Вхід

У вас немає акаунту на Religion.in.ua? Зареєструйтесь

Українські

Вчора, 18:10   Екатерина Щеткина Огляд ЗМІ, Українські

Украинский Шаолинь. Сделает ли Сивохо телезвезду из УПЦ МП

Продвижение в массы "особой роли УПЦ МП" - еще один необходимый кусочек паззла договоренностей и компромиссов с Кремлем

Вчора, 14:40 Огляд ЗМІ, Українські

Маріупольський Макаренко: як пастор врятував тисячі вуличних дітей - #LocalHeroes

Протестантський пастор Геннадій Мохненко - легендарна постать у Маріуполі. Він став прийомним батьком для 33 безпритульних дітей, а в його реабілітаційному центрі "Республіка Пілігрим" прихисток і допомогу знайшли тисячі хлопців та дівчат з вулиці. DW побувала в гостях у "маріупольського Макаренка".

Вчора, 12:14   Дмитрий Горевой Огляд ЗМІ, Українські

Македонская Церковь на пороге автокефалии: Варфоломей принял апелляцию

На днях состоялся визит высших должностных лиц Северной Македонии к Вселенскому патриарху. Стороны обсуждали вопрос автокефалии Македонской Церкви. Это уже не первая встреча Варфоломея с представителями официального Скопье. Дадут ли в ближайшее время македонцам Томос, что мешало это сделать раньше, какие сценарии развития ситуации, а также причем тут Украина и Россия - читайте в специальном материале LB.ua.

Вчора, 08:40   Підготував текст Геннадій Андросов Огляд ЗМІ, Українські

«Якщо віриш Богу, то служиш всім серцем!» – свідчення місіонера Сергія Секана

Наша родина мешкала у селі Довговоля Володимирецького району на Рівненщині, де церква була заснована ще у 1932 р., навіть був  свій невеличкий Дім молитви. Батько Степан був проповідником Євангелія, а першим у родині увірував дід Пархім, який повернувся з Першої світової війни...

16 01 2020   Богдан Гулямов, протоиерей ПЦУ Огляд ЗМІ, Українські

Казус Филарета

Публикуемый нами текст — первая часть трилогии «Казус Филарета», посвящённой одной из наиболее влиятельных и противоречивых фигур новейшей украинской церковной истории. Первая часть текста расскажет о борьбе сценариев предоставления автокефалии — лоббируемого Филаретом и разработанного в Константинополе. Вторая часть текста сообщит читателю о негласной борьбе, развернувшейся вокруг созыва объединительного поместного Собора 15 декабря 2018 года. В окончательной, третьей части текста, автор проанализирует, насколько реалистичен нынешний план Филарета — расколоть ПЦУ и «возродить» Киевский Патриархат.

16 01 2020 Огляд ЗМІ, Українські

"Філарет зайняв лінію оборони": названо загрозу нового кроку проти ПЦУ

Релігієзнавець Віктор Єленський заявив, що відкликання підписів представників колишньої Київської патріархії під рішенням Об'єднавчого собору ніяк не відіб'ється на юридичному статусі Православної церкви України (ПЦУ).

15 01 2020 Огляд ЗМІ, Українські

"Змушують вірян руйнувати свої ж храми – до цього навіть в СРСР не додумалися": Зоря про спробу реваншу РПЦ в Україні Читайте по-русски

Останні три десятиліття тільки й чути з Москви, що Українська церква, автокефалія, незалежність – це політичний проєкт. Але час доводить: політики змінюються, часи змінюються, а прагнення церковної незалежності – залишається. Втім, Росія на фоні збройної агресії не полишає намагання дестабілізувати Україну не тільки фізично, а й духовно. Про це 24 грудня в ефірі "Час: Online" на 5.ua говорив архієрей ПЦУ Євстратій (Зоря)

15 01 2020   Євгеній Осієвський Огляд ЗМІ, Українські

Коло Свароже: репортаж із київського осередку неоязичників

Це мій другий день в Об’єднанні рідновірів України (ОРУ) — одній з найбільших язичницьких організацій країни...

14 01 2020 Огляд ЗМІ, Українські

Нововисвячений єпископ Степан Сус: «Молячись щодня, згадуватиму всіх героїв, які на протезах починають кожен свій день»

В обличчі єпископів, священників і всіх нас, християн, Господь зустрічається з тими, хто ще шукає стежки до Нього. І я хотів би, щоб усе своє життя, як людина, як душпастир, як священник і єпископ, я був у руках Божих тим обличчям, у якому Він зможе зустрічатися з тими, хто шукає стежки до Нього. Про це сказав нововисвячений владика Степан Сус у своїй першій архиєрейській проповіді у Патріаршому соборі Воскресіння Христового у Києві 12 січня 2020 року.

14 01 2020 Огляд ЗМІ, Українські

Глава УГКЦ під час архиєрейської хіротонії владики Степана Суса: «Нас убито і розп'ято не раз, але наше коріння живе»

Владико, ви паросток із того древнього пня Київської Церкви, який нам Господь Бог об'являє. Ви повиннні сказати і благовістити всьому нашому українському світові, що саме Бог є гарантією того, що ми не зникнемо як народ, як нація. І ми будемо існувати в третьому тисячолітті. Про це сказав Отець і Глава Української Греко-Католицької Церкви Блаженніший Святослав у своїй проповіді до вірних під час Архиєрейської Божественної Літургії з Чином архиєрейської хіротонії владики Степана Суса в Патріаршому соборі Воскресіння Христового в Києві 12 січня 2020 року.

14 01 2020 Огляд ЗМІ, Українські

Керуючий справами УПЦ: Коротко і ясно про томос і «ПЦУ»

Керуючий справами УПЦ митрополит Бориспільський і Броварський Антоній у своєму коментарі YouTube-каналу «ВИТРАЖИ» навів дев’ять аргументів про те, що наданий Константинопольським патріархом томос новоствореній розкольницькій структурі «ПЦУ» не зцілив розкол, а посилив його, не примирив українське суспільство, а поглибив розбрат. Про це повідомляє Інформаційно-просвітницький відділ УПЦ.

14 01 2020 Огляд ЗМІ, Українські

“Бо командир не може плакати перед бійцем, але може перед капеланом” – капелан ХСП Олександр Коцюр

Капелан ХСП Олександр Коцюр у книзі “Капелани. На службі Богу і Україні” розповідає про своє служіння на Майдані, для військовослужбовців на фронті та мешканцям на прифронтових територіях.

13 01 2020   прот. Сергій Горбик Огляд ЗМІ, Українські

«Ставропігійний Румунський вікаріат» Православной Церкви України: ситуаційне рішення з непередбачливими наслідками

Вже на стадії підготовки Київського об’єднавчого собору та надання Константинополем Томосу про автокефалію Православної Церкви України, багато аналітиків зазначали, що визнання нової Помісної Церкви з боку інших автокефальних церков, буде супроводжуватися певним «торгом»...

13 01 2020   Галина Терещук Огляд ЗМІ, Українські

Військового капелана зі США охороняє асистент зі зброєю

У Міжнародному центрі миротворчості і безпеки (Яворівський полігон) у Львівській області українські військовослужбовці з 2015 року тренуються за стандартами НАТО. З військовослужбовцями країн-НАТО, які працюють на полігоні в якості інструкторів, прибули і військові капелани. Що спільного і відмінного між військовими душпастирями Збройних сил США, Канади, України?

10 01 2020   Руслан Поліщук Огляд ЗМІ, Українські

Блаженніший Святослав: Ми сподіваємося, що новий президент запросить Папу до України

«Чи в правильному напрямку рухається країна? Я би не поспішав з відповіддю»

10 01 2020   Игорь Осипчук Огляд ЗМІ, Українські

Вместе с ветеранами АТО мы своими руками построили в Киеве церковь, — капеллан

— Часовенка три на три метра с выбитыми окнами и исписанными непристойными словами стенами да заваленная мусором прилегающая к ней территория — такую картину я увидел на этом месте в конце 2014 года, — говорит протоиерей Православной церкви Украины Роман Борис. Мы встретились с ним на Михайловской Борщаговке возле церкви Архистратига Божьего Михаила, которую он с прихожанами построил своими руками

9 01 2020 Огляд ЗМІ, Українські

Томос очима ВВС: як українська церква йшла до автокефалії

ВВС ретельно стежила за всіма перипетіями та залаштунками шляху до томосу у Києві, Константинополі та Москві. Нагадуємо, як це було.

9 01 2020 Огляд ЗМІ, Українські

Капелан ХСП Павло Гончарук: «Треба просити Бога, щоби Він тобою керував, щоби поставив тебе там, де ти потрібен»

Капелан ХСП Павло Гончарук став героєм книги “Капелани. На службі Богу і Україні”. У своїй розповіді говорить як про служіння для військових, так і для цивільного населення.

8 01 2020 Огляд ЗМІ, Українські

Перші випробування Православної церкви України та протистояння з Росією: велике інтерв’ю з митрополитом Епіфанієм

Голова Православної церкви України митрополит Епіфаній розповів про протистояння з Філаретом, російську церкву та перший рік новостворенної ПЦУ.

Про це він розповів в інтерв’ю "Прямому".

8 01 2020   Екатерина Щеткина Огляд ЗМІ, Українські

Битва за три буквы. Действительно ли УПЦ МП уже не заставят изменить название

Ни одна другая церковь или религиозная организация в Украине не скрывает так тщательно свои «порочащие связи» де-юре и не демонстрирует их при этом так откровенно де-факто

8 01 2020   Геннадій Єфіменко Огляд ЗМІ, Українські

«День фактическаго переворота» та інші неробочі дні радянської України

Проект Інституту національної пам’яті про врегулювання державних свят викликав бурхливі суперечки. У дискусіях як прихильники запропонованих змін, так і їх супротивники нерідко апелюють до радянського досвіду. Календар радянських свят був в основному сформований у міжвоєнний період. Які ж були головні етапи та принципи його формування?

3 01 2020   Екатерина Щеткина Огляд ЗМІ, Українські

Удочерение Москвы. Почему в ПЦУ боятся перенести Рождество на 25 декабря

Вопрос о дате празднования Рождества в этом году приобрел новое звучание

2 01 2020 Огляд ЗМІ, Українські

"Ніяке воно не католицьке!" Релігієзнавиця розвіяла стереотип про Різдво

В Україні роками насаджувався стереотип про те, що Різдво Христове 25 грудня святкують тільки католики, хоча григоріанського календаря притримується більшість православних церков світу.

27 12 2019   Оксана Коваленко Огляд ЗМІ, Українські

Різдво 25 грудня. Як церква на Волині святкує по-новому

На Волині у головному храмі єпархії ПЦУ цього року вперше відправлять два різдвяні богослужіння: 25 грудня і 7 січня.

Керівник єпархії, владика Михаїл так зреагував на публічний лист частини вірян. Він називає запровадження свята Різдва до Нового року "декомунізацією" та рухом до європейських традицій.

27 12 2019   Олег Карп'як, Віталій Червоненко Огляд ЗМІ, Українські

Чому Україна святкує два різдва

Українські церкви, попри всі розбіжності, об'єднує щонайменше одна особливість: усі вони, на відміну від більшості християнського світу, користуються астрономічно застарілим календарем, розробленим ще за Юлія Цезаря і названим на його честь.

НОВИНИ

Всі матеріали

останні коментарі

Битва за три буквы. Действительно ли УПЦ МП уже не заст...

dutchak1

dutchak1 написал:

Весь этот словесный хоровод имеет отношение к особого “сорта” людям, с которыми мы живем в одной стране и которые называют себя “верующими”, которые придумали себе “Бога”. Ну, в общем, малахольные такие, как несовершеннолетние дети, недееспособные. Е. Щеткина еще называет их “потребители”. В силу этой недееспособности и по примеру других государств им выделили конституционную песочницу. Правда в других государствах еще и запрет для государства влазить в песочницу...Но что не сделаешь для любимого дитя! А тут еще часть этих неразумных деток начали делить Бога и своего Бога опрометчиво прописали в соседнем государстве. С таким же успехом могли прописать на Марсе или на Венере. Игра то ведь. Но суръезные дяди начали играть в ту же игру, начали делить недееспособных на законно рожденных от правильного Бога и не совсем по закону, требуют документального подтверждения прописки Бога, нотариально подтвержденную подпись Бога...Иногда кажется что часть этих взрослых дядей и теток надо дополнительно изолировать, создать новое конституционное отделение или использовать их же методику и строить для них новую песочницу. Назовём ее Страна Д. Ну как в той детской сказке, про деревянного мальчика...

К противостоянию с Константинополем подключилась РПЦвУ:...

dima222

dima222 написал:

Почему для русскоязычной паствы открывает храм группа людей, называющая себя "Украинской Православной Церковью"? wink 

УПЦ (МП) продолжает негласно рукополагать епископов Кры...

dima222

dima222 написал:

Рукоположение сепаратиста Каллиника стало возможным как следствие новой политики команды Зеленского - безразличие к церковным вопросам и компас на сближение с русским благословили Онуфрию и Паканичу поставить еще одного русского человека в МП. Кстати ничем не лучше и новоизбранные епископы. Чем можно объяснить избрание Никодима Пустовгара как не позицией по поддержке русского мира на Черниговщине. Других заслуг у него нету...

Архієпископ-ректор Почаївської семінарії послав «сосати...

dima222

dima222 написал:

Вітання владиці Іову з Івано_Франківської єпархії УПЦ МП: спаси, Господи, владико за Ваші компліменти у нашу адресу! Знаєте, образливо до глибини душі. При скорій зустрічі у Почаєві обовязково зустрінусь з Вами і подивлюся прямо в очі... 

Чи дійде до церковного майдану?

dima222

dima222 написал:

Цікаво що офіційний сайт УПЦ МП має таку собі розлогу колонку де дублює новини із офіційного сайту РПЦ - тут і про Путіна новини і про Медведєва і про російську армію якій РПЦ будє храми... Відкриваєш сайт УПЦ а там новини про Путіна... ото радость із Patriarchia.ru 

Віряни ПЦУ відстояли у Верховному суді право на перехід...

dutchak1

dutchak1 написал:

Ну і що, хтось читав те судове рішення? З чим вітали парафіян і настоятеля храму?

25.          Тому, суд доходить висновку, що в даному випадку спір виник між засновниками та членами релігійної організації - Хустської єпархії УПЦ та релігійної громади - Релігійної громади УПЦ КП, яка вирішила змінити канонічне підпорядкування, подавши заяву про реєстрацію змін до статуту, що свідчить про приватно-правовий характер спірних правовідносин.

26.          У зв`язку з цим, судами попередніх інстанцій було помилково віднесено даний спір до       юрисдикції адміністративних судів, оскільки позовні вимоги у зазначеній справі спрямовані на захист цивільних прав позивача і з огляду на суб`єктний склад сторін спору він має вирішуватися за правилами господарського судочинства.

wink 

До недавнего времени можно было со снисходительной ирон...

dima222

dima222 написал:

Реально, перечитував іноді біографії наших архієреїв, ужасає те, що більшість немає навіть очної семінарї, і серед них найнайвищі чини архіреїв, даже предстоятелів!... ті що роками мучили свої голови і животи поклали у семінаріях, академіях і єпархіальних послушаніях - в тіні Церкви, а пронирливі і дерзновенні - керують єпархіями... парадоксіс ))) 

Тут священники УПЦ (РПЦ) говорят, мол, что признание ПЦ...

dima222

dima222 написал:

Стаття відмінна. Молодець

Отець Микола Данилевич закрив для мене можливість комен...

dima222

dima222 написал:

Многая лета, отец Андрей

УПЦ МП вже не називає ПЦУ "розкольниками"...

dima222

dima222 написал:

Дякую. Дуже вичерпно і тепер маю багато аргументів на захист ПЦУ перед знайомими з МП. Варто радіти! 

И снова перлы известного запорожского религиозно-полити...

dima222

dima222 написал:

Страшно от таких слов Луки - неужели здоровый человек может такое глаголати? 

Чи має Церква моральне право судити содомітів?

Олександр

Олександр написал:

Короткий зміст матеріалу: Свій хвалить своїх.

Пятилетка сдерживания. Итоги пяти лет правления митропо...

Onufriy

Onufriy написал:

Цитата: dutchak1
церква з державою немає ніяких спільних інтересів і їх діяльність не перетинається і не доторкується в жодній точці

А слухаючи Гундяєва, так і не скажеш... fellow

Дякую Вам за визнання того, що МП веде антидержавну діяльність wink (звісно трішечки, ну саму крихітку):
Цитата: dutchak1
Позиція організації (МП) стала ворожою окремим проявам держави

Пятилетка сдерживания. Итоги пяти лет правления митропо...

dutchak1

dutchak1 написал:

Однією з основних перешкод в державно-церковних відносинах в Україні є існування т.з науки «релігієзнавство». Назагал це мирне заняття, яке зайняло скромне але менш-більш дохідне місце в явищі української тіньової науки, невелике і замкнене болітце, в якому перетирають свої, далекі від життя, проблемки, плодять докторів і кандидатів філософії. І все би нічого, але в умовах нашої країни ця «наука» зайняла місце між державою і церквами і фактично, самостійно уповноваживши себе на представлення церков, в якості посередника веде діалог з державою. З представників цієї «науки» формуються комітети, департаменти, відділи міністерства яким надалі і доручають те, що в нас названо «державною політикою в області релігії». Зрозуміло, що для більшості держчиновників і законодавців релігія то тьомний лєс і, при виникненні якихось проблем з релігійними організаціями, вони біжать до релігієзнавця, який їм все розкладе «по поличкам». Ну не бігти же їм до тих малохольних, які Богу моляться. Тобто ситуація анекдотична – проголошуючи з усіх трибун про необхідність діалогу з церквами, держава той діалог і відносини імітує, замінює на відносини з бутафорською церквою, утвореною на держзамовлення докторами філософії і політології від релігієзнавства. Причому та побудова почалась ще в 1990 році, коли новоспеченими демократами і викладачами кафедр наукового атеїзму був зліплений союзний релігійний закон де по зразку цивільної громадської організації почали ліпити релігійні. Це була своєрідна резервація для віруючих і в Україні той процес підхопили вже місцеві діячі наукового атеїзму разом з діячами НРУ.

Всі релігієзнавці і викладачі кафедр вміють розказати про різні моделі співіснування держави та релігії, що мають місце у світовій практиці, які, частіше за все, законодавчо оформлені. Але я добавлю, що це є тінь іншої, вищої істин, яка встановлює що спочатку моделі і відносини а потім законодавче оформлення. Загально ця максима в теорії права виглядає так – закони тільки регулюють суспільні відносини і ніколи їх не створюють. Відносини передують законам. І от в нашій ситуації після розпаду СРСР, в ситуації з нульовим рівнем права і відсутністю реальних релігійних організацій як суб’єктів права, перетягнувши до себе конституційний принцип відділення, ми почали ним регулювати відсутні суспільні відносини(!). За цих обставин ті спроби в 90-х роках зробити релігійний закон були приречені. Що і сталось. Перетягнувши слідом за Конституцією цивільне право, ми ним почали регулювати духовні, неправові відносини. І цьому могли б завадити ну хоч якісь, ну хоч елементарні відносини з тими убогими релігійними організаціями. Це не потребує якихось надзвичайних зусиль чи здібностей. Це може навіть релігієзнавець Єленський. Якщо захоче. Наприклад – Єленський любив раніше на різних телевізорах розказувати про важливість автономії релігійної організації і про необхідність її захисту і захисту переходів. Ну і потім він зліпив той закон, Закон Мародерів №4128. І от якби Єленський уважніше придивився до релігійних організацій і до того принципу автономії, він би міг зрозуміти що принцип відділення і принцип автономії це є одне і теж. Або взаємодоповнююче. Принцип автономії в першу чергу означає що організація сама(!) її проголошує, сама визначає її межі а держава тільки бере це потім до уваги. А тому, якщо всі християнські конфесії згідно своїх канонів визначають автономною організацією всю церкву а не парафію, якщо всі конфесії самостійно визначають правила утворення парафій і долю майна - то це і мало би бути одним з основних правил відносин держави і церков. А Конституція це тільки потім констатує як відділення.

Сьогодні цей процес «побудови відносин» продовжують т.з ефективні менеджери, які відчувши своєрідний запит, успішно експлуатують його ресурс. Текст релігійного закону і та діяльність найбільш вповні стали в утворенні організації ПЦУ. В унісон з православною симфонією, з менеджерами від віруючих, в Україні творять близнюка «русского мира». Ось один з них стверджує що УПЦ МП стала ворогом  суспільства. Лукавить, свідомо або по нерозумінню. Позиція організації стала ворожою окремим проявам держави а держава це не є суспільство. Держава це механізм збирання податків, підтримання порядку в суспільстві. Такий же як пральна машина в побуті і стверджувати що пральній машині необхідна церква просто смішно. В суспільстві необхідні якісь відносини держава з церквами, але наша придуркувата машина в своєму існуванні намагається використати церкву в своїх інтересах, інтересах далеких від суспільних. Тому завжди слушне попередження – церква з державою немає ніяких спільних інтересів і їх діяльність не перетинається і не доторкується в жодній точці. І в наших умовах відносини церкви з державою повинні починатись з тези – держава ворог церкви. Можна цитувати одного священника УГКЦ – держава не повинна робити нічого поганого для церкви і нічого доброго. Те, що «УПЦ (МП) всячески демонизируют Минкульт», ну що ж - під час війни завжди виникає потреба в специфічних «законах», текстах. Потреба в людях типу Медінський, Юраш, Єленський і існуючі з обох сторін фронту контори «міністерство культури» перетворилися в розсадники мракобісся.

 

Священик Сєверодонецької єпархії УПЦ (МП) звершив чин в...

Onufriy

Onufriy написал:

Та це прямо чудо!...
Схоже, що "капітан сьогодні був тверезий"