Вхід

У вас немає акаунту на Religion.in.ua? Зареєструйтесь

Аналітика
Завтра была война

10 03 2014   Архимандрит Кирилл (Говорун) Публікації, Аналітика

Завтра была война

Последствия того, что происходило в Германии ровно сто лет назад, и того, что происходит вокруг Крыма сейчас, могут быть очень похожими - для всей Европы и даже за ее пределами...

Дещо про міжцерковні та державно-конфесійні відносини

3 03 2014   Юрій Решетніков Публікації, Аналітика

Дещо про міжцерковні та державно-конфесійні відносини

Не можна судити про усю Церкву лише на основі заяв її окремих представників, розтиражованих ЗМІ. Тому намагання «перекроїти» конфесійну карту України, керуючись «революційною доцільністю», є не лише безвідповідальними, але й неповагою до почуттів мільйонів вірних УПЦ...

Ценностные измерения украинской стратегии в Крыму

27 02 2014   Владимир Волковский Публікації, Аналітика

Ценностные измерения украинской стратегии в Крыму

Чтобы описать возможные сценарии развития событий в Крыму, надо четко сформулировать вводные данные и посылки логики развития событий, ключевые факторы и силы, действующие на крымской арене. Каковы эти факторы и силы?

Майдан глазами патриарха Кирилла

22 02 2014   Автор: редакция портала «Религия в Украине» Публікації, Аналітика

Майдан глазами патриарха Кирилла

Поздно вечером в пятницу на официальном сайте Московской Патриархии появилось запоздалое обращение Патриарха Кирилла «к полноте Русской Православной Церкви в связи с событиями на Украине». В обращении мы видим нечто совершенно неожиданное...

Дарвін – «свій» у церкві?

17 02 2014   Олексій Гордєєв Публікації, Аналітика

Дарвін – «свій» у церкві?

Незважаючи на безперечну релігійність, 2/3 населення США не вбачають конфлікту між вірою та теорію еволюції.

Актуальные вопросы, стоящие перед пастырским сознанием в XXI веке

13 02 2014   Архимандрит Феогност (Пушков), кандидат богословия Публікації, Аналітика

Актуальные вопросы, стоящие перед пастырским сознанием в XXI веке

После «разрыва традиции» (а точнее – двух разрывов традиции за один только ХХ век, как справедливо отмечает Панарин) будущие священники оказались в том же положении, в каком и их паства, а именно – полнейшая «дезориентация в пространстве».

Емоції священиків та Євромайдан: власна думка

7 02 2014   Протоієрей Богдан Огульчанський Публікації, Аналітика

Емоції священиків та Євромайдан: власна думка

Якби у мене, як священика, запитали – за кого я, або: хто хороший, а хто поганий (а питають, звісно, часто), то я все ж таки б наполіг не на бінарній чорно-білій логіці, а звернув би увагу на причини суспільної напруги. Потім розглянув би щирість і чесність позицій сторін конфлікту...

Первый без равных. Ответ Константинопольского Патриархата на документ о первенстве, принятый в Московском Патриархате

8 01 2014   митрополит Элпидофор (Ламбриниадис) Публікації, Богослов'я, Аналітика

Первый без равных. Ответ Константинопольского Патриархата на документ о первенстве, принятый в Московском Патриархате

Ввиду чрезвычайной важности дискуссии о первенстве в Церкви портал «Религия в Украине» предлагает читателям полный русский перевод свежей статьи митрополита Элпидофора (Ламбриниадиса), православного богослова, видного иерарха Константинопольского Патриархата.

Возможен ли в Украинской Церкви «белорусский сценарий»?

28 12 2013   Автор: редакция портала «Религия в Украине» Публікації, Аналітика

Возможен ли в Украинской Церкви «белорусский сценарий»?

Сегодня Патриарх Кирилл уверенно превращается в своеобразного церковного монарха. Исключением из этой «монархической» схемы все еще остается Украинская Православная Церковь...

Віктор Єленський: Майдан змінює Церкви

27 12 2013   Розмовляв Євгеній Білоножко Публікації, Інтерв'ю, Аналітика

Віктор Єленський: Майдан змінює Церкви

Своїми думками з читачами порталу "Релігія в Україні" ділиться провідний український релігієзнавець, президент Української асоціації релігійної свободи...

Майдан і Церкви

23 12 2013   Людмила Филипович Публікації, Аналітика

Майдан і Церкви

Перебіг подій настільки динамічний, що не встигаєш за новинами, які обвалюються на тебе лавиною. Щось встигаєш обміркувати, а щось залишається на потім. Місячний протест людей на Майдані спонукає таки задуматися: а що, власне, відбулося і відбувається?

Про Майдан

12 12 2013   архімандрит Кирил (Говорун) Публікації, Аналітика

Про Майдан

Зараз для церков, які хочуть слідувати святим, є нагода сказати те, що зрузуміла більшість українського народу, який хоча і не вивчав у духовних семінаріях та академіях по декілька років морального богослов’я, проте чітко усвідомлює, що теперішня влада зовсім не є християнською, хоча її представники й готові демонструвати окремі ознаки схильності до православного культу...

Три евангельских искушения Христа в жизни Церкви

5 12 2013   Архимандрит Феогност (Пушков), кандидат богословия Публікації, Аналітика

Три евангельских искушения Христа в жизни Церкви

Мы хотим заслужить уважение и доверие у внешних? – Так для этого мы должны отличаться от них! Когда же они в нас видят все те же страсти и пороки, что цветут коростой на современном обществе, чему они станут восторгаться в нас?

Fleurs du mal

22 11 2013   Татьяна Деркач Публікації, Аналітика

Fleurs du mal

Не знаю, как у кого, а у меня при виде крестных ходов против евроинтеграции, содомии, за триединую Русь и царя-Искупителя сжимается сердце. Политправославие, нелюбимое дитя своей родной матери-Церкви и отца-Государства от их гостевого брака, как и любой гибрид, в конечном итоге должно было осознать, что никем из родителей официально признано быть не может.

Досвід Російської Федерації у забезпеченні реалізації права на свободу совісті у сфері освіти: організаційно-правові аспекти

31 10 2013   Юрій Решетніков, кандидат філософських наук Публікації, Аналітика

Досвід Російської Федерації у забезпеченні реалізації права на свободу совісті у сфері освіти: організаційно-правові аспекти

Російське законодавство надає дещо більші, порівняно з українським, можливості для співпраці держави і церкви у сфері освіти та для забезпечення можливостей щодо реалізації права на свободу совісті у вказаній сфері.

Реформирование системы духовного образования Украинской Православной Церкви на современном этапе

27 10 2013   Митрополит Антоний (Паканич) Публікації, Аналітика, Офіційно

Реформирование системы духовного образования Украинской Православной Церкви на современном этапе

Чего удалось достичь, а какие планы так и остались лишь планами? Какие вызовы сегодня стоят перед нами?..

Православ

11 10 2013   Геннадій Христокін Публікації, Аналітика

Православ'я та євроінтеграція: чому немає і не буде хвилі протесту?

Вже тиждень деякі маргінальні особистості з УПЦ намагаються роздмухати скандал навколо підписання митрополитом Володимиром Звернення щодо дискусії про європейські цінності в Україні. Однак «підняти хвилю» не вдається. Чому? На це є низка причин, більшість з яких помітні для небагатьох.

Євровузол

8 10 2013   Юрій Чорноморець Публікації, Аналітика

Євровузол

Приєднання УПЦ до Заяви Церков і релігійних організацій України викликало жваве обговорення у релігійних і світських колах. Оскільки сама УПЦ продовжує зберігати мовчання, свій коментар щодо згаданого звернення надав доктор філософських наук, релігієзнавець Юрій Чорноморець.

Украинские Церкви и евроинтеграция

8 10 2013   Михаил Белецкий Публікації, Аналітика

Украинские Церкви и евроинтеграция

На словах и на деле признавая поликонфессиональность Украины, УПЦ тем не менее склонна демонстрировать свою самодостаточность и очень слаба в межконфессиональной дипломатии и в установлении связей с другими церквами...

Из Европы ли дьявол?

4 10 2013   Михаил Черенков Публікації, Аналітика

Из Европы ли дьявол?

Обсуждение толерантности, прав меньшинств, свободы и достоинства человека легко переходит в спор о судьбе традиционных ценностей и христианского наследия, от которого лишь один шаг до демонизации современной Европы.

Все стабільно?

16 09 2013   Микола Крокош Публікації, Аналітика

Все стабільно?

Критичні думки до сьогоднішнього стану відносин між греко-католиками і православними в Україні.

Люди в храмах

1 09 2013   Віктор Єленський Публікації, Аналітика

Люди в храмах

Передрук «Релігією в Україні» фрагменту мого інтерв’ю в Gazeta.ua викликав неочікувано гостру дискусію читачів порталу. Хоча дискусія часом далеко виходить за академічні рамки, а її учасники не завжди дотримуються етичних норм ведення полеміки, вони піднімають дуже важливі питання. Тому мені видається необхідним зробити деякі важливі уточнення і дати необхідні пояснення.

“Церква повинна бути Церквою, а все інше – додасться само...”

1 09 2013   Володимир Мороз Публікації, Аналітика

“Церква повинна бути Церквою, а все інше – додасться само...”

Ці слова з недавнього інтерв'ю київського богослова Юрія Чорноморця я обрав недарма. Справді, чим має бути Церква, як не сама собою — містичним Тілом Христовим! Усе правильно. А втім, є один нюанс...

Ювілей 1025-річчя Хрещення Русі: здобутки українських церков

21 08 2013   Бесіду вів Володимир Волковський Публікації, Аналітика

Ювілей 1025-річчя Хрещення Русі: здобутки українських церков

Ювілейний рік продовжується, але вже можна тверезо оцінити здобутки і намітити основні проблеми, які ще потребують власного вирішення у світлі ювілею. Про це йдеться у розмові постійного автора порталу "Релігія в Україні" Володимира Волковського з доктором філософських наук, релігієзнавцем Юрієм Чорноморцем...

Юбилей Крещения Руси: три празднования в одном

6 08 2013   Михаил Белецкий Публікації, Аналітика

Юбилей Крещения Руси: три празднования в одном

Как бы ни представляли празднование как образец братства двух народов, уже сам формат мероприятий свидетельствовал о различном понимании этого братства...

НОВИНИ

Всі матеріали

останні коментарі

Священик Сєверодонецької єпархії УПЦ (МП) звершив чин в...

Onufriy

Onufriy написал:

Та це прямо чудо!...
Схоже, що "капітан сьогодні був тверезий"

Харків'яни вимагають у парафії УПЦ (МП) відновити колі...

Onufriy

Onufriy написал:

порушення Закону України «Про охорону культурної спадщини» в Харкові давно набули системного характеру

Прокляті воцерковлені дикуни! what
Але ще більше гріха - на місцевих адміністративних беззаконниках і фарисеях

Знайдіть на цьому бланку згадку про УПЦ

dima222

dima222 написал:

Митрополита Лазаря давно треба було оголосити персоною нон грата в Україні - а тим часом його рідним брат Дмитро у Дунаєві біля Почаєва в селі, яке приєдналося до ПЦУ, намагається будувати нову церкву. І точно за гроші Лазаря, бо всі племінники Лазаря - сини та родичі Дмитра, служать священиками у Криму. 

Чем Зеленский страшен для православия

Onufriy

Onufriy написал:

Добрячий текст +5!
 
51-е правило Шестого Вселенского собора запрещает всем христианам посещать комедийные представления... программы с участием Зеленского подпадают под анафему, так как усеяны непристойностями

З огляду на це, православна Церква не повинна б агітувати за Зеро... feel

Але... wink в УПЦ МП тепер усе інакше...

Дійсно, ну як же можна не підтримати чоловічка? Тим більше, коли він - за "електронний концтабір"? winked

Грецький Центр теологічних досліджень пропонує вихід з ...

Onufriy

Onufriy написал:

 
ПЦУ та УПЦ (МП) сформують єдиний православний Синод...

Які дикі пропозиції! belay   
Які страшно відстали ці греки! angry
Вони нічогісінько не знають про "вЬру православную": ні про "російський світ", ні про "вєлічіє", ні про "богоданість" Пу!..
І вже тим більше - про "єресь українства", "єресь гуманізма" і богомерзотність геометрії!!

Ну як же зможуть правовірні овечки святоросійства возсісти поряд з козлищами жидорептилоїдства?!! recourse

Польская Православная Церковь поддерживает украинскую а...

Філософ

Філософ написал:

Польська ПЦ це збір неуків радянського зразка. Вже давно доведено апостольське спадкоємство колишніх УАПЦ і УПЦ КП. Тому всі розмови про "перерукополеження" є безпідставними. Тимбільше з ієрархами ПЦУ спіслужив Вселенський патріарх!

Циркулярний лист Тюченської єпархії. Про духовні критер...

Onufriy

Onufriy написал:

1. Вибір 2019 дійсно пісний... recourse 
2. Пророцтво Лепехи збулося:
"аполітичні" москвовіри агітують за ЗЕро-кандидата
Всеволод Чаплін: "надо достигать договоренностей с лидером гонки (Зеленским), требуя письменных гарантий прекращения гонений на каноническую Церковь, возвращения политэмигрантов и критиков «европейского выбора» в политику... назначения министром культуры (он курирует религию) Юрия Бойко, Виктора Медведчука, Вадима Новинского или Василия Анисимова..."
"Порошенко – абсолютное зло"
love
https://credo.press/223778/

Всеукраїнська Рада Церков закликає робити вибір президе...

Onufriy

Onufriy написал:

мусимо усвідомити: якою повинна бути наша держава?

Яке питання, така і відповідь. feel Для терезої відповіді доречніше усвідомити, чого ми хочемо від майбутнього президента?
1. Особистого багатства?
2. Подолання людської продажності "в окремо взятій країні"?
3. Припинення глобального міжнародного конфлікту?
Твереза відповідь можлива лише у тому випадку, якщо ми чекаємо чогось іншого. Бо ніякий президент не зробить вас багатим, не "подолає корупції" і не "припинить війни"

Це якщо він не "чарівник з голубого вертольота" recourse


Як відбувається перехід з УПЦ МП в ПЦУ

dutchak1

dutchak1 написал:

Пасхавер десь писав, що «Когда-то один из руководителей Европейского союза неофициально сказал: «Если бы русские не были белыми, у нас бы к ним претензий не было. А так ведь белые, вроде бы свои, но не как мы». То же самое можно сказать и про нас». І там, далі, Пасхавер писав що у нас цінності інші. Добавимо – не тільки інші але і з тими цінностями, які ми переносимо від цивілізації і від Європи до нас, проходять дивні метаморфози.

Ми дикунський, варварський народ і це особливо видно в нашому дикунському, варварському релігійному законодавстві.  Причому це якесь небачене і неописане варварство. Ми користуємось речами і благами цивілізації і одночасно реконструюємо суспільні відносини, схожі на описи з шкільних історичних підручників про давні часи. Наші відносини це якась амальгама з давнього, застиглого в часі ординства, на яке додатково наклалась катастрофа 1917 року.  Для прикладу -  всі ці ламентації про захист автономії громади, про захист права свободи вибору підпорядкування, про свободу переходу громади – це все для придурків і убогих. Так, автономія релігійної громади є одним з основних положень міжнародного права, міжнародних угод, які підписала Україна. Але в них це означає що громада самостійно визначає себе автономною, самостійно проводить свої межі в яких живе і порядкую по своїх власних установах і правилах. Визнання державою цієї автономії є похідне від волі самої громади. У нас же, незважаючи на те, що всі християнські церкви в Україні визнають автономною всю церкву, держава приймає закон яким фактично нищить церкву, робить самостійними і незалежними парафії. Далі держава проголошує ту свободу «підпорядкування» і береться її захищати. Тут можна  звернути увагу, що послідні зміни в ст.8 релігійного закону, якими намагаються регулювати і захищати те «підпорядкування», в рівній мірі відносяться до зареєстрованих громад і до громад, які навіть не повідомляють державні органи про своє утворення. Який зміст має тоді та детальна регламентація прописана в ст.8 для тих громад? Що законодавець збирається «захищати» в цьому випадку? Здоровий глузд тут підказує, що парафія при діючому законі може міняти підпорядкування хоч кожної години і 24 рази на добу. Це право декларативне і його неможливо ні порушити ні захистити. Проблеми виникають тільки у парафій-юросіб і це є проблеми не «захисту» якоїсь свободи громади а проблеми майна. І тут вже видна друга придуркуватість і щоб її побачити, треба читати Цивільний кодекс, читати на рівні першого курсу юрфаку. Все, що відбувається з юрособою, абсолютно все описано цивільним правом і хто може пояснити, використовуючи цивільне право – що таке зміна підпорядкування юрособою? Що таке канонічне підпорядкування з точки зору ЦК? Що відбувається з юрособою при такій зміні підпорядкування чи з тою особою, якій стають підпорядковані? Абсолютно нічого і це є повна дурня, яку придуркуватий український законодавець і на пару з ним такий же придуркуватий український релігієзнавець взялись захищати світським правом. Термін «зміна підпорядкування» в цивільному праві має інший зміст чим той, який вкладають у нього віруючі і в реальності це означає зміну віри частиною віруючих чи ще якісь канонічні нюанси в цій вірі.  Але саме цивільне право не в змозі описати і навіть не існує таких правових термінів які б описали це «підпорядкування» чи цю зміну віри чи якісь зміни у вірі. Цивільному праву байдуже до цих змін і громада може міняти «підпорядкування» у всьому діапазоні світових релігій і культів, залишаючись згідно положень нашого релігійного закону одною і тією ж юридичною особою(!). Звучить це безглуздо як і безглузді наші намагання цивільним правом «захищати» чи «регулювати» такі переходи юридичної особи. Зміст це би мало тільки в тому випадку, як би ми  доказували всім і переконували всіх в тому, що юридична особа може вірити в Бога.

Ну і повна дурня вже по майну. Для розуміння примітивно можна виділити три рівня розвитку права власності. Перший, дикунський або нульовий. Якщо дикуну сказати що ця річ є власністю Джона чи Івана, він порахує тебе за божевільного. Річ може бути тверда, м’яка, кольорова, кругла, квадратна але як вона може мати признаки Джона, як це знайти, де в ній той Джон. Другий рівень, варварський, це коли власністю є те, до чого можеш дотягнутись і що можеш захистити. Третій рівень це вже цивілізовані, складні і абстрактні правові терміни, за якими навіть річ Джона, яку він передав тимчасово комусь чи загубив – все одно залишається його. І от на другому рівні вже видно шляхи до цивілізованої власності, її початки. Початок йде від того, що власністю стає те, що ти сам визнаєш своїм. Наприклад – йдеш по вулиці в штанях і ці штані є твої не тому, що вони нумеровані і по номеру держава указом визначила їх твоїми а тому що ти їх сам визнав своїми. Після цього самостійного визнання держава починає ці штані захищати як твої. Так і тут. В 1991 році, коли держава почала ліпити відносини з церквами, вона в діалозі з ними повинна була бачити, що вони визнають своєю власністю і як нею розпоряджаються. А вони, всі християнські церкви України, визнають власниками церковного майна не громади а всю церкву. Незважаючи на те, держава, в порушення конституційного відділення, влізла в церкви і сама «призначила» власниками парафії, зробила з церкви збіговисько незалежних юридичних осіб з гібридними статутами, зі статутами в яких поєднала бульдога з носорогом – світське і канонічне право. І от вже і ПЦУ, підтанцьовуючи Порошенку, приводить свій статут у відповідність до дикунського закону, записує церкву як зібрання незалежних юросіб, утворених по ЦК України. А на початках, в першому варіанті Статуту, писалось про церкву як особу, яка сама будує відносини з державою. І тут буде цікаво поспостерігати, як ПЦУ буде далі творити свої документи, особливо парафіяльні. Як визначить власність.

Тобто, ми не то що залишаємось на дикунському рівні, ми навіть заблокували його можливий розвиток. Можна подивитись на конфлікт у Львові, де громада УГКЦ намагається залишити за собою костел. Скільки там в обговоренні позбігалось буйних, дикунів, клянуть поляків, Мокшицького, розкопують старі могили! Врешті УГКЦ, яка претендує на цивілізованість, ліквідовує буйну парафію. Наслідок – новий припадок в мереживному обговоренні. Ще приклад. Можна почитати фантастичний матеріал на «Релігія в Україні», як в позаминулому столітті у Львові цивілізовано вирішували долю покинутого румунського храму. Фантастичний матеріал в порівнянні з нашим дикунством. Ми не то що стоїмо на місці, ми навіть вдаємо якось рухатись реверсом в минулі часи і при цьому приймаємо законодавство, яке захищає мародерство. Закон №4128 – це Закон Мародерів. У всі часи мародерство було ознакою військових конфліктів, при яких військові загони або банди найманців грабували беззахисне населення на територіях, статус яких тимчасово був не встановлений. Так і у нас. Використовуючи реальну війну, політики і законодавці «організували» законоподібний грабунок одних громад громадян другими громадами громадян, розділених релігійними переконаннями. І це особливо вражає, оскільки мародерами стають християни і їх спільноти. Адже ж саме в християнському середовищі в давні часи виникло розділення церковного і світського права, при якому християнське середовище залишилось ізольованим місцем де панували моральні основи керування церковним майном. Збереження цього середовища здійснено радикальним відділенням від світського права і оскільки  суть керування церковним майном не у застосуванні правових конструкцій, а в здійсненні місії церкви, то і успіх цієї місії став критерієм правильності прийняття рішень і здійснення тих чи інших дій з церковним майном. У нас же безглузді спільноти заполітизованих громадян, які вважають християнство просто громадським рухом з формальним моральним законодавством, притягнули в християнське середовище світське право, причому у гіршому його варіанті. Адже навіть світські юридичні особи, при виникненні конфліктів і суперечок між засновниками громади про використання майна, дають право тим громадянам, які кінцево не погодились з рішеннями громади, вийти з громади разом з тим майном, яке вони вклали. Тобто, якщо в християнській громаді не існує християнських відносин з іншими членами громади, які могли б керувати ними при залагодженні майнових питань, якщо громада «голосуванням» позбавляє участі у вирішенні майнових питань меншу кількість громади то, за відсутності християнських відносин, необхідно би мінімально зберегти хоч якусь справедливість до своїх земляків і сусідів і виключити мародерство. Якщо християнська справедливість і моральні відносини тут відсутні то тоді необхідно зберегти цивілізовану, світську справедливість.  Тобто тоді, в продовження світського правила про фіксоване членство в громаді, це членство необхідно доповнити таким же світським обліком внесків і пожертв кожного фіксованого члена громади. І при виключенні любого члена громади, громада повертає йому ті внески або компенсує їх.

 

Який порядок проведення перевірок релігійних організаці...

dutchak1

dutchak1 написал:

Добре було б якби юрист пояснив собі, і нам всім в тому числі, як він з'єднав релігійну організацію з господарською діяльністю у її законодавчому визначенні?  Наведем визначення -

Господа́рська дія́льність — будь-яка діяльність, в тому числі підприємницька, пов'язана з виробництвом та обміном та переробкою матеріальних і нематеріальних благ, що виступають у формі товару.

Під господарською діяльністю в Господарському кодексі України розуміється діяльність суб'єктів господарювання у сфері суспільного виробництва, спрямована на виготовлення та реалізацію продукції, виконання робіт чи надання послуг вартісного характеру, що мають цінову визначеність. (ст. 3 ГК України)

Страдания за Москву, это не страдания за Христа ‒...

Onufriy

Onufriy написал:

"головний місіонер РПЦ" з азартом доводить, що 1+1=2 love
Очевидна актуальність кураєвського просвітництва для святоросичів РПЦ є найкращим доведенням смерті "російського православ'я"

Те що сьогодні животіє на москві - не православ'я, а зла і погибельна єресь 
в духе своей готтентотской этики

Не «нас ради, человек», а «ее ради, епархиальной собственности, сшедшаго с небес»


Вікарій Київської митрополії УПЦ (МП) — власник двох ав...

В. Ясеневий

В. Ясеневий написал:

ну и правильно.Чего терятся. Жизнь дается только один раз.Поэтому нужно брать от неевсе что можна...Многая Вам лета, дорогой владыка. Притом, наиканоничнейший...

Старый дуб рухнул. И тут, началось…

В. Ясеневий

В. Ясеневий написал:

Воистину христианство уже давно умерло!   Вместо тяжелой борьбы с пристрастиями и грехами в себе для перерождения и преображения человека( ества) , мы (не все ли?),  говорим  и призываем только(!)  к внешнему исполнению обрядов..Где же эти совершенные ПОСЛЕДОВАТЕЛИ ХРИСТА??? О, как хотелось бы хотя бы посмотреть на них...А они должны были бы сами  спастись и СПАСТИ ВЕСЬ МИР!!! Кто же и куда нас и весь мир ведет???

Депутат Денис Бородюк: «Ни один олигарх столько не укра...

Onufriy

Onufriy написал:

люди, которые не боятся Бога, не доверяют и другим людям

Ни один олигарх столько не украдет, сколько крадут все украинцы понемножку

мы живём просто-напросто не по средствам

Толковий єретик адвентист. Добряче сказав +5!

10 відповідей про автокефалію Православної Церкви Украї...

Onufriy

Onufriy написал:

Слабкість статті у тому, що вона викриває воканонічнених брехунів, але не викриває єресі

Базікати отаку похабщину може лише проклятий святоросійський єретик: 
не варто приєднуватись до ПЦУ, бо це буде зрада нашій православній вірі

таїнства в ПЦУ є недійсними

ПЦУ — це легалізований розкол