Вхід

У вас немає акаунту на Religion.in.ua? Зареєструйтесь

Аналітика
Роль Реформації в утвердженні міжнародно-правового ідеалу особистої автономії

8 06 2017   Юрій Шеляженко, Тетяна Француз-Яковець Публікації, Аналітика, Історія

Роль Реформації в утвердженні міжнародно-правового ідеалу особистої автономії

Розглядаючи Україну в контексті Європейського простору, маємо зрозуміти рушійні сили розвитку західної та глобальної цивілізації, серед яких найбільш помітним є прагнення людей до духовної, політичної і економічної свободи та соціальної рівності, реалізації інтересів (покликання, потреб) кожної людини у добровільній праці та в умовах вільного ринку – основи раціональної організації суспільного життя, описані Максом Вебером у класичній праці «Протестантська етика і дух капіталізму» [1].

Казус Лонгина

26 04 2017   Илья Бей, магистр богословия Публікації, Аналітика

Казус Лонгина

Преосвященный Лонгин (Жар), епископ Банченский, викарий Черновицкой епархии, основатель детского дома и Герой Украины, кажется, уже больше года не поминает своего предстоятеля, святейшего Кирилла, патриарха Московского и всея Руси.

Не боги горшки обжигают? Отзыв на проект документа «Профессии, совместимые и несовместимые со священством»

23 02 2017   Илья Бей, магистр богословия Публікації, Рецензії, Аналітика

Не боги горшки обжигают? Отзыв на проект документа «Профессии, совместимые и несовместимые со священством»

В проекте документа хорошо было бы увидеть хотя бы попытку ответить на животрепещущие вопросы, а не компиляцию из зачастую изживших себя канонов...

Община как природа Церкви (окончание)

15 02 2017   Архимандрит Кирилл (Говорун) Публікації, Богослов'я, Аналітика

Община как природа Церкви (окончание)

С общими экклезиологическими языками происходит парадокс: православные богословы отождествляют с ними свою традицию, а некоторые даже претендуют на эти языки как на исключительную собственность православия. Однако это не что иное, как попытки плагиата...

Община как природа Церкви

15 02 2017   Архимандрит Кирилл (Говорун) Публікації, Богослов'я, Аналітика

Община как природа Церкви

Эта статья посвящена Церкви. Ее целью является продемонстрировать, что многое из того, что мы считаем в Церкви неизменным, на самом деле меняется, а то, чем мы иногда пренебрегаем, составляет ее суть или природу...

Криза ідентичності християнських церков в Україні під час війни

13 02 2017   Юрій Чорноморець Публікації, Аналітика

Криза ідентичності християнських церков в Україні під час війни

Війна на Сході України стала викликом для українських церков, на який не усі вони дають гідну відповідь. Цілий ряд церков мають масштабну кризу власної ідентичності, яка потребує системного релігієзнавчого аналізу...

Відносини між УГКЦ і РПЦ у сучасній фазі католицько-православного екуменізму

10 02 2017   Микола Крокош Публікації, Богослов'я, Аналітика

Відносини між УГКЦ і РПЦ у сучасній фазі католицько-православного екуменізму

РПЦ підкріплює свої звинувачення цілком конкретними закидами на адресу УГКЦ. Тому розглянемо їх детальніше, намагаючись при цьому залишатися в нейтральній екуменічній перспективі...

Концепция «Русского мира» в православных СМИ в Украине

29 12 2016   Александр Овсиенко Публікації, Аналітика

Концепция «Русского мира» в православных СМИ в Украине

Анализ православных электронных и печатных изданий, относящихся к Московскому патриархату, позволяет сделать вывод, что в них нет ни одной статьи, в которой концепция «русского мира» была подвергнута хотя бы конструктивной критике...

Чи можлива візантійська «симфонія» у наш час?

28 12 2016   Кирило Говорун Публікації, Богослов'я, Аналітика, Історія

Чи можлива візантійська «симфонія» у наш час?

Цей аналіз підводить до висновку, що жодна модель симфонії минулого не задовольнила б сьогоднішні церкви, які вже здобули досвід відокремлення церкви та держави...

Викладання предметів духовно-морального спрямування у загальноосвітніх навчальних закладах: стан і тенденції

26 12 2016   Юрій Решетніков, к.філос.н. Публікації, Аналітика

Викладання предметів духовно-морального спрямування у загальноосвітніх навчальних закладах: стан і тенденції

На сьогодні існують усі необхідні, зокрема і нормативні, умови для забезпечення подальшого впровадження викладання курсів духовно-морального спрямування на основі відповідного волевиявлення з боку батьків..

Який зв

26 12 2016   Максим Балаклицький Публікації, Аналітика

Який зв'язок 25 грудня та 500-річчя Реформації?

Так поставив це запитання один з моїх друзів. Судячи з його пафосу, він мав на увазі, що зв'язку не існує. На перший погляд...

Архимандрит Кирилл (Говорун): «Собор показал нам, чем мы на самом деле являемся»

22 12 2016 Публікації, Богослов'я, Аналітика

Архимандрит Кирилл (Говорун): «Собор показал нам, чем мы на самом деле являемся»

Собор вышел за рамки ожиданий как оптимистов, так и пессимистов. Он не стал триумфом всеправославного единства, но также не разочаровал тех, кто верит в соборность Православия...

Православная церковная юрисдикция на территории Украины согласно канонически значимым документам

6 12 2016   Василий Лурье, доктор философских наук Публікації, Аналітика, Історія

Православная церковная юрисдикция на территории Украины согласно канонически значимым документам

К православным церковным делам на территориях, входящих в состав международно признанных границ Украины, в разное время имели отношение четыре митрополии Константинопольского патриархата...

Открытость гуманизма как богословско-философский locus

28 11 2016   Михаил Черенков Публікації, Аналітика

Открытость гуманизма как богословско-философский locus

Настоящее время ознаменовалось тем, что многие важные дискуссии обрываются и закрываются, или уже закрыты...

Мовою цифр і персоналій: єпархії, дієцезії, екзархати та єпископат УГКЦ і РКЦ у 2016 році

19 10 2016   Володимир Мельник Публікації, Аналітика, Офіційно

Мовою цифр і персоналій: єпархії, дієцезії, екзархати та єпископат УГКЦ і РКЦ у 2016 році

Після публікації таблиць щодо складу єпархій, вікаріатств і єпископату православних Церков України станом на 2016 рік пропонуємо статистичні дані про єпархії, дієцезії, екзархати та єпископат греко- і римо-католиків...

Мовою цифр і персоналій: єпархії, вікаріати та єпископат УПЦ (МП), УПЦ КП, УАПЦ у 2016 році

26 09 2016   Володимир Мельник Публікації, Аналітика, Офіційно

Мовою цифр і персоналій: єпархії, вікаріати та єпископат УПЦ (МП), УПЦ КП, УАПЦ у 2016 році

Портал "Релігія в Україні" знайомить читачів зі статистичними даними релігійних організацій України станом на 2016 рік. До уваги пропонуються таблиці...

Релігійна свобода в Україні: протестантський контекст

20 09 2016   Максим Балаклицький Публікації, Аналітика

Релігійна свобода в Україні: протестантський контекст

Моя теза полягає в тому, що в контексті захисту релігійної свободи статус меншості не є недоліком...

Шляхи подолання дискримінації у праві на свободу совісті та релігії

16 09 2016   Юрій Шеляженко Публікації, Аналітика

Шляхи подолання дискримінації у праві на свободу совісті та релігії

Необґрунтована і протиправна дискримінація у праві на свободу совісті та релігії закріплюється такими новелами Законів України «Про свободу совісті та релігійні організації», «Про альтернативну (невійськову) службу», як...

«Передача» Киевской митрополии Московскому патриархату в 1686 году: канонический анализ

13 09 2016   Константин Ветошников Публікації, Аналітика, Історія

«Передача» Киевской митрополии Московскому патриархату в 1686 году: канонический анализ

Очевидно, что патриарху Московскому не было предоставлено никакого подчинения или изменения юрисдикции митрополии (что запрещено канонами)... Канонический статус Киевской митрополии очень близок к статусу епархий «Новых территорий» (Νέων Χωρῶν) в Греции.

Реформация и мы

13 09 2016   Михаил Черенков Публікації, Аналітика

Реформация и мы

В сегодняшней Украине именно Церкви пользуются наивысшим уровнем доверия, а значит могут сыграть ключевую роль в реформировании всего общества.

Релігійно-політична ситуація у країнах Міжмор

31 08 2016   Ігор Загребельний Публікації, Аналітика

Релігійно-політична ситуація у країнах Міжмор'я і ціннісний вибір України

Простір Міжмор'я утверджується в ролі острівця справжньої європейськості. Не варто переоцінювати масштаби консервативного повороту у Центральній Європі. Але поки що цей регіон приємно виділяється на тлі і Заходу, і Росії...

Война православных с православием

24 08 2016   Денис Таргонский Публікації, Аналітика

Война православных с православием

Гонители православия в реальности совсем не Диоклетианы, а праведные гении, ревностные православные христиане...

Процесія, проща, хресна хода як форми зовнішньої релігійної активності

11 07 2016   Протоієрей Богдан Огульчанський Публікації, Аналітика

Процесія, проща, хресна хода як форми зовнішньої релігійної активності

Кожному вірянину важливе почуття солідарності, «відчуття плеча», важливо, що є однодумці, які розділяють його віру. І тому цілком логічно дати пішому руху певну релігійну символіку...

Як досягти єдності та помісного статусу?

1 07 2016   Митрополит Олександр (Драбинко) Публікації, Аналітика

Як досягти єдності та помісного статусу?

Відновлення церковної єдності вимагає нині від нас, архієреїв Української Православної Церкви, змінити нашу позицію щодо кількох важливих питань церковного життя...

Українське православ

1 07 2016   Митрополит Олександр (Драбинко) Публікації, Аналітика

Українське православ'я: шлях до відновлення церковної єдності

Ми маємо сьогодні згуртуватися та спільними зусиллями отримати для нашої Церкви такий канонічний статус, який би дозволив сьогодні реально улікувати рану розколу...

НОВИНИ

Всі матеріали

останні коментарі

УПЦ (МП) и УПЦ КП ссорятся — страдают дети

Філософ

Філософ написал:

Поназомбовують бабок, а дітям потім розгрібати. Сектанти!

Окружний адмінсуд Києва розпочав слухання за позовом УП...

Філософ

Філософ написал:

В 95% випадків ті що говорять: "а у канонах написано..." чи "а святі отці казали..." насправді не читали ні перших, ні других. І  насторожує що такі люди займають там керівні посади. Мракобєсіє якесь...

Окружний адмінсуд Києва розпочав слухання за позовом УП...

dutchak1

dutchak1 написал:

Цитата: Філософ
Тут або РПЦвУ дотримується чинного законодавства, а бо знімається з реєстрації.

У них там таке робиться! Доказують, що статути походять від церковних канонів, а канони від Заповідей Божих які, в свою чергу, їм дав Бог. І при цьому в Міністерство і в суд, згідно процесуального права і законодавства України, не подають доказів і документів з печаткою і підписом Бога! Явно ненормальні.

За крок до «розп’ятого хлопчика», — Андрій Юраш про інф...

Філософ

Філософ написал:

     «Наведу приклад. Ось повідомлення про виступ митрополита Луки (Коваленка), архиєрея Запорізького на конференції у Греції під назвою «Сучасні методи дискримінації УПЦ в Україні». Поцитую дещо з виступу:«Схизмат во главе с Михаилом Денисенко и униаты, возглавляемые Святославом Шевчуком». Тобто маємо набір образливих дефініцій стосовно інших конфесій. Не вживаються властиві назви, застосовується зневага до лідерів Церков. У цьому контексті, якою може бути відповідь суспільства і тих релігійних організацій, до яких застосовують таку зневажливу форму спілкування?» - запитує чиновник.    
.  Це ще раз вкотре підтверджує, що так звана "УПЦ", загалом виконує замовлення ФСБ щодо розпалення міжконфесійної ворожнечі. Як і їх безглузді вигадки щодо "захоплень" храмів. Надіюсь, що пан Юраш займеться цими розкольниками-шовіністами "російського світу та їх провокативною діяльністю.

Окружний адмінсуд Києва розпочав слухання за позовом УП...

Філософ

Філософ написал:

Може б просто пора статути реєструвати з чинним законодавством України, а не пропихати, московські поправки. Тут або РПЦвУ дотримується чинного законодавства, а бо знімається з реєстрації.

о. Андрій Зелінський: «Ми з вами – народ мрійників»

В. Ясеневий

В. Ясеневий написал:

"Коли ми кажемо, що Олександр переміг, здолав, завоював, то це тільки тому, що в Олександра була достатня кількість таких конкретних, незвичайних і вірних воїнів. Хоча й Олександр завжди був попереду свого війська. Це теж відомий історичний факт. Дбайте про своїх “олександрів”. Вони дуже крихкі. Вони дуже потребують віри в себе".
Дві революції: Помаранчева і Гідності довели, що наш народ може постати за себе. А далі... А далі все вирішує провід. На жаль, у нас немає національного проводу. На жаль, у нас немає національної політичної еліти (як і будь-якої іншої), як єдиної команди. Покійний о.Дмитро Блажейовський закликав виховати національну еліту... Хто її виховає, якщо не Церква... Для чого так багато писати, о.Андрію?! Українець - совок і вата - це не литовець, латвієць, естонець, поляк, чех, румун і навіть не білорус, грузин, узбек і т.д. То в чому наша совковість і вата?
До речі, Ваші мудрі сентенції нічого і нікому не можуть дати і змінити в останні часи, які вже настали - часи повного володарювання мамони, гріха, зла і брехні, які сліпий не може бачити, глухий не може чути і немудрий не може розуміти... Чи є де-небудь хоч одне передбачення і пророцтво, що от-от, ще трошки ми все поправимо і все буде краще і буде повний розквіт нашої нації, народу і держави, як і всього людства?! Чи не дивно, а напевно страшно, що де-хто цього не розуміє, що живемо в останні часи, коли всюди і в усьому володарюватиме цар світу цього - за пропроцтвом Христа - диявол. 

Cуперечка щодо права власності та юрисдикційного підпор...

dutchak1

dutchak1 написал:

Cуперечку щодо права власності та юрисдикційного підпорядкування Православної Церкви св. Георгія Змієборця у Львові (1920-ті рр.) варто порівняти з сучасними реаліями - наскільки ми здичавіли за такий малий проміжок часу. Чи були завжди такими дикунами і варварами? Ну і чим не приклад цивілізованих відносин? «за храм точились майнові та юрисдикційні суперечки між Румунською та Польською автокефальними православними церквами (ПАПЦ)» - цивілізовані суперечки йшли між церквами! Майно ніколи, як і тепер, не було власністю парафії, громади чи міфічного загального зібрання! В суперечці тільки за один храм(!!!) у справі підшито 631 арк. І це складає складає листування Міністерства ісповідань з Православною митрополією у Польщі, Міністерством закордонних справ, посольством Республіки Польща у Бухаресті та консульством у Чернівцях, а також з львівським воєводою. Потім, як випливає з листа Міністерства закордонних справ до Міністерства ісповідань, польські дипломати(!!!) не вважали доцільним педалювати розгляд подібних питань і обстоювати права Варшавського митрополита. “До того часу поки не затверджено автокефалії Православної церкви в Польщі, політичні резони вимагають великої обережності(!!!) у вирішенні даної проблеми” – підкреслено в листі. Не педалювали, не вимірювали патріотизм церкви, не давали це на розсуд напівграмотним релігієзнавцям, не трясли різними законами чи проектами законів, не трясли вимогами до держави негайно автокефалію реєструвати! І, як і передбачали в МЗС, у практичну площину переговори перейшли лише після залагодження питання про автокефалію Православної митрополії в Польщі (відповідний Томос Вселенського Патріарха було підписано 13.11.1924 р.). 4 лютого 1925 р. митрополит Діонисій написав нового листа до міністерства, в якому зазначив, що найкращим способом вирішення суперечки може бути купівля храму. Митрополит(!!!) не збирав загони віруючих і напіввіруючих, які квасили носи односельчанам, пікетували, мітингували, шукали віри в судах. Митрополит писав листа і як християнин, як цивілізована людина просив продати храм! А як не було грошей то не ламав замки на храмі а просив допомоги у держави не поліцією і судом а грошима. Цивілізований світ, в який ми премося, збудований на вірі і на приватній власності.

УПЦ в Украине "значительно хуже", чем в СССР

Onufriy

Onufriy написал:

Ну от, дочекалися - У/РПЦ поставила новий рекорд канонічності: кров новомучеників прирівняли до ... жиру "сучасномучеників" request 

Хоча - яке там прирівняли! Навіть більше, - в очах каноністів "подвиг" сучомучеників набагато вищий - адже зараз їм (рясофорним "героям" ГБ) доводиться набагато гірше, ніж за часів СССР

За крок до «розп’ятого хлопчика», — Андрій Юраш про інф...

dutchak1

dutchak1 написал:

 "Сонце ще не зійшло, а в Країні Дурнів вже кипіла робота ..." (с) О.М. Толстой, "Золотий ключик або пригоди Буратіно"

 

Країна Дурнів існує не в тому розумінні, що її жителі не мають чи ще не придбали якихось знань а в тому, що і жителі і Країна існують як би поза знаннями, їх поведінка і слова відміняють закони фізики і закони здорового глузду. А оскільки ці закони все ж таки існують то і побачити цю країну і її мешканців хоч і складно, але можливо.

Складність в тому,  що мешканці без проблем закони цитують і навіть самі їх, на їх думку визначають. Тому залишається надіятись тільки на здоровий глузд і пробувати ним судити як прийняті так і майбутні вчинки і поведінку жителів Країни Дурнів.

Джерело цієї клоунади з переходами парафій, яку вже винесли на посміховище всього світу, виникло набагато раніше, ще при прийняті релігійного закону. Після оголошення  намагання захищати права релігійної організації на перехід і зміну підпорядкування, ніхто з законодавців і споживачів релігійного закону не включив при цьому здоровий глузд. Цей перехід же не має на увазі, що парафія встала, вбрала штани і мешти, взяла чемодан і перейшла вулицею з однієї хати в другу. А якщо навіть і так, то здоровий глузд підказує що мають існувати ті хати, з якої парафія вийшла і в яку зайшла. Тобто, на мові права, на мові закону це вимагає існування і в законі і  в праві ще суб’єктів права з якими парафія розриває чи будує відносини. А то у нас парафія з пустого місця переходить знову у пусте. Це потім відчувалось і були навіть намагання якось визначити правовий статус церков в законодавстві країни. Ці намагання не мали результату і все врешті обмежилось подвійною реєстрацією парафій. Тобто, крім того що парафія зареєструвалась у держави, все ж таки по здоровому глузду (чи по залишкам його) треба якось показати що той, неіснуючий суб’єкт права, до підпорядкування якого парафія якось переходить, згоден парафію прийняти.

Ну і про складніші речі. Наприклад це місце: « Головне науково-експертне управління Парламенту мало низку зауважень до законопроекту. Юристи Ради посилалися на практику Європейського суду зі справ людини, стверджуючи про необхідність автономії релігійних громад. Хоча саме це і зазначає автор законопроекту. «Є випадки, коли наближеність людини до громади і участь її у статутній діяльності цієї громади ще не означає повноправного членства. В усе це держава не втручається і залишає на розсуд самої громади», – підкреслює автор законопроекту В.Єленський. Це ж стосується і юридичної невизначеності терміну «релігійне життя». Парафія сама вирішує це питання, а відтак законопроект і не прописує чітких критеріїв, щоби не склалося враження, буцімто Держава нав’язує громадам ті чи інші норми щодо їхньої внутрішньої структури» (кінець цитати)

Безумовно, автономія громади це є альфа і омега цивілізованих відносин держави і релігійних організацій. Але тут п.Єленський, як кажуть, в живі очі тобі бреше, як шовком шиє — хоч би моргнув, вражий син (М.Вовчок).

 Автономія громади в цивілізованому світі означає що громада сама визначає і позиціонує себе автономною, сама визначає межі своєї автономії, сама визначає порядок свого утворення і правила внутрішнього життя. В християнських церквах парафії не є автономними( в жодній конфесії!!!), не визначають терміну «релігійне життя» і не прописують йому ніяких критеріїв, не встановлюють ніяких норм внутрішньої структури. Тобто, автономними релігійними організаціями є УПЦ, УПК КП, УГКЦ, РКЦ.

Ну і про зовсім складні речі, про існування яких корпоративний і штатний релігієзнавець Єленський не знає.

 Продовження цього бедламу у відношеннях держави і релігійних організацій походить від того, що списавши російське релігійне законодавство, ми з ним поперлись в Європу. Але цей варварський продукт, при реальному попаданні на територію європейської Феміди (Р І Ш Е Н Н Я  Справа "Свято-Михайлівська Парафія  проти України" (Заява N 77703/01) створює глухоніму ситуацію. Суд не розуміє як так сталось а ми не можемо зрозуміти рішення суду. Вся справа в тому, що основою відносин держави і релігії є Конституція, релігійний закон має бути частиною конституційного законодавства і ці документи (як Конституція так і закон) передбачають високу степінь легітимності, на рівні суспільного договору. Тобто, кожен громадянин країни, хоч його і не питали, від природи має і розуміє основні свої права і обов’язки і з ними згоден. І оскільки релігія відділена від держави, такий режим легітимності існує в цивілізованих країнах і у релігійних відносинах з державою. Європейський суд рахує і нас цивілізованими людьми і, якщо у нас релігійний закон показує церкву як добровільне зібрання незалежних юридичних осіб, то така ситуація погоджена і потрібна всім віруючим і всім церквам. Зрозуміло, що на початках незалежності ніхто не питав віруючих,  церкви (існуючі і неіснуючі) – чи треба вам таке визначення. Втім той перший законодавець міг подивитись структуру церкви, почитати канони – все це нісенітниця, яка тільки зараз, під час війни,  вилізла. Ну і тут як тут штатні патріоти і кон’юктурщики, типу Юраша, які взялись приводити канони у відповідність до законодавства. Підкреслю – варварського, візантійської моделі симфонії, законодавства.

За крок до «розп’ятого хлопчика», — Андрій Юраш про інф...

dutchak1

dutchak1 написал:

"Сонце ще не зійшло, а в Країні Дурнів вже кипіла робота ..."
(с) О.М. Толстой, "Золотий ключик або пригоди Буратіно"

Глава РПЦ презентовал сборник своих цитат о церкви, пол...

Onufriy

Onufriy написал:

КГ: Современному человеку сам разговор об отделении Сибири от России может показаться абсурдом, абсолютно беспочвенной идеей, — но ведь всего полтора века назад таким же абсурдом казалось отделение Украины!

Перевтомленому аполітичному пастирю Гундяєву щось показалось? smile (Чи щось показали - по лінії ФСБ?)
Тільки дарма він клопочеться, сказати по правді - Сибір це не росія:
https://rufabula.com/articles/2014/10/06/journey-from-russia-to-siberia
Так само, як не є московщиною Польща, Литва, Фінляндія, Україна і т.д. і т.п.

УПЦ в Украине "значительно хуже", чем в СССР

Onufriy

Onufriy написал:

новая модель церковно-государственных отношений... худше даже, чем в ... СССР

Насправді варто подякувати Коваленкові за його доповідь про "страждання" канонічників - він офіційно і привселюдно засвідчив, що для божественної УПЦ МП протиприродний зв'язок із сатаною (з безбожним комуняцьким режимом) був набагато цікавішим, ніж теперішнє пісне життя в Україні request 

Преступление и мракобесие. Когда Россия депортирует из ...

Onufriy

Onufriy написал:

молюсь на иконы и ... Мечтаю, чтобы моя супруга была хоть немного похожа на царицу Александру Федоровну

belay
Який екзотичний зразок святоросійського благочестя! Та цей зрадник-ревнитель іще православніший за самого богоданого дідуся Пу!
Не хотите быть выдворенными в Украину - бегите в Сибирь, за Полярный круг

Амінь!

УПЦ в Украине "значительно хуже", чем в СССР

Філософ

Філософ написал:

Ну так нехай їдусть в "Рускікій мір-СССР", чого ж тут сидіти і нини як їм погано. Давай чемодан-возкзал та й в "Рускій мір - СССР"...

Бюрократия вместо Бога

Onufriy

Onufriy написал:

Скажімо, впровадження комуняцько-дурисвітської титулатури "всієї русі" об'єктивно допомогло КГ у поширенні його єресі божественного триєдиного святоросійського народу