Вхід

У вас немає акаунту на Religion.in.ua? Зареєструйтесь

Богослов'я
Від теопоетики до геополітики. В НПУ імені М. Драгоманова провели IV науково-методологічний семінар «Актуальні проблеми сучасного богослов’я»

22 06 2017   Анна Поліщук Публікації, Богослов'я

Від теопоетики до геополітики. В НПУ імені М. Драгоманова провели IV науково-методологічний семінар «Актуальні проблеми сучасного богослов’я»

10 червня 2017 року в Національному педагогічному університеті імені М.П. Драгоманова провели IV науково-методологічний семінар «Актуальні проблеми сучасного богослов’я».

«Українська публічна теологія». Нотатки з презентації книги о. Кирила (Говоруна)

15 06 2017   Анна Поліщук Публікації, Рецензії, Богослов'я

«Українська публічна теологія». Нотатки з презентації книги о. Кирила (Говоруна)

Значною подією в українському богослов’ї стала презентація книги отця Кирила (Говоруна), яка відбулася 12 червня 2017 р. в київській книгарні «Є».

Шляхи богословської думки у ХХ столітті. Нотатки з презентації книги Павла Гаврилюка у Києві

25 05 2017   Анна Поліщук Публікації, Рецензії, Богослов'я

Шляхи богословської думки у ХХ столітті. Нотатки з презентації книги Павла Гаврилюка у Києві

19 травня 2017 року в Києві на базі  НПУ імені М.П. Драгоманова відбулася лекція Павла Гаврилюка «Шляхи православного богослов’я в двадцятому столітті: Георгій Флоровський та його оточення», в межах якої презентували книгу «Георгій Флоровський та релігійно-філософський ренесанс». Доречно зауважити, що це авторизований переклад праці з англійської, який нещодавно вийшов друком у видавництві «Дух і літера».

Православные индульгенции

7 04 2017   Кирилл (Говорун), архимандрит Публікації, Богослов'я, Історія

Православные индульгенции

Обычно считается, что индульгенции – специальные грамоты об отпущении грехов – были явлением западного христианства. Как известно, торговля ими стала одной из главных причин Реформации в начале XVI века.

Єдиний складний Христос

30 03 2017   Кирило (Говорун), архімандрит Публікації, Богослов'я

Єдиний складний Христос

Анотація основних положень докторської дисертації на тему “Богословська суперечка у сьомому столітті щодо дій та воль у Христі”. Захищена 2003 року у Даремському університеті (Великобританія). Науковий керівник: член Королівської Академії проф. Ендрю Лаут.

Хто такі протестанти й чого вони хочуть? Коментар до харківського прес-туру “Європа. Протест. Реформи”

15 03 2017   Підготувала Марина Закатова Публікації, Богослов'я

Хто такі протестанти й чого вони хочуть? Коментар до харківського прес-туру “Європа. Протест. Реформи”

Учасники прес-туру відвідали лютеранську та п'ятдесятницьку, баптистську, євангельську та адвентистську громади, а також приміський центр реабілітації хімічно залежних осіб.

Лідерство: забуті характеристики біблійного слуги

9 03 2017   Анатолій Денисенко Публікації, Рецензії, Богослов'я

Лідерство: забуті характеристики біблійного слуги

У багатьох з тих, хто хворіє на «месіанський» синдром відносно постатей своїх пасторів та єпископів, поступово відкриваються очі і відбувається якщо не повалення, то принаймні розхитування, власних ідолів.

Община как природа Церкви (окончание)

15 02 2017   Архимандрит Кирилл (Говорун) Публікації, Богослов'я, Аналітика

Община как природа Церкви (окончание)

С общими экклезиологическими языками происходит парадокс: православные богословы отождествляют с ними свою традицию, а некоторые даже претендуют на эти языки как на исключительную собственность православия. Однако это не что иное, как попытки плагиата...

Община как природа Церкви

15 02 2017   Архимандрит Кирилл (Говорун) Публікації, Богослов'я, Аналітика

Община как природа Церкви

Эта статья посвящена Церкви. Ее целью является продемонстрировать, что многое из того, что мы считаем в Церкви неизменным, на самом деле меняется, а то, чем мы иногда пренебрегаем, составляет ее суть или природу...

Відносини між УГКЦ і РПЦ у сучасній фазі католицько-православного екуменізму

10 02 2017   Микола Крокош Публікації, Богослов'я, Аналітика

Відносини між УГКЦ і РПЦ у сучасній фазі католицько-православного екуменізму

РПЦ підкріплює свої звинувачення цілком конкретними закидами на адресу УГКЦ. Тому розглянемо їх детальніше, намагаючись при цьому залишатися в нейтральній екуменічній перспективі...

«Православний Тибет» (концепція «арфи»)

25 01 2017   Священик Анатолій Хільченко Публікації, Богослов'я

«Православний Тибет» (концепція «арфи»)

Нині – складні часи. Люди прагнуть знайти певні орієнтири неспростовні. Тож це стосується і діяльності аскетичної. У «пустелі», очевидно, доведеться і мені заволати. Тож і вирішив спробувати пояснити певні підходи коректні до явища т. зв. «православного тибету», який у нас, в Україні, наявний.

Що говорять про новий Молитовник в українських церквах?

11 01 2017   Протоієрей Андрій Дудченко Публікації, Інтерв'ю, Богослов'я

Що говорять про новий Молитовник в українських церквах?

В цьому проекті ми намагалися втілити ідею об’єднання у єдиній молитві православних християн України, розділених на церковні юрисдикції, що не визнають одна одну...

Чи можлива візантійська «симфонія» у наш час?

28 12 2016   Кирило Говорун Публікації, Богослов'я, Аналітика, Історія

Чи можлива візантійська «симфонія» у наш час?

Цей аналіз підводить до висновку, що жодна модель симфонії минулого не задовольнила б сьогоднішні церкви, які вже здобули досвід відокремлення церкви та держави...

Архимандрит Кирилл (Говорун): «Собор показал нам, чем мы на самом деле являемся»

22 12 2016 Публікації, Богослов'я, Аналітика

Архимандрит Кирилл (Говорун): «Собор показал нам, чем мы на самом деле являемся»

Собор вышел за рамки ожиданий как оптимистов, так и пессимистов. Он не стал триумфом всеправославного единства, но также не разочаровал тех, кто верит в соборность Православия...

Філософія права Саїда Нурсі та Памфіла Юркевича: порівняння християнської І мусульманської доктрини особистої автономії

22 12 2016   Юрія Шеляженко, Тетяна Француз-Яковець Публікації, Богослов'я, Історія

Філософія права Саїда Нурсі та Памфіла Юркевича: порівняння християнської І мусульманської доктрини особистої автономії

Автор обрав вчення С. Нурсі та П. Юркевича для порівняння православних та ісламських коренів філософії права через феномен поєднання ними духовного і світського авторитету в національній правосвідомості (українській та турецькій)...

Вступ до книги "Мета-еклезіологія..." (Продовження)

19 12 2016   Кирило Говорун Публікації, Богослов'я

Вступ до книги "Мета-еклезіологія..." (Продовження)

Експеримент з обговорення церкви у феноменологічному чи аналітичному ключі наразі незавершений. Ця книга є радше запрошенням подумати у цьому напрямі...

Вступ до книги "Мета-еклезіологія: хроніки самоусвідомлення Церкви"

19 12 2016   Кирило Говорун Публікації, Богослов'я

Вступ до книги "Мета-еклезіологія: хроніки самоусвідомлення Церкви"

Предметом цієї книги є не стільки церква як така, скільки еволюція її самоусвідомлення – те, що можна назвати мета-еклезіологією.

Богослов та перекладач Костаке Мілков: “Мені в обличчя казали, що я зраджую нації, бо вважаю себе македонцем, але не є православним”

15 11 2016   Спілкувався Олексій Гордєєв Публікації, Інтерв'ю, Богослов'я

Богослов та перекладач Костаке Мілков: “Мені в обличчя казали, що я зраджую нації, бо вважаю себе македонцем, але не є православним”

На запрошення Співдружності студентів-християн України він читав лекції в Київській православній богословській академії, а також університетах Києва, Харкова, Одеси...

Миряне и Церковь в богословском осмыслении митр. Антония Сурожского

7 11 2016   Сергей Епик Публікації, Богослов'я

Миряне и Церковь в богословском осмыслении митр. Антония Сурожского

Если посмотреть на интернет-пространство Украины и на наше пестрое западно-восточное общество в целом, то создается не вполне радужная картина церковной жизни...

Коротко про богословське вживання слова «енергія»

21 10 2016   Ілля Бєй Публікації, Богослов'я

Коротко про богословське вживання слова «енергія»

В магічно-православній мові замість слова «енергія» використовується слово «благодать», і саме в магічному ключі часто-густо розуміється освячення Церквою предметів: ніби їх «зарядили» божественною енергією-благодаттю...

Професор Пол МакПартлен: «Католики і православні знаходять спільне підґрунтя в розумінні ранньої Церкви»

12 10 2016   Джон Бергер, переклад Миколи Крокоша Публікації, Інтерв'ю, Богослов'я

Професор Пол МакПартлен: «Католики і православні знаходять спільне підґрунтя в розумінні ранньої Церкви»

Монсеньйор МакПартлен, професор систематичного богослов’я і екуменізму в Католицькому Університеті Америки, розповів про
К’єтійський документ «Соборовість і примат підчас першого тисячоліття: Назустріч спільному розумінню служіння єдності Церкви».

Был ли апостол Иоанн Богослов «заживо зарыт в землю»? Еще об одном агиографическом мифе

11 10 2016   Архимандрит Феогност Пушков Публікації, Богослов'я, Історія

Был ли апостол Иоанн Богослов «заживо зарыт в землю»? Еще об одном агиографическом мифе

Помещенная в наших Минеях басня представляет собою «народное богословие», фольклор. К Священному Преданию Древней Церкви этот миф не имеет ни малейшего отношения...

К’єтійський документ

26 09 2016   Переклад Миколи Крокоша Публікації, Богослов'я, Офіційно

К’єтійський документ

16-21 вересня в італійському місті К’єті відбулася пленарна зустріч Змішаної міжнародної комісії богословського діалогу між Католицькою та Православними Церквами, на якій укладено спільний документ.

Ономастическая ересь отцов круглого стола?

16 09 2016   Илья Бей, Сергей Ковач Публікації, Богослов'я

Ономастическая ересь отцов круглого стола?

В свежепринятой Резолюции круглого стола «Вопросы духовной безопасности в информационном обществе» (Киево-Печерская Лавра, 6 сентября 2016 г.) мы нашли некоторые утверждения, которые, как кажется, базируются на евномиевском учении об имени, а потому мы считаем их спорными...

НОВИНИ

Всі матеріали

останні коментарі

Ще раз про церковне кріпацтво, або Чому світське законо...

josephus

josephus написал:

рпц "істинна церква" так само, як істинна синагога та мечеть 

Патриарх Кирилл духовенству РПЦ: «Кто со мной не соглас...

Onufriy

Onufriy написал:

Цитата: dutchak1
Ви і по вірі і по вчинкам своїм попадаєте або в Рай або в Пекло

До речі про віру, яка веде до пекла:
Цитата: Гундяєв
Если у кого-то еще остаются сомнения (в том), что нужно ли делать все то, о чем патриарх учит — оставьте все сомнения! И строго исполняйте то, что я повелеваю!
 
1.Це публічна декларація про легалізацію вже давно запровадженого у РПЦ папізму
Цитата: Кураєв
Чем православие отличается от католичества? Тем, что католикам понадобился формальный вселенский собор (Первый Ватиканский 1870 года), чтобы провозгласить догмат о папской непогрешимости. А у нас для этого достаточно декларации самого патриарха

2.Тепер етнофілетичне лжеучення (т.зв. "російський світ") офіційно стало обов'язковим для "всієї повноти" У/РПЦ

З чим варто привітати усіх "ревнителів за канонічну церкву" - вони таки доревнувалися!
Надійшов час, коли перебування у єдності з Москвою робить сповідання православної віри повністю неможливим 

УПЦ тормозит закон о декоммунизации, а ее митрополит са...

Філософ

Філософ написал:

Назви цих єпархій вже жавно змінені в УПЦ КП відповідним рішенням Св. Синоду. А те що сайти із старими назвали це всього лиш інформаційне недоопрацювання єпархій. Тому т-34 тобі нічого пінитись, а краще задуматись над своєю гудняївською організацією!

Ще раз про церковне кріпацтво, або Чому світське законо...

Onufriy

Onufriy написал:

Цитата: dutchak1
в Пекло. А от уже звідти не зможете поради передати. Ніхто ще не зміг звідти підказати – як вірити, в яку церкву ходити. Ну і ніхто ще не зміг туди сходити і вернутись з порадами. Була, правда, одна екскурсія за участю Данте
 
1.Тобто, Ви теж помітили, що Ваш емпіричний екзерсис не мав жодного смислу?.. Добре, що ми потроху знаходимо спільну мову...

2.Ви гарний захисник канонічної віри... Можливо саме тому Ви елементарно не знаєте про "екскурсію" Лазаря Віфанського (Чотириденного), який "повернувся і давав поради" з єпископської кафедри request

Ваш коментар цікавий тим, що демонструє печальне становище У/РПЦ: для того, щоб бути "захисником канонічної церкви", зовсім не обов'язково сповідувати православну віру... і взагалі - щось про неї знати

Більше того - у такій справі це тільки заважатиме...


УПЦ тормозит закон о декоммунизации, а ее митрополит са...

Onufriy

Onufriy написал:

С канонической точки зрения является нонсенсом несоответствие титула архиерея официальному названию его епархии

З канонічної точки зору безглуздо називати Церквою (зібранням вірних) структуру, у якій відкрито і систематично відбувається беззаконня 

УПЦ тормозит закон о декоммунизации, а ее митрополит са...

Т34

Т34 написал:

Крім того хто ви такі, щоб судити, що митрополит робить самочинно, а що ні. митрополит на те митрополит, що знає сам, що йому робити. Не рівня всяким ослам.

УПЦ тормозит закон о декоммунизации, а ее митрополит са...

Т34

Т34 написал:

А те області не перейменовані і лишаються Кіровоградською і Дніпропетровською - це хто винен, теж УПЦ МП? а ось сайт Кіровоградської "єпархії УПЦКП" http://www.cerkva-el.com.ua/ . Посилання cerkva-el розшифровуєся як церква Єлисаведграда. А на самому сайті заголовок " Кіровоградська єпархія". Ще ті сєпари виходить там сидять почитають і Кірова і Єлизавету І.

До речі те що Єлисаветград пов"язаний з Єлизаветою першою, це ви показуєте свою неграмотність, то що Єлисаветград походить од Фортеці св. Єлисавети.

 

Ще раз про церковне кріпацтво, або Чому світське законо...

dutchak1

dutchak1 написал:

Цитата: Onufriy
дотепно з Вашого боку - проповідувати емпіризм, як метод встановлення віросповідної Істини
 

Ну чому і причому емпіризм? Дай Вам Бог прожити ще сто років, але все ж таки колись.. І от після цього «колись» Ви і по вірі і по вчинкам своїм попадаєте або в Рай або в Пекло. А от уже звідти не зможете поради передати. Ніхто ще не зміг звідти підказати – як вірити, в яку церкву ходити. Ну і ніхто ще не зміг туди сходити і вернутись з порадами. Була, правда, одна екскурсія за участю Данте…

І так в кожного – ніхто не підкаже, ніхто не поможе і не дасть гарантій що якщо в цю церкву підеш – то 100% попадеш в Рай. Тому і не треба давати ніяких порад, ніяких засуджень. Краще за Бога це не зробить ніхто. Тим більше, що звертається Він до кожного окремо, тобто звертається тільки до мене і мені ніколи не видно як Він звертається до сусіда. Бог не «працює» з народами, державами, націями а тільки  особисто зі мною і мені просто не видно Його звернення до  сусіда, не видно гріхів сусіда.

В принципі можна пробувати говорити і про те, які результати віри в країнах, на континентах. В російській філософії є твердження про поразку християнства на словянських землях. Що це означає? Поразка на їх думку в порівнянні з західними землями і це, очевидно, не означає кількість віруючих і храмів в країнах, що порівнюються.  Успіх християнства це така своєрідна хода релігії, яка привела до утворення їхньої західної цивілізації.

Ну а те що я  сповідую химерний гіпермістицизм і кажу що до Церкви не застосовуються ні людські ні божі поняття – то який же тут гіпермістицизм? Не я сказав – Церква є Таїною. І що, Ви можете це досконало, людськими поняттями розшифрувати? Пробувати можна але завжди памятати що це тільки проба, яка може когось зацікавити а може і ні….

Церковний пес УПЦ покусав 3-річну дитину, а "отець Ніф...

adminos

adminos написал:

Шановний svcAlexander, у новині ТСН селяни не ідентифіковані як віряни УПЦ КП, тому робити висновки про їх конфесійну належність ми не можемо. Сама новина присвячена не архім. Ніфонту, а висвітленню події світським і православним сайтами. Передана їхня інтерпретація події, для звірки поставлені посилання на першоджерела. Кожен неупереджений читач може переконатися, наскільки позиція ТСН і офіційного сайту УПЦ відповідає журналістським стандартам і християнським заповідям.

Ще раз про церковне кріпацтво, або Чому світське законо...

Onufriy

Onufriy написал:

Цитата: dutchak1
ви... не маєте права нечестивих і грішників вишукувати, судити
Навіщо ця спекуляція?. Взагалі - до чого тут осудження грішника? feel 
Ви ж напевно розумієте, що йдеться про зовсім інше - про засудження святоросійства, як потворного лжеучення, яке веде усіх причетних до загибелі - "єретики Царства Божого не спадкують" (Гал. 5:20-21)
Щодо подібних відхилень сказано: "єретика цурайся" (Тит. 3:10). Завжди - незалежно від того, хто єретик: диякон, приходський священик чи патріарх московський - на якесь там ім'я
А вже те, чи правильна твоя віра – побачиш по результатах
?!.. belay Дуже дотепно з Вашого боку - проповідувати емпіризм, як метод встановлення віросповідної Істини   wink 
Що оригінально поєднується з Вашим попереднім коментарем, де Ви нещодавно сповідували химерний гіпермістицизм:
до Церкви не застосовуються ні людські ні божі поняття
 
Це дуже повчально - спостерігати як за Вашою логікою, так і за динамікою Вашої світоглядної еволюції

Церковний пес УПЦ покусав 3-річну дитину, а "отець Ніф...

svcAlexander

svcAlexander написал:

Саме представники Київського патріарату і стали тими "кілька опитаних селян", про яких "Релгії" чомусь не сказали, що вони побажали залишитись невідомими. Ті, хто знають о. Ніфонта, можуть розказати про нього, не приховуючи  від сорому своїх імен, бо знають, що брехати не прийдеться.

На жаль , ця новина написана так, щоб складалось враження, що винен священик, та ще й ніби заперечує це, обвинувачуючи собаку, представників КП і журналістів. Але автор путає вину  і відповідальність. О. Ніфонт не заперечує своєї відповідальності за інцедент і все, що протрібно і що в його силах він робить. Але говорити про вину.. Запитайте себе: якби у Ніка Вуйчича була собака і стався такий інцедент - як би про це написали на Релігіях? 
Отож, все залежить від конфесії власника собаки. Адже автор статті навіть не знайомий з о. Ніфонтом, навіть не спілкувався з ним. 

Ще раз про церковне кріпацтво, або Чому світське законо...

dutchak1

dutchak1 написал:


Цитата: Onufriy
Якщо традиція розходиться з істиною, то то її потрібно облишити

Мови нема. Ви не їсте капусту, не читатєте акафісти і не ходите на етнофілетичні святоросійські політмасовки. Ви не називаєте спільноту, неспроможну до захисту православної віри - "Церквою". Ви не йдете на раду нечестивих, і на путь грішників не стаєте, і на зборищі губителів не сидите. І ще може такі люди є в різних кількостях. Але і ви, і ті люди в різних кількостях не маєте права нечестивих і грішників вишукувати, судити. А якщо і найдете і почнете їх «виховувати» - результат нульовий і поведінка ваша нераціональна. Можете навіть спровокувати мордобій. До віри з любого стану, чи з варварства-поганства чи з єресі не приходять раціональним шляхом, вихованням від доброзичливців чи сусідів. Тільки сам на Сам з Богом, тільки у вірі. А вже те, чи правильна твоя віра – побачиш по результатах. По результатах побачиш і те, чи розійшлася істина з традицією чи ні і гарантій в земному житті немає ні в кого. Хіба що у святих.

Ще раз про церковне кріпацтво, або Чому світське законо...

Onufriy

Onufriy написал:

Якщо традиція розходиться з істиною, то то її потрібно облишити
 
Амінь! У цьому випадку щось одне таки потрібно залишити smile або Істину, або традицію...
Тільки залишити Істину - набагато легше. Об'єктивно. Для цього лише треба:
1) назвати кирилівську єресь "особистими політичними переконаннями патріарха";
2) назвати спільноту, неспроможну до захисту православної віри - "Церквою" 

І тоді воно зразу полегшає, адже у вас залишиться канонічна традиція feel  Тоді можна і далі їсти капусту, читати акафісти і ходити на етнофілетичні святоросійські політмасовки
https://autocephalia.at.ua/news/kak_zaveshhal_velikij_nevskij/2017-09-13-880 
;

Ще раз про церковне кріпацтво, або Чому світське законо...

Onufriy

Onufriy написал:

Цитата: dutchak1
Церква... найкраще б було взагалі не перейматись ЇЇ існуванням а просто зберігати ЇЇ.  Вірити

Ну.. щоб зберігати Церкву - треба мати дуже багато здоров'я smile ..швидше таки Церква зберігає нас, ніж ми її feel

А щодо "віри" - то вірити у що? У те, що У/РПЦ є Невістою Христовою?.. (Та тільки Невіста повинна б зберігати вірність Небесному Женихові, а не обслуговувати хворі фантазії престарілого гебешника)

Чи вірити у триєдиний святоросійський народ? У "російськість"? У можливість збереження російської ідентичності з доп. участі у хресних ходах?
Чи може у "енергетичні пучки" Гундяєва? Чи у необхідність вшанування "заслуг" тиранів, убивць і гонителів Церкви (Івана 4-го, Сталіна і т.п.)?..

Блажен муж, що не йде на раду нечестивих, і на путь грішників не стає, і на зборищі губителів не сидить. Але в Законі Господнім воля його, і Закону Його повчається день і ніч (Псалми 1:1,2)

"РПЦ не зупиниться ні перед чим": в Раді назвали прич...

Kruvonis

Kruvonis написал:

Тут зовсім усе не так, для надання Автокефалії необхідно дуже багато сприятливих умов. В данний час в Україні немає жодної умови для надання Автокефалії як від Константинополя, так і москви - і маніпулювання нюансами на користь собі - зайве.  Представник Варфоломія був на минулому святокуванні Дня Хрещення Русі на Володимиській гірці - це було розгляд церквиденисенка як тих хто зацікавлений, після було інтервью, де представник дав чітку відповодь на цей рахунок. 
А Стаття хитро написана.