Вхід

У вас немає акаунту на Religion.in.ua? Зареєструйтесь

Аналітика
Майбутнє філософії релігії

22 03 2013   Юрій Чорноморець, доктор філософських наук, Київ Публікації, Аналітика

Майбутнє філософії релігії

Перспективи розвитку філософії релігії пов’язані із методологічними новаціями, із переходом до нових парадигм у кожній із течій сучасної філософії релігії. Ці тенденції можна передбачувати...

О хартомании

5 03 2013   Протоиерей Виталий Эйсмонт Публікації, Аналітика

О хартомании

Тенденция к дополнительному бумаготворчеству с целью взять под контроль и учет живую церковную жизнь столкнется с издержками и парадоксами...

Чи будуть вимагати від українських єпископів приймати російське громадянство?

27 02 2013   Сергій Штейніков Публікації, Аналітика

Чи будуть вимагати від українських єпископів приймати російське громадянство?

«Релігія в Україні» звернулась за коментарем до Київської митрополії УПЦ з проханням пояснити, чи дійсно торкнеться новий російський закон ієрархів УПЦ, яка знаходиться в єдності з Московським Патріархатом?

После Собора: произойдет ли перезагрузка межцерковных отношений в Украине?

12 02 2013   Сергей Штейников Публікації, Аналітика

После Собора: произойдет ли перезагрузка межцерковных отношений в Украине?

Архиерейский Собор РПЦ, завершившийся на минувшей неделе в Москве, приковал к себе внимание украинских СМИ. В канун его открытия активно заговорили о возможности принятия в Москве смелых решений в отношении УПЦ...

Третій зайвий. «Котлети» і «мухи» для УГКЦ у внутрішньоправославному конфлікті

11 02 2013   Микола Крокош Публікації, Аналітика

Третій зайвий. «Котлети» і «мухи» для УГКЦ у внутрішньоправославному конфлікті

У трикутнику відносин між УГКЦ, УПЦ (МП) і УПЦ КП треба завжди брати до уваги справжнє становище цих трьох найбільших українських Церков у християнській екумені. Всі три зацікавлені сторони повинні чогось навчитися з цієї історії...

Воювання з «москалями» знищує головний ресурс українства

6 02 2013   Розмовляв Сергій Штейніков Публікації, Аналітика

Воювання з «москалями» знищує головний ресурс українства

Низка заяв, зроблених за останні дні офіційними представниками трьох українських Церков щодо таїнства хрещення в Київському Патріархаті, схоже, веде до нової кризи у церковних відносинах. За коментарем ми звернулися до одного з пильних спостерігачів за розвитком міжправославних і православно-католицьких відносин в Україні Юрія Чорноморця, вірянина УПЦ (МП), доктора філософських наук...

Шведский центр «Livets Ord»: конфликт в Донецке и проблемы в отношениях с национальными церквями

5 02 2013   Ян Скворцов, Москва Публікації, Аналітика

Шведский центр «Livets Ord»: конфликт в Донецке и проблемы в отношениях с национальными церквями

В конце 2012 года протестантско-евангельскую среду на постсоветском пространстве взбудоражило известие о том, что "шведы снимают пастора" церкви «Слово жизни» г. Донецка Украина Леонида Падуна со служения, чтобы его место занял ставленник из Швеции...

Юрій Чорноморець: «Пасивність Церков – причина провалу духовного відродження суспільства»

23 01 2013   Розмовляв Сергій Штейніков Публікації, Аналітика

Юрій Чорноморець: «Пасивність Церков – причина провалу духовного відродження суспільства»

Продовжуючи опитування експертів про підсумки минулого і прогнози на майбутні роки, портал "Релігія в Україні" надає слово доктору філософських наук Юрію Чорноморцю...

Михайло Черенков: «Утопічна ідея "єдиної Помісної Церкви" має поступитися місцем братнім відносинам різних, але рідних традицій»

15 01 2013   Розмовляв Юрій Чорноморець Публікації, Аналітика

Михайло Черенков: «Утопічна ідея "єдиної Помісної Церкви" має поступитися місцем братнім відносинам різних, але рідних традицій»

Інтерв’ю з ректором Донецького християнського університету, доктором філософських наук, релігієзнавцем, протестантським теологом.

Евангельское образование-2013

14 01 2013   Ростислав Ткаченко Публікації, Аналітика

Евангельское образование-2013

Размышления о некоторых перспективах украинского евангельского христианского образования в настоящем и будущем...

Віктор Єленський: «Україна перестала бути країною з найліберальнішою законодавчою практикою»

9 01 2013   Інтерв’ю взяв Юрій Чорноморець Публікації, Аналітика

Віктор Єленський: «Україна перестала бути країною з найліберальнішою законодавчою практикою»

Йдеться про спробу жорстко контролювати всяку суспільну діяльність релігійних організацій, обмежити вихід їх на міжнародний рівень і цей вихід постійно контролювати. Звісно що на ВРЦ здійснюється тиск з метою поставити під більший контроль діяльність цієї організації...

2012 год в жизни УПЦ, или Как предотвратить появление новых «ГКЧП»?

28 12 2012   Сергей Штейников Публікації, Аналітика

2012 год в жизни УПЦ, или Как предотвратить появление новых «ГКЧП»?

Заканчивается 2012 год. Возникает естественное желание подвести его итоги. Если говорить о религиозной жизни в Украине, то, пожалуй, наиболее резонансные события в 2012 году происходили в Украинской Православной Церкви. Постараемся посмотреть на них более внимательно.

Аналіз законодавчих ініціатив у сфері свободи совісті та державно-конфесійних відносин Верховної Ради України VI скликання (закінчення)

27 12 2012   Юрій Решетніков, кандидат філософських наук Публікації, Аналітика

Аналіз законодавчих ініціатив у сфері свободи совісті та державно-конфесійних відносин Верховної Ради України VI скликання (закінчення)

Існуючі проблемні питання потребують пошуку виважених підходів до свого розв’язання, опрацювання комплексу заходів, спрямованих на подальше вдосконалення законодавчої бази...

Аналіз законодавчих ініціатив у сфері свободи совісті та державно-конфесійних відносин Верховної Ради України VI скликання

24 12 2012   Юрій Решетніков, кандидат філософських наук Публікації, Аналітика

Аналіз законодавчих ініціатив у сфері свободи совісті та державно-конфесійних відносин Верховної Ради України VI скликання

У статті відомого українського релігієзнавця, екс-глави Держкомрелігій Юрія Решетнікова проаналізовано державні законодавчі ініціативи за період роботи Верховної Ради останніх п’яти років...

Екуменічні пропозиції для реформування римського примату. Архієпископ Скопельський Всеволод

17 12 2012   Переклад Миколи Крокоша Публікації, Богослов'я, Аналітика

Екуменічні пропозиції для реформування римського примату. Архієпископ Скопельський Всеволод

То «що з приматом»? Як я пропонував би відповісти на запрошення папи Івана Павла ІІ, висловлювати пропозиції, як найкраще здійснювати римський примат, щоб його сприймали як благословення, а не камінь спотикання? Що я зокрема сказав би з східної православної позиції?..

Питання правового забезпечення богословської освіти в Україні

14 12 2012   Юрій Решетніков, кандидат філософських наук Публікації, Аналітика

Питання правового забезпечення богословської освіти в Україні

Динамічний розвиток богословської освіти в України потребує внесення відповідних коректив у її правове забезпечення -- з огляду на те, що нинішній стан такого забезпечення є далеким від досконалості, не встигає за реальними суспільними процесами та змінами, що відбуваються у царині богословської освіти...

Вокруг изменений в Закон о свободе совести

27 11 2012   Михаил Белецкий Публікації, Аналітика

Вокруг изменений в Закон о свободе совести

Выступления против законопроекта №10221 выдержаны в крайне алармистском тоне и рисуют картину окончательного установления тоталитарного контроля над церквами. Однако внимательное знакомство с текстом законопроекта Мирошниченко и сравнение его с действующим Законом о свободе совести убеждает в том, что его оценки, предложенные обществу журналистами, общественными деятелями и политиками, мягко говоря, не вполне адекватны.

Законопроект 10221: кінець свободі віросповідання?

22 11 2012   Максим Васін Публікації, Аналітика

Законопроект 10221: кінець свободі віросповідання?

У сьогоднішніх реаліях, коли парламентська більшість за 50 секунд може проголосувати за обмеження конституційних прав громадян без жодного обговорення та ігноруючи думку суспільства, громадськості слід як ніколи уважно аналізувати діяльність Верховної Ради та активно діяти...

Продажна Церква? Помилки УГКЦ на минулих виборах, спостереження і міркування

1 11 2012   Микола Крокош Публікації, Аналітика

Продажна Церква? Помилки УГКЦ на минулих виборах, спостереження і міркування

Вони прийшли до храму для того, щоб долучитися до Христової благовісті, натомість їхні пастирі показали, що вважають їх дурнями, нездатними відрізнити фальш від істини, та ще й використали своїх овечок як об’єкт у торгівельній операції «голоси за гроші»...

Процедура реєстрації релігійних організацій – актуальне питання державно-конфесійних відносин в Україні

22 10 2012   Лариса Владиченко, кандидат філософських наук Публікації, Аналітика

Процедура реєстрації релігійних організацій – актуальне питання державно-конфесійних відносин в Україні

В діючому законодавстві мають місце проблемні питання. В 2012 р. можемо спостерігати повторну спробу ускладнення реєстраційної процедури релігійних організацій.

Протестантизм в Україні: причини популярності

3 10 2012   В’ячеслав Агеєв Публікації, Аналітика

Протестантизм в Україні: причини популярності

З 1997 року кількість протестантських громад в Україні зросла майже в 2,3 рази. Тенденція росту зберігається і непокоїть ієрархів “традиційних” церков. Що ж стоїть за завоюваннями “нетрадиційного християнства” в Україні? Що штовхає українців, особливо молодь, в ці конфесії?

10 09 2012   Микола Крокош Публікації, Аналітика

Голос волаючого в екуменічній пустелі, або Мої «п’ять копійок» до дискусії про прозелітизм УГКЦ на Східній Україні

Дискусія про прозелітизм УГКЦ на теренах, де вона не є традиційною конфесією, набирає все нових обертів, а тому я вирішив висловити також власні міркування щодо цієї проблеми, тим більше що моє ім’я згадувалося з цього приводу.

Выбор украинских церквей накануне парламентских выборов

4 09 2012   Олег Винничук Публікації, Аналітика

Выбор украинских церквей накануне парламентских выборов

Все традиционные христианские церкви Украины так или иначе сталкиваются с проблемой политизации внутрицерковной жизни. И хотя на официальном уровне все конфессии заявляют о том, что находятся вне политики, реальная жизнь далеко не всегда соответствует этим декларациям...

Вчинок Femen – ляпас суспільству

19 08 2012   Віталій Дем'янюк Публікації, Аналітика

Вчинок Femen – ляпас суспільству

Вчинені дії не є жодним протестом. Те, що було вчинене, можна прирівняти до того, якби якийсь суб'єкт на знак протесту проти злої поведінки чиєїсь мачухи по відношенню до не своїх дітей, прийшов до рідної матері і почав її ображати. Потрібно продумати механізми захисту від того, що суспільні цінності йдуть у рознос під час зіткнення з подібними фактами...

Наступний папа?

16 08 2012   Д-р Микола Крокош Публікації, Богослов'я, Аналітика

Наступний папа?

Штрихи до особистості й богослов’я мого вчителя – нового префекта Конгрегації Віри Людвіґа Ґергарда Мюллера.

НОВИНИ

Всі матеріали

останні коментарі

Причастие с коронавирусом. Кому повезет больше - правос...

Філософ

Філософ написал:

Взагалі то ПЦУ на період карантину змінила форму причастя і подає його в руки. Чому пані Щоткіна про це не згадує, а цитує приватну думку митрополита Димитрія Рудюка?

Глава УПЦ (МП) виступив проти «ложного геройства» під ч...

dima222

dima222 написал:

Точно відомо що в Почаївській лаврі минулого тижня швидка забрала до лікарні у Київ головного духівника (сповідальник всієї братії, третя людина в лаврі після намісника та благочинного) лаври архімандрита Іполита (Липчея)... Позавчора його терміново постригли у схиму - обряд який проводять над монахами перед смертю. Як відомо у архімандрита Іполита був туберкульоз легенів, від якого він страждав вже декілька років. За останні двадцять років на туберкульоз у Почаївській лаврі перехворіли багато насельників. Свого часу від туберкульозу тут помер архімандрит Антоній, а також туберкульозом хворів минулорічний духівник лаври, який помер рік тому архімандрит Георгій (Стець). Ще не менше декількох десятків насельників є носіми туберкульозу. Можливо що саме ця хвороба послабила імунітет архімандрита Іполіта який заразився коронавірусом. І якщо вчора він перебував ще у палаті в стаціонарі, то сьогодні його стан погіршився і він терміново був переведений у реанімацію.
Також є інформація з переписки заступника голови Відділу зовнішніх церковних звязків прот. Миколи Данилевича та відповідального за міжконфесійні конфлікти у Тернопільскій області, за кличкою "Шумахер", прот. Георгія Прокопчука (служиь у В. Млинівцях Кременецького району), в якій останній говорить про багато хворих в лаврі. А він, Георгій, є близькою людиною до намісника лаври митрополита Володимира і Тернопільського митрополита Сергія. Тому інформацією володіє достовірною. 
Про Шумахера тут є додаткова інформація https://zz.te.ua/moskovskyj-batyushka-z-ternopilschyny-zustricha
vsya-z-heneralom-fsb/
Також відомо, але це вже з усного повідомлення, що на Свято-Духівському скиту при Почаївській лаврі багато хворих - кашляють, хриплять, лікуються розтиранням ніг у соляній воді, прокапуються протизастудними засобами, приймають теплі ванни і парять у парілках, але всі на ногах. Хто має симптоми важкої хвороби, відправляють додому.
Також відомо, що братія лаври закликає людей ходити на служби і останнім часом в лаврі людей значно побільшало.
Сьогодні прийшла інформація що всі працівниці в лаврі, так звані "матушки", які працювали на коровнику, на митті бутилок для вина, прибирали у храмах і жили в Антоніївській церкві, у лаврському готелі і в підвалі під корпусом № 7 були розпущені по домах. А це бабушки і жінки з різних регіонів України, Булорусі, Росії і Молдови. Хоча також відомо що частина їх переховується у ідземних храмах лаври, оскільки є жителями далеких регілнів Росії, наприклад з Пермі є послушниці які таємно живуть у готелі лаври. 

«Липківство» як духовна, канонічна та еклезіологічна пр...

dima222

dima222 написал:

Шумило ще три-чотири роки тому ревно писав про руских катакомбників і зарубіжників і всячеськи плюндрував РПЦ не вважаючи її навіть канонічною церквою. Тепер так же ряно пише за РПЦ і плюндрує все українське. При цьому гарно маскуться під любител української старовини і знавця українського Афону. Така собі куропатка в клітинку - сьогодні рябоє, а завтра сідоє. низько, ницо так робити - жити в Україні і так її паплюжити. Для СБУ тут є гарне джерело для роботи...

Київська громада УПЦ (МП) перейшла в РПЦЗ

dima222

dima222 написал:

Ось так - відкрились у людей очі і втікають від Московської церкви подалі... нема там ні віри в людей, ні моралі, ні співчуття, ні духу Божого.
А мене особисто вразило те як самий крутий юриста УПЦМП витіснив православного батюшку з храму. Вот для чего нужны оказывается юристы в митрополии...
Онуфрий же просто продолжает хлопать ушами )))) 
А свщенника и людей очень жалко. Веру так можно всю расплескать.
ПС: как вариант можно переходить в ПЦУ. Там чище... В РПЦЗ счас прихожане тоже прозреют от всех этих кодов и паспортов и экуменизмов... Та же политическая будет подоплевка что и в МП. Корабль вышел в плавание, а куда приплывет, то Бог один знает. Если вообще приплывет... Топят ведь...

Битва за три буквы. Действительно ли УПЦ МП уже не заст...

dutchak1

dutchak1 написал:

Весь этот словесный хоровод имеет отношение к особого “сорта” людям, с которыми мы живем в одной стране и которые называют себя “верующими”, которые придумали себе “Бога”. Ну, в общем, малахольные такие, как несовершеннолетние дети, недееспособные. Е. Щеткина еще называет их “потребители”. В силу этой недееспособности и по примеру других государств им выделили конституционную песочницу. Правда в других государствах еще и запрет для государства влазить в песочницу...Но что не сделаешь для любимого дитя! А тут еще часть этих неразумных деток начали делить Бога и своего Бога опрометчиво прописали в соседнем государстве. С таким же успехом могли прописать на Марсе или на Венере. Игра то ведь. Но суръезные дяди начали играть в ту же игру, начали делить недееспособных на законно рожденных от правильного Бога и не совсем по закону, требуют документального подтверждения прописки Бога, нотариально подтвержденную подпись Бога...Иногда кажется что часть этих взрослых дядей и теток надо дополнительно изолировать, создать новое конституционное отделение или использовать их же методику и строить для них новую песочницу. Назовём ее Страна Д. Ну как в той детской сказке, про деревянного мальчика...

К противостоянию с Константинополем подключилась РПЦвУ:...

dima222

dima222 написал:

Почему для русскоязычной паствы открывает храм группа людей, называющая себя "Украинской Православной Церковью"? wink 

УПЦ (МП) продолжает негласно рукополагать епископов Кры...

dima222

dima222 написал:

Рукоположение сепаратиста Каллиника стало возможным как следствие новой политики команды Зеленского - безразличие к церковным вопросам и компас на сближение с русским благословили Онуфрию и Паканичу поставить еще одного русского человека в МП. Кстати ничем не лучше и новоизбранные епископы. Чем можно объяснить избрание Никодима Пустовгара как не позицией по поддержке русского мира на Черниговщине. Других заслуг у него нету...

Архієпископ-ректор Почаївської семінарії послав «сосати...

dima222

dima222 написал:

Вітання владиці Іову з Івано_Франківської єпархії УПЦ МП: спаси, Господи, владико за Ваші компліменти у нашу адресу! Знаєте, образливо до глибини душі. При скорій зустрічі у Почаєві обовязково зустрінусь з Вами і подивлюся прямо в очі... 

Чи дійде до церковного майдану?

dima222

dima222 написал:

Цікаво що офіційний сайт УПЦ МП має таку собі розлогу колонку де дублює новини із офіційного сайту РПЦ - тут і про Путіна новини і про Медведєва і про російську армію якій РПЦ будє храми... Відкриваєш сайт УПЦ а там новини про Путіна... ото радость із Patriarchia.ru 

Віряни ПЦУ відстояли у Верховному суді право на перехід...

dutchak1

dutchak1 написал:

Ну і що, хтось читав те судове рішення? З чим вітали парафіян і настоятеля храму?

25.          Тому, суд доходить висновку, що в даному випадку спір виник між засновниками та членами релігійної організації - Хустської єпархії УПЦ та релігійної громади - Релігійної громади УПЦ КП, яка вирішила змінити канонічне підпорядкування, подавши заяву про реєстрацію змін до статуту, що свідчить про приватно-правовий характер спірних правовідносин.

26.          У зв`язку з цим, судами попередніх інстанцій було помилково віднесено даний спір до       юрисдикції адміністративних судів, оскільки позовні вимоги у зазначеній справі спрямовані на захист цивільних прав позивача і з огляду на суб`єктний склад сторін спору він має вирішуватися за правилами господарського судочинства.

wink 

До недавнего времени можно было со снисходительной ирон...

dima222

dima222 написал:

Реально, перечитував іноді біографії наших архієреїв, ужасає те, що більшість немає навіть очної семінарї, і серед них найнайвищі чини архіреїв, даже предстоятелів!... ті що роками мучили свої голови і животи поклали у семінаріях, академіях і єпархіальних послушаніях - в тіні Церкви, а пронирливі і дерзновенні - керують єпархіями... парадоксіс ))) 

Тут священники УПЦ (РПЦ) говорят, мол, что признание ПЦ...

dima222

dima222 написал:

Стаття відмінна. Молодець

Отець Микола Данилевич закрив для мене можливість комен...

dima222

dima222 написал:

Многая лета, отец Андрей

УПЦ МП вже не називає ПЦУ "розкольниками"...

dima222

dima222 написал:

Дякую. Дуже вичерпно і тепер маю багато аргументів на захист ПЦУ перед знайомими з МП. Варто радіти! 

И снова перлы известного запорожского религиозно-полити...

dima222

dima222 написал:

Страшно от таких слов Луки - неужели здоровый человек может такое глаголати?