Вхід

У вас немає акаунту на Religion.in.ua? Зареєструйтесь

Аналітика
Почему в Православной Церкви не работают церковные каноны?

4 12 2014   Архимандрит Феогност (Пушков) Публікації, Аналітика

Почему в Православной Церкви не работают церковные каноны?

Проблема современной канонической системы Православия состоит в ее отсутствии. У нас нет единого Канонического Корпуса четких и недвусмысленных предписаний.

«Ще трохи православ’я у дусі московського протистояння всім – і УПЦ стане чужою для України»

17 11 2014   Розмовляв Володимир Волковський Публікації, Аналітика

«Ще трохи православ’я у дусі московського протистояння всім – і УПЦ стане чужою для України»

Рівненський меморандум, підписаний 13 листопада кількома єпископами УПЦ (МП) разом з ієрархами інших конфесій, спричинив жваве обговорення цієї події в церковному і громадянському середовищі. Доктор філософських наук, релігієзнавець Юрій Чорноморець коментує подію.

РПЦ и протестанты: уроки последнего форума

14 11 2014   Михаил Кузнецов Публікації, Аналітика

РПЦ и протестанты: уроки последнего форума

7 ноября в городе Шарлот (Северная Каролина) состоялся Российско-американский форум христианских лидеров. Примечателен и тот фон, на котором проходил этот диалог – агрессия России против Украины и обострение отношений России с США...

Реформація: тіні забутих предків

10 11 2014   Анатолий Денисенко Публікації, Аналітика

Реформація: тіні забутих предків

Сучасні віруючі не можуть бути обмеженими у своєму розумінні наслідків Реформації, зводячи їх тільки до своєї конфесії. Слід прийняти все те ортодоксальне та спірне, чим ми зобов’язані реформам Лютера...

Православно-католицький діалог епохи раннього модерну: національно-релігійний контекст

29 10 2014   Микола Шкрібляк Публікації, Богослов'я, Аналітика, Історія

Православно-католицький діалог епохи раннього модерну: національно-релігійний контекст

У статті автор прагне унаочнити історичне тло та з’ясувати витоки унійного богослов’я як екле­зіологічної формули, що лягла в основу церковних уній – середньовічних спроб мінімізувати внут­рішньохристиянський конфлікт і відновити церковну єдність...

Об ответственности церквей во время украинского кризиса

14 10 2014   Юрий Черноморец Публікації, Аналітика

Об ответственности церквей во время украинского кризиса

1 декабря 2011 года церкви обратились к гражданскому обществу с идеей либеральной теологии освобождения, но сами от ее осмысления и от ее утверждения парадоксальным образом отстранились. В результате украинская интеллигенция образовала движение «1 декабря», принявшее «Хартию свободного человека»...

Церква і виклики сепаратизму

6 10 2014   Архієпископ Ігор Ісіченко Публікації, Аналітика

Церква і виклики сепаратизму

Здається парадоксальним, що саме в найбільш дехристиянізованих реґіонах України, в середовищі позбавлених релігійного виховання пенсіонерів і криміналізованого люмпену, псевдоправославна риторика сепаратистського характеру закріпилася найміцніше. Насправді ж ніякого парадоксу немає...

Церковь в условиях войны – вызов для преподавателя богословского вуза

26 09 2014   Тарас Дятлик Публікації, Аналітика

Церковь в условиях войны – вызов для преподавателя богословского вуза

Прошлого нам не изменить, но что будем делать сегодня и завтра в Украине и России мы, евангельские христиане?

Співвідношення екології та релігії як релігієзнавча проблема

20 08 2014   Ірина Фенно, кандидат філософських наук Публікації, Аналітика

Співвідношення екології та релігії як релігієзнавча проблема

З другої половини ХХ ст. у релігієзнавчих дослідженнях актуалізується тема співвідношення екології та релігії, що розгортається у двох напрямках...

Митрополит Онуфрий: задача – выжить

15 08 2014   Юрий Черноморец Публікації, Аналітика

Митрополит Онуфрий: задача – выжить

В свое время митрополит Онуфрий сделал очень много для присоединения РПЦЗ к РПЦ. Сегодня необходимо сделать тоже самое с епископатом УАПЦ и УПЦ КП...

Українська Помісна православна Церква: проблеми і прогнози конституювання. Частина ІІ

15 08 2014   Сергій Здіорук, Олександр Саган Публікації, Аналітика, Історія

Українська Помісна православна Церква: проблеми і прогнози конституювання. Частина ІІ

Оскільки створення УППЦ напряму залежить від Вселенського Патріархату, шлях створення УППЦ має бути поетапним та відповідати канонічним вимогам...

Українська Помісна православна Церква: проблеми і прогнози конституювання

15 08 2014   Сергій Здіорук, Олександр Саган Публікації, Аналітика, Історія

Українська Помісна православна Церква: проблеми і прогнози конституювання

Проблема становлення та визнання Української Помісної православної Церкви (УППЦ) вже із часів її актуалізації в Україні на початку ХХ століття не розглядається ні кліриками Церков, ні віруючими лише як церковна...

Запит на святість

7 08 2014 Публікації, Аналітика

Запит на святість

Громадські, наукові та культурні діячі надали відповіді на наші запитання: "Яким ви бачите майбутнього Предстоятеля Української Православної Церкви? Якими якостями він має володіти? Чого ви очікуєте від Церкви при новому Предстоятелі?"

Перспективи УПЦ

4 08 2014   Геннадій Христокін, кандидат філософських наук Публікації, Аналітика

Перспективи УПЦ

13 серпня собор єпископів УПЦ обиратиме Київського митрополита – не просто 53-го правлячого архієрея, а і свого Предстоятеля – першого серед рівних, голову Собору та Священного Синоду.

Антиекуменізм у Руській православній церкві: витоки, ідеологія та практика

31 07 2014   Олег Кисельов, кандидат філософських наук Публікації, Аналітика

Антиекуменізм у Руській православній церкві: витоки, ідеологія та практика

РПЦ є членом Всесвітньої ради церков з 1961 р. Тим не менше, всередині РПЦ – серед кліру та мирян – існує не лише неприйняття міжконфесійних контактів, а й відторгнення самого поняття «екуменізм» та його смислових конотацій...

Заклик до єднання чи маніпулятивна технологія?

30 07 2014   Юрій Чорноморець, доктор філософських наук Публікації, Аналітика

Заклик до єднання чи маніпулятивна технологія?

Визнання автокефалії можливою і нормальною для УПЦ таки відбулося у свідомості більшості єпископату, священства та мирян. Але це не означає, що перемінилося ставлення до колишнього митрополита Філарета...

Православ’я в Україні і національна безпека

11 07 2014   Олександр Саган, професор Публікації, Аналітика

Православ’я в Україні і національна безпека

Чи можна (потрібно) розглядати події внутрішньоцерковного і міжцерковного православного життя через призму національної безпеки? Які больові точки у відносинах Української держави і православних Церков? Чи працює в Україні законодавство, яке регулює державно-церковні відносини?

Памяти Блаженнейшего

7 07 2014   Архимандрит Кирилл (Говорун) Публікації, Аналітика

Памяти Блаженнейшего

Блаженнейший на своем примере показал, что только открытостью, готовностью слушать и принимать другого можно обеспечить устойчивость Церкви к изменчивостям политики и общественных настроений...

Религиоведческое образование в России

4 07 2014   Павел Костылев Публікації, Аналітика

Религиоведческое образование в России

В идеологическом плане российское религиоведение (как и российское религиоведческое образование) до сих пор пребывает меж двух огней: Сциллой советской традиции научного атеизма – и Харибдой православного богословия...

Релігійна освіта в державних школах: європейський та український контекст

26 06 2014   Вікторія Кришмарел, кандидат філософських наук Публікації, Аналітика

Релігійна освіта в державних школах: європейський та український контекст

Зараз відбувається зміна концепцій та програм предметів середньої школи у зв’язку з переходом на профільне навчання. Через це необхідно звернути увагу як на європейський досвід вирішення цих питань, так і на вже наявні тенденції в Україні за роки незалежності.

Ексцес виконавця чи державна стратегія?

20 06 2014   Юрій Решетніков Публікації, Аналітика

Ексцес виконавця чи державна стратегія?

Виникає враження, що нинішнє керівництво Міністерства культури продовжує лінію своїх попередників на перетворення Міністерства у такого собі «регулятора» релігійного життя радянського штибу.

Симуляція та редукція. Механізми моделювання медіа-іміджу Чужого у сучасній культурі

16 06 2014   Професор Евгенія Більченко Публікації, Аналітика

Симуляція та редукція. Механізми моделювання медіа-іміджу Чужого у сучасній культурі

Останні громадянські події в Україні засвідчують часткову правоту юнгіанства з приводу ролі архетипів в історії, хід якої визначають не тільки (а може, й не стільки) об’єктивні суспільні закономірності, скільки суб’єктивні міфологеми, творені нашою свідомістю і підсвідомим...

Релігія без Бога: методологічний агностицизм та майбутнє релігієзнавства

10 06 2014   Джеймс Л. Кокс Публікації, Аналітика, Історія

Релігія без Бога: методологічний агностицизм та майбутнє релігієзнавства

Пропонуємо увазі читачів лекцію відомого релігієзнавця Джеймса Л. Кокса з Единбурзького університету (Шотландія), яку він прочитав у квітні 2003 року. Науковець подає свій погляд на методологію у дослідженні релігії, окреслюючи межу між академічним та конфесійним аналізом.

Роздуми про теперішній стан вітчизняного релігієзнавства: чи варто уникати полярних методологічних стратегій?

5 06 2014   Олександр Сарапін, кандидат філософських наук Публікації, Аналітика

Роздуми про теперішній стан вітчизняного релігієзнавства: чи варто уникати полярних методологічних стратегій?

У дослідницьких колах сучасної України ставлення до такої дисципліни, як релігієзнавство, вражає своєю варіативністю і, водночас, рецепційною різноманітністю. Такий стан речей уможливлюється внаслідок вкрай непростих метаморфоз...

Перспектива розвитку релігійної освіти в школах України

27 05 2014   Розмовляла Наталія Пархоменко Публікації, Аналітика

Перспектива розвитку релігійної освіти в школах України

Інтерв’ю з доцентом кафедри культурології Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова, кандидатом філософських наук, кореспондентом Європейської комісії «Церква та школа» Віталієм Хромцем.

НОВИНИ

Всі матеріали

останні коментарі

Причастие с коронавирусом. Кому повезет больше - правос...

Філософ

Філософ написал:

Взагалі то ПЦУ на період карантину змінила форму причастя і подає його в руки. Чому пані Щоткіна про це не згадує, а цитує приватну думку митрополита Димитрія Рудюка?

Глава УПЦ (МП) виступив проти «ложного геройства» під ч...

dima222

dima222 написал:

Точно відомо що в Почаївській лаврі минулого тижня швидка забрала до лікарні у Київ головного духівника (сповідальник всієї братії, третя людина в лаврі після намісника та благочинного) лаври архімандрита Іполита (Липчея)... Позавчора його терміново постригли у схиму - обряд який проводять над монахами перед смертю. Як відомо у архімандрита Іполита був туберкульоз легенів, від якого він страждав вже декілька років. За останні двадцять років на туберкульоз у Почаївській лаврі перехворіли багато насельників. Свого часу від туберкульозу тут помер архімандрит Антоній, а також туберкульозом хворів минулорічний духівник лаври, який помер рік тому архімандрит Георгій (Стець). Ще не менше декількох десятків насельників є носіми туберкульозу. Можливо що саме ця хвороба послабила імунітет архімандрита Іполіта який заразився коронавірусом. І якщо вчора він перебував ще у палаті в стаціонарі, то сьогодні його стан погіршився і він терміново був переведений у реанімацію.
Також є інформація з переписки заступника голови Відділу зовнішніх церковних звязків прот. Миколи Данилевича та відповідального за міжконфесійні конфлікти у Тернопільскій області, за кличкою "Шумахер", прот. Георгія Прокопчука (служиь у В. Млинівцях Кременецького району), в якій останній говорить про багато хворих в лаврі. А він, Георгій, є близькою людиною до намісника лаври митрополита Володимира і Тернопільського митрополита Сергія. Тому інформацією володіє достовірною. 
Про Шумахера тут є додаткова інформація https://zz.te.ua/moskovskyj-batyushka-z-ternopilschyny-zustricha
vsya-z-heneralom-fsb/
Також відомо, але це вже з усного повідомлення, що на Свято-Духівському скиту при Почаївській лаврі багато хворих - кашляють, хриплять, лікуються розтиранням ніг у соляній воді, прокапуються протизастудними засобами, приймають теплі ванни і парять у парілках, але всі на ногах. Хто має симптоми важкої хвороби, відправляють додому.
Також відомо, що братія лаври закликає людей ходити на служби і останнім часом в лаврі людей значно побільшало.
Сьогодні прийшла інформація що всі працівниці в лаврі, так звані "матушки", які працювали на коровнику, на митті бутилок для вина, прибирали у храмах і жили в Антоніївській церкві, у лаврському готелі і в підвалі під корпусом № 7 були розпущені по домах. А це бабушки і жінки з різних регіонів України, Булорусі, Росії і Молдови. Хоча також відомо що частина їх переховується у ідземних храмах лаври, оскільки є жителями далеких регілнів Росії, наприклад з Пермі є послушниці які таємно живуть у готелі лаври. 

«Липківство» як духовна, канонічна та еклезіологічна пр...

dima222

dima222 написал:

Шумило ще три-чотири роки тому ревно писав про руских катакомбників і зарубіжників і всячеськи плюндрував РПЦ не вважаючи її навіть канонічною церквою. Тепер так же ряно пише за РПЦ і плюндрує все українське. При цьому гарно маскуться під любител української старовини і знавця українського Афону. Така собі куропатка в клітинку - сьогодні рябоє, а завтра сідоє. низько, ницо так робити - жити в Україні і так її паплюжити. Для СБУ тут є гарне джерело для роботи...

Київська громада УПЦ (МП) перейшла в РПЦЗ

dima222

dima222 написал:

Ось так - відкрились у людей очі і втікають від Московської церкви подалі... нема там ні віри в людей, ні моралі, ні співчуття, ні духу Божого.
А мене особисто вразило те як самий крутий юриста УПЦМП витіснив православного батюшку з храму. Вот для чего нужны оказывается юристы в митрополии...
Онуфрий же просто продолжает хлопать ушами )))) 
А свщенника и людей очень жалко. Веру так можно всю расплескать.
ПС: как вариант можно переходить в ПЦУ. Там чище... В РПЦЗ счас прихожане тоже прозреют от всех этих кодов и паспортов и экуменизмов... Та же политическая будет подоплевка что и в МП. Корабль вышел в плавание, а куда приплывет, то Бог один знает. Если вообще приплывет... Топят ведь...

Битва за три буквы. Действительно ли УПЦ МП уже не заст...

dutchak1

dutchak1 написал:

Весь этот словесный хоровод имеет отношение к особого “сорта” людям, с которыми мы живем в одной стране и которые называют себя “верующими”, которые придумали себе “Бога”. Ну, в общем, малахольные такие, как несовершеннолетние дети, недееспособные. Е. Щеткина еще называет их “потребители”. В силу этой недееспособности и по примеру других государств им выделили конституционную песочницу. Правда в других государствах еще и запрет для государства влазить в песочницу...Но что не сделаешь для любимого дитя! А тут еще часть этих неразумных деток начали делить Бога и своего Бога опрометчиво прописали в соседнем государстве. С таким же успехом могли прописать на Марсе или на Венере. Игра то ведь. Но суръезные дяди начали играть в ту же игру, начали делить недееспособных на законно рожденных от правильного Бога и не совсем по закону, требуют документального подтверждения прописки Бога, нотариально подтвержденную подпись Бога...Иногда кажется что часть этих взрослых дядей и теток надо дополнительно изолировать, создать новое конституционное отделение или использовать их же методику и строить для них новую песочницу. Назовём ее Страна Д. Ну как в той детской сказке, про деревянного мальчика...

К противостоянию с Константинополем подключилась РПЦвУ:...

dima222

dima222 написал:

Почему для русскоязычной паствы открывает храм группа людей, называющая себя "Украинской Православной Церковью"? wink 

УПЦ (МП) продолжает негласно рукополагать епископов Кры...

dima222

dima222 написал:

Рукоположение сепаратиста Каллиника стало возможным как следствие новой политики команды Зеленского - безразличие к церковным вопросам и компас на сближение с русским благословили Онуфрию и Паканичу поставить еще одного русского человека в МП. Кстати ничем не лучше и новоизбранные епископы. Чем можно объяснить избрание Никодима Пустовгара как не позицией по поддержке русского мира на Черниговщине. Других заслуг у него нету...

Архієпископ-ректор Почаївської семінарії послав «сосати...

dima222

dima222 написал:

Вітання владиці Іову з Івано_Франківської єпархії УПЦ МП: спаси, Господи, владико за Ваші компліменти у нашу адресу! Знаєте, образливо до глибини душі. При скорій зустрічі у Почаєві обовязково зустрінусь з Вами і подивлюся прямо в очі... 

Чи дійде до церковного майдану?

dima222

dima222 написал:

Цікаво що офіційний сайт УПЦ МП має таку собі розлогу колонку де дублює новини із офіційного сайту РПЦ - тут і про Путіна новини і про Медведєва і про російську армію якій РПЦ будє храми... Відкриваєш сайт УПЦ а там новини про Путіна... ото радость із Patriarchia.ru 

Віряни ПЦУ відстояли у Верховному суді право на перехід...

dutchak1

dutchak1 написал:

Ну і що, хтось читав те судове рішення? З чим вітали парафіян і настоятеля храму?

25.          Тому, суд доходить висновку, що в даному випадку спір виник між засновниками та членами релігійної організації - Хустської єпархії УПЦ та релігійної громади - Релігійної громади УПЦ КП, яка вирішила змінити канонічне підпорядкування, подавши заяву про реєстрацію змін до статуту, що свідчить про приватно-правовий характер спірних правовідносин.

26.          У зв`язку з цим, судами попередніх інстанцій було помилково віднесено даний спір до       юрисдикції адміністративних судів, оскільки позовні вимоги у зазначеній справі спрямовані на захист цивільних прав позивача і з огляду на суб`єктний склад сторін спору він має вирішуватися за правилами господарського судочинства.

wink 

До недавнего времени можно было со снисходительной ирон...

dima222

dima222 написал:

Реально, перечитував іноді біографії наших архієреїв, ужасає те, що більшість немає навіть очної семінарї, і серед них найнайвищі чини архіреїв, даже предстоятелів!... ті що роками мучили свої голови і животи поклали у семінаріях, академіях і єпархіальних послушаніях - в тіні Церкви, а пронирливі і дерзновенні - керують єпархіями... парадоксіс ))) 

Тут священники УПЦ (РПЦ) говорят, мол, что признание ПЦ...

dima222

dima222 написал:

Стаття відмінна. Молодець

Отець Микола Данилевич закрив для мене можливість комен...

dima222

dima222 написал:

Многая лета, отец Андрей

УПЦ МП вже не називає ПЦУ "розкольниками"...

dima222

dima222 написал:

Дякую. Дуже вичерпно і тепер маю багато аргументів на захист ПЦУ перед знайомими з МП. Варто радіти! 

И снова перлы известного запорожского религиозно-полити...

dima222

dima222 написал:

Страшно от таких слов Луки - неужели здоровый человек может такое глаголати?