Вхід

У вас немає акаунту на Religion.in.ua? Зареєструйтесь

Українські

9 01 2020 Огляд ЗМІ, Українські

Томос очима ВВС: як українська церква йшла до автокефалії

ВВС ретельно стежила за всіма перипетіями та залаштунками шляху до томосу у Києві, Константинополі та Москві. Нагадуємо, як це було.

9 01 2020 Огляд ЗМІ, Українські

Капелан ХСП Павло Гончарук: «Треба просити Бога, щоби Він тобою керував, щоби поставив тебе там, де ти потрібен»

Капелан ХСП Павло Гончарук став героєм книги “Капелани. На службі Богу і Україні”. У своїй розповіді говорить як про служіння для військових, так і для цивільного населення.

8 01 2020 Огляд ЗМІ, Українські

Перші випробування Православної церкви України та протистояння з Росією: велике інтерв’ю з митрополитом Епіфанієм

Голова Православної церкви України митрополит Епіфаній розповів про протистояння з Філаретом, російську церкву та перший рік новостворенної ПЦУ.

Про це він розповів в інтерв’ю "Прямому".

8 01 2020   Екатерина Щеткина Огляд ЗМІ, Українські

Битва за три буквы. Действительно ли УПЦ МП уже не заставят изменить название

Ни одна другая церковь или религиозная организация в Украине не скрывает так тщательно свои «порочащие связи» де-юре и не демонстрирует их при этом так откровенно де-факто

8 01 2020   Геннадій Єфіменко Огляд ЗМІ, Українські

«День фактическаго переворота» та інші неробочі дні радянської України

Проект Інституту національної пам’яті про врегулювання державних свят викликав бурхливі суперечки. У дискусіях як прихильники запропонованих змін, так і їх супротивники нерідко апелюють до радянського досвіду. Календар радянських свят був в основному сформований у міжвоєнний період. Які ж були головні етапи та принципи його формування?

3 01 2020   Екатерина Щеткина Огляд ЗМІ, Українські

Удочерение Москвы. Почему в ПЦУ боятся перенести Рождество на 25 декабря

Вопрос о дате празднования Рождества в этом году приобрел новое звучание

2 01 2020 Огляд ЗМІ, Українські

"Ніяке воно не католицьке!" Релігієзнавиця розвіяла стереотип про Різдво

В Україні роками насаджувався стереотип про те, що Різдво Христове 25 грудня святкують тільки католики, хоча григоріанського календаря притримується більшість православних церков світу.

27 12 2019   Оксана Коваленко Огляд ЗМІ, Українські

Різдво 25 грудня. Як церква на Волині святкує по-новому

На Волині у головному храмі єпархії ПЦУ цього року вперше відправлять два різдвяні богослужіння: 25 грудня і 7 січня.

Керівник єпархії, владика Михаїл так зреагував на публічний лист частини вірян. Він називає запровадження свята Різдва до Нового року "декомунізацією" та рухом до європейських традицій.

27 12 2019   Олег Карп'як, Віталій Червоненко Огляд ЗМІ, Українські

Чому Україна святкує два різдва

Українські церкви, попри всі розбіжності, об'єднує щонайменше одна особливість: усі вони, на відміну від більшості християнського світу, користуються астрономічно застарілим календарем, розробленим ще за Юлія Цезаря і названим на його честь.

27 12 2019 Огляд ЗМІ, Українські

«Його дружина померла в нього на руках». Румунська революція не була «оксамитовою»

У ці дні 30 років тому хвиля антикомуністичних революцій, що прокотилася країнами Центральної та Східної Європи, докотилася до Румунії. І там вона перестала бути безкровною. Напередодні Різдва, яке румуни святкують за григоріанським календарем, у країні згадують понад тисячу людей, які стали жертвами революції. Тоді, в Бухаресті, Тімішоарі, Клужі та інших містах Румунії 17-25 грудня 1989 року були поранені ще понад три тисячі людей.

26 12 2019   Інна Кузнецова Огляд ЗМІ, Українські

Нам треба ментально звільнитися від «руки Москви» – глава УГКЦ Святослав

Гість програми «Ваша Свобода»: глава Української греко-католицької церкви Блаженніший Святослав (Шевчук).

26 12 2019 Огляд ЗМІ, Українські

“Різдво як за Юліанським, так і за Григоріанським календарем відзначається 25-го грудня”, – Архієпископ Федір

Архієпископ Полтавський і Кременчуцький Федір (ПЦУ) дав свій коментар з цього приводу.

26 12 2019   Юрій Корогодський Огляд ЗМІ, Українські

Чому 25 грудня неправильно називати католицьким Різдвом

Еспресо.TV. вирішило нагадати, які церкви святкують Різдво 25 грудня, чому так сталося, і що планується робити з святкуванням 7 січня

24 12 2019   Игорь Осипчук Огляд ЗМІ, Українські

Сенсация: Киевская митрополия никогда не передавалась Московскому патриархату

Недавно российская исследовательница христианского Востока кандидат исторических наук Вера Ченцова сделала сенсационную находку: обнаружила и опубликовала старинные документы (копии синодального решения и разъяснение к нему), которые неопровержимо свидетельствуют о том, что на самом деле передачи Киевской митрополии Московскому патриархату не было.

24 12 2019 Огляд ЗМІ, Українські

Різдвяні янголи приреченим на смерть…

Сибір, 1920 р. Барак А-332. Тут жили 60-ти річний отець Іван Кипріян та майже 70 народжених у таборі дітей. Священник випрошував їжу у дорослих полонених, носив помираючим дітям теплу воду, шукав будь-яке лахміття, аби зігріти найменших, котрі ледве навчилися говорити. А вночі щиро молився Богу, щоб порятував цих ангелят. Сам отець Іван майже нічого не їв, бо свою частку їжі віддавав діткам.

24 12 2019   Павло Загірний Огляд ЗМІ, Українські

Патріарх Філарет: Я борюсь не за владу, а за незалежну Українську церкву

Патріарх Філарет почав нову боротьбу за Київський патріархат. Томос, за його словами, сприяє не розбудові української незалежної церкви, а нарощуванню її зовнішньої залежності. У цьому інтерв’ю 90-річний предстоятель відповідає критикам, які вважають його недієздатним через поважний вік. То що сталося у стосунках між Філаретом та предстоятелем ПЦУ Епіфанієм?

24 12 2019   Володимир Бадяк, професор Огляд ЗМІ, Українські

Категорично не сприймав православ’я московське

Постать преосвященного єпископа Йосафата для всеукраїнського загалу не є усім відомою, тим паче, суть його «криміналу», що набув розголосу. Отож є потреба оприлюднити найважливіші життєві етапи та посмертні митарства цієї непересічної особистості, внесеної Папою Іваном Павлом II до лику Блаженних (2001 р.), яка разом з єпископом Станіславівської єпархії Григорієм Хомишиним на чолі з митрополитом Андреєм Шептицьким визначала як церковну, так значною мірою й українську державницьку позицію у першій половині ХХ століття.

24 12 2019   Микола Підвезяний, Михайло Глуховський, Станіслав Груздєв Огляд ЗМІ, Українські

Керуючий справами УПЦ МП митрополит Антоній: Після зміни влади стало легше

В інтерв’ю «Главкому» митрополит Антоній заперечив, що він є головним політиком у церкві, але визнав, що усі проблемні питання, з якими стикається церква, вирішувати довоться йому.

В інтерв’ю «Главкому» митрополит Антоній заперечив, що він є головним політиком у церкві, але визнав, що усі проблемні питання, з якими стикається церква, вирішувати довоться йому. Повний текст читайте тут: https://glavcom.ua/interviews/keruyuchiy-spravami-upc-mp-brmitropolit-antoniy-pislya-zmini-vladi-stalo-legshe-648317.html

24 12 2019   Наталія Маджара Огляд ЗМІ, Українські

З вірою в Бога: у Нижній Апші оберігають діючу 550-річну дерев’яну церкву

Дерев’яна Свято-Миколаївська греко-католицька церква у Нижній Апші  – унікальна перлина стилю марамороської готики, що збереглася до цього часу. Пам’ятка архітектури національного значення видніється на пагорбі недалеко від центру села, 98% мешканців якого – етнічні румуни. Це одна з найдавніших дерев’яних церков України, до того ж – діюча: богослужіння тут проводяться щодня. А завдяки минулорічній знахідці у стінах церкви стало відомо, що вона на 90 років давніша, ніж рахували раніше. До цього роком будівництва вважали 1561-й, а виявилось – її поставили ще в листопаді 1471 року.

23 12 2019   Віталій Рябошапка Огляд ЗМІ, Українські

Три пишемо, два в умі: які церкви визнали чи точно визнають ПЦУ, а які цього не зроблять

Рівно рік тому в Києві відбувся Об'єднавчий собор православних церков України...

20 12 2019   Назарій Заноз Огляд ЗМІ, Українські

Параллельное православие. Почему ПЦУ не превратилась в пшик

Москва проиграла бой за Томос. Теперь уступает одну за другой позиции в битве за непризнание ПЦУ

20 12 2019   Илья Бей Огляд ЗМІ, Українські

«Сдержанное отношение». Синод ПЦЧЗС не стал налагать прещения на епископа, сослужившего в Киеве с иерархами ПЦУ

Заседание Священного Синода Православной Церкви Чешских земель и Словакии (ПЦЧЗС) состоялось 17 декабря в Праге. На официальном сайте Церкви опубликованы решения этого заседания на словацком языке.

20 12 2019   Ольга Журавльова Огляд ЗМІ, Українські, Закордонні

Річниця створення ПЦУ: нові підходи молодої церкви

Православна церква України 15 грудня відзначає свою першу річницю. Про те, чого досягла ПЦУ за цей час та чим вирізняється ця молода церква, - з'ясовувала DW.

19 12 2019 Огляд ЗМІ, Українські

Ми маємо говорити про "червоні лінії", через які не можна переступати, щоб не втратити себе як народ – голова Ради Церков

Про напружену ситуацію у суспільстві, роль церкви у подоланні конфліктів та вплив віри на погляди та життя українців розповів Віталій Кривицький, Голова Всеукраїнської Ради Церков і релігійних організацій.

19 12 2019   Оксана Куцик Огляд ЗМІ, Українські

Владика Михаїл: «Об’єднавчий Собор запустив дух єдності і любові до України»

Чим же нині живе Православна церква України в державі загалом і на Волині зокрема, журналісти Інформаційного агентства Волинські Новини говорили з митрополитом Луцьким і Волинським Михаїлом.

НОВИНИ

Всі матеріали

останні коментарі

Битва за три буквы. Действительно ли УПЦ МП уже не заст...

dutchak1

dutchak1 написал:

Весь этот словесный хоровод имеет отношение к особого “сорта” людям, с которыми мы живем в одной стране и которые называют себя “верующими”, которые придумали себе “Бога”. Ну, в общем, малахольные такие, как несовершеннолетние дети, недееспособные. Е. Щеткина еще называет их “потребители”. В силу этой недееспособности и по примеру других государств им выделили конституционную песочницу. Правда в других государствах еще и запрет для государства влазить в песочницу...Но что не сделаешь для любимого дитя! А тут еще часть этих неразумных деток начали делить Бога и своего Бога опрометчиво прописали в соседнем государстве. С таким же успехом могли прописать на Марсе или на Венере. Игра то ведь. Но суръезные дяди начали играть в ту же игру, начали делить недееспособных на законно рожденных от правильного Бога и не совсем по закону, требуют документального подтверждения прописки Бога, нотариально подтвержденную подпись Бога...Иногда кажется что часть этих взрослых дядей и теток надо дополнительно изолировать, создать новое конституционное отделение или использовать их же методику и строить для них новую песочницу. Назовём ее Страна Д. Ну как в той детской сказке, про деревянного мальчика...

К противостоянию с Константинополем подключилась РПЦвУ:...

dima222

dima222 написал:

Почему для русскоязычной паствы открывает храм группа людей, называющая себя "Украинской Православной Церковью"? wink 

УПЦ (МП) продолжает негласно рукополагать епископов Кры...

dima222

dima222 написал:

Рукоположение сепаратиста Каллиника стало возможным как следствие новой политики команды Зеленского - безразличие к церковным вопросам и компас на сближение с русским благословили Онуфрию и Паканичу поставить еще одного русского человека в МП. Кстати ничем не лучше и новоизбранные епископы. Чем можно объяснить избрание Никодима Пустовгара как не позицией по поддержке русского мира на Черниговщине. Других заслуг у него нету...

Архієпископ-ректор Почаївської семінарії послав «сосати...

dima222

dima222 написал:

Вітання владиці Іову з Івано_Франківської єпархії УПЦ МП: спаси, Господи, владико за Ваші компліменти у нашу адресу! Знаєте, образливо до глибини душі. При скорій зустрічі у Почаєві обовязково зустрінусь з Вами і подивлюся прямо в очі... 

Чи дійде до церковного майдану?

dima222

dima222 написал:

Цікаво що офіційний сайт УПЦ МП має таку собі розлогу колонку де дублює новини із офіційного сайту РПЦ - тут і про Путіна новини і про Медведєва і про російську армію якій РПЦ будє храми... Відкриваєш сайт УПЦ а там новини про Путіна... ото радость із Patriarchia.ru 

Віряни ПЦУ відстояли у Верховному суді право на перехід...

dutchak1

dutchak1 написал:

Ну і що, хтось читав те судове рішення? З чим вітали парафіян і настоятеля храму?

25.          Тому, суд доходить висновку, що в даному випадку спір виник між засновниками та членами релігійної організації - Хустської єпархії УПЦ та релігійної громади - Релігійної громади УПЦ КП, яка вирішила змінити канонічне підпорядкування, подавши заяву про реєстрацію змін до статуту, що свідчить про приватно-правовий характер спірних правовідносин.

26.          У зв`язку з цим, судами попередніх інстанцій було помилково віднесено даний спір до       юрисдикції адміністративних судів, оскільки позовні вимоги у зазначеній справі спрямовані на захист цивільних прав позивача і з огляду на суб`єктний склад сторін спору він має вирішуватися за правилами господарського судочинства.

wink 

До недавнего времени можно было со снисходительной ирон...

dima222

dima222 написал:

Реально, перечитував іноді біографії наших архієреїв, ужасає те, що більшість немає навіть очної семінарї, і серед них найнайвищі чини архіреїв, даже предстоятелів!... ті що роками мучили свої голови і животи поклали у семінаріях, академіях і єпархіальних послушаніях - в тіні Церкви, а пронирливі і дерзновенні - керують єпархіями... парадоксіс ))) 

Тут священники УПЦ (РПЦ) говорят, мол, что признание ПЦ...

dima222

dima222 написал:

Стаття відмінна. Молодець

Отець Микола Данилевич закрив для мене можливість комен...

dima222

dima222 написал:

Многая лета, отец Андрей

УПЦ МП вже не називає ПЦУ "розкольниками"...

dima222

dima222 написал:

Дякую. Дуже вичерпно і тепер маю багато аргументів на захист ПЦУ перед знайомими з МП. Варто радіти! 

И снова перлы известного запорожского религиозно-полити...

dima222

dima222 написал:

Страшно от таких слов Луки - неужели здоровый человек может такое глаголати? 

Чи має Церква моральне право судити содомітів?

Олександр

Олександр написал:

Короткий зміст матеріалу: Свій хвалить своїх.

Пятилетка сдерживания. Итоги пяти лет правления митропо...

Onufriy

Onufriy написал:

Цитата: dutchak1
церква з державою немає ніяких спільних інтересів і їх діяльність не перетинається і не доторкується в жодній точці

А слухаючи Гундяєва, так і не скажеш... fellow

Дякую Вам за визнання того, що МП веде антидержавну діяльність wink (звісно трішечки, ну саму крихітку):
Цитата: dutchak1
Позиція організації (МП) стала ворожою окремим проявам держави

Пятилетка сдерживания. Итоги пяти лет правления митропо...

dutchak1

dutchak1 написал:

Однією з основних перешкод в державно-церковних відносинах в Україні є існування т.з науки «релігієзнавство». Назагал це мирне заняття, яке зайняло скромне але менш-більш дохідне місце в явищі української тіньової науки, невелике і замкнене болітце, в якому перетирають свої, далекі від життя, проблемки, плодять докторів і кандидатів філософії. І все би нічого, але в умовах нашої країни ця «наука» зайняла місце між державою і церквами і фактично, самостійно уповноваживши себе на представлення церков, в якості посередника веде діалог з державою. З представників цієї «науки» формуються комітети, департаменти, відділи міністерства яким надалі і доручають те, що в нас названо «державною політикою в області релігії». Зрозуміло, що для більшості держчиновників і законодавців релігія то тьомний лєс і, при виникненні якихось проблем з релігійними організаціями, вони біжать до релігієзнавця, який їм все розкладе «по поличкам». Ну не бігти же їм до тих малохольних, які Богу моляться. Тобто ситуація анекдотична – проголошуючи з усіх трибун про необхідність діалогу з церквами, держава той діалог і відносини імітує, замінює на відносини з бутафорською церквою, утвореною на держзамовлення докторами філософії і політології від релігієзнавства. Причому та побудова почалась ще в 1990 році, коли новоспеченими демократами і викладачами кафедр наукового атеїзму був зліплений союзний релігійний закон де по зразку цивільної громадської організації почали ліпити релігійні. Це була своєрідна резервація для віруючих і в Україні той процес підхопили вже місцеві діячі наукового атеїзму разом з діячами НРУ.

Всі релігієзнавці і викладачі кафедр вміють розказати про різні моделі співіснування держави та релігії, що мають місце у світовій практиці, які, частіше за все, законодавчо оформлені. Але я добавлю, що це є тінь іншої, вищої істин, яка встановлює що спочатку моделі і відносини а потім законодавче оформлення. Загально ця максима в теорії права виглядає так – закони тільки регулюють суспільні відносини і ніколи їх не створюють. Відносини передують законам. І от в нашій ситуації після розпаду СРСР, в ситуації з нульовим рівнем права і відсутністю реальних релігійних організацій як суб’єктів права, перетягнувши до себе конституційний принцип відділення, ми почали ним регулювати відсутні суспільні відносини(!). За цих обставин ті спроби в 90-х роках зробити релігійний закон були приречені. Що і сталось. Перетягнувши слідом за Конституцією цивільне право, ми ним почали регулювати духовні, неправові відносини. І цьому могли б завадити ну хоч якісь, ну хоч елементарні відносини з тими убогими релігійними організаціями. Це не потребує якихось надзвичайних зусиль чи здібностей. Це може навіть релігієзнавець Єленський. Якщо захоче. Наприклад – Єленський любив раніше на різних телевізорах розказувати про важливість автономії релігійної організації і про необхідність її захисту і захисту переходів. Ну і потім він зліпив той закон, Закон Мародерів №4128. І от якби Єленський уважніше придивився до релігійних організацій і до того принципу автономії, він би міг зрозуміти що принцип відділення і принцип автономії це є одне і теж. Або взаємодоповнююче. Принцип автономії в першу чергу означає що організація сама(!) її проголошує, сама визначає її межі а держава тільки бере це потім до уваги. А тому, якщо всі християнські конфесії згідно своїх канонів визначають автономною організацією всю церкву а не парафію, якщо всі конфесії самостійно визначають правила утворення парафій і долю майна - то це і мало би бути одним з основних правил відносин держави і церков. А Конституція це тільки потім констатує як відділення.

Сьогодні цей процес «побудови відносин» продовжують т.з ефективні менеджери, які відчувши своєрідний запит, успішно експлуатують його ресурс. Текст релігійного закону і та діяльність найбільш вповні стали в утворенні організації ПЦУ. В унісон з православною симфонією, з менеджерами від віруючих, в Україні творять близнюка «русского мира». Ось один з них стверджує що УПЦ МП стала ворогом  суспільства. Лукавить, свідомо або по нерозумінню. Позиція організації стала ворожою окремим проявам держави а держава це не є суспільство. Держава це механізм збирання податків, підтримання порядку в суспільстві. Такий же як пральна машина в побуті і стверджувати що пральній машині необхідна церква просто смішно. В суспільстві необхідні якісь відносини держава з церквами, але наша придуркувата машина в своєму існуванні намагається використати церкву в своїх інтересах, інтересах далеких від суспільних. Тому завжди слушне попередження – церква з державою немає ніяких спільних інтересів і їх діяльність не перетинається і не доторкується в жодній точці. І в наших умовах відносини церкви з державою повинні починатись з тези – держава ворог церкви. Можна цитувати одного священника УГКЦ – держава не повинна робити нічого поганого для церкви і нічого доброго. Те, що «УПЦ (МП) всячески демонизируют Минкульт», ну що ж - під час війни завжди виникає потреба в специфічних «законах», текстах. Потреба в людях типу Медінський, Юраш, Єленський і існуючі з обох сторін фронту контори «міністерство культури» перетворилися в розсадники мракобісся.

 

Священик Сєверодонецької єпархії УПЦ (МП) звершив чин в...

Onufriy

Onufriy написал:

Та це прямо чудо!...
Схоже, що "капітан сьогодні був тверезий"