Вхід

У вас немає акаунту на Religion.in.ua? Зареєструйтесь

Богослов'я
Крах экклесиологии «Поместных Церквей»

15 12 2015   Архимандрит Феогност (Пушков) Публікації, Богослов'я

Крах экклесиологии «Поместных Церквей»

Сейчас, во время так наз. «подготовки к Большому Всеправославному Собору», мы наблюдаем крах экклесиологии, которую долгое время считали выражением «православия»...

Реформация как общее будущее

1 12 2015   Михаил Черенков Публікації, Богослов'я

Реформация как общее будущее

Приближающийся юбилей Реформации вряд ли стоит праздновать как успех протестантизма. Скорее это повод задуматься о том, почему программа Реформации в рамках протестантизма оказалась невыполнимой.

Реформація і православ’я. Нотатки з круглого столу в Києві

30 11 2015   Михайло Мокієнко Публікації, Богослов'я

Реформація і православ’я. Нотатки з круглого столу в Києві

26 листопада за участю протестантських і православних богословів відбувся круглий стіл «Реформація і православ’я», присвячений майбутньому п’ятсотлітньому ювілею Реформації...

Алексей Хомяков. К 155-летию со дня кончины религиозного философа

15 10 2015   Архимандрит Феогност (Пушков) Публікації, Богослов'я, Історія

Алексей Хомяков. К 155-летию со дня кончины религиозного философа

В свое время его труды были «глотком свежего воздуха» среди застоя синодальной эпохи в Российской Церкви. Но сегодня лучшим подарком самому Хомякову будет последовательное преодоление его наследия...

«Радуйся, Благодатна...». Прості глибини нашої віри

18 09 2015   Денис Таргонський Публікації, Богослов'я

«Радуйся, Благодатна...». Прості глибини нашої віри

До православної богословської думки потрібно ставитись із великою відповідальністю перед Богом і людьми. Не варто переходити за смиренні границі євангельської простоти в сутінки благочестивих апокрифів...

Когда крестить недопустимо и преступно. К вопросу об индивидуальной и коллективной религиозности

18 08 2015   Архимандрит Феогност (Пушков) Публікації, Богослов'я

Когда крестить недопустимо и преступно. К вопросу об индивидуальной и коллективной религиозности

«Крещальный конвейер» в большинстве случае работает бездумно. И священник, который требует религиозной сознательности, выглядит «белой вороной». В моей практике были вопиющие случаи...

Догма і керигма у культовій практиці

31 07 2015   Священик Анатолій Хільченко Публікації, Богослов'я

Догма і керигма у культовій практиці

"Скарби культу" лишаються майже зовсім недослідженими і творчо неопрацьованими у вимірі катехізичному. Має місце проблема бездумного й неуважного "вичитування" правил, богослужбових послідувань...

Социальное «богословие Майдана» в опыте и рефлексиях молодого поколения украинских протестантов. Часть II

9 07 2015   Михаил Черенков Публікації, Богослов'я

Социальное «богословие Майдана» в опыте и рефлексиях молодого поколения украинских протестантов. Часть II

Возможно, «богословие Майдана» останется историческим эпизодом и не будет иметь собственного продолжения в большой церковной традиции, но богословие «после Майдана» или «в свете Майдана» будет видеться иначе...

Социальное «богословие Майдана» в опыте и рефлексиях молодого поколения украинских протестантов. Часть I

9 07 2015   Михаил Черенков Публікації, Богослов'я

Социальное «богословие Майдана» в опыте и рефлексиях молодого поколения украинских протестантов. Часть I

Автор статьи анализирует специфику отражения социального «богословия Майдана» в опыте и рефлексиях украинских христиан-протестантов.

Актуальні проблеми сучасної теології: виклики і перспективи

3 07 2015   Роман Соловій Публікації, Богослов'я

Актуальні проблеми сучасної теології: виклики і перспективи

У семінарі “Актуальні проблеми сучасної теології” взяли участь понад п’ятдесят учасників, серед яких відомі українські богослови основних християнських традицій...

Революция достоинства как предмет политической теологии

22 05 2015   Михаил Черенков Публікації, Богослов'я

Революция достоинства как предмет политической теологии

Украинская идентичность после Майдана открывается для переоценки и пересмотра составляющих ее элементов.

Православная гражданская религия

18 05 2015   Архимандрит Кирилл Говорун Публікації, Богослов'я

Православная гражданская религия

И пресловутый «русский мир», и национализм в балканском стиле могут быть истолкованы как «гражданские религии». Они были сконструированы благодаря значительному вкладу Православных Церквей и состоят из элементов религиозного культа и политической идеологии.

Публічна теологія,  або Богословствування в контексті Євромайдану та Революції Гідності в Україні

10 02 2015   Протоієрей Георгій Коваленко Публікації, Богослов'я

Публічна теологія, або Богословствування в контексті Євромайдану та Революції Гідності в Україні

На запитання: «Як вірному Московського Патріархату ставитися до анексії Криму чи захисту Вітчизни? І як патріот України може бути вірним Московського Патріархату?» ми давали відповідь словами Христа...

Смешанные браки с точки зрения Католической и Православной церквей: экуменический аспект

6 02 2015   Олег Киселев, кандидат философских наук Публікації, Богослов'я, Аналітика

Смешанные браки с точки зрения Католической и Православной церквей: экуменический аспект

Вопрос о бракосочетании намного старше истории экуменического движения. Например, еще во второй половине ХІХ в. между православными и англиканами было достигнуто соглашение...

Аналіз соціальної дійсності як першочергова задача герменевтики Теології Визволення

5 02 2015   Анатолій Денисенко Публікації, Богослов'я

Аналіз соціальної дійсності як першочергова задача герменевтики Теології Визволення

Тверезо оцінити дійсність – ось чим сьогодні в першу чергу потрібно зайнятися теологам

Церковь и идеология: разделения и редукции. Часть II

26 01 2015   Архимандрит Кирилл Говорун Публікації, Богослов'я, Аналітика

Церковь и идеология: разделения и редукции. Часть II

Идеологии создают внутри Церкви разделительные линии. Одна из наиболее глубоких линий в современной церковной жизни по-прежнему проложена между “консервативной” и “либеральной” доктринами...

Київська ідея в сучасному релігійно-культурному дискурсі

26 01 2015   Юрій Чорноморець Публікації, Богослов'я, Аналітика

Київська ідея в сучасному релігійно-культурному дискурсі

Для мене як дослідника релігійної філософії Візантії видається дитячою помилкою протиставлення ідеї Києва як другого Єрусалиму ідеї Константинополя як другого Риму і Москви як Третього Риму.

Церковь и идеология: разделения и редукции

26 01 2015   Архимандрит Кирилл Говорун Публікації, Богослов'я, Аналітика

Церковь и идеология: разделения и редукции

Если Карл Шмитт был прав насчет того, что “все значимые понятия современной теории государства являются секуляризованными богословскими концепциями”, то это приложимо, прежде всего, к идеологии. Идеология является секуляризованной формой богословия...

Віталій Хромець: «Богословська програма Могилянки відкрита для всіх»

5 11 2014 Публікації, Інтерв'ю, Богослов'я

Віталій Хромець: «Богословська програма Могилянки відкрита для всіх»

Керівник Науково-навчального центру "Інститут богословських студій Національного університету "Києво-Могилянська академія" розповідає про богословську освіту в Україні та Києво-Могилянській академії...

Православно-католицький діалог епохи раннього модерну: національно-релігійний контекст

29 10 2014   Микола Шкрібляк Публікації, Богослов'я, Аналітика, Історія

Православно-католицький діалог епохи раннього модерну: національно-релігійний контекст

У статті автор прагне унаочнити історичне тло та з’ясувати витоки унійного богослов’я як екле­зіологічної формули, що лягла в основу церковних уній – середньовічних спроб мінімізувати внут­рішньохристиянський конфлікт і відновити церковну єдність...

Церковь между империализмом и национализмом

9 10 2014   Архимандрит Феогност (Пушков) Публікації, Богослов'я

Церковь между империализмом и национализмом

Разве идеи «Русского», «Славянского» или «Европейского» (!) Союза являются богословскими идеями? Хоть так, хоть иначе – Церковь оказывается втянутой в политические игры. И это еще одна из наших настоящих проблем – дать защитные механизмы для участия в этих играх...

Засади політичної теології в українському контексті

6 09 2014   Архімандрит Кирил (Говорун) Публікації, Богослов'я

Засади політичної теології в українському контексті

... До цього ми говорили, так би мовити, про українську локалізацію глобальних трендів політичної теології. Але чи здатна Україна згенерувати глобальний тренд, а не лише локалізувати те, що є в світі? На мою думку, це так.

«Політична теологія» в українському контексті. Нотатки з лекції архімандрита Кирила (Говоруна)

4 09 2014   Сергій Бортник Публікації, Богослов'я

«Політична теологія» в українському контексті. Нотатки з лекції архімандрита Кирила (Говоруна)

2 вересня в культурно-мистецькому центрі Національного університету «Києво-Могилянська академія» відбулася відкрита лекція архімандрита Кирила (Говоруна), співробітника Йєльського університету (США), на тему «Засади політичної теології в українському контексті»...

Евангельские протестанты в условиях войны: кем быть, что делать?

1 09 2014   Михаил Черенков Публікації, Богослов'я

Евангельские протестанты в условиях войны: кем быть, что делать?

Если перефразировать известные слова бразильского епископа Элдера Камары («Когда мне удается накормить бедных, меня называют святым. Когда я спрашиваю, почему бедные люди голодают, меня называют коммунистом»), то можно сказать так: «Когда мы помогаем беженцам, нас называют добрыми людьми и хорошими христианами. Когда мы спрашиваем, кто ответственен за трагедию беженцев и вслух называем агрессора агрессором, нас обвиняют в отсутствии любви и мира»...

Александр Филоненко: Церковь должна быть человечной

12 08 2014   Беседовал Юрий Черноморец Публікації, Інтерв'ю, Богослов'я

Александр Филоненко: Церковь должна быть человечной

Беседа о Церкви, гражданской ответственности и политике надежды с известным харьковским философом и православным богословом...

НОВИНИ

Всі матеріали

останні коментарі

Битва за три буквы. Действительно ли УПЦ МП уже не заст...

dutchak1

dutchak1 написал:

Весь этот словесный хоровод имеет отношение к особого “сорта” людям, с которыми мы живем в одной стране и которые называют себя “верующими”, которые придумали себе “Бога”. Ну, в общем, малахольные такие, как несовершеннолетние дети, недееспособные. Е. Щеткина еще называет их “потребители”. В силу этой недееспособности и по примеру других государств им выделили конституционную песочницу. Правда в других государствах еще и запрет для государства влазить в песочницу...Но что не сделаешь для любимого дитя! А тут еще часть этих неразумных деток начали делить Бога и своего Бога опрометчиво прописали в соседнем государстве. С таким же успехом могли прописать на Марсе или на Венере. Игра то ведь. Но суръезные дяди начали играть в ту же игру, начали делить недееспособных на законно рожденных от правильного Бога и не совсем по закону, требуют документального подтверждения прописки Бога, нотариально подтвержденную подпись Бога...Иногда кажется что часть этих взрослых дядей и теток надо дополнительно изолировать, создать новое конституционное отделение или использовать их же методику и строить для них новую песочницу. Назовём ее Страна Д. Ну как в той детской сказке, про деревянного мальчика...

К противостоянию с Константинополем подключилась РПЦвУ:...

dima222

dima222 написал:

Почему для русскоязычной паствы открывает храм группа людей, называющая себя "Украинской Православной Церковью"? wink 

УПЦ (МП) продолжает негласно рукополагать епископов Кры...

dima222

dima222 написал:

Рукоположение сепаратиста Каллиника стало возможным как следствие новой политики команды Зеленского - безразличие к церковным вопросам и компас на сближение с русским благословили Онуфрию и Паканичу поставить еще одного русского человека в МП. Кстати ничем не лучше и новоизбранные епископы. Чем можно объяснить избрание Никодима Пустовгара как не позицией по поддержке русского мира на Черниговщине. Других заслуг у него нету...

Архієпископ-ректор Почаївської семінарії послав «сосати...

dima222

dima222 написал:

Вітання владиці Іову з Івано_Франківської єпархії УПЦ МП: спаси, Господи, владико за Ваші компліменти у нашу адресу! Знаєте, образливо до глибини душі. При скорій зустрічі у Почаєві обовязково зустрінусь з Вами і подивлюся прямо в очі... 

Чи дійде до церковного майдану?

dima222

dima222 написал:

Цікаво що офіційний сайт УПЦ МП має таку собі розлогу колонку де дублює новини із офіційного сайту РПЦ - тут і про Путіна новини і про Медведєва і про російську армію якій РПЦ будє храми... Відкриваєш сайт УПЦ а там новини про Путіна... ото радость із Patriarchia.ru 

Віряни ПЦУ відстояли у Верховному суді право на перехід...

dutchak1

dutchak1 написал:

Ну і що, хтось читав те судове рішення? З чим вітали парафіян і настоятеля храму?

25.          Тому, суд доходить висновку, що в даному випадку спір виник між засновниками та членами релігійної організації - Хустської єпархії УПЦ та релігійної громади - Релігійної громади УПЦ КП, яка вирішила змінити канонічне підпорядкування, подавши заяву про реєстрацію змін до статуту, що свідчить про приватно-правовий характер спірних правовідносин.

26.          У зв`язку з цим, судами попередніх інстанцій було помилково віднесено даний спір до       юрисдикції адміністративних судів, оскільки позовні вимоги у зазначеній справі спрямовані на захист цивільних прав позивача і з огляду на суб`єктний склад сторін спору він має вирішуватися за правилами господарського судочинства.

wink 

До недавнего времени можно было со снисходительной ирон...

dima222

dima222 написал:

Реально, перечитував іноді біографії наших архієреїв, ужасає те, що більшість немає навіть очної семінарї, і серед них найнайвищі чини архіреїв, даже предстоятелів!... ті що роками мучили свої голови і животи поклали у семінаріях, академіях і єпархіальних послушаніях - в тіні Церкви, а пронирливі і дерзновенні - керують єпархіями... парадоксіс ))) 

Тут священники УПЦ (РПЦ) говорят, мол, что признание ПЦ...

dima222

dima222 написал:

Стаття відмінна. Молодець

Отець Микола Данилевич закрив для мене можливість комен...

dima222

dima222 написал:

Многая лета, отец Андрей

УПЦ МП вже не називає ПЦУ "розкольниками"...

dima222

dima222 написал:

Дякую. Дуже вичерпно і тепер маю багато аргументів на захист ПЦУ перед знайомими з МП. Варто радіти! 

И снова перлы известного запорожского религиозно-полити...

dima222

dima222 написал:

Страшно от таких слов Луки - неужели здоровый человек может такое глаголати? 

Чи має Церква моральне право судити содомітів?

Олександр

Олександр написал:

Короткий зміст матеріалу: Свій хвалить своїх.

Пятилетка сдерживания. Итоги пяти лет правления митропо...

Onufriy

Onufriy написал:

Цитата: dutchak1
церква з державою немає ніяких спільних інтересів і їх діяльність не перетинається і не доторкується в жодній точці

А слухаючи Гундяєва, так і не скажеш... fellow

Дякую Вам за визнання того, що МП веде антидержавну діяльність wink (звісно трішечки, ну саму крихітку):
Цитата: dutchak1
Позиція організації (МП) стала ворожою окремим проявам держави

Пятилетка сдерживания. Итоги пяти лет правления митропо...

dutchak1

dutchak1 написал:

Однією з основних перешкод в державно-церковних відносинах в Україні є існування т.з науки «релігієзнавство». Назагал це мирне заняття, яке зайняло скромне але менш-більш дохідне місце в явищі української тіньової науки, невелике і замкнене болітце, в якому перетирають свої, далекі від життя, проблемки, плодять докторів і кандидатів філософії. І все би нічого, але в умовах нашої країни ця «наука» зайняла місце між державою і церквами і фактично, самостійно уповноваживши себе на представлення церков, в якості посередника веде діалог з державою. З представників цієї «науки» формуються комітети, департаменти, відділи міністерства яким надалі і доручають те, що в нас названо «державною політикою в області релігії». Зрозуміло, що для більшості держчиновників і законодавців релігія то тьомний лєс і, при виникненні якихось проблем з релігійними організаціями, вони біжать до релігієзнавця, який їм все розкладе «по поличкам». Ну не бігти же їм до тих малохольних, які Богу моляться. Тобто ситуація анекдотична – проголошуючи з усіх трибун про необхідність діалогу з церквами, держава той діалог і відносини імітує, замінює на відносини з бутафорською церквою, утвореною на держзамовлення докторами філософії і політології від релігієзнавства. Причому та побудова почалась ще в 1990 році, коли новоспеченими демократами і викладачами кафедр наукового атеїзму був зліплений союзний релігійний закон де по зразку цивільної громадської організації почали ліпити релігійні. Це була своєрідна резервація для віруючих і в Україні той процес підхопили вже місцеві діячі наукового атеїзму разом з діячами НРУ.

Всі релігієзнавці і викладачі кафедр вміють розказати про різні моделі співіснування держави та релігії, що мають місце у світовій практиці, які, частіше за все, законодавчо оформлені. Але я добавлю, що це є тінь іншої, вищої істин, яка встановлює що спочатку моделі і відносини а потім законодавче оформлення. Загально ця максима в теорії права виглядає так – закони тільки регулюють суспільні відносини і ніколи їх не створюють. Відносини передують законам. І от в нашій ситуації після розпаду СРСР, в ситуації з нульовим рівнем права і відсутністю реальних релігійних організацій як суб’єктів права, перетягнувши до себе конституційний принцип відділення, ми почали ним регулювати відсутні суспільні відносини(!). За цих обставин ті спроби в 90-х роках зробити релігійний закон були приречені. Що і сталось. Перетягнувши слідом за Конституцією цивільне право, ми ним почали регулювати духовні, неправові відносини. І цьому могли б завадити ну хоч якісь, ну хоч елементарні відносини з тими убогими релігійними організаціями. Це не потребує якихось надзвичайних зусиль чи здібностей. Це може навіть релігієзнавець Єленський. Якщо захоче. Наприклад – Єленський любив раніше на різних телевізорах розказувати про важливість автономії релігійної організації і про необхідність її захисту і захисту переходів. Ну і потім він зліпив той закон, Закон Мародерів №4128. І от якби Єленський уважніше придивився до релігійних організацій і до того принципу автономії, він би міг зрозуміти що принцип відділення і принцип автономії це є одне і теж. Або взаємодоповнююче. Принцип автономії в першу чергу означає що організація сама(!) її проголошує, сама визначає її межі а держава тільки бере це потім до уваги. А тому, якщо всі християнські конфесії згідно своїх канонів визначають автономною організацією всю церкву а не парафію, якщо всі конфесії самостійно визначають правила утворення парафій і долю майна - то це і мало би бути одним з основних правил відносин держави і церков. А Конституція це тільки потім констатує як відділення.

Сьогодні цей процес «побудови відносин» продовжують т.з ефективні менеджери, які відчувши своєрідний запит, успішно експлуатують його ресурс. Текст релігійного закону і та діяльність найбільш вповні стали в утворенні організації ПЦУ. В унісон з православною симфонією, з менеджерами від віруючих, в Україні творять близнюка «русского мира». Ось один з них стверджує що УПЦ МП стала ворогом  суспільства. Лукавить, свідомо або по нерозумінню. Позиція організації стала ворожою окремим проявам держави а держава це не є суспільство. Держава це механізм збирання податків, підтримання порядку в суспільстві. Такий же як пральна машина в побуті і стверджувати що пральній машині необхідна церква просто смішно. В суспільстві необхідні якісь відносини держава з церквами, але наша придуркувата машина в своєму існуванні намагається використати церкву в своїх інтересах, інтересах далеких від суспільних. Тому завжди слушне попередження – церква з державою немає ніяких спільних інтересів і їх діяльність не перетинається і не доторкується в жодній точці. І в наших умовах відносини церкви з державою повинні починатись з тези – держава ворог церкви. Можна цитувати одного священника УГКЦ – держава не повинна робити нічого поганого для церкви і нічого доброго. Те, що «УПЦ (МП) всячески демонизируют Минкульт», ну що ж - під час війни завжди виникає потреба в специфічних «законах», текстах. Потреба в людях типу Медінський, Юраш, Єленський і існуючі з обох сторін фронту контори «міністерство культури» перетворилися в розсадники мракобісся.

 

Священик Сєверодонецької єпархії УПЦ (МП) звершив чин в...

Onufriy

Onufriy написал:

Та це прямо чудо!...
Схоже, що "капітан сьогодні був тверезий"