Вхід

У вас немає акаунту на Religion.in.ua? Зареєструйтесь

Аналітика
Почему ученые не верят в Бога?

23 04 2015   Владимир Пикуза Публікації, Аналітика

Почему ученые не верят в Бога?

Мы хотим обзорно рассмотреть социологические исследования феномена понижения уровня религиозности ученых пропорционально повышению их статуса в научном сообществе и в достаточно сжатой форме представить факты, на наш взгляд дающие объяснение этому явлению.

Екуменічна ініціатива владики Ігоря Ісіченка – перспективи й межі в контексті католицько-православного діалогу

14 04 2015   Микола Крокош Публікації, Аналітика

Екуменічна ініціатива владики Ігоря Ісіченка – перспективи й межі в контексті католицько-православного діалогу

Здавалося б, чим не привід для радості всіх екуменістів України у наші не надто сприятливі для екуменізму часи? Та не все так просто...

Нова сторінка історії українського християнства

8 04 2015   Юрій Чорноморець, релігієзнавець Публікації, Аналітика

Нова сторінка історії українського християнства

В 2015 році українське православ’я, втративши надії на зміни в УПЦ МП, шукає нових центрів консолідації...

Код сепаратизму в богослужбових текстах УПЦ: форми, формули, статистика. Частина ІІ

18 03 2015   Микола Гарда Публікації, Аналітика

Код сепаратизму в богослужбових текстах УПЦ: форми, формули, статистика. Частина ІІ

Проста людина, з відкритою душею слухаючи службу, не завжди ставить питання собі, чому раптом князь Володимир іменується "Російським царем" і люди Давнього Києва "людьми Российскими", коли навіть само поняття «Росія» виникло лише через вісім століть після князя Володимира...

Код сепаратизму в богослужбових текстах УПЦ: форми, формули, статистика

18 03 2015   Микола Гарда Публікації, Аналітика

Код сепаратизму в богослужбових текстах УПЦ: форми, формули, статистика

Якщо уважно проаналізувати церковні тексти богослужбових книг в Українській православній церкві Московського патріархату, випливає парадокс: України не існує. Вірніше, територія України – це Росія.

Новий етап розвитку богословської освіти в Україні. Коментар до Закону України «Про вищу освіту»

13 02 2015   Тетяна Котлярова, Віталій Хромець, кандидати філософських наук Публікації, Аналітика

Новий етап розвитку богословської освіти в Україні. Коментар до Закону України «Про вищу освіту»

На нашу думку, 6 вересня 2014 року розпочався новий етап розвитку богословської освіти в Україні. Саме цього дня набув чинності новий Закон України «Про вищу освіту»...

Интерпретируя “русский мир”

10 02 2015   Архимандрит Кирилл Говорун Публікації, Аналітика

Интерпретируя “русский мир”

Идеологема «русский мир» — ключ к пониманию природы вооруженного конфликта на востоке Украины. Сила этой концепции сопоставима с силой других идеологий, провоцировавших конфликты в Европе в течение ХХ века...

Смешанные браки с точки зрения Католической и Православной церквей: экуменический аспект

6 02 2015   Олег Киселев, кандидат философских наук Публікації, Богослов'я, Аналітика

Смешанные браки с точки зрения Католической и Православной церквей: экуменический аспект

Вопрос о бракосочетании намного старше истории экуменического движения. Например, еще во второй половине ХІХ в. между православными и англиканами было достигнуто соглашение...

Церковь и идеология: разделения и редукции. Часть II

26 01 2015   Архимандрит Кирилл Говорун Публікації, Богослов'я, Аналітика

Церковь и идеология: разделения и редукции. Часть II

Идеологии создают внутри Церкви разделительные линии. Одна из наиболее глубоких линий в современной церковной жизни по-прежнему проложена между “консервативной” и “либеральной” доктринами...

Київська ідея в сучасному релігійно-культурному дискурсі

26 01 2015   Юрій Чорноморець Публікації, Богослов'я, Аналітика

Київська ідея в сучасному релігійно-культурному дискурсі

Для мене як дослідника релігійної філософії Візантії видається дитячою помилкою протиставлення ідеї Києва як другого Єрусалиму ідеї Константинополя як другого Риму і Москви як Третього Риму.

Церковь и идеология: разделения и редукции

26 01 2015   Архимандрит Кирилл Говорун Публікації, Богослов'я, Аналітика

Церковь и идеология: разделения и редукции

Если Карл Шмитт был прав насчет того, что “все значимые понятия современной теории государства являются секуляризованными богословскими концепциями”, то это приложимо, прежде всего, к идеологии. Идеология является секуляризованной формой богословия...

Потянет ли за собой Украину кризис украинского православия?

15 01 2015   Игорь Кокоулин Публікації, Аналітика

Потянет ли за собой Украину кризис украинского православия?

Война в Украине поставила перед патриархом Кириллом проблему приоритетов, а перед УПЦ - проблему самоопределения...

Релігійна семантика поведінки сучасної богеми

30 12 2014   Євгенія Більченко, доктор філософських наук Публікації, Аналітика

Релігійна семантика поведінки сучасної богеми

Ми поставили за мету продемонструвати принципи культурологічного аналізу релігійної семантики тексту поведінки сучасної людини мистецтва на основі методологічного синтезу культурології релігії та діалогічної культурології.

Поняття «нація» у вченні церков Київської традиції (УПЦ, УПЦ КП, УГКЦ): теоретичний аспект проблеми

26 12 2014   Володимир Мороз Публікації, Аналітика

Поняття «нація» у вченні церков Київської традиції (УПЦ, УПЦ КП, УГКЦ): теоретичний аспект проблеми

Очевидно, що роль окремих конфесій і їх позиції щодо характеру взаємодії нації і церкви різняться, а тому дослідження цих позицій є актуальною науковою проблемою...

Методологічні засади експертної діяльності: досвід українських релігієзнавців

19 12 2014   Людмила Филипович, доктор філософських наук Публікації, Аналітика

Методологічні засади експертної діяльності: досвід українських релігієзнавців

Автор формулює основні принципи наукового експертизування, метою якого є сутнісне осмислення сучасних виявів функціональності релігії, її впливів на суспільство та людину.

Релігієзнавець як соціальний науковець, експерт та інтелектуал

8 12 2014   Олег Кисельов, кандидат філософських наук Публікації, Аналітика

Релігієзнавець як соціальний науковець, експерт та інтелектуал

Метою цієї статті є демонстрація «прикладної складової» релігієзнавства, а для більш ефективної демонстрації ми пропонуємо розкрити три можливі суспільної ролі релігієзнавця...

Почему в Православной Церкви не работают церковные каноны?

4 12 2014   Архимандрит Феогност (Пушков) Публікації, Аналітика

Почему в Православной Церкви не работают церковные каноны?

Проблема современной канонической системы Православия состоит в ее отсутствии. У нас нет единого Канонического Корпуса четких и недвусмысленных предписаний.

«Ще трохи православ’я у дусі московського протистояння всім – і УПЦ стане чужою для України»

17 11 2014   Розмовляв Володимир Волковський Публікації, Аналітика

«Ще трохи православ’я у дусі московського протистояння всім – і УПЦ стане чужою для України»

Рівненський меморандум, підписаний 13 листопада кількома єпископами УПЦ (МП) разом з ієрархами інших конфесій, спричинив жваве обговорення цієї події в церковному і громадянському середовищі. Доктор філософських наук, релігієзнавець Юрій Чорноморець коментує подію.

РПЦ и протестанты: уроки последнего форума

14 11 2014   Михаил Кузнецов Публікації, Аналітика

РПЦ и протестанты: уроки последнего форума

7 ноября в городе Шарлот (Северная Каролина) состоялся Российско-американский форум христианских лидеров. Примечателен и тот фон, на котором проходил этот диалог – агрессия России против Украины и обострение отношений России с США...

Реформація: тіні забутих предків

10 11 2014   Анатолий Денисенко Публікації, Аналітика

Реформація: тіні забутих предків

Сучасні віруючі не можуть бути обмеженими у своєму розумінні наслідків Реформації, зводячи їх тільки до своєї конфесії. Слід прийняти все те ортодоксальне та спірне, чим ми зобов’язані реформам Лютера...

Православно-католицький діалог епохи раннього модерну: національно-релігійний контекст

29 10 2014   Микола Шкрібляк Публікації, Богослов'я, Аналітика, Історія

Православно-католицький діалог епохи раннього модерну: національно-релігійний контекст

У статті автор прагне унаочнити історичне тло та з’ясувати витоки унійного богослов’я як екле­зіологічної формули, що лягла в основу церковних уній – середньовічних спроб мінімізувати внут­рішньохристиянський конфлікт і відновити церковну єдність...

Об ответственности церквей во время украинского кризиса

14 10 2014   Юрий Черноморец Публікації, Аналітика

Об ответственности церквей во время украинского кризиса

1 декабря 2011 года церкви обратились к гражданскому обществу с идеей либеральной теологии освобождения, но сами от ее осмысления и от ее утверждения парадоксальным образом отстранились. В результате украинская интеллигенция образовала движение «1 декабря», принявшее «Хартию свободного человека»...

Церква і виклики сепаратизму

6 10 2014   Архієпископ Ігор Ісіченко Публікації, Аналітика

Церква і виклики сепаратизму

Здається парадоксальним, що саме в найбільш дехристиянізованих реґіонах України, в середовищі позбавлених релігійного виховання пенсіонерів і криміналізованого люмпену, псевдоправославна риторика сепаратистського характеру закріпилася найміцніше. Насправді ж ніякого парадоксу немає...

Церковь в условиях войны – вызов для преподавателя богословского вуза

26 09 2014   Тарас Дятлик Публікації, Аналітика

Церковь в условиях войны – вызов для преподавателя богословского вуза

Прошлого нам не изменить, но что будем делать сегодня и завтра в Украине и России мы, евангельские христиане?

Співвідношення екології та релігії як релігієзнавча проблема

20 08 2014   Ірина Фенно, кандидат філософських наук Публікації, Аналітика

Співвідношення екології та релігії як релігієзнавча проблема

З другої половини ХХ ст. у релігієзнавчих дослідженнях актуалізується тема співвідношення екології та релігії, що розгортається у двох напрямках...

НОВИНИ

Всі матеріали

останні коментарі

На Івано-Франківщині віряни УПЦ (МП) не дали перевести ...

josephus

josephus написал:

"вірним" МП дуже погано живеться на Галичині! хай їдуть у рідний Сибір до шаманів рпц 

Патриарх Кирилл духовенству РПЦ: «Кто со мной не соглас...

Onufriy

Onufriy написал:

нужно ли делать все то, о чем патриарх учит — оставьте все сомнения! И строго исполняйте то, что я повелеваю!.. Другого пути для нашей Церкви сегодня нет! Кто не согласен — на пенсию!

КГ погрожує гоніннями усім, хто незгодний з його папісько-етнофілетичним лжеученням

Навіщо?!. Хіба у РПЦ існує якась опозиція до москвопапізму?
Чи тупі погрози - це невід'ємна частина Євангельської звістки зокрема і російсько-православної псевдокультури взагалі? 

П.С.
Про благодатність РПЦ - дійсно, сьогодні там легше всього постраждати за Христа. Але черги не помітно

Вот новый железный занавес

Onufriy

Onufriy написал:

коммунизм глубоко уничтожил культурные корни христианства в оккупированных когда-то странах

не думаю, что мы можем говорить о пробуждении христианства на Востоке. Возвращение национализма в этих странах не следует путать с христианским пробуждением

+5!! На "постхристиянському" Заході мало християнства, а на Сході багато псевдохристиянства.

Деформоване комунізмом, убоге, трагікомічне націонал-християнство демонструє віросповідну немічність: поляко-католики 
нав'язують Цариці Небесній посаду королеви республіки польської, а святоросійсько-православні проповідують божественну єдність мертвої імерії у "триєдиній купелі" народів.

Два полюси "християнського" політизованого маразму
Полюси різні, маразм - один. І ціна йому - одна

«Правий сектор» зірвав засідання Почаївської міськради,...

josephus

josephus написал:

йоббіки є і на Тернопільщині, навіть серед депутатів! 

Священник УПЦ принял участие в Форуме войсковых казачьи...

Філософ

Філософ написал:

Так які це козаки....цирк!

Глава пресс-службы УПЦ: В Украине – богоборческая власт...

Філософ

Філософ написал:

Цікаво і для чого публікувати маразми цього <...>?

Відредаговано
адмін

"Як діти". Как статья "ДС" об истории Украины вызва...

Onufriy

Onufriy написал:

дают нам послойный срез ваты в ее обильном и разнообразном спектре

Выглядит как внутренние конфликты между группировками зомби

wink 

Богословська класика – сучасна!

АРХМ АВВАКУМ

АРХМ АВВАКУМ написал:

Цікаво, дуже цікаво послухати та взяти в роботу духовної мислі

Постправда

Onufriy

Onufriy написал:

история нашего сосуществования с Россией.. не оставляет много места для наивности. Столкнувшись с украинским препятствием, ураган постправды двинулся дальше на Запад

Постправда по своей природе нехристианская. Ее сестра – откровенная ложь, с которой у них общий отец. Отдельные христиане и даже целые церкви могут выступать за пост-правду...

1. "Церкви" - у множині!.. Politique!.. fellow Ніби хтось не знає, що святоросійське лайно чвирить лище з одного канонічного джерельця! 
2. Друга цитата потребує перекладу з премудрофілософської: "церкви можуть служити дияволу" smile
Та ні.. Церква(и) не може служити ворогу... Служити може лише зборище нечестивців, у якому немає чого робити порядній людині
волна постправды, которая попыталась уничтожить результаты украинского Майдана...в основном провалилась

Вона провалиться тоді, коли християни почнуть захищати своє віровчення від антихристиянського політправославного спотворення. Постправда закінчиться тоді, коли вірні відійдуть від політесних еківоків і прямо назвуть речі своїми іменами

Стаття про постправду потребує більше правди!

Постправда

Onufriy

Onufriy написал:

Церкви берут постправду на вооружение, когда решают принять участие в культурных войнах или отождествляют себя с определенной идеологической платформой. В таких случаях церкви принимают и воспроизводят нарративы, которые выражают только часть истины. Они забывают другие части правды, потому что эти части неудобны...

Проблема в тому, що для християн Істина - це Предвічний Бог і Спаситель світу Ісус Христос (Ів. 14:6)

Отож ідеться не про філософські категорії, а про те, що подібній лжецеркві Христос стає незручним, починає "заважати" у її "служінні" 
Мы, как христиане, должны проявлять бдительность и оценивать постправду на основании евангельских критериев

Егеж... Але якби християни дійсно виявляли пильність, то у своїх статтях вони б писали не про оксфордські прикметники, а про святоросійську етнофілетичну єресь

В УПЦ (МП) забрали назад извинения клирику УПЦ КП

Філософ

Філософ написал:

Все по "канонічному"...

В последние 2-3 дня большая дискуссия развернулась вокр...

Onufriy

Onufriy написал:

Цитата: Сергей Чапнин
Это возможно только в одном единственном случае - когда патриарх мыслит о себе как о "епископе Рима", т.е. он стоит *над* всеми прочими епископами и повелевает ими и всем духовенством

Чапнін публічно свідчить, що існує єдина інтерпретація слів КГ - папізм...
А далі спрацьовує психологія:
Ересь? Ох, как бы не хотелось мне об этом говорить... 

Оце воно і є... Що легше сказати - "єресь" чи "спотворення ЦС"? feel 
Mikhail Nechaev "А патриарх-то - не православный!", - подумали после проповеди православные верующие и традиционно хором промолчали

Постправда

Філософ

Філософ написал:

Постправду схоже взяла собі на озброєння гундяївська РПЦ. Щоб вести інформаціну війну проти "невгодних" православних Церков. Це й просування гундяївського "російського світу", це й насадження рос. політичних схем.Думаю "найкращими" виразниками цієї постправди, крім російських ЗМІ, є брехлива жовта преса, типу: СПЖ, расколамнєт, правлайф і т.д.

А загалом цікава стаття о. Кирила!))