Вхід

У вас немає акаунту на Religion.in.ua? Зареєструйтесь

Огляд ЗМІ

24 10 2019 Огляд ЗМІ, Українські

Еврейская Умань для чайников: в мире двух раввинов

Умань. Как вы знаете, этот город связан с именем одного очень известного еврейского цадика — праведника. И, как вы можете догадаться, речь о Раби Нахмане из Брацлава.

24 10 2019   Віталій Рябошапка Огляд ЗМІ, Українські

"Процес переходів до ПЦУ практично зійшов нанівець": інтерв'ю з митрополитом УПЦ МП Климентом

Про те, як зміни церковного ландшафту, старт яким був покладений рік тому, позначилися на Київській митрополії УПЦ (МП), сайт "Сьогодні" поговорив з митрополитом Ніжинським і Прилуцьким, главою Синодального інформаційно-просвітницького відділу Української православної церкви (МП) Климентом.

24 10 2019   Максим Балаклицький, Валентина Куриляк Огляд ЗМІ, Українські

Українське наукове товариство ім. Теофіла Бабієнка: півторарічний звіт

Вивчення історії релігійного руху має в першу чергу цікавити представників цього самого руху. Згадки в пресі та книжках про адвентистів сьомого дня на українських землях з’являються в перші роки існування релігійних громад, які відносили себе до цієї конфесії.

23 10 2019   Екатерина Щеткина Огляд ЗМІ, Українські

"Православные бабушки" УПЦ МП. Кто и зачем использует ресурс Онуфрия без его позволения

Церковная политика, которой так старался избежать президент Владимир Зеленский, – видимо, понимая, что тут ему не превзойти предшественника, - сама идет к нему, как известный Магомет к неизвестной горе

23 10 2019   Екатерина Копанева Огляд ЗМІ, Українські

«Донора, сердце которого мне пересадили в Индии, я увидела во сне»: невероятная история украинки

Донор нашелся на пятый день после того, как украинку привезли в одну из мумбайских клиник. Им стал 22-летний индус Рави Девани, разбившийся в автокатастрофе. Понимая, что сына не спасти, родители Рави дали согласие на то, чтобы его органы пересадили тяжелобольным людям. А сейчас родные погибшего парня приехали в Украину, чтобы познакомиться с Натальей — девушкой, в груди которой уже два года бьется сердце их сына.

23 10 2019   Виктор Трегубов Огляд ЗМІ, Українські

Трещина в «русском мире»

Синод Церкви Эллады признал Православную Церковь Украины. И я бы хотел рассказать вам, как это происходило - и что это означает. Потому что событие - историческое. Возможно, не только для Украины.

23 10 2019   Дария Горская Огляд ЗМІ, Українські

Путь пилигрима: первая украинка в одиночку прошла всю Испанию, повторив маршрут святого Иакова

Елена Ханчанова внедрила в Украине шведский вид спорта плоггинг (одновременно бег и очищение парков от мусора). А еще она инструктор по бегу, марафонец и просто интересный человек, который ставит перед собой трудно выполнимые цели и стремится к их осуществлению. Но даже для нее, пробежавшей в своей жизни не один марафон, последний вызов казался запредельным: в одиночку пройти Via de la Plata (Серебряный путь Святого Иакова из Севильи в Сантьяго-де-Компостела).

23 10 2019   Віталій Рябошапка Огляд ЗМІ, Українські

"Незалежна церква в Україні може бути тільки в статусі патріархату": інтерв'ю з єпископом УПЦ КП Андрієм

У жовтні 2018-го Синод Константинопольського патріархату ухвалив ряд рішень, які кардинально вплинули на церковне життя в Україні. Так, було скасовано рішення від 1686 року, яке давало право Московському патріарху висвячувати Київського митрополита. Що, по суті, повертало Українську православну церкву під юрисдикцію Константинополя. Крім того, Святий синод скасував анафему, накладену на предстоятеля Української православної церкви Київського патріархату Філарета в 1997 році Московським патріархатом.

23 10 2019   Дарина Синицька Огляд ЗМІ, Українські

Полтавщина зробила перші кроки до відбудови напівзруйнованої церкви-пантеону у Вергунах

На Полтавщині церкву-пантеон, яка є національною пам’яткою, передали на баланс сільради, після чого оновлені документи затвердить Мінкульт, а потім — імовірно, передадуть єпархії

22 10 2019 Огляд ЗМІ, Українські

Грецька церква вперше пом’янула Епіфанія. Що це означає

Ім'я предстоятеля Православної церкви України Епіфанія вперше пом'янули під час літургії за участю архієпископа Афінського і всієї Еллади Ієроніма.

22 10 2019   Ольга Омельянчук Огляд ЗМІ, Українські

«Брошенные»: история бездомной семьи из прифронтового села

«Мы едим помои и то, что приносят военные и волонтеры», – говорит 71-летняя жительница поселка Пионерское Екатерина Рыжко. На ней съеденный молью платок, растянутый старый свитер и черная юбка в пол. Женщина сидит на маленьком стульчике: сгорбилась над костром, обставленным кирпичами. Под крышкой обугленного котелка томятся помидоры – на обед будет лечо.

21 10 2019   Ксенія Кириллова Огляд ЗМІ, Українські

Пастор Євген Пересвєтов про спроби вербування ФСБ, переслідування та депортацію із Росії

Спроба вербування з боку ФСБ, загрози депортації, спроби порушити кримінальну справу, відмови у в'їзді в країну і, нарешті, звинувачення у «насильницькому поваленні основ конституційного ладу» ‒ це короткий перелік того, що сталося з українським пастором Євгеном Пересвєтовим протягом останніх років його життя в Росії. Торік у листопаді протестантський священнослужитель був остаточно депортований з Росії, де прожив 18 років і опікувався прихожанами в церкві в Москві та кількома громадами в анексованому Росією Криму.

21 10 2019   Анастасія Москвичова Огляд ЗМІ, Українські

«Бандити мене підтримували» – політв'язень Кремля Юрій Яценко, який видав книжку

Колишній політв’язень Кремля Юрій Яценко видав книжку про своє життя за ґратами «Політ в’язня» у співавторстві з письменницею Веронікою Міроновою. Робота над текстом тривала близько двох років. Яценко каже: одну із презентацій планує провести у Верховній Раді України. Радіо Свобода поспілкувалося з автором про те, чому ця історія має побачити світ саме зараз, через чотири роки після його звільнення, а також про способи виживання у тюрмі та захист тих політв’язнів, що повернулись додому. Подаємо прямою мовою.

18 10 2019   Екатерина Щеткина Огляд ЗМІ, Українські

Выстрел в ногу. Почему Кириллу пришлось смириться с признанием греками ПЦУ

В Моспатриархате решили придержать лошадей и вместо ковровой бомбардировки - полного разрыва евхаристического общения - прибегли к точечным ударам персональными санкциями

18 10 2019   Ірина Костенко та ін. Огляд ЗМІ, Українські

Княжа Україна-Русь і церква Спаса на Берестові. В історії храму замовчують найголовніше

У Києві після тривалої реставрації відкрили древню церкву Спаса на Берестові.

18 10 2019   Віталій Червоненко Огляд ЗМІ, Українські

РПЦ частково розірве спілкування з Грецькою церквою через Україну. Що це значить

Позачерговий синод Російської православної церкви ухвалив рішення не розривати спілкування з усією Церквою Еллади через її рішення про визнання автокефальної Православної церкви України. Проте розірве стосунки з тими, хто підтримує визнання Православної церкви України...

18 10 2019   Тетяна Деркач Огляд ЗМІ, Українські

Визнання ПЦУ Елладською Церквою: чим може відповісти Москва

Ми зібрали декілька можливих варіантів, які вже лунали в тих чи інших пабліках та статтях, наближених до РПЦ та УПЦ МП, і проаналізували їх, співставивши витрати на реалізацію цих «відповідей Чемберлену» з ефектом, який вони можуть принести.

18 10 2019   Михайло Курдюков Огляд ЗМІ, Українські

Варсонофій – про церковні війни, КДБ та казну патріархату. Велике інтерв'ю

Поговорили з Варсонофієм про конфлікти з вірянами ПЦУ, тиск з боку влади, його ставлення до подій на Донбасі та в Криму, а також про те, чи перераховує їхня єпархія гроші в Росію

18 10 2019 Огляд ЗМІ, Українські

Цінні свідчення незламності віри у підпіллі дали священники в Бучачі на святкуванні з нагоди легалізації УГКЦ

12 жовтня у Бучачі, що на Тернопільщині, відбулося величне святкування з нагоди 30-ліття виходу із підпілля УГКЦ та легалізації підпільної Церкви.

17 10 2019   Наталія Данькова Огляд ЗМІ, Українські

Євстратій Зоря: «Власники й керівники медіа вважають, що релігійна тематика “нерейтингова”»

Речник Київської митрополії – про роль медіа у створення Православної української церкви, відносини зі ЗМІ, присутність церкви в соцмережах і протидію російській пропаганді.

17 10 2019   Екатерина Щеткина Огляд ЗМІ, Українські

Игры во грехе. Почему бедные украинцы боятся казино

Мы подсознательно сопротивляемся не столько легализации, сколько очеловечиванию тех, кто работает в греховном бизнесе

16 10 2019   Екатерина Щеткина Огляд ЗМІ, Українські

Раздраженные Москвой. Что означает признание ПЦУ со стороны Элладской церкви

О том, что греки, скорее всего, признают ПЦУ, в Кремле было известно раньше, чем где-либо

16 10 2019 Огляд ЗМІ, Закордонні

Греческая церковь признала право Константинополя дать автокефалию Украине

Архиерейский собор Элладской (Греческой) православной церкви в субботу признал право патриарха Константинопольского предоставить автокефалию Православной церкви Украины (ПЦУ), сообщают греческие СМИ.

16 10 2019   Віталій Червоненко Огляд ЗМІ, Українські

Грецька церква першою визнала ПЦУ: чому це важливо для України

Позачерговий собор ієрархів (зібрання усіх єпископів) Грецької церкви 12 жовтня схвалив рішення про визнання автокефальної Православної церкви України. Вже найближчим часом предстоятель ПЦУ Епіфаній може відвідати Грецію та співслужити з предстоятелем церкви Еллади. Це буде останнім етапом визнання ПЦУ з боку Грецької церкви.

16 10 2019 Огляд ЗМІ, Українські

Реформатська церква в Мукачеві та її цікава історія невдач

Довгий час реформатори молились у католицьких храмах і тільки у 1656 році побудували невеликий молитовний дім.

НОВИНИ

Всі матеріали

останні коментарі

Київська громада УПЦ (МП) перейшла в РПЦЗ

dima222

dima222 написал:

Ось так - відкрились у людей очі і втікають від Московської церкви подалі... нема там ні віри в людей, ні моралі, ні співчуття, ні духу Божого.
А мене особисто вразило те як самий крутий юриста УПЦМП витіснив православного батюшку з храму. Вот для чего нужны оказывается юристы в митрополии...
Онуфрий же просто продолжает хлопать ушами )))) 
А свщенника и людей очень жалко. Веру так можно всю расплескать.
ПС: как вариант можно переходить в ПЦУ. Там чище... В РПЦЗ счас прихожане тоже прозреют от всех этих кодов и паспортов и экуменизмов... Та же политическая будет подоплевка что и в МП. Корабль вышел в плавание, а куда приплывет, то Бог один знает. Если вообще приплывет... Топят ведь...

Битва за три буквы. Действительно ли УПЦ МП уже не заст...

dutchak1

dutchak1 написал:

Весь этот словесный хоровод имеет отношение к особого “сорта” людям, с которыми мы живем в одной стране и которые называют себя “верующими”, которые придумали себе “Бога”. Ну, в общем, малахольные такие, как несовершеннолетние дети, недееспособные. Е. Щеткина еще называет их “потребители”. В силу этой недееспособности и по примеру других государств им выделили конституционную песочницу. Правда в других государствах еще и запрет для государства влазить в песочницу...Но что не сделаешь для любимого дитя! А тут еще часть этих неразумных деток начали делить Бога и своего Бога опрометчиво прописали в соседнем государстве. С таким же успехом могли прописать на Марсе или на Венере. Игра то ведь. Но суръезные дяди начали играть в ту же игру, начали делить недееспособных на законно рожденных от правильного Бога и не совсем по закону, требуют документального подтверждения прописки Бога, нотариально подтвержденную подпись Бога...Иногда кажется что часть этих взрослых дядей и теток надо дополнительно изолировать, создать новое конституционное отделение или использовать их же методику и строить для них новую песочницу. Назовём ее Страна Д. Ну как в той детской сказке, про деревянного мальчика...

К противостоянию с Константинополем подключилась РПЦвУ:...

dima222

dima222 написал:

Почему для русскоязычной паствы открывает храм группа людей, называющая себя "Украинской Православной Церковью"? wink 

УПЦ (МП) продолжает негласно рукополагать епископов Кры...

dima222

dima222 написал:

Рукоположение сепаратиста Каллиника стало возможным как следствие новой политики команды Зеленского - безразличие к церковным вопросам и компас на сближение с русским благословили Онуфрию и Паканичу поставить еще одного русского человека в МП. Кстати ничем не лучше и новоизбранные епископы. Чем можно объяснить избрание Никодима Пустовгара как не позицией по поддержке русского мира на Черниговщине. Других заслуг у него нету...

Архієпископ-ректор Почаївської семінарії послав «сосати...

dima222

dima222 написал:

Вітання владиці Іову з Івано_Франківської єпархії УПЦ МП: спаси, Господи, владико за Ваші компліменти у нашу адресу! Знаєте, образливо до глибини душі. При скорій зустрічі у Почаєві обовязково зустрінусь з Вами і подивлюся прямо в очі... 

Чи дійде до церковного майдану?

dima222

dima222 написал:

Цікаво що офіційний сайт УПЦ МП має таку собі розлогу колонку де дублює новини із офіційного сайту РПЦ - тут і про Путіна новини і про Медведєва і про російську армію якій РПЦ будє храми... Відкриваєш сайт УПЦ а там новини про Путіна... ото радость із Patriarchia.ru 

Віряни ПЦУ відстояли у Верховному суді право на перехід...

dutchak1

dutchak1 написал:

Ну і що, хтось читав те судове рішення? З чим вітали парафіян і настоятеля храму?

25.          Тому, суд доходить висновку, що в даному випадку спір виник між засновниками та членами релігійної організації - Хустської єпархії УПЦ та релігійної громади - Релігійної громади УПЦ КП, яка вирішила змінити канонічне підпорядкування, подавши заяву про реєстрацію змін до статуту, що свідчить про приватно-правовий характер спірних правовідносин.

26.          У зв`язку з цим, судами попередніх інстанцій було помилково віднесено даний спір до       юрисдикції адміністративних судів, оскільки позовні вимоги у зазначеній справі спрямовані на захист цивільних прав позивача і з огляду на суб`єктний склад сторін спору він має вирішуватися за правилами господарського судочинства.

wink 

До недавнего времени можно было со снисходительной ирон...

dima222

dima222 написал:

Реально, перечитував іноді біографії наших архієреїв, ужасає те, що більшість немає навіть очної семінарї, і серед них найнайвищі чини архіреїв, даже предстоятелів!... ті що роками мучили свої голови і животи поклали у семінаріях, академіях і єпархіальних послушаніях - в тіні Церкви, а пронирливі і дерзновенні - керують єпархіями... парадоксіс ))) 

Тут священники УПЦ (РПЦ) говорят, мол, что признание ПЦ...

dima222

dima222 написал:

Стаття відмінна. Молодець

Отець Микола Данилевич закрив для мене можливість комен...

dima222

dima222 написал:

Многая лета, отец Андрей

УПЦ МП вже не називає ПЦУ "розкольниками"...

dima222

dima222 написал:

Дякую. Дуже вичерпно і тепер маю багато аргументів на захист ПЦУ перед знайомими з МП. Варто радіти! 

И снова перлы известного запорожского религиозно-полити...

dima222

dima222 написал:

Страшно от таких слов Луки - неужели здоровый человек может такое глаголати? 

Чи має Церква моральне право судити содомітів?

Олександр

Олександр написал:

Короткий зміст матеріалу: Свій хвалить своїх.

Пятилетка сдерживания. Итоги пяти лет правления митропо...

Onufriy

Onufriy написал:

Цитата: dutchak1
церква з державою немає ніяких спільних інтересів і їх діяльність не перетинається і не доторкується в жодній точці

А слухаючи Гундяєва, так і не скажеш... fellow

Дякую Вам за визнання того, що МП веде антидержавну діяльність wink (звісно трішечки, ну саму крихітку):
Цитата: dutchak1
Позиція організації (МП) стала ворожою окремим проявам держави

Пятилетка сдерживания. Итоги пяти лет правления митропо...

dutchak1

dutchak1 написал:

Однією з основних перешкод в державно-церковних відносинах в Україні є існування т.з науки «релігієзнавство». Назагал це мирне заняття, яке зайняло скромне але менш-більш дохідне місце в явищі української тіньової науки, невелике і замкнене болітце, в якому перетирають свої, далекі від життя, проблемки, плодять докторів і кандидатів філософії. І все би нічого, але в умовах нашої країни ця «наука» зайняла місце між державою і церквами і фактично, самостійно уповноваживши себе на представлення церков, в якості посередника веде діалог з державою. З представників цієї «науки» формуються комітети, департаменти, відділи міністерства яким надалі і доручають те, що в нас названо «державною політикою в області релігії». Зрозуміло, що для більшості держчиновників і законодавців релігія то тьомний лєс і, при виникненні якихось проблем з релігійними організаціями, вони біжать до релігієзнавця, який їм все розкладе «по поличкам». Ну не бігти же їм до тих малохольних, які Богу моляться. Тобто ситуація анекдотична – проголошуючи з усіх трибун про необхідність діалогу з церквами, держава той діалог і відносини імітує, замінює на відносини з бутафорською церквою, утвореною на держзамовлення докторами філософії і політології від релігієзнавства. Причому та побудова почалась ще в 1990 році, коли новоспеченими демократами і викладачами кафедр наукового атеїзму був зліплений союзний релігійний закон де по зразку цивільної громадської організації почали ліпити релігійні. Це була своєрідна резервація для віруючих і в Україні той процес підхопили вже місцеві діячі наукового атеїзму разом з діячами НРУ.

Всі релігієзнавці і викладачі кафедр вміють розказати про різні моделі співіснування держави та релігії, що мають місце у світовій практиці, які, частіше за все, законодавчо оформлені. Але я добавлю, що це є тінь іншої, вищої істин, яка встановлює що спочатку моделі і відносини а потім законодавче оформлення. Загально ця максима в теорії права виглядає так – закони тільки регулюють суспільні відносини і ніколи їх не створюють. Відносини передують законам. І от в нашій ситуації після розпаду СРСР, в ситуації з нульовим рівнем права і відсутністю реальних релігійних організацій як суб’єктів права, перетягнувши до себе конституційний принцип відділення, ми почали ним регулювати відсутні суспільні відносини(!). За цих обставин ті спроби в 90-х роках зробити релігійний закон були приречені. Що і сталось. Перетягнувши слідом за Конституцією цивільне право, ми ним почали регулювати духовні, неправові відносини. І цьому могли б завадити ну хоч якісь, ну хоч елементарні відносини з тими убогими релігійними організаціями. Це не потребує якихось надзвичайних зусиль чи здібностей. Це може навіть релігієзнавець Єленський. Якщо захоче. Наприклад – Єленський любив раніше на різних телевізорах розказувати про важливість автономії релігійної організації і про необхідність її захисту і захисту переходів. Ну і потім він зліпив той закон, Закон Мародерів №4128. І от якби Єленський уважніше придивився до релігійних організацій і до того принципу автономії, він би міг зрозуміти що принцип відділення і принцип автономії це є одне і теж. Або взаємодоповнююче. Принцип автономії в першу чергу означає що організація сама(!) її проголошує, сама визначає її межі а держава тільки бере це потім до уваги. А тому, якщо всі християнські конфесії згідно своїх канонів визначають автономною організацією всю церкву а не парафію, якщо всі конфесії самостійно визначають правила утворення парафій і долю майна - то це і мало би бути одним з основних правил відносин держави і церков. А Конституція це тільки потім констатує як відділення.

Сьогодні цей процес «побудови відносин» продовжують т.з ефективні менеджери, які відчувши своєрідний запит, успішно експлуатують його ресурс. Текст релігійного закону і та діяльність найбільш вповні стали в утворенні організації ПЦУ. В унісон з православною симфонією, з менеджерами від віруючих, в Україні творять близнюка «русского мира». Ось один з них стверджує що УПЦ МП стала ворогом  суспільства. Лукавить, свідомо або по нерозумінню. Позиція організації стала ворожою окремим проявам держави а держава це не є суспільство. Держава це механізм збирання податків, підтримання порядку в суспільстві. Такий же як пральна машина в побуті і стверджувати що пральній машині необхідна церква просто смішно. В суспільстві необхідні якісь відносини держава з церквами, але наша придуркувата машина в своєму існуванні намагається використати церкву в своїх інтересах, інтересах далеких від суспільних. Тому завжди слушне попередження – церква з державою немає ніяких спільних інтересів і їх діяльність не перетинається і не доторкується в жодній точці. І в наших умовах відносини церкви з державою повинні починатись з тези – держава ворог церкви. Можна цитувати одного священника УГКЦ – держава не повинна робити нічого поганого для церкви і нічого доброго. Те, що «УПЦ (МП) всячески демонизируют Минкульт», ну що ж - під час війни завжди виникає потреба в специфічних «законах», текстах. Потреба в людях типу Медінський, Юраш, Єленський і існуючі з обох сторін фронту контори «міністерство культури» перетворилися в розсадники мракобісся.