Вхід

У вас немає акаунту на Religion.in.ua? Зареєструйтесь

Українські
Тень Голодомора

28 11 2009   Роман Якель Огляд ЗМІ, Українські

Тень Голодомора

В июле 1933 года протест против политики уничтожения украинского крестьянства выразили епископы Украинской греко-католической церкви. Их обращение к людям доброй воли поддержали почти все западноукраинские культурные, политические и другие организации

Російські інтелектуали емігрують в Україну?

28 11 2009   Юрій Макаров Огляд ЗМІ, Українські

Російські інтелектуали емігрують в Україну?

Російські ліберальні інтелектуали, які зневірилися в можливості побудувати в себе вдома модерне суспільство, дедалі уважніше придивляються до України з метою переїхати сюди й продовжити повноцінне функціонування. Зараз їх одиниці, але настрій, повторюю, є.

"Константинопольський патріархат не побоюється..."

27 11 2009   Єпископ Євстратій (Зоря), коментар сайт УПЦ КП Огляд ЗМІ, Українські

"Константинопольський патріархат не побоюється..."

Діалог з УПЦ (МП) – найбільш правильний і необхідний крок у напрямку улікування церковного розділення в Україні. Але діалог з УПЦ (МП) – не єдиний шлях виходу з нинішньої ситуації.

Про зміну юрисдикцій і єдність Православ

26 11 2009   Димитрій, митрополит Переяслав-Хмельницький, сайт УПЦ КП Огляд ЗМІ, Українські

Про зміну юрисдикцій і єдність Православ'я

Незважаючи на виникнення подібних конфліктів, слід продовжувати процес діалогу з метою досягнення єдності Церкви в Україні, адже нам потрібно спільними зусиллями прийти до подолання кореню проблем..

Історія без міфів: росіяни у складі німецького Вермахту

26 11 2009 Огляд ЗМІ, Українські

Історія без міфів: росіяни у складі німецького Вермахту

У Москві на території Храму Всіх Святих встановлено пам'ятник - борцям «солдатам і офіцерам 15 кавалерійського козачого корпусу, за вєру і отєчєство!». Ініціатором будівництва цього знаку був нині покійний Патріарх РПЦ Алєксій Второй. Про все це російська пропаганда у міфі Другої світової війни не згадує.

Культ и культура: вынужденное соседство

26 11 2009 Огляд ЗМІ, Українські

Культ и культура: вынужденное соседство

Обе стороны не в восторге от вынужденного соседства, но стараются уступать друг другу. По просьбе настоятеля храма артисты отменили концерты по воскресеньям (убыток от этого около полумиллиона гривен в год), перенесли на полчаса позже вечерние выступления.

Росія: між РПЦ і сучасністю, царизмом і пролетарями

26 11 2009 Огляд ЗМІ, Українські

Росія: між РПЦ і сучасністю, царизмом і пролетарями

Умовою цього є укладення в російській ментальності вічного миру між царизмом і "диктатурою пролетаріату", традиціоналізмом Православної церкви і світською сучасністю, духовністю і консумеризмом, нарешті, між дисидентською антикомуністичною діяльністю і службою в КДБ.

МИД РФ обвинил нас в недружественности

26 11 2009   Артем Скоропадский Огляд ЗМІ, Українські

МИД РФ обвинил нас в недружественности

"Публичная риторика на тему истории по-прежнему нацелена на конфронтацию, демонтаж российско-украинского добрососедства, культурно-языковую ассимиляцию русскоязычных регионов страны в интересах западноукраинского меньшинства, противопоставление Украины и России в угоду планам евроатлантистов"

Украинский вопрос: между Сеймом и Думой

25 11 2009   Евгений Зарудный Огляд ЗМІ, Українські

Украинский вопрос: между Сеймом и Думой

Унизительный Белоцерковский договор был снесен казацкой саблей и денонсирован правом силы. Но точно так же на право сильного указывали и поляки. Они категорически отрицали возможность реанимации Зборовских соглашений, на чем настаивали московские великие послы.

"Софийская колокольня чуть не упала пару лет назад..."

25 11 2009   Неля Куковальская, интервью Огляд ЗМІ, Українські

"Софийская колокольня чуть не упала пару лет назад..."

В состав заповедника, кроме Софийского собора, входят Кирилловская и Андреевская церкви, Золотые ворота, а еще — мало кто об этом знает — Генуэзская крепость в Судаке. Да-да, в 1954 году ее отдали «под крыло» «Софии» в рамках передачи Крыма Украине.

Катакомбна церква

24 11 2009   Святослав Липовецький Огляд ЗМІ, Українські

Катакомбна церква

Що таке радянська влада, 4 млн греко-католиків Галичини зрозуміли з перших днів приєднання Західної України до СРСР. Тоді більшовики заборонили релігійне навчання у школах, націо­­налізували церковні маєтки й закрили всі релігійні видавництва.

"Втрата віри є найбільшим нашим ворогом"

24 11 2009   Ярослав Грицак, интервью Огляд ЗМІ, Українські

"Втрата віри є найбільшим нашим ворогом"

Втрата віри є найбільшим нашим ворогом. Ми маємо всі підстави розчаровуватися в українській еліті — вона цього заслуговує, — але ми не маємо права розчаровуватись в Україні. Помаранчева революція засвідчила, що нашим суспільством важко маніпулювати

Человек с кадилом vs мусульманская экспансия

23 11 2009 Огляд ЗМІ, Українські

Человек с кадилом vs мусульманская экспансия

Может ли один человек, хотя бы с крестом и кадилом, победить тенденцию к мусульманской экспансии? Конечно, нет. Христово воинство, состоящее из одного человека, - это весьма слабый кордон.

О претензиях Фанара и расчленении православия

20 11 2009   Митрополит Одесский Агафангел, доклад Огляд ЗМІ, Українські

О претензиях Фанара и расчленении православия

«Со стороны высших государственного руководства Украины осуществляется попытка привлечения внешнего фактора – Константинопольского Патриархата, неоправданно претендующего на вселенский статус, с целью расчленения единого Русского Православия... »

О русском народе, православной империи и обреченности греков

20 11 2009   Анатолий Степанов, "Русская линия" Огляд ЗМІ, Українські

О русском народе, православной империи и обреченности греков

«Поэтому русская цивилизация – это православная цивилизация и тяготеющие к ней народы. Напомнят, что греки, болгары и другие народы – тоже православные, но не русские. Я считаю, время греков ушло. Они уже не являются теми народами, которые могут создавать цивилизацию мирового масштаба..."

«Город мертвых» в центре Киева

20 11 2009 Огляд ЗМІ, Українські

«Город мертвых» в центре Киева

«Город мертвых» — титул горы, представляющей собой сплошное кладбище, где похоронные процессии зафиксированы с летописных времен. Как сообщает «Повесть временных лет», в 912 г. там погребен киевский князь Олег. Помнит Щекавица и монголо-татарское нашествие 1240 г., после него более 200 лет в городе не было киевских святителей.

50% верующих УПЦ КП уверены, что их лидеры - иерархи РПЦ

20 11 2009   В. Корнилов Огляд ЗМІ, Українські

50% верующих УПЦ КП уверены, что их лидеры - иерархи РПЦ

37% опрошенных назвали митрополита Владимира и Филарета, а 15% — патриарха Кирилла! То есть примерно половина тех, кто считает себя верующими УПЦ КП, уверены, что их предстоятели — иерархи РПЦ!

Патриархаты не поместились в одном храме

19 11 2009 Огляд ЗМІ, Українські

Патриархаты не поместились в одном храме

Это первый публичный конфликт представителей УПЦ МП и УПЦ КП после объявления о создании комиссий по подготовке диалога между двумя церквями. Впрочем, и в Киевском, и Московском патриархате считают, что он не приведет к прекращению диалога.

Интернет-изданиям прочтут мораль

19 11 2009 Огляд ЗМІ, Українські

Интернет-изданиям прочтут мораль

С 1 августа по 1 ноября НЭК проводила мониторинг наличия в интернете информации, способствующей усугублению национальной и религиозной розни, употребления ненормативной лексики. В результате были выявлены многочисленные нарушения действующего законодательства.

У чужий монастир з нашим уставом. Україна в Сербії

19 11 2009 Огляд ЗМІ, Українські

У чужий монастир з нашим уставом. Україна в Сербії

Під час Другої світової війни українці–галичани, які опинилися в епіцентрі протистояння у Боснії, на яку претендували і серби, і хорвати, зіткнулися з великою жорстокістю. Бо одні звинувачували їх, що підпорядковуються Папі Римському, а другі — що є за обрядом православними.

Смисли Україні формують патріарх Кирил і Кремль

19 11 2009   Вадим Карасьов, інтерв'ю Огляд ЗМІ, Українські

Смисли Україні формують патріарх Кирил і Кремль

В Україні панівної національної ідентичності немає, вона змішана. У когось вона радянська, у когось пострадянська... Нам про це не втомлюються нагадувати патріарх Кирил, російські керівники, які кажуть, що Україна це «країна спільного російського світу», і що вона входить у такий собі «спільний православний простір» і «сферу привілейованих інтересів Російської Федерації».

Украина получит свои три буквы

18 11 2009 Огляд ЗМІ, Українські

Украина получит свои три буквы

Международные эксперты прогнозируют, что в ближайшие годы кириллические домены в России и Украине могут составить около 20% нынешнего объема зон .ru и .ua. Сейчас в зоне .ua зарегистрировано приблизительно 400 тыс. сайтов, которые приносят регистраторам около $1 млн в год

Ченці Тернополя сусідять зі... звірятами

17 11 2009 Огляд ЗМІ, Українські

Ченці Тернополя сусідять зі... звірятами

Взимку, на Різдвяні свята, перетворимо звіринець на велетенську шопку. Серед звірят будуть Йосип, Марія та дитятко Ісус. Ми й у минулі роки встановлювали шопку з природних матеріалів. Там були й живі звірята. А коли з’явиться цілий звіринець, він її чудово доповнить.

"Женщина-руководитель... осложняет экуменические контакты"

17 11 2009   Епископ Евстратий (Зоря) Огляд ЗМІ, Українські

"Женщина-руководитель... осложняет экуменические контакты"

«Такое мнение разделяют не только православные, но и католики и значительная часть протестантов. Поэтому бесспорно, что избрание женщины епископом Немецкой лютеранской церкви осложняет экуменические контакты между православными и этой церковью»

Геополітика від Патріарха: Царство Небесне vs Руський світ

14 11 2009   Геннадій Друзенко Огляд ЗМІ, Українські

Геополітика від Патріарха: Царство Небесне vs Руський світ

Задля збереження цих загальнохристиянських вартостей окремий руський світ не потрібний. Тому єдиною цінністю, яка обґрунтовує існування і задля якої існує руський світ, є міфологізована у патріаршій промові ірраціональна «руськість». Руськість як православність, руськість як домінантна культура і мова, руськість як спільна історична пам’ять.

НОВИНИ

Всі матеріали

останні коментарі

Битва за три буквы. Действительно ли УПЦ МП уже не заст...

dutchak1

dutchak1 написал:

Весь этот словесный хоровод имеет отношение к особого “сорта” людям, с которыми мы живем в одной стране и которые называют себя “верующими”, которые придумали себе “Бога”. Ну, в общем, малахольные такие, как несовершеннолетние дети, недееспособные. Е. Щеткина еще называет их “потребители”. В силу этой недееспособности и по примеру других государств им выделили конституционную песочницу. Правда в других государствах еще и запрет для государства влазить в песочницу...Но что не сделаешь для любимого дитя! А тут еще часть этих неразумных деток начали делить Бога и своего Бога опрометчиво прописали в соседнем государстве. С таким же успехом могли прописать на Марсе или на Венере. Игра то ведь. Но суръезные дяди начали играть в ту же игру, начали делить недееспособных на законно рожденных от правильного Бога и не совсем по закону, требуют документального подтверждения прописки Бога, нотариально подтвержденную подпись Бога...Иногда кажется что часть этих взрослых дядей и теток надо дополнительно изолировать, создать новое конституционное отделение или использовать их же методику и строить для них новую песочницу. Назовём ее Страна Д. Ну как в той детской сказке, про деревянного мальчика...

К противостоянию с Константинополем подключилась РПЦвУ:...

dima222

dima222 написал:

Почему для русскоязычной паствы открывает храм группа людей, называющая себя "Украинской Православной Церковью"? wink 

УПЦ (МП) продолжает негласно рукополагать епископов Кры...

dima222

dima222 написал:

Рукоположение сепаратиста Каллиника стало возможным как следствие новой политики команды Зеленского - безразличие к церковным вопросам и компас на сближение с русским благословили Онуфрию и Паканичу поставить еще одного русского человека в МП. Кстати ничем не лучше и новоизбранные епископы. Чем можно объяснить избрание Никодима Пустовгара как не позицией по поддержке русского мира на Черниговщине. Других заслуг у него нету...

Архієпископ-ректор Почаївської семінарії послав «сосати...

dima222

dima222 написал:

Вітання владиці Іову з Івано_Франківської єпархії УПЦ МП: спаси, Господи, владико за Ваші компліменти у нашу адресу! Знаєте, образливо до глибини душі. При скорій зустрічі у Почаєві обовязково зустрінусь з Вами і подивлюся прямо в очі... 

Чи дійде до церковного майдану?

dima222

dima222 написал:

Цікаво що офіційний сайт УПЦ МП має таку собі розлогу колонку де дублює новини із офіційного сайту РПЦ - тут і про Путіна новини і про Медведєва і про російську армію якій РПЦ будє храми... Відкриваєш сайт УПЦ а там новини про Путіна... ото радость із Patriarchia.ru 

Віряни ПЦУ відстояли у Верховному суді право на перехід...

dutchak1

dutchak1 написал:

Ну і що, хтось читав те судове рішення? З чим вітали парафіян і настоятеля храму?

25.          Тому, суд доходить висновку, що в даному випадку спір виник між засновниками та членами релігійної організації - Хустської єпархії УПЦ та релігійної громади - Релігійної громади УПЦ КП, яка вирішила змінити канонічне підпорядкування, подавши заяву про реєстрацію змін до статуту, що свідчить про приватно-правовий характер спірних правовідносин.

26.          У зв`язку з цим, судами попередніх інстанцій було помилково віднесено даний спір до       юрисдикції адміністративних судів, оскільки позовні вимоги у зазначеній справі спрямовані на захист цивільних прав позивача і з огляду на суб`єктний склад сторін спору він має вирішуватися за правилами господарського судочинства.

wink 

До недавнего времени можно было со снисходительной ирон...

dima222

dima222 написал:

Реально, перечитував іноді біографії наших архієреїв, ужасає те, що більшість немає навіть очної семінарї, і серед них найнайвищі чини архіреїв, даже предстоятелів!... ті що роками мучили свої голови і животи поклали у семінаріях, академіях і єпархіальних послушаніях - в тіні Церкви, а пронирливі і дерзновенні - керують єпархіями... парадоксіс ))) 

Тут священники УПЦ (РПЦ) говорят, мол, что признание ПЦ...

dima222

dima222 написал:

Стаття відмінна. Молодець

Отець Микола Данилевич закрив для мене можливість комен...

dima222

dima222 написал:

Многая лета, отец Андрей

УПЦ МП вже не називає ПЦУ "розкольниками"...

dima222

dima222 написал:

Дякую. Дуже вичерпно і тепер маю багато аргументів на захист ПЦУ перед знайомими з МП. Варто радіти! 

И снова перлы известного запорожского религиозно-полити...

dima222

dima222 написал:

Страшно от таких слов Луки - неужели здоровый человек может такое глаголати? 

Чи має Церква моральне право судити содомітів?

Олександр

Олександр написал:

Короткий зміст матеріалу: Свій хвалить своїх.

Пятилетка сдерживания. Итоги пяти лет правления митропо...

Onufriy

Onufriy написал:

Цитата: dutchak1
церква з державою немає ніяких спільних інтересів і їх діяльність не перетинається і не доторкується в жодній точці

А слухаючи Гундяєва, так і не скажеш... fellow

Дякую Вам за визнання того, що МП веде антидержавну діяльність wink (звісно трішечки, ну саму крихітку):
Цитата: dutchak1
Позиція організації (МП) стала ворожою окремим проявам держави

Пятилетка сдерживания. Итоги пяти лет правления митропо...

dutchak1

dutchak1 написал:

Однією з основних перешкод в державно-церковних відносинах в Україні є існування т.з науки «релігієзнавство». Назагал це мирне заняття, яке зайняло скромне але менш-більш дохідне місце в явищі української тіньової науки, невелике і замкнене болітце, в якому перетирають свої, далекі від життя, проблемки, плодять докторів і кандидатів філософії. І все би нічого, але в умовах нашої країни ця «наука» зайняла місце між державою і церквами і фактично, самостійно уповноваживши себе на представлення церков, в якості посередника веде діалог з державою. З представників цієї «науки» формуються комітети, департаменти, відділи міністерства яким надалі і доручають те, що в нас названо «державною політикою в області релігії». Зрозуміло, що для більшості держчиновників і законодавців релігія то тьомний лєс і, при виникненні якихось проблем з релігійними організаціями, вони біжать до релігієзнавця, який їм все розкладе «по поличкам». Ну не бігти же їм до тих малохольних, які Богу моляться. Тобто ситуація анекдотична – проголошуючи з усіх трибун про необхідність діалогу з церквами, держава той діалог і відносини імітує, замінює на відносини з бутафорською церквою, утвореною на держзамовлення докторами філософії і політології від релігієзнавства. Причому та побудова почалась ще в 1990 році, коли новоспеченими демократами і викладачами кафедр наукового атеїзму був зліплений союзний релігійний закон де по зразку цивільної громадської організації почали ліпити релігійні. Це була своєрідна резервація для віруючих і в Україні той процес підхопили вже місцеві діячі наукового атеїзму разом з діячами НРУ.

Всі релігієзнавці і викладачі кафедр вміють розказати про різні моделі співіснування держави та релігії, що мають місце у світовій практиці, які, частіше за все, законодавчо оформлені. Але я добавлю, що це є тінь іншої, вищої істин, яка встановлює що спочатку моделі і відносини а потім законодавче оформлення. Загально ця максима в теорії права виглядає так – закони тільки регулюють суспільні відносини і ніколи їх не створюють. Відносини передують законам. І от в нашій ситуації після розпаду СРСР, в ситуації з нульовим рівнем права і відсутністю реальних релігійних організацій як суб’єктів права, перетягнувши до себе конституційний принцип відділення, ми почали ним регулювати відсутні суспільні відносини(!). За цих обставин ті спроби в 90-х роках зробити релігійний закон були приречені. Що і сталось. Перетягнувши слідом за Конституцією цивільне право, ми ним почали регулювати духовні, неправові відносини. І цьому могли б завадити ну хоч якісь, ну хоч елементарні відносини з тими убогими релігійними організаціями. Це не потребує якихось надзвичайних зусиль чи здібностей. Це може навіть релігієзнавець Єленський. Якщо захоче. Наприклад – Єленський любив раніше на різних телевізорах розказувати про важливість автономії релігійної організації і про необхідність її захисту і захисту переходів. Ну і потім він зліпив той закон, Закон Мародерів №4128. І от якби Єленський уважніше придивився до релігійних організацій і до того принципу автономії, він би міг зрозуміти що принцип відділення і принцип автономії це є одне і теж. Або взаємодоповнююче. Принцип автономії в першу чергу означає що організація сама(!) її проголошує, сама визначає її межі а держава тільки бере це потім до уваги. А тому, якщо всі християнські конфесії згідно своїх канонів визначають автономною організацією всю церкву а не парафію, якщо всі конфесії самостійно визначають правила утворення парафій і долю майна - то це і мало би бути одним з основних правил відносин держави і церков. А Конституція це тільки потім констатує як відділення.

Сьогодні цей процес «побудови відносин» продовжують т.з ефективні менеджери, які відчувши своєрідний запит, успішно експлуатують його ресурс. Текст релігійного закону і та діяльність найбільш вповні стали в утворенні організації ПЦУ. В унісон з православною симфонією, з менеджерами від віруючих, в Україні творять близнюка «русского мира». Ось один з них стверджує що УПЦ МП стала ворогом  суспільства. Лукавить, свідомо або по нерозумінню. Позиція організації стала ворожою окремим проявам держави а держава це не є суспільство. Держава це механізм збирання податків, підтримання порядку в суспільстві. Такий же як пральна машина в побуті і стверджувати що пральній машині необхідна церква просто смішно. В суспільстві необхідні якісь відносини держава з церквами, але наша придуркувата машина в своєму існуванні намагається використати церкву в своїх інтересах, інтересах далеких від суспільних. Тому завжди слушне попередження – церква з державою немає ніяких спільних інтересів і їх діяльність не перетинається і не доторкується в жодній точці. І в наших умовах відносини церкви з державою повинні починатись з тези – держава ворог церкви. Можна цитувати одного священника УГКЦ – держава не повинна робити нічого поганого для церкви і нічого доброго. Те, що «УПЦ (МП) всячески демонизируют Минкульт», ну що ж - під час війни завжди виникає потреба в специфічних «законах», текстах. Потреба в людях типу Медінський, Юраш, Єленський і існуючі з обох сторін фронту контори «міністерство культури» перетворилися в розсадники мракобісся.

 

Священик Сєверодонецької єпархії УПЦ (МП) звершив чин в...

Onufriy

Onufriy написал:

Та це прямо чудо!...
Схоже, що "капітан сьогодні був тверезий"