Вхід

У вас немає акаунту на Religion.in.ua? Зареєструйтесь

Українські

18 09 2019   Спілкувався Віталій Щепанський Огляд ЗМІ, Українські

Руслан Халіков: «Контрсекулярність – це вже не лише інтелектуальне, а й політичне явище»

Руслан Халіков, релігієзнавець, видавець, кандидат філософських наук. Голова Майстерні академічного релігієзнавства. Сфера наукових інтересів: модерна релігійність, західний езотеризм, традиціоналізм, сакральна географія. Ми поговорили з Русланом про сучасний стан релігієзнавства в Україні, явище контрсекулярності та плани на майбутнє.

18 09 2019   Стефан Машкевич, доктор фiзико-математичних наук Огляд ЗМІ, Українські

Геть Леніна і жовто-блакитний прапор! Як Київ став "білим"

3-го вересня 1919-го побачив світ перший номер "старої-нової" газети "Киевлянин". Сталося це завдяки черговій зміні влади в Києві, в результаті якої місто повернулося до складу "єдиної неділимої" Росії. Щоправда, ненадовго

17 09 2019   Митрополит Епіфаній Огляд ЗМІ, Українські

Як Православна Церква України відповідає на виклики в умовах гібридної війни?

Українську молодь та в цілому суспільство це неабияк хвилює

16 09 2019   Розмовляла Оксана Войтко Огляд ЗМІ, Українські

Кожен день для мене – новий виклик і маленьке покликання

Пристрасний до дипломатії і науки, володар чорного поясу в дзюдо, захисник прав жінок і… монах! Римо-католицький священик Віталій Осмоловський переконаний, що найважливіше в житті – віднайти своє покликання, шукати істинну духовність та бути з Богом. Думки про жінок, спорт, віру та секрет щастя людини – у нашій розмові.

16 09 2019   Михайло Черенков Огляд ЗМІ, Українські

Після Томосу вчімося жити разом

Після Томосу Україна вчиться жити в нових умовах — коли проблему канонічності начебто усунуто, але суспільство і церква не стали менш розділеними. І виникає питання: як жити в умовах непереборного поділу, в умовах складного різноманіття?

16 09 2019 Огляд ЗМІ, Українські

Пожертвування та молитва: як живуть в Україні прихильники ісламу

Детальніше про життя мусульман розповідає журналістка UATV Наталія Чекотун в новому випуску з циклу “Свобода віри“.

13 09 2019   Віктор Єленський Огляд ЗМІ, Українські

Втручатися не можна ігнорувати, Або що робити державі з релігійною політикою?

Всі держави світу мають політику відносно релігії і об’єднань, які створюють громадяни на її, релігії, ґрунті. Атеїстичний уряд Китаю і теократичний уряд Ірану, могутні США і крихітна Андорра – словом, всі. В Україні існування такої політики передбачене законом, як і наявність державного органу, котрий цю політику реалізовує...

13 09 2019   Олесь Кульчинський Огляд ЗМІ, Українські

Останній Митрополит. Йосип Тукальський загинув 1675 року, це дозволило Московії поглинути українську православну церкву

У його резиденцію влучило ядро з московської гармати, після поранення він тяжко захворів і згодом помер. Нового Митрополита так і не висвятили, а через 11 років це право отримала Московія. Мощі митрополита виявилися нетлінними і популярними серед вірян. Петро І наказав їх замурувати. Вони й зараз знаходяться десь у Мгарському монастирі. За сприяння Текстів україно-турецька наукова експедиція попередньо визначила місце поховання Йосипа Тукальського.

13 09 2019   Дмитрий Горевой Огляд ЗМІ, Українські

Церковный реванш депутата Новинского

Во времена Порошенко, Новинский был главным оппонентом власти по религиозным вопросам. Он неоднократно выступал против автокефалии, обращался в Конституционный суд для отмены церковных законопроектов, обещался защищать Киево-Печерскую лавру. Но при прошлой власти попытки Новинского что-либо изменить были тщетны. И он решил попробовать уже при новой. Депутат зарегистрировал два законопроекта: № 1104 и № 1107. В них и разбираемся.

13 09 2019   Дмитро Полюхович Огляд ЗМІ, Українські

Тайный язык и дума о Ленине. Кем на самом деле были кобзари

Кобзари-лирники — один из ключевых элементов украинского национального мифа. Больше всего здесь постарался, конечно, Тарас Шевченко

12 09 2019   Екатерина Щеткина Огляд ЗМІ, Українські

Колонизация Европы. Когда в Ватикане выберут черного Папу

Вместе с мигрантами на Запад проникает «новый католицизм» — несистемный, пассионарный, способный вдохнуть новую жизнь в обветшавшее и застывшее, как готический собор, христианство Запада

12 09 2019   Оксана Дудар Огляд ЗМІ, Українські

Дванадцять кроків до одужання: як на Львівщині реабілітують людей із залежностями

Прийняти свою залежність – це перше, що повинні зробити ті, хто вирішив боротися з хворобою. Чи не найважчими на цьому шляху є найпростіші речі – щодня митися, вставати о сьомій чи робити зарядку. Саме з цього і починається реабілітація залежних у центрі «Назарет» біля Дрогобича.

11 09 2019   Штефан Кубе Огляд ЗМІ, Українські

Neu Zürcher Zeitung: Відокремлення православної церкви в Україні має послідовників на Балканах

Православні церкви здавна підтримують інтимні відносини з державною владою. За українським зразком, уряди Македонії та Чорногорії намагаються зараз зміцнити незалежність своїх національних церков. Церквам слід цього побоюватися.

11 09 2019   Єва Райська Огляд ЗМІ, Українські

Євген із «Назарету»

Колишній пластун, студент-богослов, монах, доброволець батальйону «Крим», наркозалежний: Історія людини, яка шукає себе для інших

10 09 2019   Митрополит Епіфаній Огляд ЗМІ, Українські

Що передовсім цікавить студентську молодь у діяльності Церкви

Якими мають бути відносини між державою й Церквою та як релігія й наука можуть взаємодіяти?

10 09 2019 Огляд ЗМІ, Українські

Отец Пётр Куркевич: формат счастья монаха-капуцина

Пётр Куркевич — монах, священник монашеского римо-католического ордена капуцинов, поляк по происхождению, но уже 25 лет живет и служит в Украине, и очень любит эту страну.

9 09 2019 Огляд ЗМІ, Українські

ЗМІ пересмикують висловлювання Петра Порошенка про єдність ПЦУ з греко-католиками, - Ростислав Павленко

Москва вже не знає, за що зачепитись, аби дискредитувати ПЦУ та патріарха Варфоломія

9 09 2019 Огляд ЗМІ, Українські

Интересная жизнь: опыт путешествия в Африку украинского врача-миссионера

Врач и миссионер Оксана Бойчук больше года провела среди людей, которые отличаются от европейцев не только цветом кожи, но и своим мировосприятием, менталитетом. И признаётся, что это путешествие её внутренне изменило!

9 09 2019   Ірина Поліщук Огляд ЗМІ, Українські

Суд призупинив ліквідацію УПЦ КП: що це означає та які будуть наслідки

Окружний адміністративний суд міста Києва виніс рішення, яке у громадськості традиційно викликало здивування. Цього разу судді призупинили ліквідацію Української православної церкви Київського патріархату. Про наслідки такого рішення дізнавалась журналістка 24 каналу.

9 09 2019   Оксана Княжик Огляд ЗМІ, Українські

"Україна буде. Знищити її нікому не вдасться. Йдеться тільки про ціну, яку за це доведеться заплатити"

Віктор БЕДЬ 55 років, єпископ, керуючий Мукачівсько-­Карпатською єпархією Православної церкви України в Закарпатській області...

9 09 2019 Огляд ЗМІ, Українські

Доповідь Блаженнішого Святослава «Сопричастя в житті та свідченні УГКЦ»

Отець і Глава Української Греко-Католицької Церкви Блаженніший Святослав мав головну доповідь на Синоді Єпископів УГКЦ, який 1-10 вересня відбувається у Римі. Тема виступу: «Сопричастя в житті та свідченні УГКЦ».

9 09 2019 Огляд ЗМІ, Українські

Чи можна православним вінчатися із католиками або протестантами

Не існує жорсткої заборони на шлюб православних із представниками інших релігійних організації або ж і взагалі з тими, хто не вірує. 

6 09 2019 Огляд ЗМІ, Українські

Ми проїжджали через одне селище, а на наступний день дізналися, що на його околицях чотирьох наших військових вбили – Кривицький

На початку серпня Ординарій Києво-Житомирської дієцезії РКЦ єпископ Віталій Кривицький вдруге був на ротації у складі місіонерської тактичної групи ХСП-Маріуполь. Як і минулого року, він здійснював своє служіння виконуючи всі обов’язки священика: проведення Служб Божих, уділення Святих Таїнств потребуючим та хворим, спільна молитва та спілкування з дітьми – вихованцями дитячого центру “Ковчег”, проголошення Слова під час біблійних груп.

6 09 2019 Огляд ЗМІ, Українські

Фанатик відрубав пальці митрополиту

У Вільнюсі 21 серпня 1609-го православний Іван Тупека спробував шаблею зарубати Митрополита Київського, Галицького та всієї Русі Уніатської Церкви Іпатія Потія. Подія відбулась у день свята Божого Тіла, в присутності короля Речі Посполитої Сигізмунда III Вази.

НОВИНИ

Всі матеріали

останні коментарі

Битва за три буквы. Действительно ли УПЦ МП уже не заст...

dutchak1

dutchak1 написал:

Весь этот словесный хоровод имеет отношение к особого “сорта” людям, с которыми мы живем в одной стране и которые называют себя “верующими”, которые придумали себе “Бога”. Ну, в общем, малахольные такие, как несовершеннолетние дети, недееспособные. Е. Щеткина еще называет их “потребители”. В силу этой недееспособности и по примеру других государств им выделили конституционную песочницу. Правда в других государствах еще и запрет для государства влазить в песочницу...Но что не сделаешь для любимого дитя! А тут еще часть этих неразумных деток начали делить Бога и своего Бога опрометчиво прописали в соседнем государстве. С таким же успехом могли прописать на Марсе или на Венере. Игра то ведь. Но суръезные дяди начали играть в ту же игру, начали делить недееспособных на законно рожденных от правильного Бога и не совсем по закону, требуют документального подтверждения прописки Бога, нотариально подтвержденную подпись Бога...Иногда кажется что часть этих взрослых дядей и теток надо дополнительно изолировать, создать новое конституционное отделение или использовать их же методику и строить для них новую песочницу. Назовём ее Страна Д. Ну как в той детской сказке, про деревянного мальчика...

К противостоянию с Константинополем подключилась РПЦвУ:...

dima222

dima222 написал:

Почему для русскоязычной паствы открывает храм группа людей, называющая себя "Украинской Православной Церковью"? wink 

УПЦ (МП) продолжает негласно рукополагать епископов Кры...

dima222

dima222 написал:

Рукоположение сепаратиста Каллиника стало возможным как следствие новой политики команды Зеленского - безразличие к церковным вопросам и компас на сближение с русским благословили Онуфрию и Паканичу поставить еще одного русского человека в МП. Кстати ничем не лучше и новоизбранные епископы. Чем можно объяснить избрание Никодима Пустовгара как не позицией по поддержке русского мира на Черниговщине. Других заслуг у него нету...

Архієпископ-ректор Почаївської семінарії послав «сосати...

dima222

dima222 написал:

Вітання владиці Іову з Івано_Франківської єпархії УПЦ МП: спаси, Господи, владико за Ваші компліменти у нашу адресу! Знаєте, образливо до глибини душі. При скорій зустрічі у Почаєві обовязково зустрінусь з Вами і подивлюся прямо в очі... 

Чи дійде до церковного майдану?

dima222

dima222 написал:

Цікаво що офіційний сайт УПЦ МП має таку собі розлогу колонку де дублює новини із офіційного сайту РПЦ - тут і про Путіна новини і про Медведєва і про російську армію якій РПЦ будє храми... Відкриваєш сайт УПЦ а там новини про Путіна... ото радость із Patriarchia.ru 

Віряни ПЦУ відстояли у Верховному суді право на перехід...

dutchak1

dutchak1 написал:

Ну і що, хтось читав те судове рішення? З чим вітали парафіян і настоятеля храму?

25.          Тому, суд доходить висновку, що в даному випадку спір виник між засновниками та членами релігійної організації - Хустської єпархії УПЦ та релігійної громади - Релігійної громади УПЦ КП, яка вирішила змінити канонічне підпорядкування, подавши заяву про реєстрацію змін до статуту, що свідчить про приватно-правовий характер спірних правовідносин.

26.          У зв`язку з цим, судами попередніх інстанцій було помилково віднесено даний спір до       юрисдикції адміністративних судів, оскільки позовні вимоги у зазначеній справі спрямовані на захист цивільних прав позивача і з огляду на суб`єктний склад сторін спору він має вирішуватися за правилами господарського судочинства.

wink 

До недавнего времени можно было со снисходительной ирон...

dima222

dima222 написал:

Реально, перечитував іноді біографії наших архієреїв, ужасає те, що більшість немає навіть очної семінарї, і серед них найнайвищі чини архіреїв, даже предстоятелів!... ті що роками мучили свої голови і животи поклали у семінаріях, академіях і єпархіальних послушаніях - в тіні Церкви, а пронирливі і дерзновенні - керують єпархіями... парадоксіс ))) 

Тут священники УПЦ (РПЦ) говорят, мол, что признание ПЦ...

dima222

dima222 написал:

Стаття відмінна. Молодець

Отець Микола Данилевич закрив для мене можливість комен...

dima222

dima222 написал:

Многая лета, отец Андрей

УПЦ МП вже не називає ПЦУ "розкольниками"...

dima222

dima222 написал:

Дякую. Дуже вичерпно і тепер маю багато аргументів на захист ПЦУ перед знайомими з МП. Варто радіти! 

И снова перлы известного запорожского религиозно-полити...

dima222

dima222 написал:

Страшно от таких слов Луки - неужели здоровый человек может такое глаголати? 

Чи має Церква моральне право судити содомітів?

Олександр

Олександр написал:

Короткий зміст матеріалу: Свій хвалить своїх.

Пятилетка сдерживания. Итоги пяти лет правления митропо...

Onufriy

Onufriy написал:

Цитата: dutchak1
церква з державою немає ніяких спільних інтересів і їх діяльність не перетинається і не доторкується в жодній точці

А слухаючи Гундяєва, так і не скажеш... fellow

Дякую Вам за визнання того, що МП веде антидержавну діяльність wink (звісно трішечки, ну саму крихітку):
Цитата: dutchak1
Позиція організації (МП) стала ворожою окремим проявам держави

Пятилетка сдерживания. Итоги пяти лет правления митропо...

dutchak1

dutchak1 написал:

Однією з основних перешкод в державно-церковних відносинах в Україні є існування т.з науки «релігієзнавство». Назагал це мирне заняття, яке зайняло скромне але менш-більш дохідне місце в явищі української тіньової науки, невелике і замкнене болітце, в якому перетирають свої, далекі від життя, проблемки, плодять докторів і кандидатів філософії. І все би нічого, але в умовах нашої країни ця «наука» зайняла місце між державою і церквами і фактично, самостійно уповноваживши себе на представлення церков, в якості посередника веде діалог з державою. З представників цієї «науки» формуються комітети, департаменти, відділи міністерства яким надалі і доручають те, що в нас названо «державною політикою в області релігії». Зрозуміло, що для більшості держчиновників і законодавців релігія то тьомний лєс і, при виникненні якихось проблем з релігійними організаціями, вони біжать до релігієзнавця, який їм все розкладе «по поличкам». Ну не бігти же їм до тих малохольних, які Богу моляться. Тобто ситуація анекдотична – проголошуючи з усіх трибун про необхідність діалогу з церквами, держава той діалог і відносини імітує, замінює на відносини з бутафорською церквою, утвореною на держзамовлення докторами філософії і політології від релігієзнавства. Причому та побудова почалась ще в 1990 році, коли новоспеченими демократами і викладачами кафедр наукового атеїзму був зліплений союзний релігійний закон де по зразку цивільної громадської організації почали ліпити релігійні. Це була своєрідна резервація для віруючих і в Україні той процес підхопили вже місцеві діячі наукового атеїзму разом з діячами НРУ.

Всі релігієзнавці і викладачі кафедр вміють розказати про різні моделі співіснування держави та релігії, що мають місце у світовій практиці, які, частіше за все, законодавчо оформлені. Але я добавлю, що це є тінь іншої, вищої істин, яка встановлює що спочатку моделі і відносини а потім законодавче оформлення. Загально ця максима в теорії права виглядає так – закони тільки регулюють суспільні відносини і ніколи їх не створюють. Відносини передують законам. І от в нашій ситуації після розпаду СРСР, в ситуації з нульовим рівнем права і відсутністю реальних релігійних організацій як суб’єктів права, перетягнувши до себе конституційний принцип відділення, ми почали ним регулювати відсутні суспільні відносини(!). За цих обставин ті спроби в 90-х роках зробити релігійний закон були приречені. Що і сталось. Перетягнувши слідом за Конституцією цивільне право, ми ним почали регулювати духовні, неправові відносини. І цьому могли б завадити ну хоч якісь, ну хоч елементарні відносини з тими убогими релігійними організаціями. Це не потребує якихось надзвичайних зусиль чи здібностей. Це може навіть релігієзнавець Єленський. Якщо захоче. Наприклад – Єленський любив раніше на різних телевізорах розказувати про важливість автономії релігійної організації і про необхідність її захисту і захисту переходів. Ну і потім він зліпив той закон, Закон Мародерів №4128. І от якби Єленський уважніше придивився до релігійних організацій і до того принципу автономії, він би міг зрозуміти що принцип відділення і принцип автономії це є одне і теж. Або взаємодоповнююче. Принцип автономії в першу чергу означає що організація сама(!) її проголошує, сама визначає її межі а держава тільки бере це потім до уваги. А тому, якщо всі християнські конфесії згідно своїх канонів визначають автономною організацією всю церкву а не парафію, якщо всі конфесії самостійно визначають правила утворення парафій і долю майна - то це і мало би бути одним з основних правил відносин держави і церков. А Конституція це тільки потім констатує як відділення.

Сьогодні цей процес «побудови відносин» продовжують т.з ефективні менеджери, які відчувши своєрідний запит, успішно експлуатують його ресурс. Текст релігійного закону і та діяльність найбільш вповні стали в утворенні організації ПЦУ. В унісон з православною симфонією, з менеджерами від віруючих, в Україні творять близнюка «русского мира». Ось один з них стверджує що УПЦ МП стала ворогом  суспільства. Лукавить, свідомо або по нерозумінню. Позиція організації стала ворожою окремим проявам держави а держава це не є суспільство. Держава це механізм збирання податків, підтримання порядку в суспільстві. Такий же як пральна машина в побуті і стверджувати що пральній машині необхідна церква просто смішно. В суспільстві необхідні якісь відносини держава з церквами, але наша придуркувата машина в своєму існуванні намагається використати церкву в своїх інтересах, інтересах далеких від суспільних. Тому завжди слушне попередження – церква з державою немає ніяких спільних інтересів і їх діяльність не перетинається і не доторкується в жодній точці. І в наших умовах відносини церкви з державою повинні починатись з тези – держава ворог церкви. Можна цитувати одного священника УГКЦ – держава не повинна робити нічого поганого для церкви і нічого доброго. Те, що «УПЦ (МП) всячески демонизируют Минкульт», ну що ж - під час війни завжди виникає потреба в специфічних «законах», текстах. Потреба в людях типу Медінський, Юраш, Єленський і існуючі з обох сторін фронту контори «міністерство культури» перетворилися в розсадники мракобісся.

 

Священик Сєверодонецької єпархії УПЦ (МП) звершив чин в...

Onufriy

Onufriy написал:

Та це прямо чудо!...
Схоже, що "капітан сьогодні був тверезий"