Вхід

У вас немає акаунту на Religion.in.ua? Зареєструйтесь

Українські

18 12 2019   Мирослав Маринович Огляд ЗМІ, Українські

Роль і місія громадянського суспільства. Чи потрібні людям «посередники»?

З виступу на Форумі розвитку громадянського суспільства «Точка неповернення»

17 12 2019   Богдан Гулямов, протоиерей ПЦУ Огляд ЗМІ, Українські

"Украинский вопрос" и судьба гибридного суверенитета Русской православной церкви

Прошел лишь год с момента объединительного Собора в Святой Софии, а созданная на нём Православная Церковь Украины уже не только получила Томос об автокефалии от Константинополя, но и официально признана двумя другими Поместными Церквами — Православной Церковью Греции и Александрийским Патриархатом. Признание украинской автокефалии осуществляется в режиме активного противодействия со стороны РПЦ. Однако последней так и не удалось отменить или хотя бы отстрочить официальное признание ПЦУ со стороны Церкви Эллады (12.10.2019). Почему нынешнее руководство РПЦ не может позволить себе окончательно разорвать с греческим Православием.

17 12 2019   Ігор Тимоць Огляд ЗМІ, Українські

"Ми з поляками тільки сусіди. Колегами ніколи не будемо"

Автор музики українського гімну Михайло Вербицький похований у польському селі Млини Підкарпатського воєводства. Тамтешні українці приїжджають на його могилу двічі на рік — на роковини смерті й день народження

17 12 2019   Дмитро Горєвой Огляд ЗМІ, Українські

В УПЦ (МП) розірвали відносини з Александрією в обхід Москви. Для чого це зроблено?

Після визнання Православної церкви України (ПЦУ) з боку Александрійського патріархату пройшов місяць, а публічної реакції з боку Російської православної церкви (РПЦ) так і не було. При попередньому визнані Елладською церквою Московський патріархат миттю розірвав стосунки з греками. Більше того, по всіх важливих міжнародних питаннях українська філія всього лише дублювала рішення РПЦ, але стосовно Александрії у Києві проявили самостійність. Чому раптом в УПЦ (Московського патріархату) вирішили розірвати відносини з Александрійським патріархатом, чому зробили це раніше від Москви і навіщо було ухвалювати спеціальну заяву?

16 12 2019   Беседовал Михаил Гольд Огляд ЗМІ, Українські

Как Бруно Шульц интегрируется в украинскую культуру

Интеграция творчества «дрогобычского гения» в украинское культурное пространство происходит если не быстро, то, во всяком случае, постепенно, и все чаще возникает как актуальный вопрос.

16 12 2019   Дмитрий Горевой Огляд ЗМІ, Українські

Филарета отправили на пенсию, с почестями и полным пансионом

После получения Томоса бывший патриарх Филарет перестал быть главным в церкви. Предстоятелем стал молодой митрополит Епифаний, а Филарету за заслуги пожаловали титул «почетный патриарх». Его это не устроило и в апреле-мае он устроил скандал. Созвал альтернативный собор, провозгласил недействительность объединения в ПЦУ и пытался восстановить УПЦ КП. Однако ему это не удалось. Патриархию, как юрлицо, все-таки ликвидируют, а Филарета поддержали лишь единицы. Как почетного патриарха фактически отправили на почетную пенсию, кто его будет содержать, что ему останется и почему в ПЦУ его терпят. Обо всем этом читайте в материале LВ.ua.

16 12 2019 Огляд ЗМІ, Українські

“Зламані” авто та особисті дзвінки. Як поліція Вінниччини намагається заблокувати акцію вірян ПЦУ

На Вінниччині співробітники поліції обдзвонюють вірян ПЦУ, наполегливо відмовляючи їх від участі в акції у Вінниці, на якій Братство ПЦУ планує вручити “орден ганьби” начальнику обласного управління Нацполіції Юрію Педосу.

13 12 2019   Розмовляла Соня Кошкіна Огляд ЗМІ, Українські

Андрій Юраш: "Якби об’єднання церков було штучним - за втручання держави - воно б вже розпалося"

LB.ua поговорив з Андрієм Юрашем про те, чому чинна владна команда не бажає бачити його на чолі Держслужби з питань етнополітики і релігії – попри те, що його син є нардепом від «Слуги народу», а також про перспективи ПЦУ та релігійну політику держави у нових умовах загалом.

13 12 2019 Огляд ЗМІ, Українські

Кому належить храм у селі Мишів: представники УПЦ та ПЦУ не домовилися, поліція проводить слідчі дії

10-го грудня в Іваничівському районі поліція зробила спроби посадити священиків УПЦ та ПЦУ за стіл переговорів, щоб обговорити питання: кому з них належить храм у селі Мишів. Проте результатів отримати так і не вдалося.

12 12 2019   Петро Кралюк Огляд ЗМІ, Українські

Рік із Православною церквою України: становлення і здобутки ПЦУ

Попри проблеми, що виникли (і це цілком закономірно!) під час становлення української автокефалії, вона має й добутки.

12 12 2019   Наталя Мостова Огляд ЗМІ, Українські

Дід Федик і його церква

Церкві – 150 років, а її паламарю – 93. Ось-ось у церкві Святого Миколая, що в Тисмениці, буде храмове свято, а свій поважний ювілей тут відзначали ще влітку. Петро Федик паламарює в цьому храмі вже 30 років, священники називають його талісманом церкви і довіряють більше, ніж собі. Парох тут теж неабиякий, пишається, що продовжує справу батька, і час від часу відчуває, що таки правильний життєвий шлях обрав, особливо, коли служить із вояками на передовій.

11 12 2019   Роман Романюк Огляд ЗМІ, Українські

Митрополит Епіфаній: За спиною Філарета грають деякі проросійські сили

"Це у вас оригінал томосу?" – запитуємо у митрополита Київського і всієї України Епіфанія, заходячи у його у кабінет на території Михайлівського монастиря. "Це копія", – усміхається блаженніший. За дев'ять місяців від нашої останньої розмови Епіфаній відчутно постаршав. І в переносному, і в буквальному сенсі. У бороді владики усе більше сивини, а в очах усе більше холодної певності...

11 12 2019   Ольга Омельянчук Огляд ЗМІ, Українські

«До смерті сина я могла перейти на російську у відповідь. Після – принципово не переходжу». Історія закатованого 18-річного активіста

Поки триває розслідування трагедії, Радіо Донбас.Реалії розповідає історію 18-річного Героя України Юрія Поправки – першого закатованого на Донбасі активіста, якого вбили за відмову говорити російською і відмову збрехати, що ходить до храму Московського патріархату.

11 12 2019   Екатерина Щеткина Огляд ЗМІ, Українські

Знакомство или шантаж? Зачем Баканов сходил попить чайку к Епифанию

Глава силового ведомства взял с собой на встречу кадрового дипломата, а глава церкви пришел на нее с юристом

10 12 2019   Дмитро Полюхович Огляд ЗМІ, Українські

Сотвори себе идола. Как придумали украинские дохристианские памятники

На фоне "славянских идолов" знаменитые половецкие бабы выглядят вершиной камнерезного искусства

10 12 2019   Екатерина Щеткина Огляд ЗМІ, Українські

Кругом враги. Как ПЦУ и УПЦ МП "обменялись Синодами"

Синоды были проведены один за другим, разумеется, ненамеренно. Но их очевидную «диалогичность» трудно назвать случайностью

9 12 2019 Огляд ЗМІ, Українські

11 тез про лідерство керівників від успішного підприємця

Етичним у бізнесі бути вигідно, а для процвітання компанії найголовніше будувати  відкриту систему і здорові людські стосунки у команді, – переконаний Микола Кміть, підприємець, сенатор УКУ, засновник торгової марки «Моршинська», голова наглядової ради ТзОВ «Сонячна електростанція «Богородчанська-1». Однак, він не приховує – було чимало помилок та невдач: «Після того як я «завалив» кілька великих проектів і втратив мільйони, то зрозумів, бізнес – це знання, досвід і важка робота».

6 12 2019   Наталя Притуляк Огляд ЗМІ, Українські

«Маленьку дитину хрестять спочатку в одній церкві, а потім несуть в іншу»: село на Вінниччині віра розділила навпіл

Від початку творення в Україні помісної церкви, у селах Лука-Мелешківська Вінницького району, Четвертинівці Тростянецького району селяни намагаються отримати церкву, яка по закону належить їм. Також у селі Пеньківка Літинського району віряни УПЦ та ПЦУ не можуть поділити церкву, яка поки що належить представників УПЦ МП. Зазвичай, обговорення за участі усіх сторін проходять безрезультатно. Ніхто з вірян не збирається поступатися опонентам.

6 12 2019   Тетяна Ізотова Огляд ЗМІ, Українські

Якби в нас була єдина церква, то біди на Сході не було б, – волинський священник, що перейшов до ПЦУ з громадою

Отець Іван уже 30-й рік служить у Свято-Симеонівському храмі села Суходоли. Із 24-х священників Володимир-Волинської єпархії УПЦ за цей рік до Православної церкви України долучились лише двоє – він та настоятель лікарняного храму Агапіта Печерського отець Микола. Та ще до переходу до новоствореної ПЦУ, суходільський священник правив принципово українською мовою, незважаючи на зауваження церковного керівництва. Зізнається, що завжди знав, що рано чи пізно прийде час, коли українські церкви почнуть об’єднуватись...

5 12 2019   Віталій Червоненко, Святослав Хоменко Огляд ЗМІ, Українські

Епіфаній: брати з РПЦ будуть змушені визнати нашу автокефалію

На початку 2020 року буде нова хвиля визнань ПЦУ та збільшення переходів парафій від УПЦ Московського патріархату, впевнено прогнозує митрополит Епіфаній.

5 12 2019   Розмовляв Віталій Щепанський Огляд ЗМІ, Українські

Інтерв’ю з Олександрою Бібік: японський паназіатизм і сучасні форми релігійності

Біографічна довідка: Олександра Бібік, аспірантка кафедри філософії Донецького Національного Університету ім. Василя Стуса, японіст, член Майстерні академічного релігієзнавства (МАР). Наукові інтереси охоплюють широке коло тем, пов’язаних з японською культурою та релігією – від фольклору та естетичних концептів до особливостей японського паназіатизму і сучасних форм релігійності.

4 12 2019   Руслан Поліщук Огляд ЗМІ, Українські

Андрій Юраш: Усі православні лаври будуть українськими. Але зараз про це не треба говорити

Кадровий скандал. Хто втілюватиме релігійну політику при президентові Зеленському?

4 12 2019   Максим Петрук Огляд ЗМІ, Українські

Художник Николай Соколов: За восстановление мозаик Михайловского собора мне платили как маляру

Некоторые оригинальные мозаики и часть фресок Михайловского собора находятся сейчас в Михайловском приделе киевской Софии

4 12 2019   Світлана Шереметьєва Огляд ЗМІ, Українські

​Томос став духовною берлінською стіною для українського православ’я – протоієрей Миколай Данилевич

Протоієрей УПЦ про розкол в Православ'ї, Томосі та про церковно-державні відносинах

3 12 2019   Ігор Лосєв Огляд ЗМІ, Українські

Повільно, але неухильно

На тлі політичної метушні в Києві, перманентних скандалів у партії «Слуга народу» та інтриг в оточенні Володимира Зеленського у світі відбуваються історичні події.

НОВИНИ

Всі матеріали

останні коментарі

Битва за три буквы. Действительно ли УПЦ МП уже не заст...

dutchak1

dutchak1 написал:

Весь этот словесный хоровод имеет отношение к особого “сорта” людям, с которыми мы живем в одной стране и которые называют себя “верующими”, которые придумали себе “Бога”. Ну, в общем, малахольные такие, как несовершеннолетние дети, недееспособные. Е. Щеткина еще называет их “потребители”. В силу этой недееспособности и по примеру других государств им выделили конституционную песочницу. Правда в других государствах еще и запрет для государства влазить в песочницу...Но что не сделаешь для любимого дитя! А тут еще часть этих неразумных деток начали делить Бога и своего Бога опрометчиво прописали в соседнем государстве. С таким же успехом могли прописать на Марсе или на Венере. Игра то ведь. Но суръезные дяди начали играть в ту же игру, начали делить недееспособных на законно рожденных от правильного Бога и не совсем по закону, требуют документального подтверждения прописки Бога, нотариально подтвержденную подпись Бога...Иногда кажется что часть этих взрослых дядей и теток надо дополнительно изолировать, создать новое конституционное отделение или использовать их же методику и строить для них новую песочницу. Назовём ее Страна Д. Ну как в той детской сказке, про деревянного мальчика...

К противостоянию с Константинополем подключилась РПЦвУ:...

dima222

dima222 написал:

Почему для русскоязычной паствы открывает храм группа людей, называющая себя "Украинской Православной Церковью"? wink 

УПЦ (МП) продолжает негласно рукополагать епископов Кры...

dima222

dima222 написал:

Рукоположение сепаратиста Каллиника стало возможным как следствие новой политики команды Зеленского - безразличие к церковным вопросам и компас на сближение с русским благословили Онуфрию и Паканичу поставить еще одного русского человека в МП. Кстати ничем не лучше и новоизбранные епископы. Чем можно объяснить избрание Никодима Пустовгара как не позицией по поддержке русского мира на Черниговщине. Других заслуг у него нету...

Архієпископ-ректор Почаївської семінарії послав «сосати...

dima222

dima222 написал:

Вітання владиці Іову з Івано_Франківської єпархії УПЦ МП: спаси, Господи, владико за Ваші компліменти у нашу адресу! Знаєте, образливо до глибини душі. При скорій зустрічі у Почаєві обовязково зустрінусь з Вами і подивлюся прямо в очі... 

Чи дійде до церковного майдану?

dima222

dima222 написал:

Цікаво що офіційний сайт УПЦ МП має таку собі розлогу колонку де дублює новини із офіційного сайту РПЦ - тут і про Путіна новини і про Медведєва і про російську армію якій РПЦ будє храми... Відкриваєш сайт УПЦ а там новини про Путіна... ото радость із Patriarchia.ru 

Віряни ПЦУ відстояли у Верховному суді право на перехід...

dutchak1

dutchak1 написал:

Ну і що, хтось читав те судове рішення? З чим вітали парафіян і настоятеля храму?

25.          Тому, суд доходить висновку, що в даному випадку спір виник між засновниками та членами релігійної організації - Хустської єпархії УПЦ та релігійної громади - Релігійної громади УПЦ КП, яка вирішила змінити канонічне підпорядкування, подавши заяву про реєстрацію змін до статуту, що свідчить про приватно-правовий характер спірних правовідносин.

26.          У зв`язку з цим, судами попередніх інстанцій було помилково віднесено даний спір до       юрисдикції адміністративних судів, оскільки позовні вимоги у зазначеній справі спрямовані на захист цивільних прав позивача і з огляду на суб`єктний склад сторін спору він має вирішуватися за правилами господарського судочинства.

wink 

До недавнего времени можно было со снисходительной ирон...

dima222

dima222 написал:

Реально, перечитував іноді біографії наших архієреїв, ужасає те, що більшість немає навіть очної семінарї, і серед них найнайвищі чини архіреїв, даже предстоятелів!... ті що роками мучили свої голови і животи поклали у семінаріях, академіях і єпархіальних послушаніях - в тіні Церкви, а пронирливі і дерзновенні - керують єпархіями... парадоксіс ))) 

Тут священники УПЦ (РПЦ) говорят, мол, что признание ПЦ...

dima222

dima222 написал:

Стаття відмінна. Молодець

Отець Микола Данилевич закрив для мене можливість комен...

dima222

dima222 написал:

Многая лета, отец Андрей

УПЦ МП вже не називає ПЦУ "розкольниками"...

dima222

dima222 написал:

Дякую. Дуже вичерпно і тепер маю багато аргументів на захист ПЦУ перед знайомими з МП. Варто радіти! 

И снова перлы известного запорожского религиозно-полити...

dima222

dima222 написал:

Страшно от таких слов Луки - неужели здоровый человек может такое глаголати? 

Чи має Церква моральне право судити содомітів?

Олександр

Олександр написал:

Короткий зміст матеріалу: Свій хвалить своїх.

Пятилетка сдерживания. Итоги пяти лет правления митропо...

Onufriy

Onufriy написал:

Цитата: dutchak1
церква з державою немає ніяких спільних інтересів і їх діяльність не перетинається і не доторкується в жодній точці

А слухаючи Гундяєва, так і не скажеш... fellow

Дякую Вам за визнання того, що МП веде антидержавну діяльність wink (звісно трішечки, ну саму крихітку):
Цитата: dutchak1
Позиція організації (МП) стала ворожою окремим проявам держави

Пятилетка сдерживания. Итоги пяти лет правления митропо...

dutchak1

dutchak1 написал:

Однією з основних перешкод в державно-церковних відносинах в Україні є існування т.з науки «релігієзнавство». Назагал це мирне заняття, яке зайняло скромне але менш-більш дохідне місце в явищі української тіньової науки, невелике і замкнене болітце, в якому перетирають свої, далекі від життя, проблемки, плодять докторів і кандидатів філософії. І все би нічого, але в умовах нашої країни ця «наука» зайняла місце між державою і церквами і фактично, самостійно уповноваживши себе на представлення церков, в якості посередника веде діалог з державою. З представників цієї «науки» формуються комітети, департаменти, відділи міністерства яким надалі і доручають те, що в нас названо «державною політикою в області релігії». Зрозуміло, що для більшості держчиновників і законодавців релігія то тьомний лєс і, при виникненні якихось проблем з релігійними організаціями, вони біжать до релігієзнавця, який їм все розкладе «по поличкам». Ну не бігти же їм до тих малохольних, які Богу моляться. Тобто ситуація анекдотична – проголошуючи з усіх трибун про необхідність діалогу з церквами, держава той діалог і відносини імітує, замінює на відносини з бутафорською церквою, утвореною на держзамовлення докторами філософії і політології від релігієзнавства. Причому та побудова почалась ще в 1990 році, коли новоспеченими демократами і викладачами кафедр наукового атеїзму був зліплений союзний релігійний закон де по зразку цивільної громадської організації почали ліпити релігійні. Це була своєрідна резервація для віруючих і в Україні той процес підхопили вже місцеві діячі наукового атеїзму разом з діячами НРУ.

Всі релігієзнавці і викладачі кафедр вміють розказати про різні моделі співіснування держави та релігії, що мають місце у світовій практиці, які, частіше за все, законодавчо оформлені. Але я добавлю, що це є тінь іншої, вищої істин, яка встановлює що спочатку моделі і відносини а потім законодавче оформлення. Загально ця максима в теорії права виглядає так – закони тільки регулюють суспільні відносини і ніколи їх не створюють. Відносини передують законам. І от в нашій ситуації після розпаду СРСР, в ситуації з нульовим рівнем права і відсутністю реальних релігійних організацій як суб’єктів права, перетягнувши до себе конституційний принцип відділення, ми почали ним регулювати відсутні суспільні відносини(!). За цих обставин ті спроби в 90-х роках зробити релігійний закон були приречені. Що і сталось. Перетягнувши слідом за Конституцією цивільне право, ми ним почали регулювати духовні, неправові відносини. І цьому могли б завадити ну хоч якісь, ну хоч елементарні відносини з тими убогими релігійними організаціями. Це не потребує якихось надзвичайних зусиль чи здібностей. Це може навіть релігієзнавець Єленський. Якщо захоче. Наприклад – Єленський любив раніше на різних телевізорах розказувати про важливість автономії релігійної організації і про необхідність її захисту і захисту переходів. Ну і потім він зліпив той закон, Закон Мародерів №4128. І от якби Єленський уважніше придивився до релігійних організацій і до того принципу автономії, він би міг зрозуміти що принцип відділення і принцип автономії це є одне і теж. Або взаємодоповнююче. Принцип автономії в першу чергу означає що організація сама(!) її проголошує, сама визначає її межі а держава тільки бере це потім до уваги. А тому, якщо всі християнські конфесії згідно своїх канонів визначають автономною організацією всю церкву а не парафію, якщо всі конфесії самостійно визначають правила утворення парафій і долю майна - то це і мало би бути одним з основних правил відносин держави і церков. А Конституція це тільки потім констатує як відділення.

Сьогодні цей процес «побудови відносин» продовжують т.з ефективні менеджери, які відчувши своєрідний запит, успішно експлуатують його ресурс. Текст релігійного закону і та діяльність найбільш вповні стали в утворенні організації ПЦУ. В унісон з православною симфонією, з менеджерами від віруючих, в Україні творять близнюка «русского мира». Ось один з них стверджує що УПЦ МП стала ворогом  суспільства. Лукавить, свідомо або по нерозумінню. Позиція організації стала ворожою окремим проявам держави а держава це не є суспільство. Держава це механізм збирання податків, підтримання порядку в суспільстві. Такий же як пральна машина в побуті і стверджувати що пральній машині необхідна церква просто смішно. В суспільстві необхідні якісь відносини держава з церквами, але наша придуркувата машина в своєму існуванні намагається використати церкву в своїх інтересах, інтересах далеких від суспільних. Тому завжди слушне попередження – церква з державою немає ніяких спільних інтересів і їх діяльність не перетинається і не доторкується в жодній точці. І в наших умовах відносини церкви з державою повинні починатись з тези – держава ворог церкви. Можна цитувати одного священника УГКЦ – держава не повинна робити нічого поганого для церкви і нічого доброго. Те, що «УПЦ (МП) всячески демонизируют Минкульт», ну що ж - під час війни завжди виникає потреба в специфічних «законах», текстах. Потреба в людях типу Медінський, Юраш, Єленський і існуючі з обох сторін фронту контори «міністерство культури» перетворилися в розсадники мракобісся.

 

Священик Сєверодонецької єпархії УПЦ (МП) звершив чин в...

Onufriy

Onufriy написал:

Та це прямо чудо!...
Схоже, що "капітан сьогодні був тверезий"