Вхід

У вас немає акаунту на Religion.in.ua? Зареєструйтесь

Богослов'я
Миф, ставший фактом

29 01 2014   Клайв Стейплз Льюис Публікації, Богослов'я, Історія

Миф, ставший фактом

Тот, кто разуверился в христианской истории как факте, но постоянно питается ею как мифом, будет, пожалуй, более живым духовно, чем тот, кто согласился с фактом и не много думал о нем.

Чи благословив би Бог силовий характер Майдану?

24 01 2014   Петро Балог, священик Публікації, Богослов'я

Чи благословив би Бог силовий характер Майдану?

Катехизм Католицької Церкви говорить про п’ять передумов, коли силовий характер протесту є морально допустимий. Представимо спробу коротко проаналізувати ці п’ять передумов «справедливого силового опору» владі у нашій сьогоднішній українській ситуації...

Божа справедливість і людська відповідальна свобода у часи суспільних криз

22 01 2014   Юрій Чорноморець Публікації, Богослов'я

Божа справедливість і людська відповідальна свобода у часи суспільних криз

Головна антропологічна катастрофа України – це невміння ставити себе на місце іншого. А між тим – це початок людської солідарності...

О первенстве Вселенского Патриархата

21 01 2014   Митрополит Иерофей (Влахос) Публікації, Богослов'я

О первенстве Вселенского Патриархата

Портал "Религия в Украине" продолжает знакомить читателей с материалами дискуссии о первенстве в мировом православии. Предлагаемая статья написана митрополитом Иерофеем (Влахосом), членом Священного Синода Элладской Православной Церкви...

Уроки Майдану для українських протестантів

20 01 2014   Пастор Микола Романюк Публікації, Богослов'я

Уроки Майдану для українських протестантів

Майдан допоміг Церкві (яка цього хотіла) зіштовхнутися лицем в лице з суспільством, наблизитися до нього. Цікаво, що для того, щоб бути біля людей і служити їхнім духовним і фізичним проблемам, не обов’язково розділяти усі їхні погляди...

Особистий Спаситель чи Господь суспільства? Богословське осмислення християнської відповідальності у світлі подій на «Майдані»

16 01 2014   Денис Кондюк Публікації, Богослов'я

Особистий Спаситель чи Господь суспільства? Богословське осмислення християнської відповідальності у світлі подій на «Майдані»

Сучасне українське богослов’я має бути діалогічним, і акцентувати акцент не на межах, а на серцевині відносин між християнами та суспільством. Церква має стати служителем суспільства та позиціонувати себе як рівний простому громадянину, а не як той, що стоїть згори та «наказує»...

Про типи богословської освіти і вимірювання продуктивності

13 01 2014   Розмовляв Віталій Хромець Публікації, Інтерв'ю, Богослов'я

Про типи богословської освіти і вимірювання продуктивності

Про ідею богословської освіти в сучасному українському університеті релігієзнавець Віталій Хромець веде розмову з українським богословом, доктором філософських наук Михайлом Миколайовичем Черенковим, який протягом останніх років був ректором Донецького християнського університету.

Первый без равных. Ответ Константинопольского Патриархата на документ о первенстве, принятый в Московском Патриархате

8 01 2014   митрополит Элпидофор (Ламбриниадис) Публікації, Богослов'я, Аналітика

Первый без равных. Ответ Константинопольского Патриархата на документ о первенстве, принятый в Московском Патриархате

Ввиду чрезвычайной важности дискуссии о первенстве в Церкви портал «Религия в Украине» предлагает читателям полный русский перевод свежей статьи митрополита Элпидофора (Ламбриниадиса), православного богослова, видного иерарха Константинопольского Патриархата.

Богослов в университете

6 01 2014   Беседовал Виталий Хромец Публікації, Інтерв'ю, Богослов'я

Богослов в университете

Об идее богословского образования рассказывает православный богослов, кандидат философских наук, доцент Харьковского национального университета Александр Филоненко. В общем рейтинге студенческих отзывов Александр Семенович характеризуется так: «Отличный специалист, денег не берет, не соскучишься, иногда что-то спрашивает, студенты с ним на ты»...

«Із цих подій Україна вийде оновленою»

28 12 2013   Розмовляв Євгеній Білоножко Публікації, Інтерв'ю, Богослов'я

«Із цих подій Україна вийде оновленою»

В другій частині інтерв’ю київський релігієзнавець Юрій Чорноморець пояснює, чому він з оптимізмом дивиться на українське православ’я, обговорює питання релігійності вітчизняних еліт, розповідає про православність пасторальної думки Папи Римського Франциска та прогнозує народження нової теології визволення.

Церкви, суспільство, майдан, влада...

26 12 2013   Розмовляв Євгеній Білоножко Публікації, Інтерв'ю, Богослов'я

Церкви, суспільство, майдан, влада...

Про політичне православ’я, про консенсус та толерантність, про єдність церков ідеться у першій частині інтерв’ю із православним богословом, професором та доктором філософських наук Юрієм Чорноморцем...

На пути к вероисповедному документу евангельских христиан

3 12 2013   Андрей Пузынин Публікації, Богослов'я, Історія

На пути к вероисповедному документу евангельских христиан

Зарождение Всероссийского Содружества Евангельских Христиан (ВСЕХ) проливает свет на интеграционные процессы в протестантском сообществе России и за ее пределами, в том числе на Украине...

Джон Милбанк: «Христианство возродится только в том случае, если будет стараться всё заново переосмыслить по-христиански…»

26 11 2013   Беседовал Анатолий Денисенко Публікації, Богослов'я

Джон Милбанк: «Христианство возродится только в том случае, если будет стараться всё заново переосмыслить по-христиански…»

Джон Милбанк - теолог, профессор и глава Центра теологии и философии Ноттингемского университета (Англия), основатель и лидер «радикальной ортодоксии» – нового направления в христианской теологии. С ним беседует преподаватель Украинской Евангельской Теологической Семинарии (Киев) Анатолий Денисенко...

«Возвращение богословия». Церковные реформы и перспективы богословия в текстах и выступлениях митрополита Антония (Паканича)

20 11 2013   Михаил Черенков Публікації, Рецензії, Богослов'я

«Возвращение богословия». Церковные реформы и перспективы богословия в текстах и выступлениях митрополита Антония (Паканича)

«Возвращение богословия» в университетский мир и общество в целом стало главной темой октябрських докладов ректора КДАиС митрополита Антония (Паканича), она же оказывается стержневой и для его недавно изданного сборника...

«Традиция евангельских христиан»: критический анализ книги Андрея Пузынина

4 11 2013   Василий Новаковец Публікації, Рецензії, Богослов'я

«Традиция евангельских христиан»: критический анализ книги Андрея Пузынина

Кто-то восторженно принимает книгу Андрея Пузынина, кто-то пишет о том же, но по-иному, кто-то нашел в ней хотя бы частично разгадку большой проблемы, а кто-то – автор данного отклика – пожелал указать больше на недостатки работы.

«Постмодерный критический августинизм»: Краткая сумма в 42 ответах на незаданные вопросы

2 10 2013   Джон Милбанк Публікації, Богослов'я

«Постмодерный критический августинизм»: Краткая сумма в 42 ответах на незаданные вопросы

Публикуемая нами статья Джона Милбанка положила начало «Радикальной ортодоксии», и сегодня представители этой богословской парадигмы работают не только с текстами Августина, но и восточных Отцов, особенно – св. Григория Нисского.

Православне відродження: нова генерація теологів

26 09 2013   Павло Гаврилюк Публікації, Богослов'я

Православне відродження: нова генерація теологів

Диякон Павло Гаврилюк (Православна Церква Америки) – один з провідних дослідників сучасного православного богослов'я. Його стаття про нове покоління православних теологів, яка була опублікована у грудні 2012 року і пропонується зараз для читачів порталу "Релігія в Україні", вже стала предметом для активних дискусій в академічному середовищі...

Отець Гавриїл Костельник: актуальність позаконфесійного вивчення

23 09 2013   Ігор Загребельний Публікації, Богослов'я

Отець Гавриїл Костельник: актуальність позаконфесійного вивчення

20 вересня 1948 року перестало битися серце о. Гавриїла Костельника. По ту сторону конфесійних та політичних дискусій залишатиметься маловивченою його оригінальна філософська та богословська спадщина, до котрої демонструють вражаючу байдужість не лише світські дослідники, але й церковні кола...

Філософська теологія: сучасний стан і перспективи. Частина ІІ

12 09 2013   Юрій Чорноморець Публікації, Рецензії, Богослов'я

Філософська теологія: сучасний стан і перспективи. Частина ІІ

Сучасна філософія релігії, яка спирається на аналітичну традицію, повторює шлях, який вже було пройдено античною та модерною філософією...

Філософська теологія: сучасний стан і перспективи

9 09 2013   Юрій Чорноморець Публікації, Рецензії, Богослов'я

Філософська теологія: сучасний стан і перспективи

Роздуми над книгою: Оксфордское руководство по философской теологии  / Сост. Томас П. Флинт и Майкл К. Рей; ред. М.О. Кедрова/ ИФ РАН. – М.: Языки славянской культуры, 2013...

Несостоятельность университетской теологии?!.

23 08 2013   Евгений Рункевич Публікації, Богослов'я

Несостоятельность университетской теологии?!.

В недавней статье «Несостоятельность университетской теологии: избранные мысли из книги [Й. Громадки] “Перелом в Протестантской Теологии”» Анатолий Денисенко затрагивает весьма актуальный для сегодняшней Украины (да и России) вопрос о целесообразности и жизнеспособности теологических факультетов в светских вузах. Попытаюсь вступить с А. Денисенко в диалог...

Обновление теологии освобождения как залог ее будущего успеха

20 08 2013   Анатолий Денисенко Публікації, Богослов'я

Обновление теологии освобождения как залог ее будущего успеха

Лично мне кажется, что принципы Богословия Освобождения, которое имело место в Латинской Америке во второй половине XX ст., все еще остаются самым лучшим ответом, который христиане, в том числе украинские, могут дать на окружающую их действительность.

Впечатления о Мирославе Вольфе и его книге в контексте будущего приезда богослова в Украину

29 05 2013   Федор Райчинец Публікації, Рецензії, Богослов'я

Впечатления о Мирославе Вольфе и его книге в контексте будущего приезда богослова в Украину

Книга "По образу Нашему: Церковь как образ Троицы" демонстрирует не только отличие протестантской екклезиологии и критику католического и православного понимания церкви, но и предлагает предметную критику всех исторических перегибов самой протестантской екклезиологии...

Последнее слово Пилата, или На заре новой апологетики

23 04 2013   Анатолий Денисенко Публікації, Богослов'я

Последнее слово Пилата, или На заре новой апологетики

Занимающимся апологетикой надо согласиться с тем, что мы более не можем доказывать Бога, мы доказываем тот или иной вид рационального взгляда на Бога. Может, всем тем, кто сегодня занимается апологетикой, нужно обратиться к образному мышлению и апофатической сдержанности?..

Евристичний потенціал теологічного проекту Г.У. фон Бальтазара

10 04 2013   Юрій Чорноморець Публікації, Богослов'я

Евристичний потенціал теологічного проекту Г.У. фон Бальтазара

В перший день після відставки Папа Бенедикт XVI читав теоестетику Г.У. фон Бальтазара. Чому сталося саме так, чому Папа знову і знову повертається у власних теологічних пошуках до новаторського консервативного богослов'я?..

НОВИНИ

Всі матеріали

останні коментарі

На Івано-Франківщині віряни УПЦ (МП) не дали перевести ...

josephus

josephus написал:

"вірним" МП дуже погано живеться на Галичині! хай їдуть у рідний Сибір до шаманів рпц 

Патриарх Кирилл духовенству РПЦ: «Кто со мной не соглас...

Onufriy

Onufriy написал:

нужно ли делать все то, о чем патриарх учит — оставьте все сомнения! И строго исполняйте то, что я повелеваю!.. Другого пути для нашей Церкви сегодня нет! Кто не согласен — на пенсию!

КГ погрожує гоніннями усім, хто незгодний з його папісько-етнофілетичним лжеученням

Навіщо?!. Хіба у РПЦ існує якась опозиція до москвопапізму?
Чи тупі погрози - це невід'ємна частина Євангельської звістки зокрема і російсько-православної псевдокультури взагалі? 

П.С.
Про благодатність РПЦ - дійсно, сьогодні там легше всього постраждати за Христа. Але черги не помітно

Вот новый железный занавес

Onufriy

Onufriy написал:

коммунизм глубоко уничтожил культурные корни христианства в оккупированных когда-то странах

не думаю, что мы можем говорить о пробуждении христианства на Востоке. Возвращение национализма в этих странах не следует путать с христианским пробуждением

+5!! На "постхристиянському" Заході мало християнства, а на Сході багато псевдохристиянства.

Деформоване комунізмом, убоге, трагікомічне націонал-християнство демонструє віросповідну немічність: поляко-католики 
нав'язують Цариці Небесній посаду королеви республіки польської, а святоросійсько-православні проповідують божественну єдність мертвої імерії у "триєдиній купелі" народів.

Два полюси "християнського" політизованого маразму
Полюси різні, маразм - один. І ціна йому - одна

«Правий сектор» зірвав засідання Почаївської міськради,...

josephus

josephus написал:

йоббіки є і на Тернопільщині, навіть серед депутатів! 

Священник УПЦ принял участие в Форуме войсковых казачьи...

Філософ

Філософ написал:

Так які це козаки....цирк!

Глава пресс-службы УПЦ: В Украине – богоборческая власт...

Філософ

Філософ написал:

Цікаво і для чого публікувати маразми цього <...>?

Відредаговано
адмін

"Як діти". Как статья "ДС" об истории Украины вызва...

Onufriy

Onufriy написал:

дают нам послойный срез ваты в ее обильном и разнообразном спектре

Выглядит как внутренние конфликты между группировками зомби

wink 

Богословська класика – сучасна!

АРХМ АВВАКУМ

АРХМ АВВАКУМ написал:

Цікаво, дуже цікаво послухати та взяти в роботу духовної мислі

Постправда

Onufriy

Onufriy написал:

история нашего сосуществования с Россией.. не оставляет много места для наивности. Столкнувшись с украинским препятствием, ураган постправды двинулся дальше на Запад

Постправда по своей природе нехристианская. Ее сестра – откровенная ложь, с которой у них общий отец. Отдельные христиане и даже целые церкви могут выступать за пост-правду...

1. "Церкви" - у множині!.. Politique!.. fellow Ніби хтось не знає, що святоросійське лайно чвирить лище з одного канонічного джерельця! 
2. Друга цитата потребує перекладу з премудрофілософської: "церкви можуть служити дияволу" smile
Та ні.. Церква(и) не може служити ворогу... Служити може лише зборище нечестивців, у якому немає чого робити порядній людині
волна постправды, которая попыталась уничтожить результаты украинского Майдана...в основном провалилась

Вона провалиться тоді, коли християни почнуть захищати своє віровчення від антихристиянського політправославного спотворення. Постправда закінчиться тоді, коли вірні відійдуть від політесних еківоків і прямо назвуть речі своїми іменами

Стаття про постправду потребує більше правди!

Постправда

Onufriy

Onufriy написал:

Церкви берут постправду на вооружение, когда решают принять участие в культурных войнах или отождествляют себя с определенной идеологической платформой. В таких случаях церкви принимают и воспроизводят нарративы, которые выражают только часть истины. Они забывают другие части правды, потому что эти части неудобны...

Проблема в тому, що для християн Істина - це Предвічний Бог і Спаситель світу Ісус Христос (Ів. 14:6)

Отож ідеться не про філософські категорії, а про те, що подібній лжецеркві Христос стає незручним, починає "заважати" у її "служінні" 
Мы, как христиане, должны проявлять бдительность и оценивать постправду на основании евангельских критериев

Егеж... Але якби християни дійсно виявляли пильність, то у своїх статтях вони б писали не про оксфордські прикметники, а про святоросійську етнофілетичну єресь

В УПЦ (МП) забрали назад извинения клирику УПЦ КП

Філософ

Філософ написал:

Все по "канонічному"...

В последние 2-3 дня большая дискуссия развернулась вокр...

Onufriy

Onufriy написал:

Цитата: Сергей Чапнин
Это возможно только в одном единственном случае - когда патриарх мыслит о себе как о "епископе Рима", т.е. он стоит *над* всеми прочими епископами и повелевает ими и всем духовенством

Чапнін публічно свідчить, що існує єдина інтерпретація слів КГ - папізм...
А далі спрацьовує психологія:
Ересь? Ох, как бы не хотелось мне об этом говорить... 

Оце воно і є... Що легше сказати - "єресь" чи "спотворення ЦС"? feel 
Mikhail Nechaev "А патриарх-то - не православный!", - подумали после проповеди православные верующие и традиционно хором промолчали

Постправда

Філософ

Філософ написал:

Постправду схоже взяла собі на озброєння гундяївська РПЦ. Щоб вести інформаціну війну проти "невгодних" православних Церков. Це й просування гундяївського "російського світу", це й насадження рос. політичних схем.Думаю "найкращими" виразниками цієї постправди, крім російських ЗМІ, є брехлива жовта преса, типу: СПЖ, расколамнєт, правлайф і т.д.

А загалом цікава стаття о. Кирила!))