополит Бориспільський Антоній: Православ

10 06 2013 Публікації, Офіційно

Митрополит Бориспільський Антоній: Православ'я і ЗМІ сьогодні

Доповідь Керуючого справами УПЦ митрополита Бориспільського Антонія (Паканича), з якою він звернувся до організаторів та учасників VII Фестивалю ЗМІ православних.

Принципи розвитку православної богословської освіти в Україні на сучасному етапі

3 04 2013   Митрополит Бориспільський Антоній (Паканич) Публікації, Офіційно

Принципи розвитку православної богословської освіти в Україні на сучасному етапі

В «Концепції вищої духовної освіти УПЦ» знайшло своє втілення стратегічне бачення майбутнього богословської освіти як системи навчання та виховання. Хотілося б пояснити загальні принципи, на які, на наше християнське переконання, має спиратися процес розвитку православної богословської освіти в Україні.

Открытое обращение главы Юридического отдела УПЦ Валентина Волынца к митрополиту Одесскому  Агафангелу

27 06 2012   Валентин Волынец Публікації, Офіційно

Открытое обращение главы Юридического отдела УПЦ Валентина Волынца к митрополиту Одесскому Агафангелу

Порталу "Религия в Украине" стали доступны рапорт главы Юридического отдела УПЦ Валентина Волынца на имя митрополита Владимира и его же открытое обращение к митрополиту Одесскому Агафангелу в связи с обвинениями последнего в попытках сорвать работу Комиссии по подготовке и внесению изменений и дополнений к Уставу УПЦ.

Система релігієзнавчої підготовки в Національному педуніверситеті імені М.Драгоманова: короткий огляд

27 06 2012   Віталій Хромець Публікації, Офіційно

Система релігієзнавчої підготовки в Національному педуніверситеті імені М.Драгоманова: короткий огляд

Продовжуючи тему попередніх статей «Теологічне знання та теологічна освіта в Україні: короткий нарис»  і «Види та форми християнської богословської освіти: огляд світової практики», побіжно розглянемо, як представлена освіта і наука в одному з піонерів релігієзнавчої підготовки в Україні...

Відповідь ректора УУБА-КаУ архімандрита Віктора (Бедь) проректору КДА Володимиру Бурезі

2 10 2011 Публікації, Офіційно

Відповідь ректора УУБА-КаУ архімандрита Віктора (Бедь) проректору КДА Володимиру Бурезі

Після опублікування на нашому порталі відкритого листа проректора Київської духовної академії з науково-богословської роботи доцента Володимира Буреги до ректора Української Ужгородської богословської академії імені святих Кирила і Мефодія та Карпатського університету імені Августина Волошина архімандрита Віктора (Бедь), пов’язаного з публікацією статті Ігоря Богдана «Поетапне здійснення приєднання Київської митрополії до Московського Патріархату», до редакції надійшла відповідь отця архімандрита, яку ми також пропонуємо до уваги читачів.

Перманентная реформация. Предсоборные тезисы накануне Второго Евангельского Собора

19 09 2011 Публікації, Офіційно

Перманентная реформация. Предсоборные тезисы накануне Второго Евангельского Собора

В протестантизме на постсоветском пространстве наблюдается совершенно новое явление: началась своя «эпоха соборов». Сегодня мы публикуем одну из частей материалов работы Собора – Предсоборные тезисы «Перманентная реформация», написанных от лица Межсоборного присутствия, в которых сформулированы три требования к участникам Евангельского Собора и всему Евангельскому движению: восстановить соборность, оправдать будущее - и при этом сохранить требуемую инаковость.

"Піднесімось духовно..." Різдвяне послання Вселенського Патріарха

23 12 2010   Патріарх Варфоломій Константинопольський Публікації, Офіційно

"Піднесімось духовно..." Різдвяне послання Вселенського Патріарха

На цьому тижні абсолютна більшість Помісних Православних Церков світу святкує Різдво Христове - одне з найбільших свят християнської ойкумени. Вселенський Патріарх Варфоломій надіслав різдвяне послання усій повноті Церкви, в якому особливо підкреслив, що божественна милість Різдва не обмежується майбутньою вічністю, а також включає в себе речі, пов'язані з нашим земним шляхом...

Резолюція круглого столу «Діалог між владою та конфесіями в контексті європейської системи цінностей»

20 12 2010 Публікації, Офіційно

Резолюція круглого столу «Діалог між владою та конфесіями в контексті європейської системи цінностей»


Сьогодні в «Українському домі» за підтримки Фонду Конрада Аденауера, Інституту релігійної свободи та Всеукраїнської Ради Церков і релігійних організацій відбувся круглий стіл, на якому була прийнята Резолюція, підписана членами Всеукраїнської Ради Церков і релігійних організацій, представниками громадських організацій, експертами, науковцями та журналістами. Пропонуємо увазі читачів текст цього документу.

Патриарх Кирилл: "Мы определяем, что хорошо, а что плохо, исходя из ценностей Русского мира"

3 11 2010   Патриарх Московский и всея Руси Кирилл (Гундяев) Публікації, Богослов'я, Офіційно

Патриарх Кирилл: "Мы определяем, что хорошо, а что плохо, исходя из ценностей Русского мира"

Как же Русской Церкви не беспокоиться сегодня и в будущем о Русском мире, который вырос из корня Руси и народы которого вверены Богом ее пастырскому попечению? Не делать этого, значит – ослушаться Самого Бога... Мы определяем, что хорошо, а что плохо в нашей истории, исходя из того, насколько действия власти и народа соответствовали системе ценностей Русского мира и одновременно были направлены на сохранение его единства, обеспечение его безопасности и процветания.

ІІІ Покровські міжнародні читання: Підсумковий документ

3 11 2010 Публікації, Офіційно

ІІІ Покровські міжнародні читання: Підсумковий документ

Становлення духовності та менталітету українців та представників інших націй і культур, які спільно мешкають в гостинному українському домі, відбувалося за участі і великого впливу Православної моралі та створеної Східним християнством культури. При повній повазі до різних вірувань, Православ’я визнається як чинник, який відіграв особливу роль у історії та культурі української держави, і відіграє величезну роль у духовному розвитку України в майбутньому...

Концепція духовного розвитку України: єдність духу в союзі миру

3 11 2010   Архієпископ Полтавський і Миргородський Филип (Осадченко) Публікації, Офіційно

Концепція духовного розвитку України: єдність духу в союзі миру

Ми переконані, що Україна, саме як Європейська держава, потребує серйозного врахування історії як фактору, що визначає майбутнє. Натомість, намагання побудувати «новий світ» виключно на руїнах знищеного «старого світу» може викликати настільки ж трагічні наслідки, як і ті, що виникли внаслідок діяльності керівників держави зразку 1917–1990 років...

Современные богословы: кто они? Обращение в Синодальную Богословскую комиссию РПЦ

27 10 2010   Вадим Венедиктов Публікації, Офіційно

Современные богословы: кто они? Обращение в Синодальную Богословскую комиссию РПЦ

Несколько дней назад клирик Одесской епархии УПЦ протоиерей Андрей Новиков, член Синодальной Богословской комиссии Московского Патриархата, публично обвинил в раскольнической деятельности историка Вадима Венедиктова, который опубликовал в российской «Независимой газете Религии» статью о возможности украинской и белорусской автокефалии.  В ответ на обвинения Вадим Венедиктов обратился к секретарю Синодальной Богословской комиссии Московского Патриархата протоиерею Владимиру Шмалию с письмом, текст которого мы предлагаем читателям...

Про Помісну Українську Православну Церкву – Київський Патріархат

25 10 2010 Публікації, Офіційно

Про Помісну Українську Православну Церкву – Київський Патріархат

21 жовтня 2010 року під головуванням Патріарха Філарета, очільника Української Православної Церкви (Київський Патріархат), відбувся Архієрейський Собор, який прийняв Соборне слово «Про Помісну Українську Православну Церкву – Київський Патріархат». Подаємо читачам "Релігії в Україні" цей документ - в ньому відображено позицію Київського Патріархату з актуальних питань свого буття.

Доклад Митрополита Киевского и всея Украины Владимира (Сабодана) в связи с 20-летием дарования УПЦ самостоятельности в управлении

20 10 2010   Митрополит Владимир (Сабодан) Публікації, Офіційно

Доклад Митрополита Киевского и всея Украины Владимира (Сабодана) в связи с 20-летием дарования УПЦ самостоятельности в управлении

Сегодня, отмечая двадцатилетний юбилей этих судьбоносных решений, мы имеем хороший повод оценить документы 1990 года в широком историко-каноническом контексте, подвести итоги минувшего двадцатилетия...

РПЦ, УПЦ і церковна ситуація в Україні

28 07 2010   Синод УПЦ КП Публікації, Офіційно

РПЦ, УПЦ і церковна ситуація в Україні

У Київському Патріархаті немає жодних відмінностей від всієї повноти Православної Церкви ані у віровченні, ані у звершенні таїнств й інших богослужінь, ані у практиці застосування норм канонічного права. Усі протилежні твердження  є голослівними або заснованими на слабкій аргументації. Підтвердженням цього є просте порівняння Київського Патріархату з вищеназваними розколами.

Мы не совершенны, но мы искренни

23 07 2010   Епископ Васильковский Евстратий (Зоря) Публікації, Офіційно

Мы не совершенны, но мы искренни

Константинополь в свое время признал автокефалию Церкви Эллады, чем не разорвал, а укрепил единство церковного эллинизма. Тогда прекратилось бы церковное разделение в Украине, а все украинские православные обрели бы полноценное духовное единение с русским и другими православными народами. Единение во Христе, хотя и не под властью Московского патриарха.

Больница в Лавре. Наветы и ответы

16 07 2010   Архиепископ Вышгородский Павел, наместник Лавры Публікації, Офіційно

Больница в Лавре. Наветы и ответы

Церкви не надо вменять в вину ничего, Церковь ни в чем не виновата – Ее Глава Иисус Христос. Хочу напомнить, что преподобные Антоний и Феодосий Печерские и сонм других угодников Божиих, строили монастырь для людей, желающих послужить Богу и каждому из вас. Некоторые из недовольных цитируют Священное Писание не там, где нужно. Необходимо хоть немного думать о себе и соизмерять свою жизнь с тем же Святым Писанием.

"Украинская Церковь объединится и тоже будет признана"

5 06 2010   Патриарх Киевский Филарет, обращение Публікації, Офіційно

"Украинская Церковь объединится и тоже будет признана"

Когда идет речь об автокефалии, то Московский Патриарх думает об Украине, а Вселенский думает об Американской Церкви... Поэтому мы твердо убеждены, что придет время, когда Украинская Церковь объединится и тоже будет признанной всей Православной Церковью и будет признанным Патриархатом. Это и будет то прекращение схизмы, о котором говорит Патриарх Варфоломей, не путем подчинения одних другим, а путем братского примирения.

Заява Вченої Ради УУБА щодо дій клірика РПЦ

2 06 2010 Публікації, Офіційно

Заява Вченої Ради УУБА щодо дій клірика РПЦ

Цинічні та безпідставні випади протодиякона Андрія Кураєва проти Предстоятеля УПЦ, її Священного Синоду, єпископату та кліриків УПЦ не можуть залишатись поза увагою. Його так звана «богословсько-місіонерська» діяльність не може не викликати занепокоєння. Адже в очах багатьох вірників Православної Церкви ця особа асоціюється з поняттями «довіреної особи Патріарха», «клірика Руської Православної Церкви», «члена Синодальної богословської комісії РПЦ" тощо.

НОВИНИ

Всі матеріали

останні коментарі

Плакатна ікона, як люстро інволюції православ’я

Onufriy

Onufriy написал:

Філософ
приниження ворога через паплюження його національних символів

Так сталося, що двоголовий є нац. символом москви...

Чи личить християнину витрачати час і гроші заради того, щоб принижувати інших? Тим більше - використовуючи для цього храмову архітектуру?
 Хіба не написано: Дім Мій буде домом молитви в народів усіх, ви ж із нього зробили печеру розбійників! (Марка 11:17) 

Мені здається так. Не знаю, як Ви...

Плакатна ікона, як люстро інволюції православ’я

Onufriy

Onufriy написал:

Гротескність кременецької «ікони» близька постмодерніському мистецтву, тому можливо, десь у музеї їй було б дуже доречне місце. Але не в храмі

Так, творіння дуже оригінальне. Чого варта геометирчна стилізація Святого Духа у вигляді тризуба...
 
Мабуть, це перша ікона з елементами кубофутуризму

Плакатна ікона, як люстро інволюції православ’я

Onufriy

Onufriy написал:

Показово, що автор "кременецької ікони" і сам допуття не може визначитись, що він там  намалював - воно таки ікона, чи ні: 
Смисл ікони...Серед багатьох майданівців, зображених на іконі...
... 
Зображені події Майдану та АТО не є власне іконою...
 
Тобто, це трошки ікона, а трошки - ні? feel
Але загадковість не заважає автору смиренно рекламувати свої послуги:
...всечесні отці настоятелі, у вас є чудова можливість зробити краще, виразивши всі ваші богословські думки у настінних розписах ваших храмів

Егеж - чудова! Особливо з огляду на авторську, гібридно-богословську екзотику request
яка ікона, таке і віровчення

Плакатна ікона, як люстро інволюції православ’я

Філософ

Філософ написал:

Щодо "тризуба" з автором погоджусь, але щодо орла... фактично під "антихристами" завжди зображували когось із реального світу. 

Так что же все-таки не так в современном православном м...

Tim

Tim написал:

Мы же не о Кураеве говорим,верно? Кураев Вам интересен мало, Вы -Кураеву(зато многим ооочень интересны)))
Златоуст плевать хотел на тот собор,который назвал его просто Иоанном и делал то,что считал нужным. Как и многие другие. Максим Исповедник? Не?
Клятвы,снимаемые задним числом?

Кураев был приведён в пример лишь потому, что ,будучи обиженным, начал доставать на свет всем и так вобщем известные примеры.
Да, и насчёт моисея. Там, где Моисею пришлось пойти на уступки народу - за это моисей как раз и поплатился и не вошёл в землю обетованную.
В притче о двух клириках и израненном разбойниками прямо говорится, что клирики поступили как дОлжно -Иисус их и не обвиняет. Но ставит в пример совершенно постороннего иноплеменника, которого клирики гнушались как проказы.
Вот гдето там, в этих речах и поступках и кроется истинное отношение Иисуса к законникам и Закону, который в основной своей массе -творение рук человеческих.

Пы.Сы. Всё тт же неинтересный Вам Кураич.

https://diak-kuraev.livejournal.com/1902251.html#comments

вот эта толпа с панагиями, которая в очередной раз совершила своё деяние Духом Святым -это она разрешила Юстиниана от всех грехов его и велела господу принять его в райские обители? Или начнётся стандартная демагогия о том, что за полчаса до смерти сие чмо исповдалось во всех грехах своих , причастилося кровию врагов своих Христовых Тайн и мирно отошло ко Господу?
нее, это для бабушек.
Так власть вязать и решить она всегда всегда со клириком? Или всёже не всегда? А присутствие в влияние Духа Святого в каждом действии клирика? Кто там из древних Отец наших за каждой литургией подолгу молился,чотбы видимым образом Господь показал,что Дух сошёл на Дары и преложил их?
А опосля всю эту харизму разом заменили фразой "ради сана нашего Господь точно сии дары прелагает "

Приснопоминаемый +Лука запорожский,10лет тому назад приехавший в гости к +Иларию Шишковскому и на пороге храма проклинающий настоятеля этого храма (не своего клирика!! и проклинающий - "я архиерей,я в облачении ис с жезлом тут стою! да будет он проклят пред Богом и людьми"©)---- сие прещение от Господа?

Так что же все-таки не так в современном православном м...

о.Феогност Пушков

о.Феогност Пушков написал:

Цитата: Tim
...
 
1. Кураев мне мало интересен. Максим Грек так не сичтал и Златоуст ждал законного пересмотра своего дела,  а не просто игнорировал низложение.

2. А вот это уже откровеннная ложь! Обсуждение вопроса апостольского преемства - не формат комментария к  статье. Я могу только твердо сказать, что сам досконально изучал эттот вопрос и все "левацкие" попытки принизить сан епископа и пресвитеры построены на протестантских  интерпретациях текста, а не на самом Тексте.

 3. Притча о личных отношениях не относится к вопросу о сакраментальных отношениях.

4. Обличает, НО народу велит не копаться в этих  обличениях, а выполнять послушания. Т.е. в Мф 23 ка краз этот принцип и выявлен: генерал делает взбучку офицерам, но рядовым запрещает вмешиваться в Его, генерала, вопросы с офицерами, авелит рядовым соблюдать повиновение своим непосредственнным начальникам. Насчет Моисея: этто Вам привиделось, исус лишь ОБЪЯСНИЛ, почему Моисею ПРИШЛОСЬ пойти на уступки народа: не сказал Иисус ""по своему жестокосердию Моисей дал вам развод
, но сказал: "по жжестокосердию ВАШЕМУ", т.е. оппять же, вы, народ, виновны...

***Господь обличая в лицо фарисеев за одни грехи, ставит тех же фарисеев(как класс...) в пример апостолам и всем своми последователям. В пример ветхозаветной (законной )праведности. ***

Именно так, обэтом я Вам и написал.

5. Опять же, сам Августин не спешил пренебрегать чужими даже несправедливыми решениями.

На Житомирщині священик УПЦ КП перейшов в УПЦ (МП)

josephus

josephus написал:

Щас свобода <...> wink

Відредаговано
адмін

Синод УГКЦ розглядає питання стратегії розвитку церкви

В. Ясеневий

В. Ясеневий написал:

Вибачте . будь-ласка, мене великого грішника і негідного раба Божого. Ще з минулого 2017 - року мене хвилює одне питання про слова Блажейнійшого перед випускниками Київської дух. семінарії УГКЦ. Їх Блаженство мовили:" Я не бачу святих семинаристів..."       То що, в Блаженнійшого поганий зір, чи над семинаристами(над їхніми головами) не було німбів, чи святих кругів??? Хто мені тупакові це пояснить??? Вибачте! Дякую!

"Война" УПЦ МП. Если можно не щадить младенцев, то по...

В. Ясеневий

В. Ясеневий написал:

Р. С.. Вильям Палмер - професор. Акакое ученое звание у Запорожского митрополита и известного отца-героя православия???

Казаки-разбойники: итоги

josephus

josephus написал:

Автору премию за лучшую серию статей об антицеркви за 2017 год!

Митрополит Онуфрій здійснив візити у Почаївський і Банч...

Onufriy

Onufriy написал:

...здійснив візити у монастирі — Почаївський та Банченський — відомі як оплоти релігійного консерватизму

Швидше - імітаційного консерватизму, та і віри православної теж. Якби Лонгин був консерватором, то не метався б із дивовижною регулярністю поміж засудженням та прощенням КГ  
Щодо Почлаври, то там взагалі анекодт - лавра 
 смиренномудро просить архсобор РПЦ ... більше сатанізмом не займатися  wink
(РПЦ перебуває у «сатанинській» Всесвітній Раді Церков ще якби не з 1961 року...)
Отакий У/РПЦ-консерррватизм, "ррревнительство віри пррравославної" і "мучеництво за Церкву" - страм!

"Война" УПЦ МП. Если можно не щадить младенцев, то по...

В. Ясеневий

В. Ясеневий написал:

Интересно. что скажет на следующее этот ( добрый и умный -ли?) пастырь и его,еше добрее и умнее - ли - Архипастырь Запорожский вместе с отцами своей епархии? В Х!Х веке выдающийся член англиканской Церкви и Оксфордского университета,Вильям Палмер, пожелал присоединится(!) к православной Церкви.Он отправился в РОССИЮ и в ТУРЦИЮ, чтобы изучить современное положение хр-го ВОСТОКА и справится об условиях, при которых он мог бы вступить в общение с ПРАВОСЛАВНЫМИ ВОСТОКА. В ПЕТЕРБУРГЕ и МОСКВЕ ему сказали, что для этого ему достаточно оречься от заблуждений протестантизма перед священником, которыйсовершит затем над ним  Таинство миропомазания.Но в Констатинополе он узнал, что ему придется ВТОРИЧНО подвергнутся КРЕЩЕНИЮ.Так ка он сознавал себя христианином и не усматривал никаких оснований подвергать сомнению действительность своего крещения(вполне признаваемого РПЦ), то то он взглянул на вторичное крещение как на кощунство.С другой стороны,он не мог решится перейти в православие только в РОССИИ, оставаясь язычником (!!!) в глазах греков. Он желал вступить в общение НЕ С НАЦИОНАЛЬНОЮ ЦЕРКОВЬЮ. а с ЦЕРКОВЬЮ ПРАВОСЛАВНОЮ И ВСЕЛЕНСКОЮ... поэтому  ПАЛЬМЕР присоединился к РИМО-КАТОЛИЧЕСКОЙ ЦЕРКВИ. А что уж говорить о монолите и учении ЕДИНОЙ СПАСИТЕЛЬНОЙ ВОСТОЧНОЙ ПРАВОСЛАВНОЙ ЦЕРКВИ наилучше показал недавний т. н. вселенский собор. ОДНА СРАМОТА И БОЛЬШЕ НИЧЕГО.

Трагедия в Запорожье и требование церковного единства

Onufriy

Onufriy написал:

Про євангельські паралелі + 5!! Притча вражаюча і дивовижна
Цитата: Tim
В притче сказано, что ограбленный человек был как мертвый. По ветхозаветным требованиям прикосновение к мертвому телу считалось скверной... А для священства это вообще табу
 
Син Людський засудив виконавців Закону!
Власне - засудив практику використання Закону, як засобу подолання "химери совісті"

Не по-божески, но по-имперски

josephus

josephus написал:

рпц мп дождется того, что было с их "братьями"на Ближнем Востоке после 8 века... 

Православный коммунизм і загибла дитина

josephus

josephus написал:

Все правильно, крім висновка - не "православний комунізм", а комуністиче "православіє", як підрозділ кпсс-кгб