Вхід

У вас немає акаунту на Religion.in.ua? Зареєструйтесь

Богослов'я
Що говорять про новий Молитовник в українських церквах?

11 01 2017   Протоієрей Андрій Дудченко Публікації, Інтерв'ю, Богослов'я

Що говорять про новий Молитовник в українських церквах?

В цьому проекті ми намагалися втілити ідею об’єднання у єдиній молитві православних християн України, розділених на церковні юрисдикції, що не визнають одна одну...

Чи можлива візантійська «симфонія» у наш час?

28 12 2016   Кирило Говорун Публікації, Богослов'я, Аналітика, Історія

Чи можлива візантійська «симфонія» у наш час?

Цей аналіз підводить до висновку, що жодна модель симфонії минулого не задовольнила б сьогоднішні церкви, які вже здобули досвід відокремлення церкви та держави...

Архимандрит Кирилл (Говорун): «Собор показал нам, чем мы на самом деле являемся»

22 12 2016 Публікації, Богослов'я, Аналітика

Архимандрит Кирилл (Говорун): «Собор показал нам, чем мы на самом деле являемся»

Собор вышел за рамки ожиданий как оптимистов, так и пессимистов. Он не стал триумфом всеправославного единства, но также не разочаровал тех, кто верит в соборность Православия...

Філософія права Саїда Нурсі та Памфіла Юркевича: порівняння християнської І мусульманської доктрини особистої автономії

22 12 2016   Юрія Шеляженко, Тетяна Француз-Яковець Публікації, Богослов'я, Історія

Філософія права Саїда Нурсі та Памфіла Юркевича: порівняння християнської І мусульманської доктрини особистої автономії

Автор обрав вчення С. Нурсі та П. Юркевича для порівняння православних та ісламських коренів філософії права через феномен поєднання ними духовного і світського авторитету в національній правосвідомості (українській та турецькій)...

Вступ до книги "Мета-еклезіологія..." (Продовження)

19 12 2016   Кирило Говорун Публікації, Богослов'я

Вступ до книги "Мета-еклезіологія..." (Продовження)

Експеримент з обговорення церкви у феноменологічному чи аналітичному ключі наразі незавершений. Ця книга є радше запрошенням подумати у цьому напрямі...

Вступ до книги "Мета-еклезіологія: хроніки самоусвідомлення Церкви"

19 12 2016   Кирило Говорун Публікації, Богослов'я

Вступ до книги "Мета-еклезіологія: хроніки самоусвідомлення Церкви"

Предметом цієї книги є не стільки церква як така, скільки еволюція її самоусвідомлення – те, що можна назвати мета-еклезіологією.

Богослов та перекладач Костаке Мілков: “Мені в обличчя казали, що я зраджую нації, бо вважаю себе македонцем, але не є православним”

15 11 2016   Спілкувався Олексій Гордєєв Публікації, Інтерв'ю, Богослов'я

Богослов та перекладач Костаке Мілков: “Мені в обличчя казали, що я зраджую нації, бо вважаю себе македонцем, але не є православним”

На запрошення Співдружності студентів-християн України він читав лекції в Київській православній богословській академії, а також університетах Києва, Харкова, Одеси...

Миряне и Церковь в богословском осмыслении митр. Антония Сурожского

7 11 2016   Сергей Епик Публікації, Богослов'я

Миряне и Церковь в богословском осмыслении митр. Антония Сурожского

Если посмотреть на интернет-пространство Украины и на наше пестрое западно-восточное общество в целом, то создается не вполне радужная картина церковной жизни...

Коротко про богословське вживання слова «енергія»

21 10 2016   Ілля Бєй Публікації, Богослов'я

Коротко про богословське вживання слова «енергія»

В магічно-православній мові замість слова «енергія» використовується слово «благодать», і саме в магічному ключі часто-густо розуміється освячення Церквою предметів: ніби їх «зарядили» божественною енергією-благодаттю...

Професор Пол МакПартлен: «Католики і православні знаходять спільне підґрунтя в розумінні ранньої Церкви»

12 10 2016   Джон Бергер, переклад Миколи Крокоша Публікації, Інтерв'ю, Богослов'я

Професор Пол МакПартлен: «Католики і православні знаходять спільне підґрунтя в розумінні ранньої Церкви»

Монсеньйор МакПартлен, професор систематичного богослов’я і екуменізму в Католицькому Університеті Америки, розповів про
К’єтійський документ «Соборовість і примат підчас першого тисячоліття: Назустріч спільному розумінню служіння єдності Церкви».

Был ли апостол Иоанн Богослов «заживо зарыт в землю»? Еще об одном агиографическом мифе

11 10 2016   Архимандрит Феогност (Пушков) Публікації, Богослов'я, Історія

Был ли апостол Иоанн Богослов «заживо зарыт в землю»? Еще об одном агиографическом мифе

Помещенная в наших Минеях басня представляет собою «народное богословие», фольклор. К Священному Преданию Древней Церкви этот миф не имеет ни малейшего отношения...

К’єтійський документ

26 09 2016   Переклад Миколи Крокоша Публікації, Богослов'я, Офіційно

К’єтійський документ

16-21 вересня в італійському місті К’єті відбулася пленарна зустріч Змішаної міжнародної комісії богословського діалогу між Католицькою та Православними Церквами, на якій укладено спільний документ.

16 09 2016   Илья Бей, Сергей Ковач Публікації, Богослов'я

Ономастическая ересь отцов круглого стола?

В свежепринятой Резолюции круглого стола «Вопросы духовной безопасности в информационном обществе» (Киево-Печерская Лавра, 6 сентября 2016 г.) мы нашли некоторые утверждения, которые, как кажется, базируются на евномиевском учении об имени, а потому мы считаем их спорными...

К вопросу о чинопочитании священства и важности апостольского преемства

18 06 2016   Архимандрит Феогност (Пушков) Публікації, Богослов'я

К вопросу о чинопочитании священства и важности апостольского преемства

Начну я свое изложение Учения Церкви с удивительного (даже для меня) открытия, имеющего колоссальное значение для нашего диалога с протестантами...

Спілкування Святого Духа в Україні: богословське обґрунтування автокефалії. Частина ІІ

12 05 2016   Микола Денисенко, диякон Публікації, Богослов'я

Спілкування Святого Духа в Україні: богословське обґрунтування автокефалії. Частина ІІ

Моя стаття веде до висновків щодо богословського обґрунтування автокефалії: автокефалія є даром Духа. Цей дар може бути лише визнаний іншими, а не подарований ними...

Спілкування Святого Духа в Україні: богословське обґрунтування автокефалії

12 05 2016   Микола Денисенко, диякон Публікації, Богослов'я

Спілкування Святого Духа в Україні: богословське обґрунтування автокефалії

Рух за автокефалію Православної Церкви України наближається до свого столітнього ювілею, який відбуватиметься 2021 року...

Справедливість, рівність та любов як соціальні ідеї у Євангеліях та посланнях ап. Павла

16 03 2016   Анатолій Коваль Публікації, Богослов'я

Справедливість, рівність та любов як соціальні ідеї у Євангеліях та посланнях ап. Павла

У статті звернено увагу на християнську релігію як основного історичного формувача західної цивілізації і західних соціальних цінностей.

«Культовий декор», Або таємниця фуміе

9 03 2016   Священик Анатолій Хільченко Публікації, Богослов'я

«Культовий декор», Або таємниця фуміе

На мою думку, проблема "революції культових форм" була поставлена саме католицьким богословським світоглядом внаслідок того, що у своїй спекулятивній царині їхня теологія надто далеко відійшла від "літургійної реальності"...

Щодо дискусії про богослужбову мову. Частина IV

29 02 2016   Олександр (Драбинко), митрополит Публікації, Богослов'я

Щодо дискусії про богослужбову мову. Частина IV

Яким може бути вихід? Якщо представникам крайніх напрямків досить важко порозумітися, то «помірковані консерватори» й «помірковані ліберали» можуть і мають знайти спільну позицію щодо мовного питання...

«Благословити на війну»: відповідь жінці з квітами

22 02 2016   Священик Анатолій Хільченко Публікації, Богослов'я

«Благословити на війну»: відповідь жінці з квітами

Бувають такі випадки, коли боязко відповідати. Особливо, якщо бачиш людину вперше й востаннє...

Щодо дискусії про богослужбову мову. Частина III

10 02 2016   Олександр (Драбинко), митрополит Публікації, Богослов'я

Щодо дискусії про богослужбову мову. Частина III

Сумніви у правомірності чи доцільності вживання у православному богослужінні сучасної (української) мови, часто аргументується тим, що служіння давніми мовами є загальноприйнятою практикою в Помісних Православних Церквах. Однак це твердження потребує уточнення...

Щодо дискусії про богослужбову мову. Частина II

4 02 2016   Олександр (Драбинко), митрополит Публікації, Богослов'я

Щодо дискусії про богослужбову мову. Частина II

Чи є вживання сучасної (і, зокрема, української) мови у богослужінні «зрадою» заповіту та спадщини свв. Кирила та Мефодія? Про це та деякі історичні обставини місії Солунських братів у другій частині науково-богословської розвідки...

Щодо дискусії про богослужбову мову

2 02 2016   Олександр (Драбинко), митрополит Публікації, Богослов'я

Щодо дискусії про богослужбову мову

Як сталося, що християнська Церква настільки безболісно відмовилася від мови Христа та Його єврейської «культурної плоті»? Відповідь на це питаннядля нас дає богослів’я П’ятидесятниці...

Інша апологетика, або Яким має бути сучасний захист християнської віри

19 01 2016   Анатолій Денисенко Публікації, Богослов'я

Інша апологетика, або Яким має бути сучасний захист християнської віри

У статті автор ділиться своїми рефлексіями над новими книжками з апологетики...

Переосмислення Реформації

17 12 2015   Пітер Бергер Публікації, Богослов'я

Переосмислення Реформації

Релігійний плюралізм змушує людей на тому чи іншому рівні інтелектуального розвитку обирати між сутністю своєї віри та тими її елементами, що піддаються дискусії...

НОВИНИ

Всі матеріали

останні коментарі

Битва за три буквы. Действительно ли УПЦ МП уже не заст...

dutchak1

dutchak1 написал:

Весь этот словесный хоровод имеет отношение к особого “сорта” людям, с которыми мы живем в одной стране и которые называют себя “верующими”, которые придумали себе “Бога”. Ну, в общем, малахольные такие, как несовершеннолетние дети, недееспособные. Е. Щеткина еще называет их “потребители”. В силу этой недееспособности и по примеру других государств им выделили конституционную песочницу. Правда в других государствах еще и запрет для государства влазить в песочницу...Но что не сделаешь для любимого дитя! А тут еще часть этих неразумных деток начали делить Бога и своего Бога опрометчиво прописали в соседнем государстве. С таким же успехом могли прописать на Марсе или на Венере. Игра то ведь. Но суръезные дяди начали играть в ту же игру, начали делить недееспособных на законно рожденных от правильного Бога и не совсем по закону, требуют документального подтверждения прописки Бога, нотариально подтвержденную подпись Бога...Иногда кажется что часть этих взрослых дядей и теток надо дополнительно изолировать, создать новое конституционное отделение или использовать их же методику и строить для них новую песочницу. Назовём ее Страна Д. Ну как в той детской сказке, про деревянного мальчика...

К противостоянию с Константинополем подключилась РПЦвУ:...

dima222

dima222 написал:

Почему для русскоязычной паствы открывает храм группа людей, называющая себя "Украинской Православной Церковью"? wink 

УПЦ (МП) продолжает негласно рукополагать епископов Кры...

dima222

dima222 написал:

Рукоположение сепаратиста Каллиника стало возможным как следствие новой политики команды Зеленского - безразличие к церковным вопросам и компас на сближение с русским благословили Онуфрию и Паканичу поставить еще одного русского человека в МП. Кстати ничем не лучше и новоизбранные епископы. Чем можно объяснить избрание Никодима Пустовгара как не позицией по поддержке русского мира на Черниговщине. Других заслуг у него нету...

Архієпископ-ректор Почаївської семінарії послав «сосати...

dima222

dima222 написал:

Вітання владиці Іову з Івано_Франківської єпархії УПЦ МП: спаси, Господи, владико за Ваші компліменти у нашу адресу! Знаєте, образливо до глибини душі. При скорій зустрічі у Почаєві обовязково зустрінусь з Вами і подивлюся прямо в очі... 

Чи дійде до церковного майдану?

dima222

dima222 написал:

Цікаво що офіційний сайт УПЦ МП має таку собі розлогу колонку де дублює новини із офіційного сайту РПЦ - тут і про Путіна новини і про Медведєва і про російську армію якій РПЦ будє храми... Відкриваєш сайт УПЦ а там новини про Путіна... ото радость із Patriarchia.ru 

Віряни ПЦУ відстояли у Верховному суді право на перехід...

dutchak1

dutchak1 написал:

Ну і що, хтось читав те судове рішення? З чим вітали парафіян і настоятеля храму?

25.          Тому, суд доходить висновку, що в даному випадку спір виник між засновниками та членами релігійної організації - Хустської єпархії УПЦ та релігійної громади - Релігійної громади УПЦ КП, яка вирішила змінити канонічне підпорядкування, подавши заяву про реєстрацію змін до статуту, що свідчить про приватно-правовий характер спірних правовідносин.

26.          У зв`язку з цим, судами попередніх інстанцій було помилково віднесено даний спір до       юрисдикції адміністративних судів, оскільки позовні вимоги у зазначеній справі спрямовані на захист цивільних прав позивача і з огляду на суб`єктний склад сторін спору він має вирішуватися за правилами господарського судочинства.

wink 

До недавнего времени можно было со снисходительной ирон...

dima222

dima222 написал:

Реально, перечитував іноді біографії наших архієреїв, ужасає те, що більшість немає навіть очної семінарї, і серед них найнайвищі чини архіреїв, даже предстоятелів!... ті що роками мучили свої голови і животи поклали у семінаріях, академіях і єпархіальних послушаніях - в тіні Церкви, а пронирливі і дерзновенні - керують єпархіями... парадоксіс ))) 

Тут священники УПЦ (РПЦ) говорят, мол, что признание ПЦ...

dima222

dima222 написал:

Стаття відмінна. Молодець

Отець Микола Данилевич закрив для мене можливість комен...

dima222

dima222 написал:

Многая лета, отец Андрей

УПЦ МП вже не називає ПЦУ "розкольниками"...

dima222

dima222 написал:

Дякую. Дуже вичерпно і тепер маю багато аргументів на захист ПЦУ перед знайомими з МП. Варто радіти! 

И снова перлы известного запорожского религиозно-полити...

dima222

dima222 написал:

Страшно от таких слов Луки - неужели здоровый человек может такое глаголати? 

Чи має Церква моральне право судити содомітів?

Олександр

Олександр написал:

Короткий зміст матеріалу: Свій хвалить своїх.

Пятилетка сдерживания. Итоги пяти лет правления митропо...

Onufriy

Onufriy написал:

Цитата: dutchak1
церква з державою немає ніяких спільних інтересів і їх діяльність не перетинається і не доторкується в жодній точці

А слухаючи Гундяєва, так і не скажеш... fellow

Дякую Вам за визнання того, що МП веде антидержавну діяльність wink (звісно трішечки, ну саму крихітку):
Цитата: dutchak1
Позиція організації (МП) стала ворожою окремим проявам держави

Пятилетка сдерживания. Итоги пяти лет правления митропо...

dutchak1

dutchak1 написал:

Однією з основних перешкод в державно-церковних відносинах в Україні є існування т.з науки «релігієзнавство». Назагал це мирне заняття, яке зайняло скромне але менш-більш дохідне місце в явищі української тіньової науки, невелике і замкнене болітце, в якому перетирають свої, далекі від життя, проблемки, плодять докторів і кандидатів філософії. І все би нічого, але в умовах нашої країни ця «наука» зайняла місце між державою і церквами і фактично, самостійно уповноваживши себе на представлення церков, в якості посередника веде діалог з державою. З представників цієї «науки» формуються комітети, департаменти, відділи міністерства яким надалі і доручають те, що в нас названо «державною політикою в області релігії». Зрозуміло, що для більшості держчиновників і законодавців релігія то тьомний лєс і, при виникненні якихось проблем з релігійними організаціями, вони біжать до релігієзнавця, який їм все розкладе «по поличкам». Ну не бігти же їм до тих малохольних, які Богу моляться. Тобто ситуація анекдотична – проголошуючи з усіх трибун про необхідність діалогу з церквами, держава той діалог і відносини імітує, замінює на відносини з бутафорською церквою, утвореною на держзамовлення докторами філософії і політології від релігієзнавства. Причому та побудова почалась ще в 1990 році, коли новоспеченими демократами і викладачами кафедр наукового атеїзму був зліплений союзний релігійний закон де по зразку цивільної громадської організації почали ліпити релігійні. Це була своєрідна резервація для віруючих і в Україні той процес підхопили вже місцеві діячі наукового атеїзму разом з діячами НРУ.

Всі релігієзнавці і викладачі кафедр вміють розказати про різні моделі співіснування держави та релігії, що мають місце у світовій практиці, які, частіше за все, законодавчо оформлені. Але я добавлю, що це є тінь іншої, вищої істин, яка встановлює що спочатку моделі і відносини а потім законодавче оформлення. Загально ця максима в теорії права виглядає так – закони тільки регулюють суспільні відносини і ніколи їх не створюють. Відносини передують законам. І от в нашій ситуації після розпаду СРСР, в ситуації з нульовим рівнем права і відсутністю реальних релігійних організацій як суб’єктів права, перетягнувши до себе конституційний принцип відділення, ми почали ним регулювати відсутні суспільні відносини(!). За цих обставин ті спроби в 90-х роках зробити релігійний закон були приречені. Що і сталось. Перетягнувши слідом за Конституцією цивільне право, ми ним почали регулювати духовні, неправові відносини. І цьому могли б завадити ну хоч якісь, ну хоч елементарні відносини з тими убогими релігійними організаціями. Це не потребує якихось надзвичайних зусиль чи здібностей. Це може навіть релігієзнавець Єленський. Якщо захоче. Наприклад – Єленський любив раніше на різних телевізорах розказувати про важливість автономії релігійної організації і про необхідність її захисту і захисту переходів. Ну і потім він зліпив той закон, Закон Мародерів №4128. І от якби Єленський уважніше придивився до релігійних організацій і до того принципу автономії, він би міг зрозуміти що принцип відділення і принцип автономії це є одне і теж. Або взаємодоповнююче. Принцип автономії в першу чергу означає що організація сама(!) її проголошує, сама визначає її межі а держава тільки бере це потім до уваги. А тому, якщо всі християнські конфесії згідно своїх канонів визначають автономною організацією всю церкву а не парафію, якщо всі конфесії самостійно визначають правила утворення парафій і долю майна - то це і мало би бути одним з основних правил відносин держави і церков. А Конституція це тільки потім констатує як відділення.

Сьогодні цей процес «побудови відносин» продовжують т.з ефективні менеджери, які відчувши своєрідний запит, успішно експлуатують його ресурс. Текст релігійного закону і та діяльність найбільш вповні стали в утворенні організації ПЦУ. В унісон з православною симфонією, з менеджерами від віруючих, в Україні творять близнюка «русского мира». Ось один з них стверджує що УПЦ МП стала ворогом  суспільства. Лукавить, свідомо або по нерозумінню. Позиція організації стала ворожою окремим проявам держави а держава це не є суспільство. Держава це механізм збирання податків, підтримання порядку в суспільстві. Такий же як пральна машина в побуті і стверджувати що пральній машині необхідна церква просто смішно. В суспільстві необхідні якісь відносини держава з церквами, але наша придуркувата машина в своєму існуванні намагається використати церкву в своїх інтересах, інтересах далеких від суспільних. Тому завжди слушне попередження – церква з державою немає ніяких спільних інтересів і їх діяльність не перетинається і не доторкується в жодній точці. І в наших умовах відносини церкви з державою повинні починатись з тези – держава ворог церкви. Можна цитувати одного священника УГКЦ – держава не повинна робити нічого поганого для церкви і нічого доброго. Те, що «УПЦ (МП) всячески демонизируют Минкульт», ну що ж - під час війни завжди виникає потреба в специфічних «законах», текстах. Потреба в людях типу Медінський, Юраш, Єленський і існуючі з обох сторін фронту контори «міністерство культури» перетворилися в розсадники мракобісся.

 

Священик Сєверодонецької єпархії УПЦ (МП) звершив чин в...

Onufriy

Onufriy написал:

Та це прямо чудо!...
Схоже, що "капітан сьогодні був тверезий"