Вхід

У вас немає акаунту на Religion.in.ua? Зареєструйтесь

Огляд ЗМІ

7 11 2019   Дмитро Горєвой Огляд ЗМІ, Українські

Визнання ПЦУ: who will be the next?

Пройшов майже місяць після визнання Елладською Церквою ПЦУ. За цей час стало зрозуміло, що це все ж таки визнання, що б на початках не стверджували у Моспатріархії. Архиєпископ Афінський Єронім згадує Митрополита Епіфанія у диптиху, він відповів на його мирні грамоти та надіслав офіційного листа про визнання. Оскільки тут вже простору для маніпуляцій немає, то РПЦ вирішила розірвати євхаристійне спілкування з Елладською Церквою. Але не загалом зі всіма, а так – точково. Для підтримки «своїх людей» у Греції та можливості дестабілізації цієї Церкви зсередини.

6 11 2019   Давид Аксельрод Огляд ЗМІ, Українські

Инцидент у храма. Как в Севастополе люди в рясах и камуфляже задерживали журналистов

В Севастополе в субботу, 2 ноября, люди в рясах и камуфляже задержали местных журналистов: бывшего главного редактора издания «Примечания» Виктора Ядуху и корреспондента Надежду Исаеву. Им вменяли попытку произвести фотосъемку на территории действующей российской военной части. В итоге журналисты провели в окружении лиц в камуфляжной форме более двух часов, после чего, дав объяснения прибывшему на место полицейскому, были отпущены. Корреспондент Крым.Реалии разбирался в деталях произошедшего инцидента.

6 11 2019   Марія Щур Огляд ЗМІ, Українські

Відгомін томосу для ПЦУ: частина західноєвропейських російських парафій долучається до РПЦ

Глава РПЦ патріарх Кирило (Гундяєв) вручив грамоту про «відновлення єдності» з архієпископією російських парафій її голові, архієпископу Іоанну (Реннето), який раніше керував Західноєвропейським екзархатом російських парафій Константинопольського патріархату. Одночасно архієпископа Іоанна було підвищено до митрополичого сану, указ про це зачитали в неділю, 3 листопада, на літургії в храмі Христа Спасителя в Москві. На цій же ж службі патріарх Московський і всієї Русі вперше не згадав предстоятеля Елладської церкви в зв’язку з визнанням нею минулого місяця автокефалії Православної церкви України (ПЦУ).

6 11 2019   Вів бесіду архімандрит Пафнутій (Мусієнко) Огляд ЗМІ, Українські

Актуальне інтерв’ю Блаженнішого Митрополита Онуфрія про духовне життя, мир та прощення

Інформаційно-просвітницький відділ УПЦ публікує велике інтерв’ю до 75-річчя з Дня народження Блаженнішого Митрополита Київського і всієї України Онуфрія.

5 11 2019   Андрей Кураев, протодиакон Огляд ЗМІ, Закордонні

Нужна ли совесть церковному историку?

Итак, на сайте моспатриархии опубликовано его и ее очередное обвинение Фанара в ереси папизма...

5 11 2019 Огляд ЗМІ, Українські

Любов – не хвороблива залежність. Її не заслуговують – її дарують безумовно, – християнський психолог

Любов, як і життя, – найцінніший дар, який людина дістала від Бога, і яким може поділитися чи розділити з іншими. Це те, на чому будуються правдиво міцні і життєздатні стосунки, –  зокрема, й у сім’ї, між чоловіком і жінкою. Але часто трапляються випадки, коли те, що називають любов’ю, нею не є. Чим же є це хворобливе почуття, яке не приносить радості, забирає сили й енергію і більше схоже на ненависть? Про це у програмі «Психологічна порадня» –  християнський психолог Мирон Шкробут у рамках курсу «Рецепти щасливого подружжя».

5 11 2019   Священник Александр Мазырин Огляд ЗМІ, Закордонні

В чем заблуждается Патриарх Варфоломей. О сути, причинах и путях преодоления современного кризиса межцерковных отношений

«Журнал Московской Патриархии» продолжает разговор о кризисе межправославных отношений и неканоничности решений и действий Константинопольского Патриарха Варфоломея. В апрельском номере за 2019 год читателя ознакомили с исторической фабулой современных событий. В данной статье доктор церковной истории, кандидат исторических наук священник Александр Мазырин объясняет, в чем, на его взгляд, состоят богословские заблуждения современного главы Фанара и почему каноны не дают никаких исключительных прав Константинопольским Патриархам. Статья опубликована в «Журнале Московской Патриархии» (№ 5, 2019) (PDF-версия).

4 11 2019 Огляд ЗМІ, Українські

Як протестанти були «ексцентриками»

Тепер їх називають протестантами, поважають і всіляко підтримують. Їхні представники мають вплив практично у всіх органах влади. Вже почали забуватися відносно недавні часи СРСР, за яких із протестантськими церквами влада боролася на державному рівні. Сьогодні варто згадати, що й за часів католицької Польщі протестантів особливо не вітали. Їх не забороняли і не переслідували. Просто представляли їх широкій публіці як таких собі диваків-ексцентриків. Ось що писали 1935 року про традиції протестантських церков у літературно-мистецькому тижневику «Prosto z mostu», який видавався у міжвоєнній Польщі.

4 11 2019   Александр Солдатов Огляд ЗМІ, Закордонні

После нас хоть протопоп

Зачем Кремлю старообрядцы и как они проявили себя в Крыму и на Украине

1 11 2019   Спілкувався Олександр Кобець Огляд ЗМІ, Українські

Руйнуємо стереотипи – творимо культуру довіри!

Тож ми поспілкувались з Вікторією Нестеренко – директоркою Центру сертифікації Халяль, громадською діячкою, правозахисницею, яка займається захистом прав жінок мусульманок в Україні.

1 11 2019   Ілля Бей Огляд ЗМІ, Українські

Квантове рішення ПАПЦ

Ми стаємо свідками тотального руйнування колишньої системи канонічного права у Православній Церкві. І зараз Москва веде нову гібридну війну, а саме війну інтерпретацій. І саме від інтерпретації залежить, на чию користь 29 жовтня прийняв рішення Святий Архиєрейський Собор Польської Автокефальної Православної Церкви: Константинополя чи Москви. Цікаво, що Собор відбувся у той же день, що й засідання київського і московського Синодів.

1 11 2019 Огляд ЗМІ, Українські

«Психологічної реабілітації зазвичай потребує вся родина військового», – християнський психолог

Програма «Психологічна порадня» продовжує тему психологічної реабілітації ветеранів АТО і ОСС. На шостому році війни очевидно – ця проблема є соціальною і стосується також рідних і близьких тих, хто пройшов цю війну.

31 10 2019   Митрополит Борис (Ґудзяк) Огляд ЗМІ, Українські, Закордонні

“Парох Майданеку”. Доповідь митрополита Бориса Ґудзяка на семінарі священиків Західної Європи в Люрді

Як спеціаліст з історії Церкви я досліджував переслідування та підпілля Української Греко-Католицької Церкви у радянські часи. Наша Церква протягом 1946-1989 була найбільшою “нелегальною” релігійною спільнотою у світі. Будучи викладачем в Українському католицькому університеті, читав курси з християнської духовності у час постмодерних культурних викликів. Глибоко переконаний, що новомученики є важливим джерелом у пошуку орієнтирів серед непростих духовних обставин і загроз сучасного і близького майбутнього.

31 10 2019   Галина Терещук Огляд ЗМІ, Українські

Село Випчина на Буковині оживає раз на рік

Двоє побратимів, які пройшли війну на Донбасі, львів'яни Юрій Калиняк і Юрій Вовкогон знімають документальний фільм про гуцулів «Випчина. Село одного дня». Вже презентували його коротку версію. Випчина – найвище село Гуцульщини у Чернівецькій області Путилівського району, яке жителі покинули у 90-х роках минулого століття. Лише раз на рік село оживає. Що змушує селян шматок землі вважати рідним? Що знають українці про життя горян, окрім кептариків і трембіт? Що чекає на гуцульський світ? Відповіді на ці запитання шукають автори проєкту.

30 10 2019   Ярослав Довгопол Огляд ЗМІ, Українські

Наших священників на Донбасі окупанти вносять у розстрільні списки

В останній день візиту до Сполучених Штатів митрополит Епіфаній відповів на запитання Укрінформу про стурбованість, висловлену в США, дипломатичні меседжі міжнародних партнерів, а також їхній вплив на російську окупаційну владу.

30 10 2019   Олександр Геніш Огляд ЗМІ, Українські

Як Рівне захистило морально-етичні цінності, виступивши проти реклами хеловіну

Слово «хеловін» серед українців почало вживатися зовсім недавно...

30 10 2019   Дмитрий Горевой Огляд ЗМІ, Українські

Дипломатический скандал с церковным привкусом

Я бы не обратил внимания на этот инцидент, если бы не одна деталь. В составе делегации присутствовал священник УПЦ (МП) Дмитрий Сидор ‒ давний сторонник русинского сепаратизма, сидевший на российском финансировании.

29 10 2019   Ольга Омельянчук Огляд ЗМІ, Українські

«Ви поїдете, а нам далі жити на війні». Колишній капелан рятує цивільних на Донбасі

2016 рік. Десь поблизу селища Бердянське розриваються снаряди російських гібридних сил. Колишній підприємець, а нині капелан, Володимир чимдуж втискає у підлогу педаль газу. Тут, під Маріуполем, його автівка знає ледь не всі дороги. Сьогодні ж вона не розвозить гуманітарку. Капелан помітно нервує і мчить у бік гуркоту. Бойовики угруповання «ДНР» обстрілюють приблизне місце, де разом із місцевими дітьми має бути дружина Володимира. «Слава Богу, ви цілі!» – найперше скаже на місці. І в цей-таки день вирішить: більше не поїде з Донбасу. Його місія – бути тут і, доки стане сил, рятувати цивільних.

29 10 2019   Денис Тимошенко Огляд ЗМІ, Українські

Після Вселенського патріарха та Елладської церкви ПЦУ визнають інші грецькі церкви – релігієзнавець

Про це в етері Радіо Донбас.Реалії говорили історик, журналіст, релігієзнавець Ростислав Мартинюк та релігієзнавець, старша наукова співробітниця Відділення релігієзнавства Інституту філософії імені Григорія Сковороди НАН України Оксана Гаркуша.

28 10 2019 Огляд ЗМІ, Українські

Конфлікт за храм: що відбувається у Будеражі

Про сьогоднішню конфліктну ситуацію у селі Будераж Здолбунівського району...

28 10 2019   Мар'ян Кушнір Огляд ЗМІ, Українські

Донбас: діти розповідають, чому моляться на війні

Дорога від Маріуполя до Павлополя розтягнулася поораними полями. Їхати нею не більше години. Пожовклі посадки вздовж траси віддаляються і зникають у степах приазов’я. Десь на обрії мляво тягнуться комбайни, за ними шлейфом повзе хмара пилу. З полів збирають останній на цьогорічних жнивах врожай – кукурудзу та соняшник.

28 10 2019 Огляд ЗМІ, Українські

Нагороджені посмертно: Позивний «Татарин» — медаль «За служіння Ісламу та Україні»

Серед 57 нагороджених відзнакою ДУМУ «Умма», медаллю «За служіння ісламу та Україні», п’ятеро вшановані нагородою посмертно.

25 10 2019   Андрей Стрельцов Огляд ЗМІ, Закордонні

Гибридные репрессии. Как преследуют крымских татар на полуострове

Речь пойдет не только о запрете представительского органа крымских татар и о фейковых структурах, созданных «по аналогии» с Меджлисом, но и о более грубых методах давления – уголовных делах, обысках, угрозах и общей атмосфере неприязни, которая только было утихла после процесса возвращения крымских татар из мест депортации в девяностые годы. Каток репрессий в отношении коренного народа сегодня работает в трех направлениях: борьба с соблюдающими религиозные обряды мусульманами; охота на членов батальона «Аскер»; а также негласные методы давления на активистов, в том числе Меджлиса.

25 10 2019 Огляд ЗМІ, Українські

Історичні наративи російської пропаганди крізь призму соцмереж

Аналіз ключових наративів російської історичної пропаганди щодо України та відповідь українських істориків на ці наративи зібрано в книзі-дослідженні «Ре-візія історії: російська історична пропаганда та Україна».

24 10 2019   Запитання — Максим Балаклицький Огляд ЗМІ, Українські

З боку державної влади немає ніякого тиску на Департамент у справах релігій та національностей Мінкультури

Розповідає Лариса Владиченко, доктор філософських наук, заступник директора Департаменту у справах релігій та національностей Міністерства культури України.

НОВИНИ

Всі матеріали

останні коментарі

Київська громада УПЦ (МП) перейшла в РПЦЗ

dima222

dima222 написал:

Ось так - відкрились у людей очі і втікають від Московської церкви подалі... нема там ні віри в людей, ні моралі, ні співчуття, ні духу Божого.
А мене особисто вразило те як самий крутий юриста УПЦМП витіснив православного батюшку з храму. Вот для чего нужны оказывается юристы в митрополии...
Онуфрий же просто продолжает хлопать ушами )))) 
А свщенника и людей очень жалко. Веру так можно всю расплескать.
ПС: как вариант можно переходить в ПЦУ. Там чище... В РПЦЗ счас прихожане тоже прозреют от всех этих кодов и паспортов и экуменизмов... Та же политическая будет подоплевка что и в МП. Корабль вышел в плавание, а куда приплывет, то Бог один знает. Если вообще приплывет... Топят ведь...

Битва за три буквы. Действительно ли УПЦ МП уже не заст...

dutchak1

dutchak1 написал:

Весь этот словесный хоровод имеет отношение к особого “сорта” людям, с которыми мы живем в одной стране и которые называют себя “верующими”, которые придумали себе “Бога”. Ну, в общем, малахольные такие, как несовершеннолетние дети, недееспособные. Е. Щеткина еще называет их “потребители”. В силу этой недееспособности и по примеру других государств им выделили конституционную песочницу. Правда в других государствах еще и запрет для государства влазить в песочницу...Но что не сделаешь для любимого дитя! А тут еще часть этих неразумных деток начали делить Бога и своего Бога опрометчиво прописали в соседнем государстве. С таким же успехом могли прописать на Марсе или на Венере. Игра то ведь. Но суръезные дяди начали играть в ту же игру, начали делить недееспособных на законно рожденных от правильного Бога и не совсем по закону, требуют документального подтверждения прописки Бога, нотариально подтвержденную подпись Бога...Иногда кажется что часть этих взрослых дядей и теток надо дополнительно изолировать, создать новое конституционное отделение или использовать их же методику и строить для них новую песочницу. Назовём ее Страна Д. Ну как в той детской сказке, про деревянного мальчика...

К противостоянию с Константинополем подключилась РПЦвУ:...

dima222

dima222 написал:

Почему для русскоязычной паствы открывает храм группа людей, называющая себя "Украинской Православной Церковью"? wink 

УПЦ (МП) продолжает негласно рукополагать епископов Кры...

dima222

dima222 написал:

Рукоположение сепаратиста Каллиника стало возможным как следствие новой политики команды Зеленского - безразличие к церковным вопросам и компас на сближение с русским благословили Онуфрию и Паканичу поставить еще одного русского человека в МП. Кстати ничем не лучше и новоизбранные епископы. Чем можно объяснить избрание Никодима Пустовгара как не позицией по поддержке русского мира на Черниговщине. Других заслуг у него нету...

Архієпископ-ректор Почаївської семінарії послав «сосати...

dima222

dima222 написал:

Вітання владиці Іову з Івано_Франківської єпархії УПЦ МП: спаси, Господи, владико за Ваші компліменти у нашу адресу! Знаєте, образливо до глибини душі. При скорій зустрічі у Почаєві обовязково зустрінусь з Вами і подивлюся прямо в очі... 

Чи дійде до церковного майдану?

dima222

dima222 написал:

Цікаво що офіційний сайт УПЦ МП має таку собі розлогу колонку де дублює новини із офіційного сайту РПЦ - тут і про Путіна новини і про Медведєва і про російську армію якій РПЦ будє храми... Відкриваєш сайт УПЦ а там новини про Путіна... ото радость із Patriarchia.ru 

Віряни ПЦУ відстояли у Верховному суді право на перехід...

dutchak1

dutchak1 написал:

Ну і що, хтось читав те судове рішення? З чим вітали парафіян і настоятеля храму?

25.          Тому, суд доходить висновку, що в даному випадку спір виник між засновниками та членами релігійної організації - Хустської єпархії УПЦ та релігійної громади - Релігійної громади УПЦ КП, яка вирішила змінити канонічне підпорядкування, подавши заяву про реєстрацію змін до статуту, що свідчить про приватно-правовий характер спірних правовідносин.

26.          У зв`язку з цим, судами попередніх інстанцій було помилково віднесено даний спір до       юрисдикції адміністративних судів, оскільки позовні вимоги у зазначеній справі спрямовані на захист цивільних прав позивача і з огляду на суб`єктний склад сторін спору він має вирішуватися за правилами господарського судочинства.

wink 

До недавнего времени можно было со снисходительной ирон...

dima222

dima222 написал:

Реально, перечитував іноді біографії наших архієреїв, ужасає те, що більшість немає навіть очної семінарї, і серед них найнайвищі чини архіреїв, даже предстоятелів!... ті що роками мучили свої голови і животи поклали у семінаріях, академіях і єпархіальних послушаніях - в тіні Церкви, а пронирливі і дерзновенні - керують єпархіями... парадоксіс ))) 

Тут священники УПЦ (РПЦ) говорят, мол, что признание ПЦ...

dima222

dima222 написал:

Стаття відмінна. Молодець

Отець Микола Данилевич закрив для мене можливість комен...

dima222

dima222 написал:

Многая лета, отец Андрей

УПЦ МП вже не називає ПЦУ "розкольниками"...

dima222

dima222 написал:

Дякую. Дуже вичерпно і тепер маю багато аргументів на захист ПЦУ перед знайомими з МП. Варто радіти! 

И снова перлы известного запорожского религиозно-полити...

dima222

dima222 написал:

Страшно от таких слов Луки - неужели здоровый человек может такое глаголати? 

Чи має Церква моральне право судити содомітів?

Олександр

Олександр написал:

Короткий зміст матеріалу: Свій хвалить своїх.

Пятилетка сдерживания. Итоги пяти лет правления митропо...

Onufriy

Onufriy написал:

Цитата: dutchak1
церква з державою немає ніяких спільних інтересів і їх діяльність не перетинається і не доторкується в жодній точці

А слухаючи Гундяєва, так і не скажеш... fellow

Дякую Вам за визнання того, що МП веде антидержавну діяльність wink (звісно трішечки, ну саму крихітку):
Цитата: dutchak1
Позиція організації (МП) стала ворожою окремим проявам держави

Пятилетка сдерживания. Итоги пяти лет правления митропо...

dutchak1

dutchak1 написал:

Однією з основних перешкод в державно-церковних відносинах в Україні є існування т.з науки «релігієзнавство». Назагал це мирне заняття, яке зайняло скромне але менш-більш дохідне місце в явищі української тіньової науки, невелике і замкнене болітце, в якому перетирають свої, далекі від життя, проблемки, плодять докторів і кандидатів філософії. І все би нічого, але в умовах нашої країни ця «наука» зайняла місце між державою і церквами і фактично, самостійно уповноваживши себе на представлення церков, в якості посередника веде діалог з державою. З представників цієї «науки» формуються комітети, департаменти, відділи міністерства яким надалі і доручають те, що в нас названо «державною політикою в області релігії». Зрозуміло, що для більшості держчиновників і законодавців релігія то тьомний лєс і, при виникненні якихось проблем з релігійними організаціями, вони біжать до релігієзнавця, який їм все розкладе «по поличкам». Ну не бігти же їм до тих малохольних, які Богу моляться. Тобто ситуація анекдотична – проголошуючи з усіх трибун про необхідність діалогу з церквами, держава той діалог і відносини імітує, замінює на відносини з бутафорською церквою, утвореною на держзамовлення докторами філософії і політології від релігієзнавства. Причому та побудова почалась ще в 1990 році, коли новоспеченими демократами і викладачами кафедр наукового атеїзму був зліплений союзний релігійний закон де по зразку цивільної громадської організації почали ліпити релігійні. Це була своєрідна резервація для віруючих і в Україні той процес підхопили вже місцеві діячі наукового атеїзму разом з діячами НРУ.

Всі релігієзнавці і викладачі кафедр вміють розказати про різні моделі співіснування держави та релігії, що мають місце у світовій практиці, які, частіше за все, законодавчо оформлені. Але я добавлю, що це є тінь іншої, вищої істин, яка встановлює що спочатку моделі і відносини а потім законодавче оформлення. Загально ця максима в теорії права виглядає так – закони тільки регулюють суспільні відносини і ніколи їх не створюють. Відносини передують законам. І от в нашій ситуації після розпаду СРСР, в ситуації з нульовим рівнем права і відсутністю реальних релігійних організацій як суб’єктів права, перетягнувши до себе конституційний принцип відділення, ми почали ним регулювати відсутні суспільні відносини(!). За цих обставин ті спроби в 90-х роках зробити релігійний закон були приречені. Що і сталось. Перетягнувши слідом за Конституцією цивільне право, ми ним почали регулювати духовні, неправові відносини. І цьому могли б завадити ну хоч якісь, ну хоч елементарні відносини з тими убогими релігійними організаціями. Це не потребує якихось надзвичайних зусиль чи здібностей. Це може навіть релігієзнавець Єленський. Якщо захоче. Наприклад – Єленський любив раніше на різних телевізорах розказувати про важливість автономії релігійної організації і про необхідність її захисту і захисту переходів. Ну і потім він зліпив той закон, Закон Мародерів №4128. І от якби Єленський уважніше придивився до релігійних організацій і до того принципу автономії, він би міг зрозуміти що принцип відділення і принцип автономії це є одне і теж. Або взаємодоповнююче. Принцип автономії в першу чергу означає що організація сама(!) її проголошує, сама визначає її межі а держава тільки бере це потім до уваги. А тому, якщо всі християнські конфесії згідно своїх канонів визначають автономною організацією всю церкву а не парафію, якщо всі конфесії самостійно визначають правила утворення парафій і долю майна - то це і мало би бути одним з основних правил відносин держави і церков. А Конституція це тільки потім констатує як відділення.

Сьогодні цей процес «побудови відносин» продовжують т.з ефективні менеджери, які відчувши своєрідний запит, успішно експлуатують його ресурс. Текст релігійного закону і та діяльність найбільш вповні стали в утворенні організації ПЦУ. В унісон з православною симфонією, з менеджерами від віруючих, в Україні творять близнюка «русского мира». Ось один з них стверджує що УПЦ МП стала ворогом  суспільства. Лукавить, свідомо або по нерозумінню. Позиція організації стала ворожою окремим проявам держави а держава це не є суспільство. Держава це механізм збирання податків, підтримання порядку в суспільстві. Такий же як пральна машина в побуті і стверджувати що пральній машині необхідна церква просто смішно. В суспільстві необхідні якісь відносини держава з церквами, але наша придуркувата машина в своєму існуванні намагається використати церкву в своїх інтересах, інтересах далеких від суспільних. Тому завжди слушне попередження – церква з державою немає ніяких спільних інтересів і їх діяльність не перетинається і не доторкується в жодній точці. І в наших умовах відносини церкви з державою повинні починатись з тези – держава ворог церкви. Можна цитувати одного священника УГКЦ – держава не повинна робити нічого поганого для церкви і нічого доброго. Те, що «УПЦ (МП) всячески демонизируют Минкульт», ну що ж - під час війни завжди виникає потреба в специфічних «законах», текстах. Потреба в людях типу Медінський, Юраш, Єленський і існуючі з обох сторін фронту контори «міністерство культури» перетворилися в розсадники мракобісся.