Вхід

У вас немає акаунту на Religion.in.ua? Зареєструйтесь

Українські

18 10 2019 Огляд ЗМІ, Українські

Цінні свідчення незламності віри у підпіллі дали священники в Бучачі на святкуванні з нагоди легалізації УГКЦ

12 жовтня у Бучачі, що на Тернопільщині, відбулося величне святкування з нагоди 30-ліття виходу із підпілля УГКЦ та легалізації підпільної Церкви.

17 10 2019   Наталія Данькова Огляд ЗМІ, Українські

Євстратій Зоря: «Власники й керівники медіа вважають, що релігійна тематика “нерейтингова”»

Речник Київської митрополії – про роль медіа у створення Православної української церкви, відносини зі ЗМІ, присутність церкви в соцмережах і протидію російській пропаганді.

17 10 2019   Екатерина Щеткина Огляд ЗМІ, Українські

Игры во грехе. Почему бедные украинцы боятся казино

Мы подсознательно сопротивляемся не столько легализации, сколько очеловечиванию тех, кто работает в греховном бизнесе

16 10 2019   Екатерина Щеткина Огляд ЗМІ, Українські

Раздраженные Москвой. Что означает признание ПЦУ со стороны Элладской церкви

О том, что греки, скорее всего, признают ПЦУ, в Кремле было известно раньше, чем где-либо

16 10 2019   Віталій Червоненко Огляд ЗМІ, Українські

Грецька церква першою визнала ПЦУ: чому це важливо для України

Позачерговий собор ієрархів (зібрання усіх єпископів) Грецької церкви 12 жовтня схвалив рішення про визнання автокефальної Православної церкви України. Вже найближчим часом предстоятель ПЦУ Епіфаній може відвідати Грецію та співслужити з предстоятелем церкви Еллади. Це буде останнім етапом визнання ПЦУ з боку Грецької церкви.

16 10 2019 Огляд ЗМІ, Українські

Реформатська церква в Мукачеві та її цікава історія невдач

Довгий час реформатори молились у католицьких храмах і тільки у 1656 році побудували невеликий молитовний дім.

16 10 2019 Огляд ЗМІ, Українські

Сербський митрополит: Костянтинівська епоха церковної історії закінчилась

Митрополит Чорногорсько-Приморський (Сербська церква) Амфілохій в інтерв'ю ТАСС від 29 липня цього року заявив про застарілість існуючої всеправославної еклезіологічної моделі, в якій Константинопольська церква грає роль "першого серед рівних" та наділяється додатковими правами та обов'язками для підтримки всеправославної єдності.

16 10 2019 Огляд ЗМІ, Українські

Чи взаємодіятимуть Меджліс і мінкульт у вирішенні проблем кримських татар й окупованого Криму?

4 жовтня 2019 року Голова Меджлісу кримськотатарського народу Рефат Чубаров зустрівся з міністром культури, молоді та спорту України Володимиром Бородянським з метою обговорення перспектив взаємодії і співпраці Меджлісу і Мінкульту у вирішенні кримськотатарського і кримського питань.

15 10 2019   Неллі Ковальська Огляд ЗМІ, Українські

Російська церква відкрито шантажувала грецьких архієреїв, щоб ті не визнавали ПЦУ

Православну церкву України визнала Елладська церква - одна з найбільших православних церков світу. Цьому передувала довга робота грецьких архієреїв. Вони понад півроку вивчали: чи за канонами отримала автокефалію Україна і чи не вплине поява нової церкви на міжцерковні стосунки, бо посланці з Росії буквально тримали в облозі Елладу останні місяці, але зрештою програли, йдеться у ТСН.Тиждень.

15 10 2019   Віталій Щепанський Огляд ЗМІ, Українські

Юлія Філь: «Вестернізовані індійці мали стати атеїстами, або прийняти християнство. Не сталося ні одного, ні другого»

Біографічна довідка: Юлія Філь, кандидат історичних наук, молодша наукова співробітниця Інституту сходознавства ім. А. Ю. Кримського НАН України, випускниця Національного університету «Києво-Могилянська академія», член Майстерні академічного релігієзнавства (МАР). Наукові інтереси охоплюють широке коло тем, пов’язаних з індійською культурою та релігією – від модернізації Індії за колоніальної доби до сучасної релігійності індійців середнього класу.

15 10 2019   Дмитрий Горевой Огляд ЗМІ, Українські

Элладская Церковь признала ПЦУ: как все происходило и что будет дальше?

Собор епископов Греции решил признать Православную Церковь Украины. Это состоялось на внеочередном заседании Собора, который, к слову, созывается раз в году и рассматривает особо важные вопросы. Ведь в его состав входят все правящие епископы Греции, в отличие от более узкого по количеству Синода – где заседают всего лишь 12 из более чем 140 архиереев. Сегодняшнее решение не было мгновенным, необдуманным или сиюминутным. Оно далось всем сторонам крайне тяжело. История признания началась еще зимой, вскоре после получения Томоса про автокефалию. О том как проходили эти девять месяцев борьбы за плод, кто хотел аборта, и какова будет жизнь после рождения – читайте в специальном материале LB.ua.

15 10 2019   Олександр Геніш Огляд ЗМІ, Українські

Десять цікавих та повчальних фактів із життя Віктора Боришкевича

В знак пам’яті, пропоную десять цікавих та повчальних фактів із життя єпископа.

15 10 2019   Антон Меснянко Огляд ЗМІ, Українські

Опера, РПЦ и новодел. ЮНЕСКО вступилось за Херсонес и Ханский дворец

ЮНЕСКО опубликовало очередной доклад о положении дел в аннексированном Россией Крыму. Особую тревогу специалистов международной организации вызывает состояние объектов всемирного наследия и кандидатов на включение в этот список. Российские власти проводят работы по благоустройству и реставрации исторических памятников, которые угрожают их сохранности. Местные эксперты подтверждают многочисленные нарушения установленных норм и правил при проведении работ.

11 10 2019 Огляд ЗМІ, Українські

Невідома Буковина: церква, в якій молився Юрій Федькович

Автор нарису, вміщеного в літературно-науковому журналі "Родимый листокъ" за 1881 рік, висловлює своє захоплення церквою Святої Параскеви, що стала окрасою міста:

11 10 2019   Віктор Банніков Огляд ЗМІ, Українські

Робити добро за покликом серця

У 2014 році на Сході країни вибухнула війна. Зруйновано будинки, вбито та покалічено людей, багатьох переселено в інші регіони країни. Це відчули на собі жителі Донбасу. Волонтери, дивлячись на всі переживання, руйнування, незручності, відгукнулися і стали активними у допомозі жителям цих регіонів. Збираючи кошти, вони допомагали тим, хто особливо потребував цієї допомоги. Це були не тільки продукти і медикаменти, іноді доводилося просто підтримати людину чи підбадьорити. До цієї допомоги долучилися також місії, релігійні організації та церкви Харківської області. Про те, як у цьому служінні бере участь харківська церква «Преображення», розповідає волонтер Владислав Ткачов.

10 10 2019   Оксана Муляр Огляд ЗМІ, Українські

На Київщині на даху школи виявили розмальовані іконами балки старої церкви. Храм зруйнували комуністи

На Київщині на даху школи виявили розмальовані іконами балки. На місці навчального закладу раніше стояла дерев'яна церква, яку розібрали комуністи. Яка доля чекає на будівлю школи і знайдені малюнки, у сюжеті ТСН.19:30.

10 10 2019 Огляд ЗМІ, Українські

«Порівняйте Україну з країнами колишнього Радянського Союзу – де ще є стільки віруючих? Ніде. А що, ви такі особливі? Та ні, ви покликані» – Йоханнес Раймер

Четверта щорічна місіонерська конференція «Час діяти!», що відбулася 5 жовтня у церкві «Благодать» (с. Софіївська Борщагівка), зібрала понад триста молодих людей із церков Київської області. Мета її – мотивувати молодь на служіння, духовно підтримати тих, хто уже трудиться на місії та розвиток партнерства.

9 10 2019   Розмовляв Олег Баган Огляд ЗМІ, Українські

“Україна – це Україна, а не Західна Європа і не Росія”

Цьогоріч Українська Греко-Католицька Церква відзначає 30-літній ювілей своєї легалізації в умовах СРСР в 1989 р. За цей час Церква розбудовувалася в якісному і кількісному вимірах, набуваючи ознак планетарної духовно-конфесійної структури (фактор греко-католиків діаспори, яка сьогодні існує на всіх континентах), стала вагомою традицією в духовному житті України. Про певні підсумки ювілею, про завдання і перспективи УГКЦ в сучасності, про світську проблематику з погляду Церкви ми розмовляємо з богословом, багатолітнім редактором журналу «Богослов’я», викладачем Дрогобицької Духовної Семінарії Іваном Гаванем.

9 10 2019   Галина Терещук Огляд ЗМІ, Українські

Більшість сакральних святинь Княжої України-Русі вивезена в Росію – науковці

Мистецтвознавці Андрій Комарницький і Богдан Зятик у книзі описують десятки сакральних пам’яток домонгольського періоду, Княжої України, які були вивезені з України. Найбільше до цього приклався Андрій Боголюбський, який був першим, хто грабував і руйнував Київ, вивозив у Росію українські реліквії.

8 10 2019 Огляд ЗМІ, Українські

«У справжній вірі не буває фанатизму. Правдива релігійність походить з любові», – психолог Людмила Гридковець

Чому інколи прояви релігійності набувають деструктивних форм? Чому безперервна молитва і постійне перебування у храмі – не завжди прояв справжньої віри? Як релігійні почуття стають предметом маніпуляції, особливо у кризові для суспільства часи? Про це у програмі «Психологічна порадня» в ефірі «Воскресіння. Живе радіо» – доктор психологічних наук Людмила Гридковець.

7 10 2019   Сергій Гальченко Огляд ЗМІ, Українські

Війна за церкву: ТСН встановила організаторів мітингів на підтримку Філарета. Вони тісно пов’язані із Росією

Російською мовою і з російськими гаслами захищали в центрі Києва засновника незалежної української церкви. Мало того, церкви україномовної.  "Побійтесь Бога": Філарет закликав Епіфанія не забирати гроші в УПЦ КП Почесного патріарха Філарета, який нещодавно вирішив покинути об'єднану Православну церкву України. І заявив про відновлення Київського патріархату. Однак коріння цих мітингів тягнеться до Росії.

7 10 2019   Ольга Омельянчук Огляд ЗМІ, Українські

«Иисус, извини меня». История подростков, незаконно осужденных в Ясиноватой

Семерых друзей обвинили в терроризме и «дали» от 10 до 15 лет лишения свободы. За решеткой группировки «ДНР» парни уже четвертый год, но никто не знает, где именно их удерживают.

7 10 2019   Мирослав Маринович Огляд ЗМІ, Українські

Три промовисті ілюстрації для України

За останні п’ять років стало очевидно, що у стан турбулентності потрапила не лише Україна, і пристібати ремені безпеки доводиться багатьом європейським народам

4 10 2019   Юліана Скібіцька Огляд ЗМІ, Українські

«Якщо в селі немає води і все завалено сміттям, то навіщо тоді церква?» Як священник зробив вимираюче село успішним — репортаж theБабеля

У Дніпропетровській області є Волоське: раніше — типове вимираюче село, тепер — приклад успішної децентралізації. У 2016 році старостою став місцевий священник Андрій Пінчук. Він провів кілька реформ, і тепер село називають одним з найбільш технологічних в Україні.

3 10 2019   Ірина Боровкова Огляд ЗМІ, Українські

«Кількість людей, які перебувають у християнських ребцентрах дорівнює восьми виправним колоніям» – В’ячеслав Когут

Центри реінтеграції та адаптації, що утримуються місцевими церквами, є у всіх куточках України. Вже довгий час вони дають добрі плоди, утім такого рівня визнання як сьогодні, служіння, мабуть, ще не мало. Ефективність євангельського підходу до реабілітації залежних людей визнають і підтримують такі державні інституції як Кримінально-виконавча служба України та Національна поліція.

НОВИНИ

Всі матеріали

останні коментарі

Битва за три буквы. Действительно ли УПЦ МП уже не заст...

dutchak1

dutchak1 написал:

Весь этот словесный хоровод имеет отношение к особого “сорта” людям, с которыми мы живем в одной стране и которые называют себя “верующими”, которые придумали себе “Бога”. Ну, в общем, малахольные такие, как несовершеннолетние дети, недееспособные. Е. Щеткина еще называет их “потребители”. В силу этой недееспособности и по примеру других государств им выделили конституционную песочницу. Правда в других государствах еще и запрет для государства влазить в песочницу...Но что не сделаешь для любимого дитя! А тут еще часть этих неразумных деток начали делить Бога и своего Бога опрометчиво прописали в соседнем государстве. С таким же успехом могли прописать на Марсе или на Венере. Игра то ведь. Но суръезные дяди начали играть в ту же игру, начали делить недееспособных на законно рожденных от правильного Бога и не совсем по закону, требуют документального подтверждения прописки Бога, нотариально подтвержденную подпись Бога...Иногда кажется что часть этих взрослых дядей и теток надо дополнительно изолировать, создать новое конституционное отделение или использовать их же методику и строить для них новую песочницу. Назовём ее Страна Д. Ну как в той детской сказке, про деревянного мальчика...

К противостоянию с Константинополем подключилась РПЦвУ:...

dima222

dima222 написал:

Почему для русскоязычной паствы открывает храм группа людей, называющая себя "Украинской Православной Церковью"? wink 

УПЦ (МП) продолжает негласно рукополагать епископов Кры...

dima222

dima222 написал:

Рукоположение сепаратиста Каллиника стало возможным как следствие новой политики команды Зеленского - безразличие к церковным вопросам и компас на сближение с русским благословили Онуфрию и Паканичу поставить еще одного русского человека в МП. Кстати ничем не лучше и новоизбранные епископы. Чем можно объяснить избрание Никодима Пустовгара как не позицией по поддержке русского мира на Черниговщине. Других заслуг у него нету...

Архієпископ-ректор Почаївської семінарії послав «сосати...

dima222

dima222 написал:

Вітання владиці Іову з Івано_Франківської єпархії УПЦ МП: спаси, Господи, владико за Ваші компліменти у нашу адресу! Знаєте, образливо до глибини душі. При скорій зустрічі у Почаєві обовязково зустрінусь з Вами і подивлюся прямо в очі... 

Чи дійде до церковного майдану?

dima222

dima222 написал:

Цікаво що офіційний сайт УПЦ МП має таку собі розлогу колонку де дублює новини із офіційного сайту РПЦ - тут і про Путіна новини і про Медведєва і про російську армію якій РПЦ будє храми... Відкриваєш сайт УПЦ а там новини про Путіна... ото радость із Patriarchia.ru 

Віряни ПЦУ відстояли у Верховному суді право на перехід...

dutchak1

dutchak1 написал:

Ну і що, хтось читав те судове рішення? З чим вітали парафіян і настоятеля храму?

25.          Тому, суд доходить висновку, що в даному випадку спір виник між засновниками та членами релігійної організації - Хустської єпархії УПЦ та релігійної громади - Релігійної громади УПЦ КП, яка вирішила змінити канонічне підпорядкування, подавши заяву про реєстрацію змін до статуту, що свідчить про приватно-правовий характер спірних правовідносин.

26.          У зв`язку з цим, судами попередніх інстанцій було помилково віднесено даний спір до       юрисдикції адміністративних судів, оскільки позовні вимоги у зазначеній справі спрямовані на захист цивільних прав позивача і з огляду на суб`єктний склад сторін спору він має вирішуватися за правилами господарського судочинства.

wink 

До недавнего времени можно было со снисходительной ирон...

dima222

dima222 написал:

Реально, перечитував іноді біографії наших архієреїв, ужасає те, що більшість немає навіть очної семінарї, і серед них найнайвищі чини архіреїв, даже предстоятелів!... ті що роками мучили свої голови і животи поклали у семінаріях, академіях і єпархіальних послушаніях - в тіні Церкви, а пронирливі і дерзновенні - керують єпархіями... парадоксіс ))) 

Тут священники УПЦ (РПЦ) говорят, мол, что признание ПЦ...

dima222

dima222 написал:

Стаття відмінна. Молодець

Отець Микола Данилевич закрив для мене можливість комен...

dima222

dima222 написал:

Многая лета, отец Андрей

УПЦ МП вже не називає ПЦУ "розкольниками"...

dima222

dima222 написал:

Дякую. Дуже вичерпно і тепер маю багато аргументів на захист ПЦУ перед знайомими з МП. Варто радіти! 

И снова перлы известного запорожского религиозно-полити...

dima222

dima222 написал:

Страшно от таких слов Луки - неужели здоровый человек может такое глаголати? 

Чи має Церква моральне право судити содомітів?

Олександр

Олександр написал:

Короткий зміст матеріалу: Свій хвалить своїх.

Пятилетка сдерживания. Итоги пяти лет правления митропо...

Onufriy

Onufriy написал:

Цитата: dutchak1
церква з державою немає ніяких спільних інтересів і їх діяльність не перетинається і не доторкується в жодній точці

А слухаючи Гундяєва, так і не скажеш... fellow

Дякую Вам за визнання того, що МП веде антидержавну діяльність wink (звісно трішечки, ну саму крихітку):
Цитата: dutchak1
Позиція організації (МП) стала ворожою окремим проявам держави

Пятилетка сдерживания. Итоги пяти лет правления митропо...

dutchak1

dutchak1 написал:

Однією з основних перешкод в державно-церковних відносинах в Україні є існування т.з науки «релігієзнавство». Назагал це мирне заняття, яке зайняло скромне але менш-більш дохідне місце в явищі української тіньової науки, невелике і замкнене болітце, в якому перетирають свої, далекі від життя, проблемки, плодять докторів і кандидатів філософії. І все би нічого, але в умовах нашої країни ця «наука» зайняла місце між державою і церквами і фактично, самостійно уповноваживши себе на представлення церков, в якості посередника веде діалог з державою. З представників цієї «науки» формуються комітети, департаменти, відділи міністерства яким надалі і доручають те, що в нас названо «державною політикою в області релігії». Зрозуміло, що для більшості держчиновників і законодавців релігія то тьомний лєс і, при виникненні якихось проблем з релігійними організаціями, вони біжать до релігієзнавця, який їм все розкладе «по поличкам». Ну не бігти же їм до тих малохольних, які Богу моляться. Тобто ситуація анекдотична – проголошуючи з усіх трибун про необхідність діалогу з церквами, держава той діалог і відносини імітує, замінює на відносини з бутафорською церквою, утвореною на держзамовлення докторами філософії і політології від релігієзнавства. Причому та побудова почалась ще в 1990 році, коли новоспеченими демократами і викладачами кафедр наукового атеїзму був зліплений союзний релігійний закон де по зразку цивільної громадської організації почали ліпити релігійні. Це була своєрідна резервація для віруючих і в Україні той процес підхопили вже місцеві діячі наукового атеїзму разом з діячами НРУ.

Всі релігієзнавці і викладачі кафедр вміють розказати про різні моделі співіснування держави та релігії, що мають місце у світовій практиці, які, частіше за все, законодавчо оформлені. Але я добавлю, що це є тінь іншої, вищої істин, яка встановлює що спочатку моделі і відносини а потім законодавче оформлення. Загально ця максима в теорії права виглядає так – закони тільки регулюють суспільні відносини і ніколи їх не створюють. Відносини передують законам. І от в нашій ситуації після розпаду СРСР, в ситуації з нульовим рівнем права і відсутністю реальних релігійних організацій як суб’єктів права, перетягнувши до себе конституційний принцип відділення, ми почали ним регулювати відсутні суспільні відносини(!). За цих обставин ті спроби в 90-х роках зробити релігійний закон були приречені. Що і сталось. Перетягнувши слідом за Конституцією цивільне право, ми ним почали регулювати духовні, неправові відносини. І цьому могли б завадити ну хоч якісь, ну хоч елементарні відносини з тими убогими релігійними організаціями. Це не потребує якихось надзвичайних зусиль чи здібностей. Це може навіть релігієзнавець Єленський. Якщо захоче. Наприклад – Єленський любив раніше на різних телевізорах розказувати про важливість автономії релігійної організації і про необхідність її захисту і захисту переходів. Ну і потім він зліпив той закон, Закон Мародерів №4128. І от якби Єленський уважніше придивився до релігійних організацій і до того принципу автономії, він би міг зрозуміти що принцип відділення і принцип автономії це є одне і теж. Або взаємодоповнююче. Принцип автономії в першу чергу означає що організація сама(!) її проголошує, сама визначає її межі а держава тільки бере це потім до уваги. А тому, якщо всі християнські конфесії згідно своїх канонів визначають автономною організацією всю церкву а не парафію, якщо всі конфесії самостійно визначають правила утворення парафій і долю майна - то це і мало би бути одним з основних правил відносин держави і церков. А Конституція це тільки потім констатує як відділення.

Сьогодні цей процес «побудови відносин» продовжують т.з ефективні менеджери, які відчувши своєрідний запит, успішно експлуатують його ресурс. Текст релігійного закону і та діяльність найбільш вповні стали в утворенні організації ПЦУ. В унісон з православною симфонією, з менеджерами від віруючих, в Україні творять близнюка «русского мира». Ось один з них стверджує що УПЦ МП стала ворогом  суспільства. Лукавить, свідомо або по нерозумінню. Позиція організації стала ворожою окремим проявам держави а держава це не є суспільство. Держава це механізм збирання податків, підтримання порядку в суспільстві. Такий же як пральна машина в побуті і стверджувати що пральній машині необхідна церква просто смішно. В суспільстві необхідні якісь відносини держава з церквами, але наша придуркувата машина в своєму існуванні намагається використати церкву в своїх інтересах, інтересах далеких від суспільних. Тому завжди слушне попередження – церква з державою немає ніяких спільних інтересів і їх діяльність не перетинається і не доторкується в жодній точці. І в наших умовах відносини церкви з державою повинні починатись з тези – держава ворог церкви. Можна цитувати одного священника УГКЦ – держава не повинна робити нічого поганого для церкви і нічого доброго. Те, що «УПЦ (МП) всячески демонизируют Минкульт», ну що ж - під час війни завжди виникає потреба в специфічних «законах», текстах. Потреба в людях типу Медінський, Юраш, Єленський і існуючі з обох сторін фронту контори «міністерство культури» перетворилися в розсадники мракобісся.

 

Священик Сєверодонецької єпархії УПЦ (МП) звершив чин в...

Onufriy

Onufriy написал:

Та це прямо чудо!...
Схоже, що "капітан сьогодні був тверезий"