Вхід

У вас немає акаунту на Religion.in.ua? Зареєструйтесь

Українські

31 10 2019   Митрополит Борис (Ґудзяк) Огляд ЗМІ, Українські, Закордонні

“Парох Майданеку”. Доповідь митрополита Бориса Ґудзяка на семінарі священиків Західної Європи в Люрді

Як спеціаліст з історії Церкви я досліджував переслідування та підпілля Української Греко-Католицької Церкви у радянські часи. Наша Церква протягом 1946-1989 була найбільшою “нелегальною” релігійною спільнотою у світі. Будучи викладачем в Українському католицькому університеті, читав курси з християнської духовності у час постмодерних культурних викликів. Глибоко переконаний, що новомученики є важливим джерелом у пошуку орієнтирів серед непростих духовних обставин і загроз сучасного і близького майбутнього.

31 10 2019   Галина Терещук Огляд ЗМІ, Українські

Село Випчина на Буковині оживає раз на рік

Двоє побратимів, які пройшли війну на Донбасі, львів'яни Юрій Калиняк і Юрій Вовкогон знімають документальний фільм про гуцулів «Випчина. Село одного дня». Вже презентували його коротку версію. Випчина – найвище село Гуцульщини у Чернівецькій області Путилівського району, яке жителі покинули у 90-х роках минулого століття. Лише раз на рік село оживає. Що змушує селян шматок землі вважати рідним? Що знають українці про життя горян, окрім кептариків і трембіт? Що чекає на гуцульський світ? Відповіді на ці запитання шукають автори проєкту.

30 10 2019   Ярослав Довгопол Огляд ЗМІ, Українські

Наших священників на Донбасі окупанти вносять у розстрільні списки

В останній день візиту до Сполучених Штатів митрополит Епіфаній відповів на запитання Укрінформу про стурбованість, висловлену в США, дипломатичні меседжі міжнародних партнерів, а також їхній вплив на російську окупаційну владу.

30 10 2019   Олександр Геніш Огляд ЗМІ, Українські

Як Рівне захистило морально-етичні цінності, виступивши проти реклами хеловіну

Слово «хеловін» серед українців почало вживатися зовсім недавно...

30 10 2019   Дмитрий Горевой Огляд ЗМІ, Українські

Дипломатический скандал с церковным привкусом

Я бы не обратил внимания на этот инцидент, если бы не одна деталь. В составе делегации присутствовал священник УПЦ (МП) Дмитрий Сидор ‒ давний сторонник русинского сепаратизма, сидевший на российском финансировании.

29 10 2019   Ольга Омельянчук Огляд ЗМІ, Українські

«Ви поїдете, а нам далі жити на війні». Колишній капелан рятує цивільних на Донбасі

2016 рік. Десь поблизу селища Бердянське розриваються снаряди російських гібридних сил. Колишній підприємець, а нині капелан, Володимир чимдуж втискає у підлогу педаль газу. Тут, під Маріуполем, його автівка знає ледь не всі дороги. Сьогодні ж вона не розвозить гуманітарку. Капелан помітно нервує і мчить у бік гуркоту. Бойовики угруповання «ДНР» обстрілюють приблизне місце, де разом із місцевими дітьми має бути дружина Володимира. «Слава Богу, ви цілі!» – найперше скаже на місці. І в цей-таки день вирішить: більше не поїде з Донбасу. Його місія – бути тут і, доки стане сил, рятувати цивільних.

29 10 2019   Денис Тимошенко Огляд ЗМІ, Українські

Після Вселенського патріарха та Елладської церкви ПЦУ визнають інші грецькі церкви – релігієзнавець

Про це в етері Радіо Донбас.Реалії говорили історик, журналіст, релігієзнавець Ростислав Мартинюк та релігієзнавець, старша наукова співробітниця Відділення релігієзнавства Інституту філософії імені Григорія Сковороди НАН України Оксана Гаркуша.

28 10 2019 Огляд ЗМІ, Українські

Конфлікт за храм: що відбувається у Будеражі

Про сьогоднішню конфліктну ситуацію у селі Будераж Здолбунівського району...

28 10 2019   Мар'ян Кушнір Огляд ЗМІ, Українські

Донбас: діти розповідають, чому моляться на війні

Дорога від Маріуполя до Павлополя розтягнулася поораними полями. Їхати нею не більше години. Пожовклі посадки вздовж траси віддаляються і зникають у степах приазов’я. Десь на обрії мляво тягнуться комбайни, за ними шлейфом повзе хмара пилу. З полів збирають останній на цьогорічних жнивах врожай – кукурудзу та соняшник.

28 10 2019 Огляд ЗМІ, Українські

Нагороджені посмертно: Позивний «Татарин» — медаль «За служіння Ісламу та Україні»

Серед 57 нагороджених відзнакою ДУМУ «Умма», медаллю «За служіння ісламу та Україні», п’ятеро вшановані нагородою посмертно.

25 10 2019 Огляд ЗМІ, Українські

Історичні наративи російської пропаганди крізь призму соцмереж

Аналіз ключових наративів російської історичної пропаганди щодо України та відповідь українських істориків на ці наративи зібрано в книзі-дослідженні «Ре-візія історії: російська історична пропаганда та Україна».

24 10 2019   Запитання — Максим Балаклицький Огляд ЗМІ, Українські

З боку державної влади немає ніякого тиску на Департамент у справах релігій та національностей Мінкультури

Розповідає Лариса Владиченко, доктор філософських наук, заступник директора Департаменту у справах релігій та національностей Міністерства культури України.

24 10 2019 Огляд ЗМІ, Українські

Еврейская Умань для чайников: в мире двух раввинов

Умань. Как вы знаете, этот город связан с именем одного очень известного еврейского цадика — праведника. И, как вы можете догадаться, речь о Раби Нахмане из Брацлава.

24 10 2019   Віталій Рябошапка Огляд ЗМІ, Українські

"Процес переходів до ПЦУ практично зійшов нанівець": інтерв'ю з митрополитом УПЦ МП Климентом

Про те, як зміни церковного ландшафту, старт яким був покладений рік тому, позначилися на Київській митрополії УПЦ (МП), сайт "Сьогодні" поговорив з митрополитом Ніжинським і Прилуцьким, главою Синодального інформаційно-просвітницького відділу Української православної церкви (МП) Климентом.

24 10 2019   Максим Балаклицький, Валентина Куриляк Огляд ЗМІ, Українські

Українське наукове товариство ім. Теофіла Бабієнка: півторарічний звіт

Вивчення історії релігійного руху має в першу чергу цікавити представників цього самого руху. Згадки в пресі та книжках про адвентистів сьомого дня на українських землях з’являються в перші роки існування релігійних громад, які відносили себе до цієї конфесії.

23 10 2019   Екатерина Щеткина Огляд ЗМІ, Українські

"Православные бабушки" УПЦ МП. Кто и зачем использует ресурс Онуфрия без его позволения

Церковная политика, которой так старался избежать президент Владимир Зеленский, – видимо, понимая, что тут ему не превзойти предшественника, - сама идет к нему, как известный Магомет к неизвестной горе

23 10 2019   Екатерина Копанева Огляд ЗМІ, Українські

«Донора, сердце которого мне пересадили в Индии, я увидела во сне»: невероятная история украинки

Донор нашелся на пятый день после того, как украинку привезли в одну из мумбайских клиник. Им стал 22-летний индус Рави Девани, разбившийся в автокатастрофе. Понимая, что сына не спасти, родители Рави дали согласие на то, чтобы его органы пересадили тяжелобольным людям. А сейчас родные погибшего парня приехали в Украину, чтобы познакомиться с Натальей — девушкой, в груди которой уже два года бьется сердце их сына.

23 10 2019   Виктор Трегубов Огляд ЗМІ, Українські

Трещина в «русском мире»

Синод Церкви Эллады признал Православную Церковь Украины. И я бы хотел рассказать вам, как это происходило - и что это означает. Потому что событие - историческое. Возможно, не только для Украины.

23 10 2019   Дария Горская Огляд ЗМІ, Українські

Путь пилигрима: первая украинка в одиночку прошла всю Испанию, повторив маршрут святого Иакова

Елена Ханчанова внедрила в Украине шведский вид спорта плоггинг (одновременно бег и очищение парков от мусора). А еще она инструктор по бегу, марафонец и просто интересный человек, который ставит перед собой трудно выполнимые цели и стремится к их осуществлению. Но даже для нее, пробежавшей в своей жизни не один марафон, последний вызов казался запредельным: в одиночку пройти Via de la Plata (Серебряный путь Святого Иакова из Севильи в Сантьяго-де-Компостела).

23 10 2019   Віталій Рябошапка Огляд ЗМІ, Українські

"Незалежна церква в Україні може бути тільки в статусі патріархату": інтерв'ю з єпископом УПЦ КП Андрієм

У жовтні 2018-го Синод Константинопольського патріархату ухвалив ряд рішень, які кардинально вплинули на церковне життя в Україні. Так, було скасовано рішення від 1686 року, яке давало право Московському патріарху висвячувати Київського митрополита. Що, по суті, повертало Українську православну церкву під юрисдикцію Константинополя. Крім того, Святий синод скасував анафему, накладену на предстоятеля Української православної церкви Київського патріархату Філарета в 1997 році Московським патріархатом.

23 10 2019   Дарина Синицька Огляд ЗМІ, Українські

Полтавщина зробила перші кроки до відбудови напівзруйнованої церкви-пантеону у Вергунах

На Полтавщині церкву-пантеон, яка є національною пам’яткою, передали на баланс сільради, після чого оновлені документи затвердить Мінкульт, а потім — імовірно, передадуть єпархії

22 10 2019 Огляд ЗМІ, Українські

Грецька церква вперше пом’янула Епіфанія. Що це означає

Ім'я предстоятеля Православної церкви України Епіфанія вперше пом'янули під час літургії за участю архієпископа Афінського і всієї Еллади Ієроніма.

22 10 2019   Ольга Омельянчук Огляд ЗМІ, Українські

«Брошенные»: история бездомной семьи из прифронтового села

«Мы едим помои и то, что приносят военные и волонтеры», – говорит 71-летняя жительница поселка Пионерское Екатерина Рыжко. На ней съеденный молью платок, растянутый старый свитер и черная юбка в пол. Женщина сидит на маленьком стульчике: сгорбилась над костром, обставленным кирпичами. Под крышкой обугленного котелка томятся помидоры – на обед будет лечо.

21 10 2019   Ксенія Кириллова Огляд ЗМІ, Українські

Пастор Євген Пересвєтов про спроби вербування ФСБ, переслідування та депортацію із Росії

Спроба вербування з боку ФСБ, загрози депортації, спроби порушити кримінальну справу, відмови у в'їзді в країну і, нарешті, звинувачення у «насильницькому поваленні основ конституційного ладу» ‒ це короткий перелік того, що сталося з українським пастором Євгеном Пересвєтовим протягом останніх років його життя в Росії. Торік у листопаді протестантський священнослужитель був остаточно депортований з Росії, де прожив 18 років і опікувався прихожанами в церкві в Москві та кількома громадами в анексованому Росією Криму.

21 10 2019   Анастасія Москвичова Огляд ЗМІ, Українські

«Бандити мене підтримували» – політв'язень Кремля Юрій Яценко, який видав книжку

Колишній політв’язень Кремля Юрій Яценко видав книжку про своє життя за ґратами «Політ в’язня» у співавторстві з письменницею Веронікою Міроновою. Робота над текстом тривала близько двох років. Яценко каже: одну із презентацій планує провести у Верховній Раді України. Радіо Свобода поспілкувалося з автором про те, чому ця історія має побачити світ саме зараз, через чотири роки після його звільнення, а також про способи виживання у тюрмі та захист тих політв’язнів, що повернулись додому. Подаємо прямою мовою.

НОВИНИ

Всі матеріали

останні коментарі

Битва за три буквы. Действительно ли УПЦ МП уже не заст...

dutchak1

dutchak1 написал:

Весь этот словесный хоровод имеет отношение к особого “сорта” людям, с которыми мы живем в одной стране и которые называют себя “верующими”, которые придумали себе “Бога”. Ну, в общем, малахольные такие, как несовершеннолетние дети, недееспособные. Е. Щеткина еще называет их “потребители”. В силу этой недееспособности и по примеру других государств им выделили конституционную песочницу. Правда в других государствах еще и запрет для государства влазить в песочницу...Но что не сделаешь для любимого дитя! А тут еще часть этих неразумных деток начали делить Бога и своего Бога опрометчиво прописали в соседнем государстве. С таким же успехом могли прописать на Марсе или на Венере. Игра то ведь. Но суръезные дяди начали играть в ту же игру, начали делить недееспособных на законно рожденных от правильного Бога и не совсем по закону, требуют документального подтверждения прописки Бога, нотариально подтвержденную подпись Бога...Иногда кажется что часть этих взрослых дядей и теток надо дополнительно изолировать, создать новое конституционное отделение или использовать их же методику и строить для них новую песочницу. Назовём ее Страна Д. Ну как в той детской сказке, про деревянного мальчика...

К противостоянию с Константинополем подключилась РПЦвУ:...

dima222

dima222 написал:

Почему для русскоязычной паствы открывает храм группа людей, называющая себя "Украинской Православной Церковью"? wink 

УПЦ (МП) продолжает негласно рукополагать епископов Кры...

dima222

dima222 написал:

Рукоположение сепаратиста Каллиника стало возможным как следствие новой политики команды Зеленского - безразличие к церковным вопросам и компас на сближение с русским благословили Онуфрию и Паканичу поставить еще одного русского человека в МП. Кстати ничем не лучше и новоизбранные епископы. Чем можно объяснить избрание Никодима Пустовгара как не позицией по поддержке русского мира на Черниговщине. Других заслуг у него нету...

Архієпископ-ректор Почаївської семінарії послав «сосати...

dima222

dima222 написал:

Вітання владиці Іову з Івано_Франківської єпархії УПЦ МП: спаси, Господи, владико за Ваші компліменти у нашу адресу! Знаєте, образливо до глибини душі. При скорій зустрічі у Почаєві обовязково зустрінусь з Вами і подивлюся прямо в очі... 

Чи дійде до церковного майдану?

dima222

dima222 написал:

Цікаво що офіційний сайт УПЦ МП має таку собі розлогу колонку де дублює новини із офіційного сайту РПЦ - тут і про Путіна новини і про Медведєва і про російську армію якій РПЦ будє храми... Відкриваєш сайт УПЦ а там новини про Путіна... ото радость із Patriarchia.ru 

Віряни ПЦУ відстояли у Верховному суді право на перехід...

dutchak1

dutchak1 написал:

Ну і що, хтось читав те судове рішення? З чим вітали парафіян і настоятеля храму?

25.          Тому, суд доходить висновку, що в даному випадку спір виник між засновниками та членами релігійної організації - Хустської єпархії УПЦ та релігійної громади - Релігійної громади УПЦ КП, яка вирішила змінити канонічне підпорядкування, подавши заяву про реєстрацію змін до статуту, що свідчить про приватно-правовий характер спірних правовідносин.

26.          У зв`язку з цим, судами попередніх інстанцій було помилково віднесено даний спір до       юрисдикції адміністративних судів, оскільки позовні вимоги у зазначеній справі спрямовані на захист цивільних прав позивача і з огляду на суб`єктний склад сторін спору він має вирішуватися за правилами господарського судочинства.

wink 

До недавнего времени можно было со снисходительной ирон...

dima222

dima222 написал:

Реально, перечитував іноді біографії наших архієреїв, ужасає те, що більшість немає навіть очної семінарї, і серед них найнайвищі чини архіреїв, даже предстоятелів!... ті що роками мучили свої голови і животи поклали у семінаріях, академіях і єпархіальних послушаніях - в тіні Церкви, а пронирливі і дерзновенні - керують єпархіями... парадоксіс ))) 

Тут священники УПЦ (РПЦ) говорят, мол, что признание ПЦ...

dima222

dima222 написал:

Стаття відмінна. Молодець

Отець Микола Данилевич закрив для мене можливість комен...

dima222

dima222 написал:

Многая лета, отец Андрей

УПЦ МП вже не називає ПЦУ "розкольниками"...

dima222

dima222 написал:

Дякую. Дуже вичерпно і тепер маю багато аргументів на захист ПЦУ перед знайомими з МП. Варто радіти! 

И снова перлы известного запорожского религиозно-полити...

dima222

dima222 написал:

Страшно от таких слов Луки - неужели здоровый человек может такое глаголати? 

Чи має Церква моральне право судити содомітів?

Олександр

Олександр написал:

Короткий зміст матеріалу: Свій хвалить своїх.

Пятилетка сдерживания. Итоги пяти лет правления митропо...

Onufriy

Onufriy написал:

Цитата: dutchak1
церква з державою немає ніяких спільних інтересів і їх діяльність не перетинається і не доторкується в жодній точці

А слухаючи Гундяєва, так і не скажеш... fellow

Дякую Вам за визнання того, що МП веде антидержавну діяльність wink (звісно трішечки, ну саму крихітку):
Цитата: dutchak1
Позиція організації (МП) стала ворожою окремим проявам держави

Пятилетка сдерживания. Итоги пяти лет правления митропо...

dutchak1

dutchak1 написал:

Однією з основних перешкод в державно-церковних відносинах в Україні є існування т.з науки «релігієзнавство». Назагал це мирне заняття, яке зайняло скромне але менш-більш дохідне місце в явищі української тіньової науки, невелике і замкнене болітце, в якому перетирають свої, далекі від життя, проблемки, плодять докторів і кандидатів філософії. І все би нічого, але в умовах нашої країни ця «наука» зайняла місце між державою і церквами і фактично, самостійно уповноваживши себе на представлення церков, в якості посередника веде діалог з державою. З представників цієї «науки» формуються комітети, департаменти, відділи міністерства яким надалі і доручають те, що в нас названо «державною політикою в області релігії». Зрозуміло, що для більшості держчиновників і законодавців релігія то тьомний лєс і, при виникненні якихось проблем з релігійними організаціями, вони біжать до релігієзнавця, який їм все розкладе «по поличкам». Ну не бігти же їм до тих малохольних, які Богу моляться. Тобто ситуація анекдотична – проголошуючи з усіх трибун про необхідність діалогу з церквами, держава той діалог і відносини імітує, замінює на відносини з бутафорською церквою, утвореною на держзамовлення докторами філософії і політології від релігієзнавства. Причому та побудова почалась ще в 1990 році, коли новоспеченими демократами і викладачами кафедр наукового атеїзму був зліплений союзний релігійний закон де по зразку цивільної громадської організації почали ліпити релігійні. Це була своєрідна резервація для віруючих і в Україні той процес підхопили вже місцеві діячі наукового атеїзму разом з діячами НРУ.

Всі релігієзнавці і викладачі кафедр вміють розказати про різні моделі співіснування держави та релігії, що мають місце у світовій практиці, які, частіше за все, законодавчо оформлені. Але я добавлю, що це є тінь іншої, вищої істин, яка встановлює що спочатку моделі і відносини а потім законодавче оформлення. Загально ця максима в теорії права виглядає так – закони тільки регулюють суспільні відносини і ніколи їх не створюють. Відносини передують законам. І от в нашій ситуації після розпаду СРСР, в ситуації з нульовим рівнем права і відсутністю реальних релігійних організацій як суб’єктів права, перетягнувши до себе конституційний принцип відділення, ми почали ним регулювати відсутні суспільні відносини(!). За цих обставин ті спроби в 90-х роках зробити релігійний закон були приречені. Що і сталось. Перетягнувши слідом за Конституцією цивільне право, ми ним почали регулювати духовні, неправові відносини. І цьому могли б завадити ну хоч якісь, ну хоч елементарні відносини з тими убогими релігійними організаціями. Це не потребує якихось надзвичайних зусиль чи здібностей. Це може навіть релігієзнавець Єленський. Якщо захоче. Наприклад – Єленський любив раніше на різних телевізорах розказувати про важливість автономії релігійної організації і про необхідність її захисту і захисту переходів. Ну і потім він зліпив той закон, Закон Мародерів №4128. І от якби Єленський уважніше придивився до релігійних організацій і до того принципу автономії, він би міг зрозуміти що принцип відділення і принцип автономії це є одне і теж. Або взаємодоповнююче. Принцип автономії в першу чергу означає що організація сама(!) її проголошує, сама визначає її межі а держава тільки бере це потім до уваги. А тому, якщо всі християнські конфесії згідно своїх канонів визначають автономною організацією всю церкву а не парафію, якщо всі конфесії самостійно визначають правила утворення парафій і долю майна - то це і мало би бути одним з основних правил відносин держави і церков. А Конституція це тільки потім констатує як відділення.

Сьогодні цей процес «побудови відносин» продовжують т.з ефективні менеджери, які відчувши своєрідний запит, успішно експлуатують його ресурс. Текст релігійного закону і та діяльність найбільш вповні стали в утворенні організації ПЦУ. В унісон з православною симфонією, з менеджерами від віруючих, в Україні творять близнюка «русского мира». Ось один з них стверджує що УПЦ МП стала ворогом  суспільства. Лукавить, свідомо або по нерозумінню. Позиція організації стала ворожою окремим проявам держави а держава це не є суспільство. Держава це механізм збирання податків, підтримання порядку в суспільстві. Такий же як пральна машина в побуті і стверджувати що пральній машині необхідна церква просто смішно. В суспільстві необхідні якісь відносини держава з церквами, але наша придуркувата машина в своєму існуванні намагається використати церкву в своїх інтересах, інтересах далеких від суспільних. Тому завжди слушне попередження – церква з державою немає ніяких спільних інтересів і їх діяльність не перетинається і не доторкується в жодній точці. І в наших умовах відносини церкви з державою повинні починатись з тези – держава ворог церкви. Можна цитувати одного священника УГКЦ – держава не повинна робити нічого поганого для церкви і нічого доброго. Те, що «УПЦ (МП) всячески демонизируют Минкульт», ну що ж - під час війни завжди виникає потреба в специфічних «законах», текстах. Потреба в людях типу Медінський, Юраш, Єленський і існуючі з обох сторін фронту контори «міністерство культури» перетворилися в розсадники мракобісся.

 

Священик Сєверодонецької єпархії УПЦ (МП) звершив чин в...

Onufriy

Onufriy написал:

Та це прямо чудо!...
Схоже, що "капітан сьогодні був тверезий"