Вхід

У вас немає акаунту на Religion.in.ua? Зареєструйтесь

Богослов'я
Спільна патформа: у Київ на методологічний семінар з’їхалися знавці Старого Завіту

11 10 2017   Анна Поліщук Публікації, Богослов'я

Спільна патформа: у Київ на методологічний семінар з’їхалися знавці Старого Завіту

3 жовтня у столиці відбувся V науково-методологічний семінар «Актуальні проблеми сучасного богослов’я» за участю провідних українських та зарубіжних богословів, науковців, а також релігієзнавців, студентів та представників духовенства.

Богословська класика – сучасна!

3 10 2017   Протоієрей Богдан Огульчанський Публікації, Рецензії, Богослов'я

Богословська класика – сучасна!

Про новий відеокурс архімандрита Кирила (Говоруна) «Класика і сучасність в богослов’ї» у київському Відкритому Православному університеті (див. відеоканал у Youtube Відкритого Православного університету)

Від теопоетики до геополітики. В НПУ імені М. Драгоманова провели IV науково-методологічний семінар «Актуальні проблеми сучасного богослов’я»

22 06 2017   Анна Поліщук Публікації, Богослов'я

Від теопоетики до геополітики. В НПУ імені М. Драгоманова провели IV науково-методологічний семінар «Актуальні проблеми сучасного богослов’я»

10 червня 2017 року в Національному педагогічному університеті імені М.П. Драгоманова провели IV науково-методологічний семінар «Актуальні проблеми сучасного богослов’я».

«Українська публічна теологія». Нотатки з презентації книги о. Кирила (Говоруна)

15 06 2017   Анна Поліщук Публікації, Рецензії, Богослов'я

«Українська публічна теологія». Нотатки з презентації книги о. Кирила (Говоруна)

Значною подією в українському богослов’ї стала презентація книги отця Кирила (Говоруна), яка відбулася 12 червня 2017 р. в київській книгарні «Є».

Шляхи богословської думки у ХХ столітті. Нотатки з презентації книги Павла Гаврилюка у Києві

25 05 2017   Анна Поліщук Публікації, Рецензії, Богослов'я

Шляхи богословської думки у ХХ столітті. Нотатки з презентації книги Павла Гаврилюка у Києві

19 травня 2017 року в Києві на базі  НПУ імені М.П. Драгоманова відбулася лекція Павла Гаврилюка «Шляхи православного богослов’я в двадцятому столітті: Георгій Флоровський та його оточення», в межах якої презентували книгу «Георгій Флоровський та релігійно-філософський ренесанс». Доречно зауважити, що це авторизований переклад праці з англійської, який нещодавно вийшов друком у видавництві «Дух і літера».

Православные индульгенции

7 04 2017   Кирилл (Говорун), архимандрит Публікації, Богослов'я, Історія

Православные индульгенции

Обычно считается, что индульгенции – специальные грамоты об отпущении грехов – были явлением западного христианства. Как известно, торговля ими стала одной из главных причин Реформации в начале XVI века.

Єдиний складний Христос

30 03 2017   Кирило (Говорун), архімандрит Публікації, Богослов'я

Єдиний складний Христос

Анотація основних положень докторської дисертації на тему “Богословська суперечка у сьомому столітті щодо дій та воль у Христі”. Захищена 2003 року у Даремському університеті (Великобританія). Науковий керівник: член Королівської Академії проф. Ендрю Лаут.

Хто такі протестанти й чого вони хочуть? Коментар до харківського прес-туру “Європа. Протест. Реформи”

15 03 2017   Підготувала Марина Закатова Публікації, Богослов'я

Хто такі протестанти й чого вони хочуть? Коментар до харківського прес-туру “Європа. Протест. Реформи”

Учасники прес-туру відвідали лютеранську та п'ятдесятницьку, баптистську, євангельську та адвентистську громади, а також приміський центр реабілітації хімічно залежних осіб.

Лідерство: забуті характеристики біблійного слуги

9 03 2017   Анатолій Денисенко Публікації, Рецензії, Богослов'я

Лідерство: забуті характеристики біблійного слуги

У багатьох з тих, хто хворіє на «месіанський» синдром відносно постатей своїх пасторів та єпископів, поступово відкриваються очі і відбувається якщо не повалення, то принаймні розхитування, власних ідолів.

Община как природа Церкви (окончание)

15 02 2017   Архимандрит Кирилл (Говорун) Публікації, Богослов'я, Аналітика

Община как природа Церкви (окончание)

С общими экклезиологическими языками происходит парадокс: православные богословы отождествляют с ними свою традицию, а некоторые даже претендуют на эти языки как на исключительную собственность православия. Однако это не что иное, как попытки плагиата...

Община как природа Церкви

15 02 2017   Архимандрит Кирилл (Говорун) Публікації, Богослов'я, Аналітика

Община как природа Церкви

Эта статья посвящена Церкви. Ее целью является продемонстрировать, что многое из того, что мы считаем в Церкви неизменным, на самом деле меняется, а то, чем мы иногда пренебрегаем, составляет ее суть или природу...

Відносини між УГКЦ і РПЦ у сучасній фазі католицько-православного екуменізму

10 02 2017   Микола Крокош Публікації, Богослов'я, Аналітика

Відносини між УГКЦ і РПЦ у сучасній фазі католицько-православного екуменізму

РПЦ підкріплює свої звинувачення цілком конкретними закидами на адресу УГКЦ. Тому розглянемо їх детальніше, намагаючись при цьому залишатися в нейтральній екуменічній перспективі...

«Православний Тибет» (концепція «арфи»)

25 01 2017   Священик Анатолій Хільченко Публікації, Богослов'я

«Православний Тибет» (концепція «арфи»)

Нині – складні часи. Люди прагнуть знайти певні орієнтири неспростовні. Тож це стосується і діяльності аскетичної. У «пустелі», очевидно, доведеться і мені заволати. Тож і вирішив спробувати пояснити певні підходи коректні до явища т. зв. «православного тибету», який у нас, в Україні, наявний.

Що говорять про новий Молитовник в українських церквах?

11 01 2017   Протоієрей Андрій Дудченко Публікації, Інтерв'ю, Богослов'я

Що говорять про новий Молитовник в українських церквах?

В цьому проекті ми намагалися втілити ідею об’єднання у єдиній молитві православних християн України, розділених на церковні юрисдикції, що не визнають одна одну...

Чи можлива візантійська «симфонія» у наш час?

28 12 2016   Кирило Говорун Публікації, Богослов'я, Аналітика, Історія

Чи можлива візантійська «симфонія» у наш час?

Цей аналіз підводить до висновку, що жодна модель симфонії минулого не задовольнила б сьогоднішні церкви, які вже здобули досвід відокремлення церкви та держави...

Архимандрит Кирилл (Говорун): «Собор показал нам, чем мы на самом деле являемся»

22 12 2016 Публікації, Богослов'я, Аналітика

Архимандрит Кирилл (Говорун): «Собор показал нам, чем мы на самом деле являемся»

Собор вышел за рамки ожиданий как оптимистов, так и пессимистов. Он не стал триумфом всеправославного единства, но также не разочаровал тех, кто верит в соборность Православия...

Філософія права Саїда Нурсі та Памфіла Юркевича: порівняння християнської І мусульманської доктрини особистої автономії

22 12 2016   Юрія Шеляженко, Тетяна Француз-Яковець Публікації, Богослов'я, Історія

Філософія права Саїда Нурсі та Памфіла Юркевича: порівняння християнської І мусульманської доктрини особистої автономії

Автор обрав вчення С. Нурсі та П. Юркевича для порівняння православних та ісламських коренів філософії права через феномен поєднання ними духовного і світського авторитету в національній правосвідомості (українській та турецькій)...

Вступ до книги "Мета-еклезіологія..." (Продовження)

19 12 2016   Кирило Говорун Публікації, Богослов'я

Вступ до книги "Мета-еклезіологія..." (Продовження)

Експеримент з обговорення церкви у феноменологічному чи аналітичному ключі наразі незавершений. Ця книга є радше запрошенням подумати у цьому напрямі...

Вступ до книги "Мета-еклезіологія: хроніки самоусвідомлення Церкви"

19 12 2016   Кирило Говорун Публікації, Богослов'я

Вступ до книги "Мета-еклезіологія: хроніки самоусвідомлення Церкви"

Предметом цієї книги є не стільки церква як така, скільки еволюція її самоусвідомлення – те, що можна назвати мета-еклезіологією.

Богослов та перекладач Костаке Мілков: “Мені в обличчя казали, що я зраджую нації, бо вважаю себе македонцем, але не є православним”

15 11 2016   Спілкувався Олексій Гордєєв Публікації, Інтерв'ю, Богослов'я

Богослов та перекладач Костаке Мілков: “Мені в обличчя казали, що я зраджую нації, бо вважаю себе македонцем, але не є православним”

На запрошення Співдружності студентів-християн України він читав лекції в Київській православній богословській академії, а також університетах Києва, Харкова, Одеси...

Миряне и Церковь в богословском осмыслении митр. Антония Сурожского

7 11 2016   Сергей Епик Публікації, Богослов'я

Миряне и Церковь в богословском осмыслении митр. Антония Сурожского

Если посмотреть на интернет-пространство Украины и на наше пестрое западно-восточное общество в целом, то создается не вполне радужная картина церковной жизни...

Коротко про богословське вживання слова «енергія»

21 10 2016   Ілля Бєй Публікації, Богослов'я

Коротко про богословське вживання слова «енергія»

В магічно-православній мові замість слова «енергія» використовується слово «благодать», і саме в магічному ключі часто-густо розуміється освячення Церквою предметів: ніби їх «зарядили» божественною енергією-благодаттю...

Професор Пол МакПартлен: «Католики і православні знаходять спільне підґрунтя в розумінні ранньої Церкви»

12 10 2016   Джон Бергер, переклад Миколи Крокоша Публікації, Інтерв'ю, Богослов'я

Професор Пол МакПартлен: «Католики і православні знаходять спільне підґрунтя в розумінні ранньої Церкви»

Монсеньйор МакПартлен, професор систематичного богослов’я і екуменізму в Католицькому Університеті Америки, розповів про
К’єтійський документ «Соборовість і примат підчас першого тисячоліття: Назустріч спільному розумінню служіння єдності Церкви».

Был ли апостол Иоанн Богослов «заживо зарыт в землю»? Еще об одном агиографическом мифе

11 10 2016   Архимандрит Феогност Пушков Публікації, Богослов'я, Історія

Был ли апостол Иоанн Богослов «заживо зарыт в землю»? Еще об одном агиографическом мифе

Помещенная в наших Минеях басня представляет собою «народное богословие», фольклор. К Священному Преданию Древней Церкви этот миф не имеет ни малейшего отношения...

НОВИНИ

Всі матеріали

останні коментарі

УПЦ (МП) и УПЦ КП ссорятся — страдают дети

Філософ

Філософ написал:

Поназомбовують бабок, а дітям потім розгрібати. Сектанти!

Окружний адмінсуд Києва розпочав слухання за позовом УП...

Філософ

Філософ написал:

В 95% випадків ті що говорять: "а у канонах написано..." чи "а святі отці казали..." насправді не читали ні перших, ні других. І  насторожує що такі люди займають там керівні посади. Мракобєсіє якесь...

Окружний адмінсуд Києва розпочав слухання за позовом УП...

dutchak1

dutchak1 написал:

Цитата: Філософ
Тут або РПЦвУ дотримується чинного законодавства, а бо знімається з реєстрації.

У них там таке робиться! Доказують, що статути походять від церковних канонів, а канони від Заповідей Божих які, в свою чергу, їм дав Бог. І при цьому в Міністерство і в суд, згідно процесуального права і законодавства України, не подають доказів і документів з печаткою і підписом Бога! Явно ненормальні.

За крок до «розп’ятого хлопчика», — Андрій Юраш про інф...

Філософ

Філософ написал:

     «Наведу приклад. Ось повідомлення про виступ митрополита Луки (Коваленка), архиєрея Запорізького на конференції у Греції під назвою «Сучасні методи дискримінації УПЦ в Україні». Поцитую дещо з виступу:«Схизмат во главе с Михаилом Денисенко и униаты, возглавляемые Святославом Шевчуком». Тобто маємо набір образливих дефініцій стосовно інших конфесій. Не вживаються властиві назви, застосовується зневага до лідерів Церков. У цьому контексті, якою може бути відповідь суспільства і тих релігійних організацій, до яких застосовують таку зневажливу форму спілкування?» - запитує чиновник.    
.  Це ще раз вкотре підтверджує, що так звана "УПЦ", загалом виконує замовлення ФСБ щодо розпалення міжконфесійної ворожнечі. Як і їх безглузді вигадки щодо "захоплень" храмів. Надіюсь, що пан Юраш займеться цими розкольниками-шовіністами "російського світу та їх провокативною діяльністю.

Окружний адмінсуд Києва розпочав слухання за позовом УП...

Філософ

Філософ написал:

Може б просто пора статути реєструвати з чинним законодавством України, а не пропихати, московські поправки. Тут або РПЦвУ дотримується чинного законодавства, а бо знімається з реєстрації.

о. Андрій Зелінський: «Ми з вами – народ мрійників»

В. Ясеневий

В. Ясеневий написал:

"Коли ми кажемо, що Олександр переміг, здолав, завоював, то це тільки тому, що в Олександра була достатня кількість таких конкретних, незвичайних і вірних воїнів. Хоча й Олександр завжди був попереду свого війська. Це теж відомий історичний факт. Дбайте про своїх “олександрів”. Вони дуже крихкі. Вони дуже потребують віри в себе".
Дві революції: Помаранчева і Гідності довели, що наш народ може постати за себе. А далі... А далі все вирішує провід. На жаль, у нас немає національного проводу. На жаль, у нас немає національної політичної еліти (як і будь-якої іншої), як єдиної команди. Покійний о.Дмитро Блажейовський закликав виховати національну еліту... Хто її виховає, якщо не Церква... Для чого так багато писати, о.Андрію?! Українець - совок і вата - це не литовець, латвієць, естонець, поляк, чех, румун і навіть не білорус, грузин, узбек і т.д. То в чому наша совковість і вата?
До речі, Ваші мудрі сентенції нічого і нікому не можуть дати і змінити в останні часи, які вже настали - часи повного володарювання мамони, гріха, зла і брехні, які сліпий не може бачити, глухий не може чути і немудрий не може розуміти... Чи є де-небудь хоч одне передбачення і пророцтво, що от-от, ще трошки ми все поправимо і все буде краще і буде повний розквіт нашої нації, народу і держави, як і всього людства?! Чи не дивно, а напевно страшно, що де-хто цього не розуміє, що живемо в останні часи, коли всюди і в усьому володарюватиме цар світу цього - за пропроцтвом Христа - диявол. 

Cуперечка щодо права власності та юрисдикційного підпор...

dutchak1

dutchak1 написал:

Cуперечку щодо права власності та юрисдикційного підпорядкування Православної Церкви св. Георгія Змієборця у Львові (1920-ті рр.) варто порівняти з сучасними реаліями - наскільки ми здичавіли за такий малий проміжок часу. Чи були завжди такими дикунами і варварами? Ну і чим не приклад цивілізованих відносин? «за храм точились майнові та юрисдикційні суперечки між Румунською та Польською автокефальними православними церквами (ПАПЦ)» - цивілізовані суперечки йшли між церквами! Майно ніколи, як і тепер, не було власністю парафії, громади чи міфічного загального зібрання! В суперечці тільки за один храм(!!!) у справі підшито 631 арк. І це складає складає листування Міністерства ісповідань з Православною митрополією у Польщі, Міністерством закордонних справ, посольством Республіки Польща у Бухаресті та консульством у Чернівцях, а також з львівським воєводою. Потім, як випливає з листа Міністерства закордонних справ до Міністерства ісповідань, польські дипломати(!!!) не вважали доцільним педалювати розгляд подібних питань і обстоювати права Варшавського митрополита. “До того часу поки не затверджено автокефалії Православної церкви в Польщі, політичні резони вимагають великої обережності(!!!) у вирішенні даної проблеми” – підкреслено в листі. Не педалювали, не вимірювали патріотизм церкви, не давали це на розсуд напівграмотним релігієзнавцям, не трясли різними законами чи проектами законів, не трясли вимогами до держави негайно автокефалію реєструвати! І, як і передбачали в МЗС, у практичну площину переговори перейшли лише після залагодження питання про автокефалію Православної митрополії в Польщі (відповідний Томос Вселенського Патріарха було підписано 13.11.1924 р.). 4 лютого 1925 р. митрополит Діонисій написав нового листа до міністерства, в якому зазначив, що найкращим способом вирішення суперечки може бути купівля храму. Митрополит(!!!) не збирав загони віруючих і напіввіруючих, які квасили носи односельчанам, пікетували, мітингували, шукали віри в судах. Митрополит писав листа і як християнин, як цивілізована людина просив продати храм! А як не було грошей то не ламав замки на храмі а просив допомоги у держави не поліцією і судом а грошима. Цивілізований світ, в який ми премося, збудований на вірі і на приватній власності.

УПЦ в Украине "значительно хуже", чем в СССР

Onufriy

Onufriy написал:

Ну от, дочекалися - У/РПЦ поставила новий рекорд канонічності: кров новомучеників прирівняли до ... жиру "сучасномучеників" request 

Хоча - яке там прирівняли! Навіть більше, - в очах каноністів "подвиг" сучомучеників набагато вищий - адже зараз їм (рясофорним "героям" ГБ) доводиться набагато гірше, ніж за часів СССР

За крок до «розп’ятого хлопчика», — Андрій Юраш про інф...

dutchak1

dutchak1 написал:

 "Сонце ще не зійшло, а в Країні Дурнів вже кипіла робота ..." (с) О.М. Толстой, "Золотий ключик або пригоди Буратіно"

 

Країна Дурнів існує не в тому розумінні, що її жителі не мають чи ще не придбали якихось знань а в тому, що і жителі і Країна існують як би поза знаннями, їх поведінка і слова відміняють закони фізики і закони здорового глузду. А оскільки ці закони все ж таки існують то і побачити цю країну і її мешканців хоч і складно, але можливо.

Складність в тому,  що мешканці без проблем закони цитують і навіть самі їх, на їх думку визначають. Тому залишається надіятись тільки на здоровий глузд і пробувати ним судити як прийняті так і майбутні вчинки і поведінку жителів Країни Дурнів.

Джерело цієї клоунади з переходами парафій, яку вже винесли на посміховище всього світу, виникло набагато раніше, ще при прийняті релігійного закону. Після оголошення  намагання захищати права релігійної організації на перехід і зміну підпорядкування, ніхто з законодавців і споживачів релігійного закону не включив при цьому здоровий глузд. Цей перехід же не має на увазі, що парафія встала, вбрала штани і мешти, взяла чемодан і перейшла вулицею з однієї хати в другу. А якщо навіть і так, то здоровий глузд підказує що мають існувати ті хати, з якої парафія вийшла і в яку зайшла. Тобто, на мові права, на мові закону це вимагає існування і в законі і  в праві ще суб’єктів права з якими парафія розриває чи будує відносини. А то у нас парафія з пустого місця переходить знову у пусте. Це потім відчувалось і були навіть намагання якось визначити правовий статус церков в законодавстві країни. Ці намагання не мали результату і все врешті обмежилось подвійною реєстрацією парафій. Тобто, крім того що парафія зареєструвалась у держави, все ж таки по здоровому глузду (чи по залишкам його) треба якось показати що той, неіснуючий суб’єкт права, до підпорядкування якого парафія якось переходить, згоден парафію прийняти.

Ну і про складніші речі. Наприклад це місце: « Головне науково-експертне управління Парламенту мало низку зауважень до законопроекту. Юристи Ради посилалися на практику Європейського суду зі справ людини, стверджуючи про необхідність автономії релігійних громад. Хоча саме це і зазначає автор законопроекту. «Є випадки, коли наближеність людини до громади і участь її у статутній діяльності цієї громади ще не означає повноправного членства. В усе це держава не втручається і залишає на розсуд самої громади», – підкреслює автор законопроекту В.Єленський. Це ж стосується і юридичної невизначеності терміну «релігійне життя». Парафія сама вирішує це питання, а відтак законопроект і не прописує чітких критеріїв, щоби не склалося враження, буцімто Держава нав’язує громадам ті чи інші норми щодо їхньої внутрішньої структури» (кінець цитати)

Безумовно, автономія громади це є альфа і омега цивілізованих відносин держави і релігійних організацій. Але тут п.Єленський, як кажуть, в живі очі тобі бреше, як шовком шиє — хоч би моргнув, вражий син (М.Вовчок).

 Автономія громади в цивілізованому світі означає що громада сама визначає і позиціонує себе автономною, сама визначає межі своєї автономії, сама визначає порядок свого утворення і правила внутрішнього життя. В християнських церквах парафії не є автономними( в жодній конфесії!!!), не визначають терміну «релігійне життя» і не прописують йому ніяких критеріїв, не встановлюють ніяких норм внутрішньої структури. Тобто, автономними релігійними організаціями є УПЦ, УПК КП, УГКЦ, РКЦ.

Ну і про зовсім складні речі, про існування яких корпоративний і штатний релігієзнавець Єленський не знає.

 Продовження цього бедламу у відношеннях держави і релігійних організацій походить від того, що списавши російське релігійне законодавство, ми з ним поперлись в Європу. Але цей варварський продукт, при реальному попаданні на територію європейської Феміди (Р І Ш Е Н Н Я  Справа "Свято-Михайлівська Парафія  проти України" (Заява N 77703/01) створює глухоніму ситуацію. Суд не розуміє як так сталось а ми не можемо зрозуміти рішення суду. Вся справа в тому, що основою відносин держави і релігії є Конституція, релігійний закон має бути частиною конституційного законодавства і ці документи (як Конституція так і закон) передбачають високу степінь легітимності, на рівні суспільного договору. Тобто, кожен громадянин країни, хоч його і не питали, від природи має і розуміє основні свої права і обов’язки і з ними згоден. І оскільки релігія відділена від держави, такий режим легітимності існує в цивілізованих країнах і у релігійних відносинах з державою. Європейський суд рахує і нас цивілізованими людьми і, якщо у нас релігійний закон показує церкву як добровільне зібрання незалежних юридичних осіб, то така ситуація погоджена і потрібна всім віруючим і всім церквам. Зрозуміло, що на початках незалежності ніхто не питав віруючих,  церкви (існуючі і неіснуючі) – чи треба вам таке визначення. Втім той перший законодавець міг подивитись структуру церкви, почитати канони – все це нісенітниця, яка тільки зараз, під час війни,  вилізла. Ну і тут як тут штатні патріоти і кон’юктурщики, типу Юраша, які взялись приводити канони у відповідність до законодавства. Підкреслю – варварського, візантійської моделі симфонії, законодавства.

За крок до «розп’ятого хлопчика», — Андрій Юраш про інф...

dutchak1

dutchak1 написал:

"Сонце ще не зійшло, а в Країні Дурнів вже кипіла робота ..."
(с) О.М. Толстой, "Золотий ключик або пригоди Буратіно"

Глава РПЦ презентовал сборник своих цитат о церкви, пол...

Onufriy

Onufriy написал:

КГ: Современному человеку сам разговор об отделении Сибири от России может показаться абсурдом, абсолютно беспочвенной идеей, — но ведь всего полтора века назад таким же абсурдом казалось отделение Украины!

Перевтомленому аполітичному пастирю Гундяєву щось показалось? smile (Чи щось показали - по лінії ФСБ?)
Тільки дарма він клопочеться, сказати по правді - Сибір це не росія:
https://rufabula.com/articles/2014/10/06/journey-from-russia-to-siberia
Так само, як не є московщиною Польща, Литва, Фінляндія, Україна і т.д. і т.п.

УПЦ в Украине "значительно хуже", чем в СССР

Onufriy

Onufriy написал:

новая модель церковно-государственных отношений... худше даже, чем в ... СССР

Насправді варто подякувати Коваленкові за його доповідь про "страждання" канонічників - він офіційно і привселюдно засвідчив, що для божественної УПЦ МП протиприродний зв'язок із сатаною (з безбожним комуняцьким режимом) був набагато цікавішим, ніж теперішнє пісне життя в Україні request 

Преступление и мракобесие. Когда Россия депортирует из ...

Onufriy

Onufriy написал:

молюсь на иконы и ... Мечтаю, чтобы моя супруга была хоть немного похожа на царицу Александру Федоровну

belay
Який екзотичний зразок святоросійського благочестя! Та цей зрадник-ревнитель іще православніший за самого богоданого дідуся Пу!
Не хотите быть выдворенными в Украину - бегите в Сибирь, за Полярный круг

Амінь!

УПЦ в Украине "значительно хуже", чем в СССР

Філософ

Філософ написал:

Ну так нехай їдусть в "Рускікій мір-СССР", чого ж тут сидіти і нини як їм погано. Давай чемодан-возкзал та й в "Рускій мір - СССР"...

Бюрократия вместо Бога

Onufriy

Onufriy написал:

Скажімо, впровадження комуняцько-дурисвітської титулатури "всієї русі" об'єктивно допомогло КГ у поширенні його єресі божественного триєдиного святоросійського народу