Вхід

У вас немає акаунту на Religion.in.ua? Зареєструйтесь

Українські

18 11 2019 Огляд ЗМІ, Українські

«В СРСР російську церкву використовували для знищення української», — історикиня Наталя Шліхта

В цьому епізоді програми «Україна розумна» Володимир Єрмоленко та Наталя Шліхта говорять про радянське суспільство та його роль для сучасної України.

18 11 2019   Розмовляла Наталя Хвесик Огляд ЗМІ, Українські

«У кожного є прірва розміром з Бога». Розмова з місіонерами Олександром та Альоною Юхимчуками

Олександр та Альона Юхимчуки – християни-протестанти. Місіонери. Очолюють луцьку філію міжнародної християнської організації «Молодь з місією».

15 11 2019   Екатерина Щеткина Огляд ЗМІ, Українські

Параллельное православие. Когда Московский патриархат объявит себя вселенским

Раз в греческом мире "больше нет истинной церкви", надо срочно спасать верных чад Христовых, предоставлять им площадки "истинного православия"

15 11 2019   Наталка Кудрик Огляд ЗМІ, Українські

Папа Іван Павло II прагнув свободи для людей, а не повалення комунізму – історик-ватиканіст

Тепер видається природнім, що саме ця пость стала однією з провідних в історії минулого століття, адже Кароль Войтила – перший папа-слов’янин, народився і виріс в Польщі, країні за «Залізною завісою», яка після Другої світової війни стала сателітом Радянського Союзу. Хто, як не польський пастор, прямий свідок комуністичного режиму, міг стати подразником, а ще більше дестабілізуючим персонажем для тодішніх східноєвропейських режимів?

15 11 2019 Огляд ЗМІ, Українські

Весілля під свистом куль: молодята побралися на передовій

На передовій одружилася пара Андрій та Олеся, що служать в окремій механізованій бригаді.

14 11 2019   Петро Кралюк Огляд ЗМІ, Українські

Українська мова XIII–XIV століть і незвичне Лавришівське Євангеліє

Тривалий період бездержавності України не міг не позначитися на її культурі. Чужинці, приходячи на наші землі, як правило, намагалися маргіналізувати надбання місцевого люду. При цьому часто забирали артефакти високої культури, привласнювали їх собі. Натомість завойованим лишали простолюдну культуру, що не становила серйозної конкуренції й вела народ до примітивізації.

14 11 2019   Богдана Костюк Огляд ЗМІ, Українські

Княжа Україна-Русь. Діти також малювали і писали на стінах Софійського собору

Школяр старанно малював на стіні храму малюнок, як Христос в’їжджає до Єрусалима, верхи на віслюкові. Щоб ніхто, часом, віслюка не сплутав з якоюсь іншою твариною, учень над його фігуркою дописав «іа». Це відбулось майже тисячу років тому, цей дитячий малюнок зберігся на стінах храму Святої Софії Київської. Про дитячі графіті та малюнки антилицарських пародій розповів Радіо Свобода доктор історичних наук, заступник генерального директора Національного заповідника «Софія Київська» В’ячеслав Корнієнко.

13 11 2019   Підготував Валентин Опря Огляд ЗМІ, Українські

Роман Корнійко: «Одного разу вулична дитина запросила мене «додому», у холодний брудний підвал, де ночувала, моє серце ніби розкололося»

10 листопада – Всеукраїнський день молитви за дітей-сиріт. Напередодні ми поспілкувались із Романом Корнійком, президентом Міжнародної благодійної фундації «Отчий дім», що за 20 років роботи надала допомогу та шанс на нове життя маже 2700 дітям вулиці.

12 11 2019   Екатерина Щеткина Огляд ЗМІ, Українські

Александрийский патриархат признал ПЦУ. Почему РПЦ подставила спину под нож

В Московской патриархии до самого последнего момента не верили в то, что Константинополь даст украинской церкви автокефалию. Потому все действия Москвы после Томоса такие «сырые» - они не заготовили плана Б

12 11 2019   Стефан Машкевич, доктор фiзико-математичних наук Огляд ЗМІ, Українські

"Пытка страхом". Як "білі" влаштували у Києві єврейські погроми

Осінь 1919-го у Києві пройшла під біло-синьо-червоним прапором і гаслом "Единой неделимой России". 31 серпня (тут і далі всі дати за новим стилем) Добровольча армія, неформально відома також як "біла гвардія", опанувала містом, витіснивши з нього Червону армію та об'єднану армію УНР і ЗУНР...

11 11 2019   Богдана Костюк Огляд ЗМІ, Українські

Україна-Русь ХІ століття. Нове дослідження фресок Софійського собору дало несподівані результати

Софія Київська – пам’ятка української архітектури і монументального живопису, споруда часів України-Русі (11-е століття). Одна з найголовніших християнських святинь Східної Європи, історичний центр Київської митрополії. Ансамбль Софійського монастиря занесено до спадщини ЮНЕСКО

11 11 2019   Олександра Полякова Огляд ЗМІ, Українські

Самотність окупації. Як працює хоспіс для літніх та невиліковних в ОРДЛО

Хоспіс для самотніх літніх людей працює на окупованій території. Як там живеться, та хто його утримує? Радіо Донбас.Реалії розповідає про будні унікального закладу, куди навіть готові допомогти дістаються з ризиком для себе.

8 11 2019   Катерина Щоткіна Огляд ЗМІ, Українські

Така різна єдність

Приблизно рік минув від того моменту, як питання про автокефалію української православної церкви було оголошено "вирішеним".

8 11 2019   Дарья Бура Огляд ЗМІ, Українські

Алексей Цымбалюк: Свой самый продуктивный возраст я отдал церкви и войне

Диакон-монах, парамедик, волонтер, основатель крафтовой компании по изготовлению граппы Алексей Цымбалюк рассказал «Повернись живым» о Боге, войне и восторге от жизни.

8 11 2019   Спілкувалась Тетяна Деркач Огляд ЗМІ, Українські

Міністр культури Володимир Бородянський: У релігійній сфері важливо мати чесні відносини

Перезавантаження влади викликало у релігійних організацій та експертів відчуття невизначеності та навіть напруження. Якою буде політика в сфері забезпечення прав людини на свободу віросповідання, чи буде продовжено вдосконалення законодавства про свободу совісті, як вирішуватимуться наявні конфлікти в церковній сфері. Про все це та багато іншого ми поспілкувались з новопризначеним міністром культури, молоді та спорту Володимиром Бородянським.

7 11 2019   Мирослав Маринович Огляд ЗМІ, Українські

Ненасильницький спротив: обидва слова важливі

Промова "Ненасильницький спротив в Україні: перегук традицій та особливості викликів» виголошена на круглому столі з нагоди 150-ї річниці з дня народження Магатми Ґанді.

7 11 2019   Дмитро Горєвой Огляд ЗМІ, Українські

Визнання ПЦУ: who will be the next?

Пройшов майже місяць після визнання Елладською Церквою ПЦУ. За цей час стало зрозуміло, що це все ж таки визнання, що б на початках не стверджували у Моспатріархії. Архиєпископ Афінський Єронім згадує Митрополита Епіфанія у диптиху, він відповів на його мирні грамоти та надіслав офіційного листа про визнання. Оскільки тут вже простору для маніпуляцій немає, то РПЦ вирішила розірвати євхаристійне спілкування з Елладською Церквою. Але не загалом зі всіма, а так – точково. Для підтримки «своїх людей» у Греції та можливості дестабілізації цієї Церкви зсередини.

6 11 2019   Давид Аксельрод Огляд ЗМІ, Українські

Инцидент у храма. Как в Севастополе люди в рясах и камуфляже задерживали журналистов

В Севастополе в субботу, 2 ноября, люди в рясах и камуфляже задержали местных журналистов: бывшего главного редактора издания «Примечания» Виктора Ядуху и корреспондента Надежду Исаеву. Им вменяли попытку произвести фотосъемку на территории действующей российской военной части. В итоге журналисты провели в окружении лиц в камуфляжной форме более двух часов, после чего, дав объяснения прибывшему на место полицейскому, были отпущены. Корреспондент Крым.Реалии разбирался в деталях произошедшего инцидента.

6 11 2019   Марія Щур Огляд ЗМІ, Українські

Відгомін томосу для ПЦУ: частина західноєвропейських російських парафій долучається до РПЦ

Глава РПЦ патріарх Кирило (Гундяєв) вручив грамоту про «відновлення єдності» з архієпископією російських парафій її голові, архієпископу Іоанну (Реннето), який раніше керував Західноєвропейським екзархатом російських парафій Константинопольського патріархату. Одночасно архієпископа Іоанна було підвищено до митрополичого сану, указ про це зачитали в неділю, 3 листопада, на літургії в храмі Христа Спасителя в Москві. На цій же ж службі патріарх Московський і всієї Русі вперше не згадав предстоятеля Елладської церкви в зв’язку з визнанням нею минулого місяця автокефалії Православної церкви України (ПЦУ).

6 11 2019   Вів бесіду архімандрит Пафнутій (Мусієнко) Огляд ЗМІ, Українські

Актуальне інтерв’ю Блаженнішого Митрополита Онуфрія про духовне життя, мир та прощення

Інформаційно-просвітницький відділ УПЦ публікує велике інтерв’ю до 75-річчя з Дня народження Блаженнішого Митрополита Київського і всієї України Онуфрія.

5 11 2019 Огляд ЗМІ, Українські

Любов – не хвороблива залежність. Її не заслуговують – її дарують безумовно, – християнський психолог

Любов, як і життя, – найцінніший дар, який людина дістала від Бога, і яким може поділитися чи розділити з іншими. Це те, на чому будуються правдиво міцні і життєздатні стосунки, –  зокрема, й у сім’ї, між чоловіком і жінкою. Але часто трапляються випадки, коли те, що називають любов’ю, нею не є. Чим же є це хворобливе почуття, яке не приносить радості, забирає сили й енергію і більше схоже на ненависть? Про це у програмі «Психологічна порадня» –  християнський психолог Мирон Шкробут у рамках курсу «Рецепти щасливого подружжя».

4 11 2019 Огляд ЗМІ, Українські

Як протестанти були «ексцентриками»

Тепер їх називають протестантами, поважають і всіляко підтримують. Їхні представники мають вплив практично у всіх органах влади. Вже почали забуватися відносно недавні часи СРСР, за яких із протестантськими церквами влада боролася на державному рівні. Сьогодні варто згадати, що й за часів католицької Польщі протестантів особливо не вітали. Їх не забороняли і не переслідували. Просто представляли їх широкій публіці як таких собі диваків-ексцентриків. Ось що писали 1935 року про традиції протестантських церков у літературно-мистецькому тижневику «Prosto z mostu», який видавався у міжвоєнній Польщі.

1 11 2019   Спілкувався Олександр Кобець Огляд ЗМІ, Українські

Руйнуємо стереотипи – творимо культуру довіри!

Тож ми поспілкувались з Вікторією Нестеренко – директоркою Центру сертифікації Халяль, громадською діячкою, правозахисницею, яка займається захистом прав жінок мусульманок в Україні.

1 11 2019   Ілля Бей Огляд ЗМІ, Українські

Квантове рішення ПАПЦ

Ми стаємо свідками тотального руйнування колишньої системи канонічного права у Православній Церкві. І зараз Москва веде нову гібридну війну, а саме війну інтерпретацій. І саме від інтерпретації залежить, на чию користь 29 жовтня прийняв рішення Святий Архиєрейський Собор Польської Автокефальної Православної Церкви: Константинополя чи Москви. Цікаво, що Собор відбувся у той же день, що й засідання київського і московського Синодів.

1 11 2019 Огляд ЗМІ, Українські

«Психологічної реабілітації зазвичай потребує вся родина військового», – християнський психолог

Програма «Психологічна порадня» продовжує тему психологічної реабілітації ветеранів АТО і ОСС. На шостому році війни очевидно – ця проблема є соціальною і стосується також рідних і близьких тих, хто пройшов цю війну.

НОВИНИ

Всі матеріали

останні коментарі

Битва за три буквы. Действительно ли УПЦ МП уже не заст...

dutchak1

dutchak1 написал:

Весь этот словесный хоровод имеет отношение к особого “сорта” людям, с которыми мы живем в одной стране и которые называют себя “верующими”, которые придумали себе “Бога”. Ну, в общем, малахольные такие, как несовершеннолетние дети, недееспособные. Е. Щеткина еще называет их “потребители”. В силу этой недееспособности и по примеру других государств им выделили конституционную песочницу. Правда в других государствах еще и запрет для государства влазить в песочницу...Но что не сделаешь для любимого дитя! А тут еще часть этих неразумных деток начали делить Бога и своего Бога опрометчиво прописали в соседнем государстве. С таким же успехом могли прописать на Марсе или на Венере. Игра то ведь. Но суръезные дяди начали играть в ту же игру, начали делить недееспособных на законно рожденных от правильного Бога и не совсем по закону, требуют документального подтверждения прописки Бога, нотариально подтвержденную подпись Бога...Иногда кажется что часть этих взрослых дядей и теток надо дополнительно изолировать, создать новое конституционное отделение или использовать их же методику и строить для них новую песочницу. Назовём ее Страна Д. Ну как в той детской сказке, про деревянного мальчика...

К противостоянию с Константинополем подключилась РПЦвУ:...

dima222

dima222 написал:

Почему для русскоязычной паствы открывает храм группа людей, называющая себя "Украинской Православной Церковью"? wink 

УПЦ (МП) продолжает негласно рукополагать епископов Кры...

dima222

dima222 написал:

Рукоположение сепаратиста Каллиника стало возможным как следствие новой политики команды Зеленского - безразличие к церковным вопросам и компас на сближение с русским благословили Онуфрию и Паканичу поставить еще одного русского человека в МП. Кстати ничем не лучше и новоизбранные епископы. Чем можно объяснить избрание Никодима Пустовгара как не позицией по поддержке русского мира на Черниговщине. Других заслуг у него нету...

Архієпископ-ректор Почаївської семінарії послав «сосати...

dima222

dima222 написал:

Вітання владиці Іову з Івано_Франківської єпархії УПЦ МП: спаси, Господи, владико за Ваші компліменти у нашу адресу! Знаєте, образливо до глибини душі. При скорій зустрічі у Почаєві обовязково зустрінусь з Вами і подивлюся прямо в очі... 

Чи дійде до церковного майдану?

dima222

dima222 написал:

Цікаво що офіційний сайт УПЦ МП має таку собі розлогу колонку де дублює новини із офіційного сайту РПЦ - тут і про Путіна новини і про Медведєва і про російську армію якій РПЦ будє храми... Відкриваєш сайт УПЦ а там новини про Путіна... ото радость із Patriarchia.ru 

Віряни ПЦУ відстояли у Верховному суді право на перехід...

dutchak1

dutchak1 написал:

Ну і що, хтось читав те судове рішення? З чим вітали парафіян і настоятеля храму?

25.          Тому, суд доходить висновку, що в даному випадку спір виник між засновниками та членами релігійної організації - Хустської єпархії УПЦ та релігійної громади - Релігійної громади УПЦ КП, яка вирішила змінити канонічне підпорядкування, подавши заяву про реєстрацію змін до статуту, що свідчить про приватно-правовий характер спірних правовідносин.

26.          У зв`язку з цим, судами попередніх інстанцій було помилково віднесено даний спір до       юрисдикції адміністративних судів, оскільки позовні вимоги у зазначеній справі спрямовані на захист цивільних прав позивача і з огляду на суб`єктний склад сторін спору він має вирішуватися за правилами господарського судочинства.

wink 

До недавнего времени можно было со снисходительной ирон...

dima222

dima222 написал:

Реально, перечитував іноді біографії наших архієреїв, ужасає те, що більшість немає навіть очної семінарї, і серед них найнайвищі чини архіреїв, даже предстоятелів!... ті що роками мучили свої голови і животи поклали у семінаріях, академіях і єпархіальних послушаніях - в тіні Церкви, а пронирливі і дерзновенні - керують єпархіями... парадоксіс ))) 

Тут священники УПЦ (РПЦ) говорят, мол, что признание ПЦ...

dima222

dima222 написал:

Стаття відмінна. Молодець

Отець Микола Данилевич закрив для мене можливість комен...

dima222

dima222 написал:

Многая лета, отец Андрей

УПЦ МП вже не називає ПЦУ "розкольниками"...

dima222

dima222 написал:

Дякую. Дуже вичерпно і тепер маю багато аргументів на захист ПЦУ перед знайомими з МП. Варто радіти! 

И снова перлы известного запорожского религиозно-полити...

dima222

dima222 написал:

Страшно от таких слов Луки - неужели здоровый человек может такое глаголати? 

Чи має Церква моральне право судити содомітів?

Олександр

Олександр написал:

Короткий зміст матеріалу: Свій хвалить своїх.

Пятилетка сдерживания. Итоги пяти лет правления митропо...

Onufriy

Onufriy написал:

Цитата: dutchak1
церква з державою немає ніяких спільних інтересів і їх діяльність не перетинається і не доторкується в жодній точці

А слухаючи Гундяєва, так і не скажеш... fellow

Дякую Вам за визнання того, що МП веде антидержавну діяльність wink (звісно трішечки, ну саму крихітку):
Цитата: dutchak1
Позиція організації (МП) стала ворожою окремим проявам держави

Пятилетка сдерживания. Итоги пяти лет правления митропо...

dutchak1

dutchak1 написал:

Однією з основних перешкод в державно-церковних відносинах в Україні є існування т.з науки «релігієзнавство». Назагал це мирне заняття, яке зайняло скромне але менш-більш дохідне місце в явищі української тіньової науки, невелике і замкнене болітце, в якому перетирають свої, далекі від життя, проблемки, плодять докторів і кандидатів філософії. І все би нічого, але в умовах нашої країни ця «наука» зайняла місце між державою і церквами і фактично, самостійно уповноваживши себе на представлення церков, в якості посередника веде діалог з державою. З представників цієї «науки» формуються комітети, департаменти, відділи міністерства яким надалі і доручають те, що в нас названо «державною політикою в області релігії». Зрозуміло, що для більшості держчиновників і законодавців релігія то тьомний лєс і, при виникненні якихось проблем з релігійними організаціями, вони біжать до релігієзнавця, який їм все розкладе «по поличкам». Ну не бігти же їм до тих малохольних, які Богу моляться. Тобто ситуація анекдотична – проголошуючи з усіх трибун про необхідність діалогу з церквами, держава той діалог і відносини імітує, замінює на відносини з бутафорською церквою, утвореною на держзамовлення докторами філософії і політології від релігієзнавства. Причому та побудова почалась ще в 1990 році, коли новоспеченими демократами і викладачами кафедр наукового атеїзму був зліплений союзний релігійний закон де по зразку цивільної громадської організації почали ліпити релігійні. Це була своєрідна резервація для віруючих і в Україні той процес підхопили вже місцеві діячі наукового атеїзму разом з діячами НРУ.

Всі релігієзнавці і викладачі кафедр вміють розказати про різні моделі співіснування держави та релігії, що мають місце у світовій практиці, які, частіше за все, законодавчо оформлені. Але я добавлю, що це є тінь іншої, вищої істин, яка встановлює що спочатку моделі і відносини а потім законодавче оформлення. Загально ця максима в теорії права виглядає так – закони тільки регулюють суспільні відносини і ніколи їх не створюють. Відносини передують законам. І от в нашій ситуації після розпаду СРСР, в ситуації з нульовим рівнем права і відсутністю реальних релігійних організацій як суб’єктів права, перетягнувши до себе конституційний принцип відділення, ми почали ним регулювати відсутні суспільні відносини(!). За цих обставин ті спроби в 90-х роках зробити релігійний закон були приречені. Що і сталось. Перетягнувши слідом за Конституцією цивільне право, ми ним почали регулювати духовні, неправові відносини. І цьому могли б завадити ну хоч якісь, ну хоч елементарні відносини з тими убогими релігійними організаціями. Це не потребує якихось надзвичайних зусиль чи здібностей. Це може навіть релігієзнавець Єленський. Якщо захоче. Наприклад – Єленський любив раніше на різних телевізорах розказувати про важливість автономії релігійної організації і про необхідність її захисту і захисту переходів. Ну і потім він зліпив той закон, Закон Мародерів №4128. І от якби Єленський уважніше придивився до релігійних організацій і до того принципу автономії, він би міг зрозуміти що принцип відділення і принцип автономії це є одне і теж. Або взаємодоповнююче. Принцип автономії в першу чергу означає що організація сама(!) її проголошує, сама визначає її межі а держава тільки бере це потім до уваги. А тому, якщо всі християнські конфесії згідно своїх канонів визначають автономною організацією всю церкву а не парафію, якщо всі конфесії самостійно визначають правила утворення парафій і долю майна - то це і мало би бути одним з основних правил відносин держави і церков. А Конституція це тільки потім констатує як відділення.

Сьогодні цей процес «побудови відносин» продовжують т.з ефективні менеджери, які відчувши своєрідний запит, успішно експлуатують його ресурс. Текст релігійного закону і та діяльність найбільш вповні стали в утворенні організації ПЦУ. В унісон з православною симфонією, з менеджерами від віруючих, в Україні творять близнюка «русского мира». Ось один з них стверджує що УПЦ МП стала ворогом  суспільства. Лукавить, свідомо або по нерозумінню. Позиція організації стала ворожою окремим проявам держави а держава це не є суспільство. Держава це механізм збирання податків, підтримання порядку в суспільстві. Такий же як пральна машина в побуті і стверджувати що пральній машині необхідна церква просто смішно. В суспільстві необхідні якісь відносини держава з церквами, але наша придуркувата машина в своєму існуванні намагається використати церкву в своїх інтересах, інтересах далеких від суспільних. Тому завжди слушне попередження – церква з державою немає ніяких спільних інтересів і їх діяльність не перетинається і не доторкується в жодній точці. І в наших умовах відносини церкви з державою повинні починатись з тези – держава ворог церкви. Можна цитувати одного священника УГКЦ – держава не повинна робити нічого поганого для церкви і нічого доброго. Те, що «УПЦ (МП) всячески демонизируют Минкульт», ну що ж - під час війни завжди виникає потреба в специфічних «законах», текстах. Потреба в людях типу Медінський, Юраш, Єленський і існуючі з обох сторін фронту контори «міністерство культури» перетворилися в розсадники мракобісся.

 

Священик Сєверодонецької єпархії УПЦ (МП) звершив чин в...

Onufriy

Onufriy написал:

Та це прямо чудо!...
Схоже, що "капітан сьогодні був тверезий"